1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474559 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01

« · 994275 Till forumet


MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01

Kommentar

Sex poäng på de tre bortamatcherna mot Luleå, Linköping och HV 71 har förstås stärkt MODO Hockey rejält.
- Nu gäller det bara för oss att fortsätta hålla fokus, säger coachen Harald Lückner. Det går inte att slå sig till ro och lita på gamla meriter.

Starka insatser ett bra tag nu trots många viktiga spelare borta.
- De som har spelat har gjort det fantastiskt bra och riktigt roligt har det varit att så många tidigare anonyma spelare stigit fram i rampljuset. Titta bara på kedjan med Tolsa, Steen och Jonasén senast, som var gigantiskt bra.

Viktigast inför den sista grundserieveckan?
- Att som jag förstå sa, hålla fokus, men sedan fixa till lite detaljer som ännu inte riktigt funkar. Det är det vi jobbar på och jag tycker att vi hela tiden är på rätt väg.

Skönt att avsluta med tre hemmamatcher de sista fyra grundserieomgångarna?
- Självklart. Bra att slippa resandet och nu är det bara att hålla tummarna att lite skadade spelare anländer till spel allt eftersom.

Färjestad hemma?
- Vi får räkna med att möta ett rejält revanschsuget Färjestad. De har förlorat två i rad mot Skellefteå och Mora och kommer säkert heltaggade hit. Men det ska vi vara också och det finns alla möjligheter att det blir en bra match. Hela tiden får vi inte glömma vad som verkligen krävs för poäng och att det framförallt handlar om ödmjukhet, rätt inställning och hårt jobb.

Lite myror i huvudet har ni förmodligen satt i eventuella kommande motståndare i slutspelet?
- Ja, det är ju vad vi hoppas på i alla fall. I Linköping i tisdags tycker jag vi tog mycket välförtjänta poäng beträffande HV senast var vi förvånade att de inte klev fram mera. Inte minst med tanke på att de hade fullt gäng.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Skador: Michal Zajkowski (fot), Mattias Timander (knä), Hans Jonsson (fot), Patrick Yetman (hjärnskakning), Tommy Wargh (nyckelben), Peter Öberg (knä).

Noterbart 2: Fredrik Warg har tränat bra under den här veckan och ryggproblemen är i stort sett borta. Warg gör comeback mot Färjestad, något som också kanske Peter Öberg gör. Det senare avgörs matchdagen.

Noterbart 3: Vinterns möten med Färjestad har gett tre segrar efter full tid och en efter förlängning. I de fyra matcherna har MODO (läs Karol Krizan) hållit nollan två gånger, 1-0 i Swedbank Arena och 3-0 i Löfbergs Lila Arena.

MODO Hockey mot Färjestads BK:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Niklas Svedberg).

Backpar:
35 Pierre Hedin,
41 Victor Hedman

7 Per Hållberg,
8 Oscar Hedman

2 Jens Westin,
23 Atvars Tribuncovs.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
29 Andreas Molinder

9 Magnus Wernblom,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson

19 Jari Tolsa,
20 Oscar Steen,
13 Marcus Jonasén

16 Tobias Forsberg,
79 Fredrik Warg,
4 Elias Bjuhr.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Kan inte förstå att Werna får fortsatt förtroende tillsammans med Salle/Svarten. Han drar ju ner Salle som ju var stekhet tillsammans med snabbe Yetman.
Varför inte låta nån annan få prova bredvid dom tills Yeti är tebax åtminstone.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Salle: Hmm, o Yeti som e Matchens Profil! Kanske passande, i dessa skade-tider?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
zigge:

borde inte Yeti vara tillbaka snart han har snart varit bort i 2 veckor och det var väl inte någon kraftig hjärnskakning? Men han kanske bara vila till slutspel. Varför inte pröva Werner tillsammans med Susse och Skröder och Molle med Svarten och Salle?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
zigge: eller Fredrik Warg där?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Ser att Mr.Modo gör sin 700e match i morgon :), trevligt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Cyklob: det kan kanske var fullsatt ;);) Någon mer än jag som ska upp?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
I dag finns jag på plats i Swedbank Arena. Det brukar betyda att Modo vinner...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
bobbe: Med facitet borde du nog kunna tigga åt dig ett abonnemang på slutspelsbiljetter.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Lumber Jack: Betyder det att mitt nästan förlustfria facit denna säsong borde bereda mig tillgång till gratis slutspelsbiljetter? I sådana fall så räcker det med semifinalbiljetterna för egen del.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Lumber Jack: Det hade jag nog gjort om det inte hade varit lite väl långt hemifrån... :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Paddan: Nästan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
bobbe:

Nu tycker jag att du är löjlig. Du kan få bo i mitt extrarum.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
knaskamilla: Tack för erbjudandet, ska komma ihåg det om jag är i närheten under slutspelet eller så... :P

...men jag föredrar nog ändå mitt snart nybyggda hus.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
bobbe: Vad gör du i Valvet? Ska du spöa Modoiter? ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
shinzawai: Jag ska givetvis försöka nästla åt mig lite av guldreserven... och under tiden passar jag på att träffa trevligt folk, njuta av elitseriehockey, fotografera och intervjua!

Om någon hockeysnackare vill ta en pratstund hinns det säkert också med, telefonnumret till mig är ingen hemlighet, se länk.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
bobbe: Låter äckligt härligt. Speciellt fotografidelen. Jag har fotat lite med mitt sunkiga Sigma 70-300 från läktarhåll ett par gånger men det är knappast samma sak som att ha ett ljusstarkt objektiv och få stå nära isen.

Kan man verkligen njuta av hockey om man jobbar?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
shinzawai: Att få finnas med i hockeyns absoluta närhet är enormt häftigt! Att få lära känna folket runt omkring, prata med spelare och ledare, känna dofter (...) och vinddraget, bli nedsprutad med is och se till att alltid vara vaken för vinande puckar och klubbor... ja, det är härligt. Att sedan kunna försjunka i bilder från det hela är farligt vanebildande.

Njuta och jobba samtidigt? Absolut! Jag jobbar ju med mitt största intresse, så det kan inte bli dåligt. Nu ska vi ut och "göra stan" i Övik innan det är dags att röra sig mot banken. Väl mött.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
bobbe: Oppa, klickade på portfolio och såg en rätt avundsvärd CV, förutom allt LHC-relaterat då. ;)

Kan inte jag få vara med och göra Modos Guld-DVD för 07/08? ;)

www.youtube.com/mangeito
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
bobbe:

Erbjudandet gäller bara om du går på alla våra slutspelsmatcher. Och vi vinner dem.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
knaskamilla: Äh kan kan väl få dispens om han tar lite snygga actionbilder på 401. Även om du inte är där. :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Salle: Japp. Flaggan ska med idag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Jaha, ingen Susse idag. Det var väl synd.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Poffa:

Hoppas att han inte fått den där jävla Timrå-sjukan som jag drog på mig.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Poffa: Inga domare heller, Det var väl synd.

 Referee:Lahti, Robert 
 Linesmen:Sondell, Per 
  Åström, Erik
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Salle: Jag ska hålla lite extra koll på 401. Jag sneglar bort ditåt nu...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
bobbe:

Bra. Håll koll på dem, det kan behövas. Det brukar i alla fall vakterna tycka... Fota flaggan åt mig! =)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
knaskamilla: Flaggan är med, kan jag intyga. Fångad på bild, dessutom...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
bobbe:

Härligt, hoppas man får se bilden sen.

Mindre härligt med 0-1.
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Hawerchuk: Dommaren e bög!!!!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Berka: Aha, det förklarar ju varför FBK leder. Eller inte. Och vad vet du om det. Har du frågat honom?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Berka:

Hur gammal var du sa du?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Förresten, Skröders höjder!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
knaskamilla: Vilken jävla pärs.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Hawerchuk:

Jag får ingen känsla för spelet. Snacka om stor skillnad mellan att vara på plats och att lyssna på webradion. Så pärs? Tja. Det blir väl som det blir, känner jag. ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Portello: Hörru din läskeblask, De vet inte du!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
knaskamilla: =) ja du...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
knaskamilla: Modo har första och förlorar den med 2-0. Bollklubben dominerar helt i andra, men förlorar med 2-1.

Domaren är petig.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Berka: Precis! Det var därför jag frågade.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Hawerchuk:

Väldigt underligt. Sex skott på mål och två mål? Snygg räddningsprocent på Heino-Lindberg i andra perioden...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Portello:

En annan intressant fråga är vad Lahtis privatliv har med dagens match att göra.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
knaskamilla:
Jo, det kan man ju undra. Inte mycket skulle jag tro. Men Berka kanske vet bättre än oss?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Portello: Lahti gjorde ingen lysande insats, man skulle nästan kunna säga att han blåste sönder matchen. Så fort någon hade en klubba över knähöjd så blev det hakningsutvisning. Jag gillar verkligen när man blåser för hakningar och fasthållningar men det här var ju larvigt! Dock så tror jag att det blev ganska rättvist i slutändan mellan lagen. Man märker vad saknad Susse är när det blir mycket spel 4-5 och 5-4. Vi hade behövt en poäng här i kampen om andraplatsen, men förhoppningsvis så fixar vi det iaf.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Wayne Gresky: Varför lirade inte susse?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Berka: Han är sjuk.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Wayne Gresky: A ok........ Förmodligen med nästa match då?!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Berka: Sjuk,

WG, ja till skillnad mot många på hs tycker jag svenska elitdomare i regel håller ok standard, men en sån som lahti(som varit med sen Solds tid känns det som) men aldrig kommit upp i en standard som är ok.

Undra vad han tycker om att han aldrig är med i diskussionen när det handlar om sveriges bästa domare trots att han har en stor erfarenhet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
Wayne Gresky: Klev Öberg av matchen i sista perioden, eller blev han bänkad?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
spud: Tycker domaren var ganska dålig, men åt båda hållen. Går inte att skylla förlusten på honom. Tyvärr känns det nu som om en annan domare såg till så man kommer tappa andraplatsen och det svider än mer att man bara fick 1p borta mot HV.
Dagens se fram emot är att jag för andra gången i rad när jag spelat på bomben har båda matcherna inne och blir tvingad att se på Timrå för att se om den går in. Tvivlar inte på att de som förra gången (TIK-BIF) ser till så att man inte får in den. Jaja den här gången har jag inte spelat på enbart timråvinst.

Mora
1,2,4
TIK
2,3

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2008-03-01
spud: Tycker domaren var ganska dålig, men åt båda hållen. Går inte att skylla förlusten på honom. Tyvärr känns det nu som om en annan domare såg till så man kommer tappa andraplatsen och det svider än mer att man bara fick 1p borta mot HV.
Dagens se fram emot är att jag för andra gången i rad när jag spelat på bomben har båda matcherna inne och blir tvingad att se på Timrå för att se om den går in. Tvivlar inte på att de som förra gången (TIK-BIF) ser till så att man inte får in den. Jaja den här gången har jag inte spelat på enbart timråvinst.

Mora
1,2,4
TIK
2,3

Kommentera

« · 994275