1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478773 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28

1298057 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
arnio: FEL FEL FEL, jag läser AB med flit, däremot så läser jag inte anrells profetia med flit längre.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Berka: "Nu är ju lasse anrell lika begåvad inom idrott som en död säl, märkligt att det finns mäniskor som kan bli skribenter och få skriva sånna osanningar å egna tyckanden i en av landets största tidningar.
Anrells åsikter är helt ointressanta för mig, så varför ska en hel artikel gå ut på att vad han själv tycker å tänker, han kan väl för tusan skaffa en blogg då så kan dom som vill läsa hans värdelösa meningar göra det.

Tyvärr är ju detta allt vanligare, skribenter som publicerar mängder av artiklar i bla. AB som helt bygger på sina egna tycken... I mina ögen helt värdelöst!"

Haha men du läser tydligen Anrell och Atonbladet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
73Sjöbba: Själv så kollar jag på Rena Rama Rolf ;D
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Patrik Källstr: Jag har inga fördomar och tydligen ska det vara en självbiografi. Om huvudpersonen är bög eller inte kan jag inte uttala mig om förrän jag har sett rullen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
73Sjöbba: Verkar vara en bögig film
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Frisco: Ska se på film nu. Vi höres, boys!
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
73Sjöbba: Snygga tacklingar är alltid på open ice.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
spud: Ja antingen pissade han in sitt revir eller så försökte han bli sargreklam
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Berka: Du vet när jyckar är i hörn.. Så jag antar att han försökte lyfta på bakbenet för att slå en drill.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
spud:frågan är vad picken gör på frögrens tackling, precis i skedet när han inser att han kommer bli proppad dä liksom ramlar han bakåt å hamnar ju ännu jävligare till när tacklingen kommer, hade han stått upp så hade han någ bara kuna åkt därifrån!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Wayne Gresky: Jag har lite svårt att svara på hur din kropp är skapad men men...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
73Sjöbba: Tips: Ser man inte att det är en armbågstackling så bör man nog dra ned lite på metanolen.
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
73Sjöbba: Consider yourself bänkad. ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Wayne Gresky: Nu är ju lasse anrell lika begåvad inom idrott som en död säl, märkligt att det finns mäniskor som kan bli skribenter och få skriva sånna osanningar å egna tyckanden i en av landets största tidningar.
Anrells åsikter är helt ointressanta för mig, så varför ska en hel artikel gå ut på att vad han själv tycker å tänker, han kan väl för tusan skaffa en blogg då så kan dom som vill läsa hans värdelösa meningar göra det.

Tyvärr är ju detta allt vanligare, skribenter som publicerar mängder av artiklar i bla. AB som helt bygger på sina egna tycken... I mina ögen helt värdelöst!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Poffa: Här har du århundradets tackling i Elitserien.




www.youtube.com/watch?v=887iSv2QRRs
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Frisco: Också en bra tackling, men den är inte lika bra som Enströms tackling. Däremot var den otroligt rolig gällande efterspelet. Chris tacklad, Cam agerade pajas.
Kommentera



Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Icing-Ove: Århundradets tackling i Elitserien. Utfört av en liten, snäll Enströmming.
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Frisco: Är det inte otroligt, så säg. Han såg en helt annan tackling än resten av arenan. Han och några till i Färjestadsbåset.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Poffa: Det finns de som tycker tacklingen är ful.

Jonas Junland: - Jag uppfattade det som att han medvetet försökte att skada honom för han körde med armbågen rakt i huvudet på honom.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Paddan: Det är väl inget att bry sig i? Saken är klar, de som beslutar anser det vara en sjysst tackling, samulsson tycker annat. Han skriker ingen bryr sig.

Jag är mer orolig över vårt enormt statiska anfallsspel, vi bygger upp för avslut från samma ställe hela tiden. Det kan omöjligt vara en slump att de flesta av våra avslut täcks av försvararna, antingen beror det på att vi siktar på motståndarna, eller att de vet om när och var vi ska skjuta. Jag tror det beror på att vi är sönderlästa. Trist.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28

Poffa: Fast för Tommy Samuelsson så är alla andra lags spelare bara simulanter

"Hedman lämnade isen. Det officiella förklaringen var att även han var skadad (armen). Det tror inte ”Sammen” på.
– Han visste ju att han hade gjort något..."

Han borde hålla koll på sina egna spelare, som exempelvis Sevc som spelade fult hela matchen igenom. Eller Christian Berglund, som aaaaaldrig själv gjort något, men som grinar så fort det är någon som råkar haka klubban på honom.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
spud: Han bröt en nagel på lillfingret :-O
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28

qwertas: Har man alltså skrotat stora straffet för Fisticuff? Det är ju verkligen en helomvändning jämfört med allt som sagts tidigare.

Hedman blir förresten inte avstängd. Domarchefen Mikael Ahlström har kollat tacklingen och delar domarnas uppfattning att det är en korrekt tackling, axel mot axel.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
qwertas: Han hade ju en handske kvar? :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Poffa: Pratade med domarkontrollant Andersson igår efter Tolles överkörning av Berglund. Tydligen är det så att det numera endast är en extra 10:a om man slänger handskarna.

Skulle det vara så kan vi nog räkna med att fler tar chansen att statuera exempel där ute på banan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Enaranger:"Om bara Dimitrakos blir kvar till och med den 2 november,
så kan jag garantera att han gör minst 3 mål mot Brynäs."

Och jag garanterat att Greiss håller nollan mot Modo då om han fortfarande är kvar i Brynäs.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Rickard, ta på dig din vackraste klänning ikväll!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Paddan: Framtiden är betydligt roligare än nuet? I a f på förhand.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Om bara Dimitrakos blir kvar till och med den 2 november,
så kan jag garantera att han gör minst 3 mål mot Brynäs.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Paddan: Skulle allt gå totalt åt helvete så känns ändå allsvenskan svagare den här säsongen än på länge. Inte för att jag tror att vi kommer hamna i en kvalserie, men iaf.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
shinzawai: Tycker det känns väldigt ironiskt när rubriken på förstasidan är "Tro på framtid i MODO Hockey" i nr 1 av den officiella klubbtidningen, som idag följde med pappersupplagan av Örnsköldsviks Allehanda.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Ambroo: Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.

Man kunde vara Timråit...

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Bad_Brett: Hedman åker ju ifrån både Niko och Madsen. Madsen förresten, varför blev han oduglig i samma sekund han fick A:et? Han åker sig aldrig fri längre, vinner inga närkamper, vinner inga puckar.. Han ser bara svag ut.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
spud: Heja målskytt! Jobba puck!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Poffa: Sen så måste väl bara Danielsson bli avstängd minst 25 matcher för det fräcka sättet som han tog pucken av en FBK-spelare på. Fast domaren lyckades ju straffa honom ändå genom att ge honom en tvåminutare. Där fick du, Danielsson, komma här och tro att man kan sno pucken av en Färjestadsspelare ostraffat...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Hahl Bundy: Nää, det där är väl telefonnumret till "Vägförvaltninga i Skultörp"
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
"Ser bra ut än så länge
FBK motsvarar förväntningarna än så länge dock en smolk i bägaren överfallet på Wallin vilket renderade i ett nyckelbensskada
Svanru Kommentera Idag kl. 21:50 "

läste i fbk's bok här :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Hahl Bundy:

Rock Bottom...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
spud: Det kallas avledningsmanöver.

Nya bingo serien: Nölla, Nölla, Nölla...........
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nån mer som hört rykten om nåt brutet i Hedmans hand?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Wayne Gresky: Ja det är jag inne på nu.

Ser gärna att till morgondagens träning kallas det in några framträdande från j20. Spel med 5-6 femmor där de 3 bästa får spela på lördag oavsett vad det står på ryggen, resten får vara hemma.

Nystart behövs. Vi har kört fast, och när man kör fast då kan man antingen jobba ännu hårdare och gneta på i samma anda, ofast upptäcker man till slut att man måste backa sig loss. Och det tror jag vi behöver göra nu.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28

Usch! Jag mår fysiskt dåligt efter den här matchen. Det här var säsongens bottennapp, till och med värre än matcherna mot Skellefteå och AIK. Mycket värre, till och med.

Vi spelar utan fart, utan spelidé och spelarna håller så krampaktigt i klubban att de nästan går sönder. Vi tar dessutom dåliga utvisningar, även om vissa av kvällens avblåsningar är rent felaktiga. Den tvåa på Danielsson som leder till fem mot tre och 0-1 är helt horribel, t ex.

Dimitrakos är värd ett eget kapitel. Han är iskall, så fruktansvärt iskall. I tre mot två när han får pucken i slottet så väljer han att passa tillbaka till spelaren på kanten och sumpar därmed läget. I en sekvens i tredje glider han till bytet, så långsamt att om han glidit långsammare hade han varit på väg därifrån. Det beteendet orsakade ett tre mot två för FBK.

Dimitrakos gjorde en fin uppåkning i tredje och gjorde nästan mål, synd bara att det är hans enda framstående agerande på 14 matcher. Dimitrakos måste bänkas, ja till och med skeppas iväg. Det är inte acceptabelt att vara så dålig när man tjänar så mycket. Gör som Skellefteå gjorde med Tenkrat, gör det nu.

Hedman är en av Modos bästa spelare ikväll. Han försöker i alla fall, till skillnad från många andra. Ritchie fortsätter att inte göra några dåliga matcher och OKT och Timmy är okej på backsidan. Tyvärr är dock Josefsson, Hållberg, Westin och Cook alldeles för dåliga. Cook blev bänkad, men återkom i matchen när OKT spöade skiten ur fegis-Berglund. Här är det också en gåta att de inte får matchstraff, OKT slår fem slag utan handske. Om inte det är Fisticuff så vet jag inte vad som är det.

Någonting måste hända. Vaska runt i kedjorna är en start. Låta Dahlberg stå, är en annan. Och det är inte för att Tarkki varit dålig utan bara för att bryta mönstret.

Skröder - Susse - Madsen
Danielsson - Ritchie - Hedman
Kfop - Svarten - Olden
Hägga - Rosén - Blomqvist

Timander - Hållberg
OKT - Josefsson
Jonsson - Cook

Det är synd att vi inte har några backar att laborera med. Westin och Bonsaksen är inte bra nog, samtidigt som tre av de backar jag har med här är sådana som jag skulle vilja bänka. Kul läge.

Allvarligt, we are in deep shit. Deeeeeep shit!

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: Läge att sätta in Jesper Olofsson?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Bad_Brett: Jovisst. Pihlman hade varit bra.

Jag vill mest ha en förändring på något sätt, bryta mönstret lite. Därför alla kedjeförändringar och in med Olden. Matchen mot SSK handlar i första hand om att göra mål och komma ur den här skiten och få lite självförtroende i laget. Efter det kan man börja bygga upp igen och förbättra spelet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Salle: Cook bör ha gjort sitt nu, får han fortsätta så kommer han slå rekord i antal mål i baken.
Definitivt läge för målvaktsbyte, inte för att TT nödvändigtvis varit dålig. Men förändring är nödvändigt.

Redigerad kommentar

Kommentera

1298057 · »