1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28

« · 1296770 Till forumet


MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
MODO Hockeys tränarduo Charles Berglund och Andreas Johansson får massor av frågor i dagarna. Mest handlar det om att man inte gjort mål på de tre bortamatcherna man varit ute på under sex dagar.
- Andra får prata, tjata och ställa frågor, säger Berglund. Vi koncentrerar oss i stället på det som komma skall. Men klart att det är svårt göra mål när man t o m missar då det är öppet mål, som senast i Jönköping.

Efter kanonmatchen och 5-1 mot HV71 en lördagskväll för knappt två veckor sedan drog MODO iväg på en roadtrip, som innebar tre matcher. Facit blev inte kul, 0-1 i Luleå, 0-3 i Göteborg och 0-4 mot HV71.
- Luleåmatchen var inte bra, men vi mötte samtidigt ett Luleå som spelade väldigt bra defensivt. Själva var vi uddlösa. I Göteborg började vi bra, men blev hårt straffade. Sedan tappade vi också tålamodet i den matchen och gick bort oss så att hemmalaget kunde kontra hem segern.
- I Jönköping blev vi om möjligt hårdare straffade. 0-1 i baken då det var tolv sekunder kvar av första perioden, 0-2 då det återstod 39 sekunder av andra perioden. Sedan drar vi här på oss för många onödiga utvisningar och tappade fokus.

Och det har man inte råd med i Elitserien?
- Nej, alldeles riktigt. Sedan är lagen så jämna att det betyder enormt när man väl kommer i ledning. Klart det var tungt åka på två plus två på Skröder då vi inlett så bra, men den utvisningen var i och för sig helt rätt. Vi klarade ju också det här läget och det borde ha stärkt oss.

Nu handlar det om match i Fjällräven Center, Färjestads BK på besök.
- Skönt för killarna vara hemma igen i invanda miljöer. Färjestad blir en tuff utmaning, se bara på vad laget gjort på sistone. Min förhoppning är dock att vi hittar rätt igen och med hårt arbete kan få till det där så viktiga flytet igen.

MODO Hockey mot Färjestads BK i Fjällräven Center torsdag 27 november 19.00:

Målvakt: 32 Tuomas Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).

Backar:
18 Per Hållberg, 3 Mattias Timander
55 Ole-Kristian Tollefsen, 8 Charlie Cook
12 Daniel Josefsson, 2 Jens Westin.

Forwards:
10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson
17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 13 Niko Dimitrakos
25 Anton Hedman, 87 Robert Rosén, 26 Kristian Forsberg
6 Magnus Häggström, 39 Per Svartvadet, 28 Jacob Blomqvist.
Extraspelare: 47 Alexander Bonsaksen, 49 Mathias Trygg.

Noterbart är
A t t truppen f n inte har några som helst skador.
A t t de här två lagen mötts en gång tidigare i höst, i Löfbergs Lila Center, där Färjestad vann med 2-1. det var här nye Anton Hedman gjorde sitt första mål i MODO-dressen.
A t t MODO vann med förkrossande 10-3 senast Färjestad gästade Fjällräven Center. Innan dess blev det 3-3 och 6-3 till Färjestad här förra säsongen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: Nya formationer.. spännande
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: Märklig kommentar
"- Skönt för killarna vara hemma igen i invanda miljöer."
Hade det handlat om yrkesarbetande som är vid sin arbetsplats 47 veckor om året och sen åker på semester i 4-5v hade jag kunnat se den. Men då det handlar om spelare som sedan de var 15-16 åkt runt i sverige och världen för att spela regelbundet. Kan man inte prestera för att man inte får sova på sin egen kudde då kanske man ska fundera på om man ska ha hela lönen eller bara de matcher där kudden fått vara ens huvudstöd.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
I have a feeling
That tonight Modo´s gonna score
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
arnio: Ikväll vinner modo lätt, eftersom vi inta behagar att vinna borta så gör vi de hemma ist. Faktum är ju att modo varit bäst i alla hemmamatcher, (dock med liten marginal i vissa).

Så kvällens säkraste tips är att tippa så underligt som möjligt

modo-fbk 6-1 dimitrakos 4, cock 2, tarkki 3 ass. klockrent ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Berka: Ok, underliga tippningar. MoDo - FBK 1-14, Babyface gör fyrdubbelt hattrick.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Paddan: den var faktiskt mer underlig den tippningen, jaha va fan då slipper man ju se matchen om fbk tar en säker 14-1 bortaseger.

Kan man ju njuta en ale framför typ nån dålig dockusåpa ist.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Paddan: Idag kommer det att krävas några Samuel Adams för att överleva alla tre perioder..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
shinzawai: jag har några bishops finger och några oppigårds goldenale samt nån staro och nån visbypils, hoppas på en gedigen blandning tillsammans med 2 tabletter valerina forte så kanske man kan somna ifrån och vakna helt ovetandes om utgången.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
shinzawai: Själv tycker jag att det känns som den matchen i Kempehallen när man knappt han sätta sig ned så stod det 0-3 på resultattavlan. Tog väl mindre än 90 sekunder från matchstart till 0-3, om minnet inte sviker mig.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Intervju med Timmy inför kvällens drabbning.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: Ben Hur. Han är rolig, den där Timander.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Poffa: Han verkar inte ta Hasse speciellt seriöst!Men vem gör det?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Referee: Johansson, Morgan
Linesmen: Larsson, Robert
Ahlström, Anders
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: Träffade Jörgen Grundström idag på mitt jobb, och vi snackade lite hockey överlag. Och hans åsikt är att domarna i ES nuförtiden är helt bedrövliga, saknar känsla och nivåerna är så jäkla upp och ner. Katastrof, tyckte herr Grundström.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
MODOJohan: Tycker JG ska få vila ifred, han har straffat ur sig själv från att ha en åsikt.

Sen var väl knappast känsla något som JG gjorde sig känd för under sin karriär.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
MODO Hockey
 
 
  32. TARKKI, Tuomas  
  Goalkeepers 30. DAHLBERG, Nicklas  

  1st Line 8. COOK, Charlie 55. TOLLEFSEN, Ole kristian  
  44. DANIELSSON, Nicklas 24. SUNDSTRÖM, Niklas 10. SKRÖDER, Per-åge  

  2nd Line 3. TIMANDER, Mattias 18. HÅLLBERG, Per  
  13. DIMITRAKOS, Niko 93. RITCHIE, Byron 17. MADSEN, Morten  

  3rd Line 2. WESTIN, Jens 12. JOSEFSSON, Daniel  
  26. FORSBERG, Kristian 87. ROSÉN, Robert 25. HEDMAN, Anton  

  4th Line 40. OLDEN, Sondre 47. BONSAKSEN, Alexander  
  6. HÄGGSTRÖM, Magnus 39. SVARTVADET, Per 28. BLOMQVIST, Jacob  
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
spud: Det var bara roligt att få höra en fd domares åsikter om sina "kollegor"
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
MODOJohan: Ge han 20 öl och han säger bra jävla mycket mer.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
spud: Haha, han dricker bara mjölk nuförtiden...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
MODOJohan: Ett steg i rätt riktning, men 20 år och 5-6 karriärer för sent, för hans del.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
spud: Men vilken korkad utvisning.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Gustafsson: första målet för fbk....
4 :e raka för modo?!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Gustafsson: Vi är inte ens med på banan. Det är som att vi har ett gäng riktigt korkade ishockeyspelare på planen. Antingen tar de korkade utvisningar, eller så brister koncentrationen på något sätt och de gör misstag. Visst, man får göra misstag, det är mänskligt, men när hela laget gör misstag i tre-fyra matcher i sträck så är det något som är fel.

Nu ännu en utvisning. För tripping. Bara tredje gången idag... Vad gör Challe i båset?  Väck grabbarna!

Nä, 0-2 istället och game over.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: stäng av tv:n, modo har redan förlorat, släppa in första målet är för modos del sinifikativt med förlust.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Berka: Vad är rekordet i speltid utan att göra mål?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Wayne Gresky: 259 minuter och 50 sekunder.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Wayne Gresky: Hur ser det ut?

Verkar som att modo gillar utv-båset i afton?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
VAD FAN ÄR DETTA!?!?!?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Patrik Källstr: Ett forum ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Berka: Det ser illa, värdelöst och hemskt ut. Vår aggressiva forechecking är bortblåst, vi tittar på när motståndarna anfaller och vi räknar fel i BP. Vi har faktiskt haft ett antal lägen, framför allt i PP men vi blir bara uddlösare och uddlösare.

Skrøder och Frögren gillar varandra.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
shinzawai: Hyndorna leder me 2-0 oxå.

Allt blir bara bättre och bättre!

Tack för rapporten iaf. ser inte matchen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
shinzawai: Jag vet inte om jag har blivit van eller vad det är frågan om men jag tycker inte att det ser så jäkla illa ut. Vi tar extremt mycket utvisningar men vi får verkligen ingenting gratis just nu, inget sitter och vi blir straffade direkt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Gustafsson: Försvarsmässigt är det här säsongens bottenapp. Vi spelar bara pucken i rundeln längs kortsargen eller skjuter på motståndarbackar i offensiv zon. Jag är panikslagen för resten av säsongen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
shinzawai:

14 utvisningsminuter i första perioden. Den här nolltoleransen är så fruktansvärt tråkig. Spelarna slänger så fort de känner en klubba snudda vid dem och domarna går på det varje gång. Detta gäller även MoDo - när Häggström fixade andra utvisningen såg man att han bara åkte runt och väntade på att få ett rapp på benet.

Hade jag varit domare hade jag endast visat ut Sterner och Rosén. Övriga utvisningar i perioden var urlöjliga.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Gustafsson: Håller med dig i detta. Nu ser jag detta på plats och kan inte svara för hur det ser ut på TV-bilderna men jag tycker att det checkas på ganska bra och det verkar inte brista i inställningen i alla fall.

Dock är det många gummiklubbor där ute nu. Tänker framför allt på Svartens miss i slottet och Ritchie i början där han fipplar bort pucken när man i stort sett kommer i en tre mot noll.

Får man bara in en skitpuck så tror jag att det kan vända.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
KATASTROF! DET ÄR FULLSTÄNDIG KATASTROF!!! AVGÅ! PRESTERA! 9,10,11,12... Det.. Ger mig ingenting ^^^^ När man möter nån av lite "Högre" klass som t.ex Färjestad, då funkar ingenting längre....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Patrik Källstr: Okaaaj.



Å du store hockeygud, ge oss ett skitmål tidigt i perioden.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Gustafsson: Du får vara mer specifik i dina önskningar!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Gustafsson: Du fick som du ville.

Sluta ta dumma utvisningar för i helvete. Är det någon överraskning att domaren i denna matchen blåser?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Gustafsson: Ja skitmål har vi ju verkligen varit bortskämda med ;) ... Vi gör ju inte ens mål när vi öppet läge.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine:

Jag tycker domarinsatsen är upprörande. Även om MoDo spelar fulare än Färjestad så förstör den där nolltoleransen precis all underhållning.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Jahaja...ska man alltså tolka det här som att Forsberg går hårt för en ny comeback och att det ökända alibit för att sluta spela hockey fram tills dess att det sker har slagit till igen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: Hahaha man kan ju bara skratta.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
ÅTERIGEN, dags att Tolle slängar vantarna.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
JÄVLA HELVETES SKIT PISS FAN!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
MODOJohan: Känns så skräckinjagande när vi skickar in Svartvadet, Hedman och Westin i PP.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
MODOJohan: Verkar vara en kanonmatch om man samlar på utvisningar?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Berka: Man undrar ju hur dålig den där träningen Challe klagade på var? Efter det så inleddes ju den här tragikomiska sviten.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Ja tror att spelarna har för mycket skägg ja
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Wayne Gresky: Man undrar ju oxå hur bra denna bortaturne var för laget, det skulle ju stärka laget att få komma bort tillsammans, har man bråkat,festat å haft sig eller för det verkar inte gått så bra!
Kommentera

« · 1296770