1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533874 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{9682}: kryllan var rätta ordet

Erol Ateceae: Jag menar att hade det varit mitt i seriespelet så hade med all säkerhet den typen av tacklingar blivit minst boarding 2 min eller 5 + game. Nu missade domarna den och som tur var kom Ingman tillbaka på isen. Men jag såg då ingen Karlin som stod och gapade på domaren för det. Domarna är människor de också och kan missa för oss andra uppenbara saker.

Garpenlöv är bara pinsam och jag tycker han skulle fokusera på hur sitt egna lag spelade istället för att gnälla så som han gjorde. Men han kanske är desperat.

Chamez: Jadu, kommer ihåg en semi-match mot Mora där de fick med sig 3 utvisningar bara i första perioden och MoDo noll. Var intervju med Hinken i paus och han sågade istället MoDos inställning som hade dragit på sig utvisningarna.

Såg om matchen idag och det är faktiskt en rätt stabil MoDo-seger även om det gick till övertid. Vi släpper till väldigt lite farliga lägen sett över 4 perioder.
Vi nöter ner dom.

Förresten underbart att Fredrik Söderström skjuter ner Garpens teori om att det är en sammansvärjning mot DIF HAHAHA

Chamez: När Garpenlöv pratar om att domarna dömt bort Djurgården hela säsongen så framstår han som vilken konspiratorisk random HS-skribent som helst.

Pinsamt ledarskap, men bottnar väl i att föreningen inser att 'ska vi slå MoDo måste vi köra fulspel o få domarna på vår sida' . Ren taktik, dock så ovärdigt.

Sportchefen ska jag inte ens nämna. Han går över alla gränser

Är detta Stockholms stolthet är jag glad att bo långt därifrån.

Hoppas verkligen vi håller oss kalla i fortsättningen också, för klass har vi

{8225}: Det där med domarutspelen är ju en retorisk tävling för att få fördelar. Garpenlöv körde det mot löven och Stråhle körde det tillbaka. Den gången funkade det rätt bra för garpen. Nu kör han det på Modo och Modo kommer att gnälla tillbaka om ni har domaren emot er nästa match. Rönnberg körde den mot Färjestad. Båda tränarna i Timrå - Örebro gnällde på domarna, om än lite mer subtilt. Bulan körde den mot Växjö.

Det är som med filmningar. Sjukt billigt sätt att eventuellt få fördelar i en sjukt viktig matchserie.

{297}: Har faktiskt inte hört sånt gnäll från Karlin, nån gång faktiskt.

Och skulle han betett sej så hade det blivit en anmälan

{8225}: Det var väl senast förra slutspelet som Karlin var inne i domarrummet?

www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/domarbasens-svar-efter-mattias-karlins-sylvassa-kritik/

Nu var inte det poängen utan att alla gör det för att det kostar några tusenlappar i en potentiell böter för att få fördelar som kanske är värd 50 mkr.

{297}: Skillnad att diskutera med domare i enrum, än att stå i direktsändning och döma ut domarkåren, ger inga bra vibbar för oss opartiska. Hoppas det slår tillbaka som en bumerang

{297}: den är inte så vacker av karlin men skillnaden är ju som det står i artikeln att tränarna var välkomna att prata med domarna i domarrummet i 15-20min. Stoppel letar upp domarchefen och vägrar ge sig. Sen uttalar sig Karlin illa om en spelare inte om hela ligaorganisatinen och en hel domarkår

{8225}: Ja, gäller att MoDo håller sig kalla och tuggar på med hög fart. Inga dumheter. Såg ut som lite ringrostighet efter vila. Hoppas att vi ökar och maler ner dem.

{9682}: Precis, tror det blir ännu rappare i morgon. Är Norén tillgänglig? Brickley kändes lite som en Finlandsfärja ibland

{8225}:
Förstår inte hur ni kan vara så lugna och "säkra". (avundsjuk)
Var ju nästan en handfull gånger i går bara i sudden som dif hade monsterlägen och kunnat avgjort om dom bara hade haft ett uns skärpa.
(Var i och för sig samma för er)

Horace76c: Ha ha. Halva forumet här börjar ju fingra efter rakbladen så fort någon misslyckas med att lägga sarg ut.

{8225}: Brickley kommer kosta oss matchen imorgon om Karlin fortsatt låter honom spela. Konsekvenser måste till för alla hans loja ageranden under gårdagen. Tränarstaben ser honom fortfarande som en shutdown-back trots att han slänger iväg fler indianare än vad Näsén gjort de senaste tio matcherna. Det håller inte!

Horace76c: Tror ingen är säker här, men att vinna i sudden efter en berg o dalbana-match gör att man mår lite bättre idag. sedan skämmer Djurgårdens ledning ut sej o solen skiner från en blå himmel. Dessutom lär vi snäppa upp spelmässigt i morgon

Sigge: Jag är helt enig. Tycker att han inte har passningsskills så det räcker. Det är liksom inte precision i passningarna ens när han inte är under press.

En sak om han hade varit en Fokin eller Bautin som lyfte bort backar framför mål och vann sargdueller, men han ska vara någon form av "spelande" back och point i PP, och där ser jag inte att han är bättre än att vi hellre dubblerar Bernie. Brickans skott träffar ju heller aldrig mål....

Padrone78: Han är dock bra på att sätta sej under press, allt tar tiiid.

Halloran är också lite märklig, antingen idiotpass eller geniala. Men han är en Joker, skönt att ha han i laget

{8225}: Han har ju fyra meter klubba att hantera så kanske därför det tar tid?

Mano: Gnällkuksauran på sittplats skojar man inte bort heller, trots den goda stämningen. Kommer en Djurgårdare 1-mot-3 över mittlinjen och man hör inget annat än NEEEJ NEJ NEJ bakom sig. Kanske så det är efter alla dessa år iofs.

Jag har en fortsatt god känsla iaf. Vi har ett ruggigt bra lag som lyckas plocka Djurgården trots att vi har några växlar till att lägga i.

Padrone78: Haha, en mindre flaggstång alltså.

Någon som har koll på fyllnadsgraden(ej alkohol då) inför morgondagen?

{8225}: snart så slänger dom in Dicken också! Han har visst fiskat upp trunken som han slängde i ifjol!

Horace76c: Det har sett ut såhär hela säsongen, vi är vana. Det är ju därför alla experter har dömt ut MoDo också, just för att det ser inte speciellt imponerande ut. Likväl har vi nu vunnit 7 raka matcher i slutspelet, där väl egentligen bara första matchen mot Mora var riktigt bra. Man kan ha tur i enskilda matcher, men i årets MoDo är detta snarare regel än undantag. Det kan inte vara en slump.

Sigge: Fast var det så många misstag från hans sida? Ja missen som föranledde målet var dålig, men i OT där DIF kommer två mot en så får Brickley en passning i ett dåligt läge.Tycker han var stabil i egen zon.

modomille: I egen zon var han bra, problemet var väl i andra zoner, men snygg assist till 1-0. Hämmas han av nån skada fortfarande?

Bad_Brett: Ja, och kollade som sagt om matchen idag och bara i förlängningen har vi säkert 8-2 i heta lägen.
Där är vi faktiskt rätt överlägsen bortsett från Brickleys bjudning och nåt skott till som Guden dock har full koll på

Tom Topp: Han ska bara spela upp Väsby först, men sedan kommer han in till final 7

modomille: Direkt det är slutspel vill alla lag som är sämre på att spela puck låta ryggsäckshockeyn från tidigt 2000-tal komma tillbaka. Helt plötsligt ska alla moment som verkligen dödar fart och spelglädje vara tillåtna. Vanisnnigt.

Padrone78: Helt ärligt tycker jag Brickleys passningsspel är hans absolut sämsta egenskap, det är hårda och dåliga passningar i 9/10ggr , ofta på felvända spelare och det har att göra med att han aldrig sätter fart på skridskoåkningen i uppspelsfasen, han glider tills han är så hårt bevakad att han :
1. Ramlar eller slår en bakomryggenpassning
2. Passningen går till iceing
3. Passningen går till felvända modospelare eller motståndare

Han är ju inte värdelös på skridskorna och har en bra förmåga att driva pucken så varför sätter han inte fart, tar den över röd och lägger djup ist för att slå en särpasssning som ofta blir helt fel.

Nu såg han hämmad utav skadan och har han minsta känning så hoppas jag att han inte spelar.

Nucky: Små marginaler, hade djurgården avgjort efter Brickleys bjudning hade det ösregnat o blåst storm. Nu skiner solen, himlen är blå, vårfåglar kvittrar. låt det förbli så

modomille: Brickley är en oerhörd säkerhetsrisk på blå. Istället för att spela enkelt när han inte har någon uppbackning bakåt ska han likväl skjuta på täck så att de kan kontra. I kommande matcher kommer det där att bita oss i baken flera gånger om.

När vi har Bernie på blå så är han alltid smart nog att inte skjuta på deras forwards benskydd utan lägger den mot sargen snyggt och enkelt. Brickan måste ju själv förstå detta, han är ju inte född igår. Men det är tränarstabens jobb och se till att han spelar enklare

Padrone78: Var någon av dom på plats?

Gavelo: Hade glömt bakomryggenpassningen, den var inte klockren

Bad_Brett:
Är väl så att en annan (på samma sätt) vant sig med att det går åt helvete 😁....man är lite smygnärking som brynäsare (det går aaaaldrig).

Horace76c: Det är viiiiii som äääär öööörebrooooooo

Gavelo:
Har hellre Brickley på Blå än Berg.
Dels så har Brickley skottet.
Berg kör några fjösiga plockpotatis och han har varit forward också?
Berg är inte snabb på rören , Där är till och med Danielsson i DIF vassare.
Sedan kan Berg få sina frispelni försvarszonen också?

KB:
Känner mig lite träffad, du kanske satt framför mig..

Saleva: Jag skrek också...

Gavelo: Han var ju tydligt påverkad av skadan och han bör absolut vilas till förmån för Norén. Väldigt oturligt då han verkligen behövs framför egen kasse för att grisa bort och lyfta klubbor samt få fast deras FW mot sargerna. Detta är han grym på, men kan han inte åka sig ur DIF pressen med pucken så är han livsfarlig i båda zoner :-(

KB: jatänk om den auran kunde sopas bort^^

pean:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/9zX75r/djurgardens-domargnall-ar-inte-for-mig-wennerholm-om-modo-dif
Kan inte läsa artikeln men intressant att Wennerholm tycker att Dif gnäller för mycket.

Ryktena gör gällande att det är Tobias Viklund som pucklat på frugan framför barnen. Om det stämmer ska han aldrig befläcka våra färger igen!

Sigge:
Nog om det nu.

Padrone78: fast de har en poäng i det de säger. Vi har nog topp 5 bästa ståplats men många på sittplats är helt lama. När sittplats är på humör blir det ett jävla tryck. Övertygad om att vår högsta ljudnivå är högre än vad det blir på hovet. Men vi är sällan där

SPOODI:
Högre än på hovet? Tror inte det även om vi kan låta rätt högt sena lördagsmatcher.

Saleva: jag står för att enligt mig kan vi ha högre toppar än djurgården. Såg dif-Färjestad i slutspel för nåt år sen, kanske 2019? Med en kompis och helt ärligt det är inte så hög ljudkuliss som alla journalister vill få det till.

Saleva: Har varit på några matcher när stämningen är elektrisk, dock en Foppa-comeback o några finalmatcher 2007, så vi är inte oävna.

Fast häftigast var när Mats Lusth slog ner Wernblom? i egen zon när alla andra spelare var på andra sidan isen. Det var dock i Kempis, men vilket jävla liv det blev. Domarna gav Lusth matchstraff, troligen utan att veta vad som hänt. det var på den gamla goda tiden när publiken avgjorde matcherna, inget situationsrum eller videos

Info om morgondagens planer för tifo m.m.

JoJo2613: hoppas det är ett nytt Tifo så det inte är exakt samma

« · 2525766 · »