1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479933 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01

995414 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Salle: Colorado vet i varje fall hur man visar uppskattning för sina publikfavoriter

"Adam Foote made his first Pepsi Center appearance Saturday after being acquired by Colorado just before the trade deadline. Foote is third on the franchise's all-time games played list with 802.

He remains a fan favorite and highlights of Foote's first stint with Colorado were show on the scoreboard during the first period. The crowd erupted and Foote acknowledged the applause by standing up in the bench area and waving his stick.

The Avalanche also unfurled a 35-foot banner inside the arena's atrium, which welcomed back Foote and Forsberg. Fans lined up to sign the banner."
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Bissett19: Hej, det är jag som är westerlind. Hej då.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
oscaaaar: Vad tycker du egentligen?

Det finns, typ, väl lika många tolkningar på den meningen som läsare av densamme.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Wayne Gresky: Själv så tycker jag att steen är typ den enda i modo som har varit som minst godkänt alla matcher.
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Poffa: Jag tycker att Steen har gått fram något oerhört sen ifjol, hade vi haft den här diskussionen då hade jag sagt "skeppa honom" utan att tveka. Nu ser jag gärna att han stannar, men det får ju vara viss rimlighet på hyllningarna. Killen har inte ens lyckas göra 10 mål under en säsong i elitserien än.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Wayne Gresky: Du får ha den åsikten, så står jag fast vid min. Jag ser mer potential i Steen än i Stefan Öhman.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Wayne Gresky: Nej knappast, men att steen håller väldigt hög klass kan man väl enas om, och visst går han att ersätta vilket vi troligen kommer måste göra också. Men det bästa vore ju att de kunde komma överens om en fortsättning då en värvning alltid är lite riskabel.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Poffa: Du skröder minsann inte orden. Han är då inte någon JJ. Jag skulle snarare vilja jämföra honom med Stefan Öhman när det gäller utveckling.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
spud: Jamen då måste det ju vara så!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
shinzawai: Magnus Nyström på expressen utnämnde just Steen som en av ligans absolut mest underskattade spelare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
salle & Co: Ta gärna en titt på bildspecialen från i kväll, se länk.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
shinzawai: Du ser alltså inte Steens potential och storhet? Pröva www.modo.com
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Poffa: Först snackar du om att Persson inte avgjorde HV-MODO sen snackar du om att Steen är en framtida Jönsson. Du har verkligen oljat kedjan på cykeln du. Måste vi låsa in dig?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
knaskamilla, salle: Jag stod uppe i period 1, nere period 2 och 3... :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Poffa: Jag håller med, steen warg känns otroligt bra att ha under kontrakt då de kan axla svarten susse om nåt år. Men nu är det ju inte så lätt som att bara erbjuda kontrakt, då steen iaf ryktesvis inte trivs 100% i övik. Och det där med att stanna i en klubb är ju inget han tycker är så viktigt, åtminstone hans historik tyder på det.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Wayne Gresky: Jag räknar inte bara på vad han gjort hittills, utan vilken enorm potential jag ser i honom. Får vi fast honom på tre år så är det värt 200 000 i månaden.

Vi är inte desperata efter en center just nu, men i Steen ser jag en framtida gigant inom svensk hockey. Väljer Steen att stanna i ES tror jag han kan bli lika stor som t ex Jörgen Jönsson varit de senaste tio åren.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Salle: Hmm, tror det var den som gick till Gunnarn. Tja, jag förmodade att man fortfarande hade en teknikbuss för att producera tv-bilderna eller har den pensionerats.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Poffa: Hade vi varit desperata efter en center så kanske det, men det är vi inte. Jag tycker att du överdriver hans värde, 125 000 kr/mån kan jag sträcka mig till. 200 000 kr/mån-spelare ska kunna snitta en poäng per match och det har inte Oscar bevisat att han kan än.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Paddan: Jag tror du missförstått. Det är teknikern i bussen som är för gammal... Och vilken buss förresten?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Salle: Men nu har vi ju ingen marknadschef längre, så man får väl inte ha krav på att någon ska komma ihåg såna saker. Sedan kan man ju också tycka att det är en smula irriterande med de där "hackningarna" som blir när man ska ställa om reklaminslagen till vår nya bredbildstv. Vad jag förstår är det något med att tekniken i bussen som skickar bilderna till mediakuben är för gammal
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Bissett19:

Du blandade kanske ihop lite med Shellefteå?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Poffa:

Såg det precis när jag hade postat;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Salle: Verkligen amatörmässigt! Det finns oerhört mycket kvar att göra, men efter att ha sett inläggen på officiella av personen som ligger bakom introt så känns det ganska hopplöst att hoppas på en förbättring.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Bissett19: Det där är QStar, inte Shell. :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Paddan: Ja bort med stubben, Gillette kan väl sponsra.


Och när vi ändå är inne på introt...

Idag hade man ju världens läge. Mr MoDo gör sin 700:e match och ska hyllas före matchen. Inte en matchbild, videosnutt eller nånting.
Tänk er en videosnutt med några fjunisbilder, måljubel, fighter och som avslutning den avslagna klubban allt kompanjerat av tunga AC/DC - TNT.
Nu ropades han inte ens som sista spelare i lineupen som var det minsta man trodde skulle ske.

Man får väl göra som Frisco och skicka in önskemål nästa gång för att det skall bli nåt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
knaskamilla:

Tror han är oskyldig,senast jag såg honom stod han utanför Shell i Årsta med en cigg.....:)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Wayne Gresky: I Susses frånvaro är Steen MODO:s bäste center, detta trots att Svarten gör en av sina bästa matcher under säsongen.

Naturligtvis är det här med blanka kontrakt att dra det lite långt, men jag trodde inte någon var så dum att de tog mig på de orden. Däremot tror jag att Steen, om han nu skriver nytt kontrakt med MODO, kommer vara MODO:s bäste center nästa år.

Jag tror Warg och Påsen ligger på 150.000 i månaden, då är Steen värd 200.000 i det nya kontraktet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Salle:

Jaha, jag hörde att det var westerlind som i besvikelse över att inte få se match i Stockholm idag åkte upp till Skellefteå och glömde bort rökförbudet på toaletten.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
knaskamilla: Måste varit några FBK:are som åkte lite för långt idag.

[url=allehanda.se/avdelning/sport/22198]http://allehanda.se/avdelning/sport/22198[/url]

Eller så visste dom att det här med utrymmningar funkar bra i SA.


Bobbe: Stod du där uppe? Vi som flinade upp (eller blir det ned) oss emot fotograferna bredvid båsen.


Poffa: Ja Steen höll landslagsklass idag. Får hoppas att Ecke och han sitter ner och kluddar lite snart.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Poffa: Har du gått på LSD:n tidigt ikväll? Det låter på dig som om Steen är en kille som gör 70 pinnar på en säsong. Han har varit duktig på slutet, han är en helt annan spelare i år än ifjol, men att prata om blanka kontrakt är bara fjantigt. Alla spelare har ett värde och Steen är inte värd 250 000 kr i månaden.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Paddan:

Ja, och scim ser glad ut. Undrar om något fotbollslag precis gjort mål?

bobbe:

Du kan inte lura i mig att du tog den där bilden från nere vid sargkanten! Och så kan du fetglömma att du får sova i mitt extrarum under slutspelet. Komma här och lova vinster som du inte kan hålla...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Paddan: Jag?! Irriterad? Nä, det var någon annan som gnällde hela tiden det blev lite liv på oss.

I övrigt så vill jag hålla med dig. Ge Steen ett blankt kontrakt där han får skriva summa och antal år själv. Oavsett vad han skriver så vinner vi på det.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Så är det väl dags att upprepa mantrat: Skriv kontrakt med Steen, NU!

Samtidigt så skulle man väl också kunna säga: Sänk stubben i Öviksfjärden och låt gärna "skogshuggaren" följa med i djupet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
bobbe: Nä, nu börjar jag att tvivla på din förmåga att fånga verkligheten. ;)Det där kan inte ha varit 401, de ser alldeles för stillsamma ut. Lite grann som en skolklass som väntar på att fotografen ska ta det årliga skolkortet. Fast, det är klart, Poffa gör i varje fall ett lätt försök att se irriterad ut.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Är ändå rätt nöjd med 3 poäng de senaste 3 matcherna, ingen lätt uppgift att möta LHC HV borta tis-tors sen hem och ta emot fbk. Om man dessutom har de skador vi har känns det otroligt bra att ha varit så nära full pott båda bortamatcherna.

Så totalt sett en ok vecka, bara hoppas vi får tillbaka lite folk och därmed blir ännu giftigare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Trenden bröts, jag får inskränka mig till att Modo alltid vinner slutspelsmatcher om jag är i "banken"... 401 dokumenterades enligt önskemål, se länk.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
MorganaLefaey: Ne jag menade inte att Lahti på något sätt fördelade poäng idag, utan mer allmänt att han är nog den sämsta som lyckats hålla sig kvar på toppen, ungefär som Maud Olofsson.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
spud: Tycker domaren var ganska dålig, men åt båda hållen. Går inte att skylla förlusten på honom. Tyvärr känns det nu som om en annan domare såg till så man kommer tappa andraplatsen och det svider än mer att man bara fick 1p borta mot HV.
Dagens se fram emot är att jag för andra gången i rad när jag spelat på bomben har båda matcherna inne och blir tvingad att se på Timrå för att se om den går in. Tvivlar inte på att de som förra gången (TIK-BIF) ser till så att man inte får in den. Jaja den här gången har jag inte spelat på enbart timråvinst.

Mora
1,2,4
TIK
2,3

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
spud: Tycker domaren var ganska dålig, men åt båda hållen. Går inte att skylla förlusten på honom. Tyvärr känns det nu som om en annan domare såg till så man kommer tappa andraplatsen och det svider än mer att man bara fick 1p borta mot HV.
Dagens se fram emot är att jag för andra gången i rad när jag spelat på bomben har båda matcherna inne och blir tvingad att se på Timrå för att se om den går in. Tvivlar inte på att de som förra gången (TIK-BIF) ser till så att man inte får in den. Jaja den här gången har jag inte spelat på enbart timråvinst.

Mora
1,2,4
TIK
2,3

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Wayne Gresky: Klev Öberg av matchen i sista perioden, eller blev han bänkad?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Berka: Sjuk,

WG, ja till skillnad mot många på hs tycker jag svenska elitdomare i regel håller ok standard, men en sån som lahti(som varit med sen Solds tid känns det som) men aldrig kommit upp i en standard som är ok.

Undra vad han tycker om att han aldrig är med i diskussionen när det handlar om sveriges bästa domare trots att han har en stor erfarenhet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Wayne Gresky: A ok........ Förmodligen med nästa match då?!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Berka: Han är sjuk.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Wayne Gresky: Varför lirade inte susse?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Portello: Lahti gjorde ingen lysande insats, man skulle nästan kunna säga att han blåste sönder matchen. Så fort någon hade en klubba över knähöjd så blev det hakningsutvisning. Jag gillar verkligen när man blåser för hakningar och fasthållningar men det här var ju larvigt! Dock så tror jag att det blev ganska rättvist i slutändan mellan lagen. Man märker vad saknad Susse är när det blir mycket spel 4-5 och 5-4. Vi hade behövt en poäng här i kampen om andraplatsen, men förhoppningsvis så fixar vi det iaf.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
knaskamilla:
Jo, det kan man ju undra. Inte mycket skulle jag tro. Men Berka kanske vet bättre än oss?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Portello:

En annan intressant fråga är vad Lahtis privatliv har med dagens match att göra.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Hawerchuk:

Väldigt underligt. Sex skott på mål och två mål? Snygg räddningsprocent på Heino-Lindberg i andra perioden...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Berka: Precis! Det var därför jag frågade.
Kommentera

995414 · »