1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531378 inlägg · 4125 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Gavelo: Nä men då får man röra på huvudet. Han har gott om tid för det.

Gavelo: ja jag tycker att Näsen inte hade sin bästa match, och när brickley ville göra en assist till Öhgren eller vad han heter, så såg jag hv71 förra året i match 5.

Men samtidigt så har ni gjort väldigt många bra perioder i denna final serie med.

jag tror jag kommer lasta in 2500 kr på en MoDo vinst på fredag, jag känner att ni kommer vrida och vända detta till något bra tills på fredag!

Gavelo: Men vi har Bernhardt som ser ut att gett sig fan på att vi ska vinna.
Sista 10min var han ett monster. Ett par minuter till och han hade nätet. Hade han orkat spela hela sista 5 hade vi vunnit, men så funkar det inte.

Men även DIF har spelare som gör misstag, så det är bara trumma på.

På tal om dåliga backar, det märks att Danielsson spelat med Susse, fyyy fan vad han gnäller i varenda avblåsning.

Offside-Lennart: Höjdes rejält för er, ni hade en egen regelbok mot oss. Det var ledsamt.

Gavelo: Sämst när det gäller !!

Har vi hört det förut eller

Klåparna: Och där kommer du igen :- ) som jag har sagt tidigare mot just löven supportrar så anser jag att det var mkt som blev i våran serie mellan lagen.

Offside-Lennart: Det är ju mycket värre att kasta en taktiktabla i luften så den hamnar på isen eller som Glader åkte på : blänger på domaren !!

Så sjukt

Smurfen: Tyvärr är det ju så. Jag var ledsen inför matchen, eftersom jag kände på mig att det roliga var slut nu. MoDo skiter alltid på sig när det verkligen gäller. Vi kan leda med 5-0 på fredag men ändå tappa det. Det är fruktansvärt.

modomille: korruption. Wessner bad dem att bara ta en tvåa. För att om de väljer att kolla på den så visste de att det var en solklar femma och wessner har ju fått betalt av stoppel att inte ta några femmor på Djurgården😉

Ne nya tag på fredag. Hoppas nerverna kan hållas i chack och Modo kan åka ut på isen och ha kul samt spela sitt spel.

Hela jäkla arenan var knallröd, stämningen var på topp. Allsången till Viljans vackra namn var underbar från mitt i klacken.
Sen släpptes pucken och tror spelarna kände av betydelsen av matchen.. men jäklar vilket drag det blev med 4-5 på tavlan !!! Bernie fick ett dunderläge men den satt i bröstet på Lhc målvakten. Somnar nu under en småblöt filt men kommer åka 120 mil igen på söndag om det blir en 7e

JoJo2613: Men dra åt helvette, dom skäms inte ens för sig eller försöker dölja att dom blivit köpta!!

Något måste ju göras??!!

Och vilka sitter i den där referensgruppen, idel Diffare eller idel mutkolvar?? Namnen ska fram och det NU!!

Då är det fan krig nu, här ska svingas klubbor mot huvuden, crosscheckas mot käkar, köras över målvakter, bara kör kör kör!!

Vad fan händer i svensk hockey???? Är det psykopater som styr den???

Werner: Dra ballen i lösgruse, vi förlora!

Confusius: Men en jävla taktiktavla på isen då blir man ANMÄLD !!!!!!!!!!!!!

Smurfen: Krüger borde inte fått spela mer med sitt hjärnsläpp. Hammarlund ska inte heller få spela egentligen.

Det är lite parodi nu.

Öhgren säger att det inte blir kul för MoDo att komma till Hovet efter att ha förlorat hemma.
Missade han matcherna förra veckan?

Blir såklart otroligt tufft, men förhoppningsvis kan dom vara inte klarare i skallen där nere.

Det som oroar med en match 7 är ju att dessa suspportrar som garanterar att det är kört (och varit sen 2a matchen mot AIK) kommer göra ett jävla liv om hur MoDo aldrig löser det. Och jag är helt säker på att den mentaliteten smittar av sig.
För det enda som är likt från tidigare gånger när MoDo misslyckats, är supportrarna.

Hakning-Henrik: Fritt fram nu. Hunting Season.

Minns inte vem de va men någon djurgårdare som xrosscheckade berg i nyllet i någon av de tidigare matcherna med

Hakning-Henrik: Varför är det så jäkla viktigt att just Stockholms lag är i SHL jämfört med lag från småstäder ?????

Detta är ju så uppenbart så det finns ju inte !!!

Monno: Supportrarnas mentaliteter har absolut inget med spelarnas prestationer att göra.

Det är för övrigt inte heller konstigt att supportrar är negativa, det är ett sätt att kanske dämpa sin egen besvikelse när det går åt helvete, du vet alla känner väldigt olika.
För vissa är en finalförlust tråkigt men hanterbart, för andra kan det nästan vara livsomvälvande och ohanterbart, för vissa är det jobbigt när mormor dör, för andra är det inte alls jobbigt osv, därför har alla olika förutsättningar och strategier för att kunna ”klara” av en finalserie eller vad det nu kan handla om.
Det handlar absolut inte om dåliga psyken utan det handlar om känslor, känslor som av naturen är extremt mycket starkare hos vissa individer och därför tycker jag man ska respektera allas åsikter för det finns nästan alltid en tanke bakom.

Smurfen: Tror nästan att det är skönt för MoDo att åka söderut idag.

Monno: Finalserier avgörs bäst i match 6 på bortaplan! Tung match igår för Modo, men det är inte oväntat. Kul för en neutral åskådare att det blir så jämnt men jag vet vad det gör med en supporter. Håll i och håll ut!

Monno: Ja den looserattityd som många gnäller om att laget har är ju 500x värre på det här forumet från just gnällpellarna.

Nu går vi upp till en match på hovet, mindre press runtomkring. Det är också så att DIF faktiskt gör mål på nästan alla sina chanser och att vi har ett par spelare som gör bort sig totalt/ missar markering.

Sen visar väl det fjärde målet att det var som förgjort idag. Valla in målet på EJK. Förra matchen, puclen studsar på Folin och in.

Just nu är hockeygudarna inte med oss. Menndet är 0-0 på fredag, så hoppas vi att vi inte hamnar snett i den matchen.

I slutet av matchen såg jag något som jag saknat hela matchen. Helt plötsligt började vi spela mycket snabbare och drev upp tempot 3 nivåer och plötsligt hängde DIF inte med längre. Vi hade backar som satte fart från egen zon istället för att glida och leta pass. Fortsätt så.

Domarna ser att klubban tar i ansiktet men med tanke på att ingen skada uppstod och ingen annan av domarna hade nå mera input om händelsen kan dom inte ta en 2+2 ens, typ så förklaras det.

jonsson: Ju mer man ser den så mer tycker då jag att klubban verkligen söker i mot ansiktet !

Jag kan köpa att domaren just i det läget kanske ser det som så eftersom det går så fort där ute , men att referensgruppen inte väljer att skicka den vidare gör man ju att man blir 🤮🤮

Smurfen: Skönt ändå att våra bönder har kvar två matcher för att spöa huvudstaden. Hovet är hemmaplan.

Hakning-Henrik: Att vi flyttade upp spelet i sista delen av 3:e är väl inget oväntat, så har hockeyn varit sedan den grundades mest troligt.
Dif leder och precis som oss vid 4-1 ledning så blir man per automatik bevakande och inte alls lika drivande, detta tillåter motståndarna att ha mycket puck och få långa anfall.
Jag vet inte om jag tycker vi ”flyttade” upp spelet så speciellt mycket, däremot låg Dif på försvar och vi fick per automatik äga mycket puck och anfalla ganska ohotat, sen är det bara hårsmåner från att vi gör 5-5 precis på samma hårsmån som Dif höll på att kvittera till 7-7 senast.

Gavelo: HV71 förlorade hemma med 7-2 förra säsongen när man skulle avgöra hemma. Sedan åkte man upp till umeå och vann. Är nog inte så jäkla lätt som man tror att slå in en matchboll. Djurgården var väl trots allt inte bättre än vanlig igår. Bara vi som var sämre. Kommer vi upp i nivå igen då firar vi hårt på fredagkväll.

Gusse: vaknade med mardrömmar från Karlins matchningar igår… in med första så fort det blir en offensiv tekning trots dom skapade 1 bra läge igår och då valde dansken att skjuta från blålinjen…

Gusse: Sista matchbollen är alltid svårast säger dom som varit i den positionen.
Modos arbete i defensiven igår är nog säsongen sämsta tyvärr och aldrig har jag sett 5 spelare göra grundläggande misstag som när Hammarlund gör 1-0.

Forwards som går på samma kille, ingen som ens försöker stöta på Hammarlund och heller ingen som verkar bry sig om att Krüger står i knät på Gudlevskis, Modo hade 5 spelare med i hemjobbet men ändå fick Djurgården ett 2 mot 0 läge, det är korpennivå.

Sen förstår jag inte vargör Brickley gång på gång på gång inte förstår att han ofta behöver lägga en enkel i sarghörnet ist för att dribbla på offensiv blå när han redan under detta slutspel nästan förpassats till bänken för att han ställt till med så mycket öderstigna misstag från just den positionen?
Och sen måste Näsén sluta vara så tacklingsrädd och sluta ramla i närkamperna.

Gavelo: Svenningsson fick 4a matcher för en lite liknande situation med crosschecking under serien, då ska denna vara minst 2. De verkar verkligen vilja att konspirationsteorierna ska flöda

SPOODI: Stör mig mer att MoDo inte fattar läget. In och kör över dem! Nu kan det inte bli några fler avstängningar. Det är ju helt klart.

Gusse: Igår kändes det som att tredjeperioden från matchen innan satt i. Det såg ut som att MoDo åkte runt och hade allt att förlora.
Helt fel ju. Det borde vara Djurgården som kände så.

Jag får lite SM-final MoDo-Brynäs och kvalfinal Leksand-MoDo över detta. Pressen är för stor i Ö-vik.

På Hovet vill jag se grisigt Växjöspel. Karlin. Plocka fram ditt allra finaste Västerviksspel nu!

Hakning-Henrik: Håller inte med dig om slutet i gårdagens match om du menar de sista 5 minuterna. Det var en otroligt blandning. Jag tycker att det var rätt mycket passa till någon som måste vända om och rätt långsamt. Sen blixtrade vi till lite då och då.
Sen kan jag tycka att Hallonet skulle kunna vara mer egoistisk ibland och sprätta upp den i klykan i stället.

M Horava: Ja, det folk inte tycks fatta är att det är irrelevant huruvida Djurgården är bra eller inte. Igår hade vi hittat ett sätt att förlora mot KB 65 också.

modomille: Garpen signalerade ju för två minuter till domaren. Eller var det efter de hade meddelat vad de sett på skärmen?

Bad_Brett: Dansken och Woody måste växa upp och bli vuxna snabbt. De måste vara bra i matcher som denna när de har en plats i första. De var bra på Hovet och dit går bussresan nu igen. Gör Ove glad!

Bad_Brett: Kanske borde MoDo gå ut nästa match med målsättningen att Djurgården fan inte ska få gå upp? Jag tror att det är lättare att tänka så.

M Horava:
Jag tror att de var för att han inte hörde och ville ha belfrägtelse på att det blev två. Tycker inte vi skall vara så konspiratoriska.

Tycker man slänger bort slutforceringen när man plockar keepern eftersom man skapar i 5v5, helt plötsligt ska laget försöka ställa upp i en pp-formation istället för att fortsätta mala ner motståndaren och snurra runt i anfallszonen.

Så vaskar man effektivt bort 1,5 minut av slutforcering.

Föredrar själv att ta målvakten i ett flygande anfall eftersom spelaren dels kan täcka upp bakåt om man tappar pucken och sen blir mer svårmarkerad när han kommer in direkt från båset.

{9682}: Dansken o Woods har varit våra sämsta spelare sett till förväntningarna och har så varit hela slutspelet, förutom match fyra.
Sen är det ofattbart dåligt av Modo att inte kunna utnyttja deras värdigt svaga backar, dom har ju knappt några.
Som vi såg ut 55 minuter igår hade vi inte slagit Västervik.
Det var verkligen nervöst och virrigt, 95% av alla passningar gick någonstans där ingen var..

Nu måste vi avgöra på Hovet för jag tror alla förstår att vi inte klarar pressen i en sjunde på hemmaplan, det såg vi tydligt igår.
Det var Leksandvibbar och Brynäs meltdown ut i fingerspetsarna

Två chanser kvar. Hemmafördel är inget att bry sig om längre.

Fyra av fem matcher har slutat med bortasegrar i denna serie.

Så kanske fredag är firadag?

Paninaro: Vågar inte ens hoppas längre. Förväntar mig att laget gör sitt allt på fredag. Vet att det är korkat, men blir stressad av alla intervjuer med Djurgårdsspelare.

På fredag så är det vi som har kniven mot strupen och inte DIF.

{10015}: Känns bra. MoDo trivs därnere. Fixar inte MoDo detta så ska de inte heller lira SHL-hockey. Så tänker jag.

Tycker generellt sett att det är så många pessimister här inne. Vi har ju faktiskt vunnit viktiga matchserier, tex mot Timrå, HV och Linköping 2007 samt avgörande match mot Södertälje 2011

Det är vårt år :)

{9682}: Bra tänkt! Vill vara positiv också, men vill inte bli besviken.

{9682}: Helt rätt mindset. Det där kan du, det märks. Och kniven på strupen är det ff dif som har, nåt annat går ju inte att tänka. Ni har inte vinna el försvinna på fre

{9682}: Det ligger i vårt DNA att avgöra viktiga matcher på bortaplan. Riv Hovet på fredag.

{9682}: Man får se det så här, att det roligare att vara en rejäl utmanare i HA än ett bottenlag i SHL.
Ekonomin är stark ändå, så vi behöver inga 50 miljoner :-), så resonerar nog Nässen o Brickley för utan dom hade vi idag kunnat titulera oss SHL lag.

För övrigt går Hammarlund fri!!!

« · 2532472 · »