1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533872 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JoJo2613: hoppas många pallra sig dit imorgon med. Galen publik och mycket röttklätt tack!😍

Hur mycket biljetter är det sålt tills imorgon?

SPOODI: Tanken är att alla ska upp med sina halsdukar istället för pappret vi hade i söndags. Ett så kallat Halsdukstifo.

ante08: Finns mindre än 5 platser kvar på sektionen intill bortastå på kortsidan. Annars är det väl bara ståplats som finns kvar.

ante08: Tidigt i morse fanns ~500 biljetter kvar, men man tror att det ska bli fullsatt.

Sådär ja :)
Uppladdat:

500x0-slutsalt.png

JoJo2613: Kulltorp på bortastå?

{5647}: Vi ska upp alltså

{9682}: Kulltorp är MoDoit, dock lite blyg för att visa det. Kom ut ur garderoben Kulltorp!!

{8225}: Oklart hur det slår tillbaka. DE håller det internt...vi får veta vad det kostar för Karlin att kasta något på isen men inte vad det kostar att såga domarna...

Blir det någon bot för K-G Stoppel för att han var så hård i tonen mot domarna?
– Det håller vi internt hur vi hanterar sådana utspel.

www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/hockeyallsvenskan-kallar-till-mote-efter-k-g-stoppels-skrap-utspel/

Chamez:
"Garpenlöv är bara pinsam och jag tycker han skulle fokusera på hur sitt egna lag spelade istället för att gnälla så som han gjorde. Men han kanske är desperat."

Tror Garpenlöv är van med ännu fler fördelar än de redan har, men nu försöker de maxa pressen till 11. Konstigt att de gör det i öppna rum dock. DIF har tappat finnesen... Dock kul att de delar hotell, känns mycket förtroendeingivande...

Erol Ateceae: Hans Abrahamsson är ju dessutom bara ett litet sms bort för att kunna ta ett fint foto där i hotellobbyn. Vilket skämt! Åk åttor runt nollorna!

{9682}: Jag har tyckt illa om Djurgården sedan 'kalabaliken i Övik', Nu tycker jag ännu mindre om dom, Men, vi har alltid vunnit finaler mot Djyyyyrgååårrn, fortsätt så tack.

Stoppel står nog till arbetsmarknadens förfogande inom kort

{8225}: Sen säger jag att vi ska vara kyliga. Får backa där. Inte dras med i vad de försöker med nu. Patetisk taktik som jag hoppas de kommer få äta upp.

{8225}: Stoppel uttalade sig
– För mig är det helt obegripligt att de sätter sådana här domare på isen, med en final som gäller så pass mycket, när det finns lediga domare från SHL.

För mig framstår det som helt oförklarligt att DIF anställer en sådan tomte som sportchef. Ett helt felbalanserat lag där man tvingas spela Danielsson som back, även om han värvades som forward. Det ska bli oerhört intressant hur konstigt han kommer att värva nästa säsong utan en fallskärm på 6 miljoner om de inte går upp.

{9682}: slutar Karlin är du given

RedNek på plats på stå i morrn.
Rödklädd & försedd med halsduk.
Kommer sjunga mig hes - det gör jag varje gång...
Kanske köper en korv för att bidra med lite cash.
Taggad!

{8225}: Dock inte säsongen 99/00.

RedNek: Kan swisha till en stödkorv, är 100mil bort så stöttar gärna folk på plats

TickledDonkey: Satan, elaka åsna :) hade fått bort sådant i tankarna, men nu minns jag

Nån fler än jag som har fått " Viljans vackra namn " på skallen idag , shit man går ju å nynna på den hele tin !!!

Smurfen: samma här, var magiskt igår

Smurfen: Jag går och nynnar på "Viljans vackra namn" och "Vackra Alfredshem". Hela dagarna...

{5647}: Felbalanseringen börjar från toppen, antar jag. Tyckte Västerås hade fel sportchef, men detta är klassiskt, Viva Djurgården

Hinken -Stoppel 7-0

SPOODI: tror du tar i alldeles för mycket.
Först så verkar det bara vara halva ståplats som vill ta i vid 95% av alla matcher. Sen så har arenas byggts för att ha bra akustik vid uppträdanden o inte vid hockey. Så mycket ljudisolering o dessutom flera etage som gör att ljudet inte vandrar o sprider sig på samma sätt som i gamla lador.
Hade årskort på kempis i 12år o 5år i hägglunds o kan inte ens med guldsäsongen i hägglunds minnas en match som skulle platsa bland kempis i tryck.

Nu har jag soffplats numera, men har svårt att tro att det slår hovet o andra gamla plåtruckel.
Tror dock trycket är bättre än vad tvn tar upp och kan säkert tro det är bra tryck om man står i klacken, men tyvärr dämpas ljudet för bra i denna typ av arenor och sprider sig för dåligt till andra sektioner

{9682}: ja han å timrågogo verkar va game👍

MorganaLefaey: Foppas återkomst mot Skellefte? Då var det magi i ladan

www.youtube.com/watch?v=Bi3-1QJWMJg

Vi kan skapa stämning , även i en 'arena'

Bössa 68: De är säkert släkt.

{9682}: Skottkartorna från igår. Vi håller DIF ganska bra på utsidan ändå.
Uppladdat:

500x0-img7918.jpeg

500x0-img7917.jpeg

Har ingen biljett till fredag men funderar på att åka upp ändå. Finns här några andra modoiter som planerat att hänga på någon sportbar och kolla matchen? 👋

KB: Bara trumma på. Glödande grillor. DIF kommer att tröttna och sen inte orka hänga med. Däremot måste MoDo för faan skjuta!

{10113}: Tror Jon / MoDo dragit ihop något trevligt!

{9682}:Inte Näsén dock, han skjuter alldeles för ofta. vore kul om han passade nån gång. Jävla egoist!

JoJo2613:

Noterade det så blir antagligen det. Men inte kul att bli själv om alla andra drar in på matchen sen 😫

{10113}: Sant men tror dom flesta modoiter inte fått tag på biljetter då dom förlängde tiden innan dom släppte biljetter till alla.

Hur ser biljett-läget ut, inför i morgon? MoDo är värda full salong efter en fantastiskt säsong, men hur ser det ut?

{10113}: Olearys Tolv är nära och stort. Lär vara fyllt till bredden av alla MoDoiter som inte fick nån biljett.

{8225}: Senaste uppdateringen så var det bara ståplats och ett eller två bord på Victory kvar

JoJo2613: Hoppas vår publik väger tyngre än Djurgårdens 'domarhat'

Sanny som tidigare knappt vågat kritisera domslut under säsongen sitter alltså och för ett seriöst resonemang om att byta ut domarna efter Stoppels utspel?

Tidigare under säsongen hette det att man "pissade på ligan" om man som tränare yppade kritik mot domslut.

Med tanke på hans tidigare hållning hade man inte direkt förväntat sig att han skulle gå på djupet i en sådan diskussion oavsett om han är för det eller inte.

Trilske: Tål inte att höra rösten från den där Muppen!

Trilske: Trivsamme Sanny har väl gett hjärnskada(hos motståndare) ett namn. Ingen man litar på direkt.

{8225}: Samtidigt vore det kul om Vela börjar visa sig från sin produktiva sida också.
Vill se honom göra mål, mera mål

Trilske: Han har ju svårt att tänka själv. Han trivs bäst i vindriktningen, orkanen Stoppel blåser in över MoDo och Sanny är naturligtvis med.

Sen kan jag tycka att vi borde ha de bästa domarna som finns att få i Sverige. Med det sagt tycker jag inte att domarna igår gjorde fel. Jag tycker fortfarande att alla deras utvisningar är korrekta.

Det är vårt år.

Cheese: jag är på olearys i Umeå på fredag, modotröja på

Esox: Domarna var ju bra. Vad fan ska de göra då Världens bästa klubb sätter fart mot Gamla Stan?

Trilske: Kan tycka att Sannys hat mot MoDo har lyst igenom lite väl tydligt på senare tiden. Förut har han i alla fall försökt dölja det eller skämta bort det

Sigge: När slipper vi tråk-daggen o får tillbaka Harald som expert?

{8225}: Bryr sej inte Djurgårdens ledare alls, Fy fan. Garpen o Stoppel triggar svin, så jävla smutsigt av ledare

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/pQlqbG/domarchefen-bjorn-wettergren-om-hatet-bisarrt-och-vidrigt

Tror ni DIF kommer va mera taggad imorn, eller har vi sett det bästa av dom?

« · 2525837 · »