1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531657 inlägg · 4125 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Gavelo: Det ligger nog mycket i det, detsamma gäller i Leksand, där finns det spelare som knappt vågat gå till affären och handlat när dom gjort en dålig match... Man kan vara anonym på ett helt annat sätt i en stor stad.

Gavelo: Ja blev rätt less när jag lyssnade på podden ”nedsläpp MoDo” och dom diskuterade vilka spelare som kommer följa med till SHL..

Dels det uppenbara, inget är klart. Sen tycker jag det är närmast respektlöst och korkat att lista vilka som ska sparkas ifall man lyckas ta steget och vinna.

Nucky: Mja, fast det är ju deras jobb. Om det är något som jag uppskattar med ÖA så är det att de inte sysslar med hejaklacks-journalistik som på annat håll. Även om de såklart är väldigt nära MoDo på mer än ett sätt.

Nucky: Som sagt, media har redan tagit ut seger i förskott, fans hakar på och lägger champagnen på kylning och folk söker ledigt för att kunna festa natten lång, pressen att känna sig tvingade att vinna blir ju ofattbar för spelarna.
När vi tog guld hade vi många spelare som hade enorm rutin från NHL och viktiga matcher vilket visade sig på isen, trots att vi kanske var något sämre än både Tinrå och LHC så kunde vi spela smart och vinna.

Gavelo:
"Det är uppenbarligen två olika regelböcker, vilket vi inte fått info om. Det har funnits några sådana exempel under säsongens gång och det har blivit avstängning varje gång. Vi har inte hört något från ligan att det ska vara en regelbock i november och en annan i april, men uppenbarligen finns det två. Det är inget snack, det är en crosschecking i ansiktet och det har alltid varit avstängning under säsongen men nu verkar det inte gälla längre. De verkar ha somnat in. Daniel Brodin har väl skickat på 100 crosscheckings och har inte åkt ut en gång. Det blir fler matcher och nu vet vi var ribban ligger" säger Modos huvudcoach Mattias Karlin till Hockeynews.

Det kommer bli griseri på högsta björklöven-nivå imorgon.

Saleva: Vi får fortsätta dras med Lückners Difrunkande nästa match. Man vill ju bara slå av ljudet när han ska raljera om MoDos brister och samtidigt berömma allt som Diffen gör. Jag kan tänka mig hans jublande och hånande om vi torskar imorgon.

Sigge: gillar inte daggen men han är klart bättre expert än spelare. Harald borde ta pension

Modo-Målet: Apropå griseri så tycker jag att OP var bra igår. Gav ut några smällar och snackade lite skit. Tycker att vi överlag har steppat upp det fysiska spelet.

Modo-Målet: stor risk vi förlorar på det, bp har inte varit någon höjdare för MoDo direkt, tycker inte vi ska riskera det.

Modo-Målet: Jag hoppas verkligen att modo håller sig lugna.
Finns ingen anledning att spela ett spel som inte är vår stil. Fortsätter vi på samma sätt och får matchen att gå åt vårt håll så ska vi inte förlora två till.
Tycker det kunde ha varit nog att säga något liknande: Förut har sådant gett matchstraff och avstängning.
Sedan vara nöjd där. Att börja klaga tror jag inte får laget i rätt stämning och tror knappast det får domarna att döma mer åt vårt håll.

Vore tragiskt om vi skulle misslyckas.
Men blir det på det viset, så får vi stångas och slåss i HA en säsong till.
Tror dock vi fortfarande har bättre chans än dif så länge vi spelar vårt spel.

Heyerdal: äh kör vi över Klasen/Brodin/lekkimäki och Kruger om han spelar så har de inga hot. Gäller att rikta sina attacker rätt

modomille: Från hockeyallsvenskans hemsida: ”Efter önskemål från Djurgårdens IF har nu svenska ishockeyförbundet beslutat att flytta fram nästkommande finalmatch en vecka med anledning av den skada Marcus Krüger odrog sig i match fem igår.
-Det gäller att utnyttja de kanaler man har i ett sådant här läge och det känns bra att förbundet har förståelse för oss i Djurgården och hur mycket Marcus betyder i den här typen av matcher, säger Johan Garpenlöv.

Från en utomstående så tycker jag att det kunde varit matchstraff eller åtminstone 2+2 på crosscheckingen MEN det var inte där ni förlorade matchen utan pga allt slarv i speciellt 2:a perioden!
Hoppas ändå ni tar detta om inte för att inte Foppa skall få ett slaganfall;)
Lycka till imorgon!!

MorganaLefaey: Tyvärr får detta mig att tappa suget helt. Nog för att man är enögd men det är ju uppenbart att man inte vågar anmäla Djurgårdare.

Sedan sätter Djurgården i system att spela över den normala gränsen och lyckas på så sätt vinna trots att vi är ett bättre lag.

Så fruktansvärt tråkigt.

Bad_Brett: Är så jävla rädd att vi förlorar imorgon. Vi är så jävla nära.

{10015}: Spelare som har panik kan inte spela hockey. Hoppet är väl att Krüger är så pass skadad att han inte kan spela, annars är det kört.

Bad_Brett: samma känsla men laget har ju faktiskt överraskat förr den här säsongen.

Min stora oro är guden. Undrar om hans lugn försvann när backarna slutade hjälpa honom.

grimiss: Om DIF vänder detta kommer media gulla med dem i halvår och tjata om vilken heroisk prestation de stått för. Och Adam kommer spruta ut artiklar som "Efter historiska fiaskot - nu flyr stjärnorna".

Lika bra att vara mentalt förberedd på detta.

Modo-Målet:
"Det kommer bli griseri på högsta björklöven-nivå imorgon."

Ni har ingen som kan Hutcha som Hutchings och Weigela som Weigel. Framförallt saknar ni någon som kan Rahima som Rahimi.

Så även om det är en väg, tror jag ni gör bäst i att vara för överlägsna för att drabbas av" små marginaler". Det var i alla fall så Timrå kom segrande ur det hela.

Möjligen att Lodin lyckades Weigela några procent.

Bad_Brett: Hoppas Brickley talar om för Karlin innan morgondagens match om han tänkte vara bra eller helt värdelös, han verkar ju bara vara antingen eller.

Bad_Brett: Trodde du var sarkastisk när du helsäkert påstod att djurgårdaren skulle bli avstängd.

Bad_Brett: "Om DIF vänder detta kommer media gulla med dem i halvår och tjata om vilken heroisk prestation de stått för."

De kommer ta upp det hela nästa säsong och vid varje minsta medgång i flera år. De har ju haft tillbakablickar till senaste guldet under hela slutspelet.

MoDo leder med 3-2. Det tar vi med oss. Tjohoo!!

Erol Ateceae: blir inte förvånad om Sveningsson kliver in och gör sin bästa Rahimi-imitation och huvudtacklar krüger.

Modo-Målet: Sveningsson är ju lite tvivelaktig i sitt beslutsfattande ibland. Men är han ens klar för spel?

Modo-Målet: svenne kan huvudtacklingar å crosschecking i ansiktet på folk. Båda verkar ju va ok så bara köra på. Men han lät ju få typ 8matcher avstängning av att titta på klasen

SPOODI: Förvånad att Kentää inte varit där och erbjudit ett kontrakt med bonus-pengar på antal plockade målvakter nu när Hutchings har lämnat.

Erol Ateceae: Jag blev rätt förvånad över att han var på is, men behöver naturligtvis inte betyda att han är nära spel.

Vi ska klara oss ändå bara vi kommer upp i normal standard, men alltid trevligt att kunna slänga in en liten slutspelsjoker.

Modo-Målet: förlåt men vem fan vill bo i Umeå? Förutom Ove då. Fattar att Svenne inte flyttar dit

{10015}: Förlorar vi imorgon är det kört!
Det här laget föll ihop som ett korthus när pressen blev för stor och förfallet började redan i tredje perioden match fyra.
Påminner om hur vi kollapsade mot Brynäs -99, stora likheter.

I en sjunde och avgörande pallar vi inte trycket på hemmais, det bevisade vi tydligt igår och till och med Karlin var lite inne på det, utan att säga det rakt ut.
Det är imorgon det gäller då måste vi vinna, om vi ska upp

Synd att Nässen o Brickley och en rent svag förstafemma pajade kalaset, utan dom hade vi titulerat oss SHL lag idag

SPOODI: Vill inte heller bo här. Jobbigt att flytta bara, haha!

Robin Ztorken L:

Kan hålla med om det sistnämnda.

Men ändå mest besviken över att vi plockade keepern när vi hade momentum, därav att min profetia om att Tex kommer stå sista matchen gick i stöpet ;-)

För den kändes faktiskt inte långt borta.

Trilske: ser gärna att Tex står imorgon. Känns som han är tillbaka nu… var så jävla bra ifjol i matcherna som betydde mest

Trilske: "slutspelsjoker" eller Wish-Jämtin, potato potato.

SPOODI: Ja han hade några bra matcher i slutspelet ifjol dock när det betydde som mest så klappade han ihop rejält... Dock var han skadad men ändå.

SPOODI: Osäker på om Tex skulle göra det så mycket bättre. I matcherna mot AIX var en som en schweizerost, alla skott från blå gick igenom. Då uppträdde vårt försvar som ett gäng yra höns visserligen.

SPOODI: Han har ju kunnat träna ikapp så han har nog bara blivit bättre och bättre, men saknar såklart matchträning.

Men vi kommer gå med guden men uppträder han svajigt och låter diffen gå upp i en tidig 2-0-ledning så tror jag man kastar in Tex.

Vid en ev. match sju lär Tex stå från start och vi får se fjolårets andrakedja återförenas sent omsider ;-)

MoDo flyger hem imorgon natt. Bra med extra vila om förlust, roligare om vinst.

Robin Ztorken L: Alltid lika peppande att läsa dina inlägg. Du måste vara en fröjd att umgås med.

Paninaro: Widebro öppnar plånboken kul!

SPOODI: Samtidigt fick han inte göra något när han stod igår

Paninaro: Måste jag cykla ut till flygplatsen mitt i natten. OK då!
Öl i ryggsäcken.

{10015}: 1skott 100% på 17 minuter. Måste vara ett slags rekord?

Kort summering av matchen enligt mej, efter ett dygns depression.

Trots att vi bjuder på ett antal mål och knappt hittar ett pass rätt, Djurgården är inte så jävla bra heller. Är domarna neutrala är vi ett bättre lag(finns OA Optik kvar kanske en gåva till domarna vore på plats), gårdagens bottennapp kan väl inte upprepas.

Guden ska stå

Bernhardt ska spela alla sekunder i PP, ingen Ingman, Brickley, snälla.

Vill inte se spelare skadade, men finns nån karma borde Kruger vila veckan ut.

Kung Harald är klasser bättre som expert är han från Karlskoga, däremot bör Stefan Klemetz få 2 matchers avstängning

Annars är det bra inför match 6

habanero: Haha, du var jävligt nära med stalltipsen på vad cykloperna skulle kasta in. En tjock-TV hade varit uppseendeväckande, Var det Foppas mobil som dunsade ner i isen :) Skriv ditt andra inlägg inför morgondagens match, vi behöver eld

Såg bara reprisen en snabbis igår men tycker inte Hammarlund använde tillräckligt mycket kraft för att det ska vara värt en avstängning, även om den såklart ska rendera i en femma där och då.

Sveningsson hade väl en liknande mot bik, upplever att den var betydligt kraftfullare och mer av en "uppåtgående rörelse".

MoDo-ledningens påstående om olika regelböcker är inget konstigt utspel i sig utan fullt korrekt, även om vissa försöker dra likhetstecken mellan det och difs utstuderade utspel efter match 1 och att vi "sjunker till samma nivå".

Men det är det ju inte, långtifrån.

Bad_Brett: ja som enögd kan jag lugnt säga att både krügers o denna borde att blivit något. Men jag är inte ledare o ska få laget att fokusera rätt.

Är man mer nervös i soffan än på plats? Har köpt biljetter till imorgon för att se matchen i Hägglunds.

Robin Ztorken L: Vi har hört den förut, en klassiker från Galenskaparna

{10015}: Ju längre man är ifrån isen, desto jobbigare

« · 2532612 · »