1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28

« · 1297627 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
73Sjöbba: Håll ut Greiss - Snart väntar MoDo...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine:

Jag tycker att MoDo borde värva en riktigt tung powerforward. Någon som kan vara jobbig framför mål i Power Play, någon som kan skapa ytor åt klenare spelare som Rosén och Dimitrakos. Ungefär som när man värvade Justin Morrison 2006.

Ska Olden få chansen så väljer jag nog att sätta Blomqvist på bänken. Men jag är inte övertygad om att det kommer att leda till någon förbättring.

En spelskicklig back och en tung forward som kan göra lite skitmål är vad jag önskar mig.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
supertrött: Berglund insåg efter första smällen vad fan han egentligen hade gett sig in på och körde med sköldpaddsstilen medan Tollefsen matade på.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Rytter: Han var bättre på att slåss helt enkelt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Bad_Brett:

Fan det känns riktigt tungt nu, så viktigt det hade varit att få sätta 1 eller 2 puckar trots att vi förlorade.

Snacka om att det inte vill sig med målskyttet nu, Skröders läge som gick i stolpen och sedan parallellt med mållinjen, sedan hade vi väl ett backskott i stolpen, var det Timander?

Varför fick Tollefsen 2+2+10 vid fighten med Berglund föresten? Berglund fick ju endast 2+10?
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Bad_Brett: Jo, jag skulle ha skrivit med det att det lika gärna kunde bli Blomqvist (närmast) eller Häggström som fick stå åt sidan. Game-time decision. Däremot tycker att jag den kedjan tillsammans med Rosén har varit ganska bra till och från och därför valde jag bort Hedman.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Björn W:

Jag vet inte, ja. Jag tycker Skröder har sett ganska bra ut, det är mer att han missar sina chanser.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
shinzawai:

Tyvärr så säger det mer om resten av laget, även om jag inte håller med.

Ritchie
Danielsson
Josefsson
Dimitrakos
Madsen

Jag tycker inte att Hedman kan mäta sig med någon av dessa spelare skridskotekniskt sett. Sedan att han må kämpa mer är en annan sak.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
shinzawai: Det är väl det beryktade men ej bekräftade diskbråcket på Skrøder?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Man måste väl i all bedrövelse trots allt berömma domaren för sitt agerande vid tacklingen på Wallin. Väldigt tråkigt att den tog så olyckligt men Wallin borde ha lärt sig att hålla huvudet uppe i NHL samt att knäppa hjälmen ordentligt av sin fd lagkamrats olycka under OS.


Det finns väl inte så mycket att säga om matchen i övrigt. Vi drar återigen på oss alldeles för många utvisningar och sedan så vill det sig ju bara inte. Sekvensen där pucken tar i stolpen och sedan glider på mållinjen genom hela målet känns talande för våran situation just nu.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Bad_Brett: Det var så jävla mycket snack om Hedmans bristande skridskoåkning innan säsongen, jag tycker dock att han är topp 3 i laget på den fronten.

Blomqvist har inte gjort ett enda rätt i år, otroligt att han får fortsätta spela. Olden såg ju mkt intressantare ut.

Vad fan är det för jävla fel på Skrøder i år? Har han fått ärva någon annans klubba?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine:

Tänk att man kan tycka så olika. Jag är verkligen inget fan av Hedman, men enligt mig var han en av få spelare i MoDo som försökte skapa något idag. Jag bänkar mycket hellre Blomqvist, Häggström eller till och med Madsen.

En liten toppning av laget skulle kunna vara på sin plats. Testa Dimitrakos i förstakedjan precis som du föreslår, ta upp Svartvadet i andrakedjan och flytta ut Ritchie på kanten, där han förhoppningsvis kan utnyttja sin fina skridskoåkning lite bättre. Sätt in Madsen i tredjekedjan tillsammans med Rosén och K-Fop. Fjärdekedjan med Hedman, Blomqvist och Häggström får gå in och försöka spela 0-0.

Skröder-Sundström-Dimitrakos
Ritchie-Svartvadet-Danielsson
Madsen-K-Fop-Rosén
Hedman-Blomqvist-Häggström
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Såhär vill jag ha det mot SSK:

Skröder-Sundström-Dimitrakos
Olden-Ritchie-Danielsson
Madsen-Svartvadet-Forsberg
Häggström-Rosén-Blomqvist

Gör om i nästan alla formationer för att jag tror att det behövs. Spelarna får någon ny brevid sig och kanske kommer ur sina invanda mönster. Väljer att bänka Hedman då jag tycker han tillför minst just nu och har minst potential att tillföra. Nu verkar det ju som att han blev skadad ändå.

Timander-Cook
Tollefsen-Josefsson
Jonsson-Hållberg

Här är det jättesvårt att hitta några bra kombinationer, och jag är inte säker att detta är rätt heller.

Dahlberg i mål. Sen gäller det att spela riktig grishockey. Stå ivägen, tacklas (inte haka, trippa osv) och vara allmänt jobbig. Måste även sluta ta så korkade utvisningar hela tiden, ge inte domaren någon chans att ta utvisningar på oss. Spela rejält i alla situationer, inga snurrpass eller andra fånigheter. Rinse and repeat.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28

73Sjöbba: gaaaamle svarten, den bästa här i världen....

trava på kamrat osv :)

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Patrik Källstr: Säg inte det.....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
MEn det var jäääävligt nära mål i Scandinavium, Jag var där ;)))
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: Däremot är det väl inget lag som blivit nollat i fyra raka matcher. Men det är ju ett annat fantastiskt rekord.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Det går inte att bli tränad av en man som tror att spelarna är travhästar
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: Då har vi iaf räknat likadant. Sen om det är rätt...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Patrik Källstr: Vi kommer ha ca 10 minuter på oss mot SSK att undvika rekordet, om vi blir nollade idag vilket ser ganska troligt ut. Med reservation för att jag räknat snett.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Berka: Dom har la redan tagit rekord? Ja kollar på Rena Rama Rolf nu, mycket roligare än Modo säg...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Patrik Källstr:v Blir det nåt rekord eller?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Patrik Källstr: Nu börjar jag verkligen hoppas på att modo kan ta de där rekordet i spelade minutrar utan att näta.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
" Är Rolf en mullig mansgris, är bettan grälsjuk och faktiskt husets boss. Är nisse alltid hungrig, Carina koka ett ägg kom till oss "

Rena Rama Rolf. Rena Rama Rolf. vilken Rolf?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Berka: Om inte domarna hade blandat sig i.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: slagsmål?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: Äsch, han fick ju inte ens en "Timo Blomqvist". En 10+2+2+2+2, alltså.

Hooking to the adamsäpple, rent bildligt talat i det fallet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Gött, Tollefsen avstängd några matcher. Precis vad vi behöver!

Kanske inte ändå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Björn W: Men ja vill slåss med Tollefsen! :D Han ska ner i backen ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Björn W: Aldrig att det där är mål.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Patrik Källstr: Försöker du spela gratis som nykomling i ligan får du antagligen spelarfacket på dig, kan sluta illa det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Hur anmäller man sig om man vill vara med i Modo? Ja kan spela gratis, och visa hur det ska gå till!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Poffa: Då finns det bara en sak att göra. Det heter inte att slåss för sin heder utan orsak.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Förra säsongen brukade ju Modo iaf hyffsa till resultatet lite på slutet, så det blev 6-3 istället för 6-0... Detta är fan värre! AVGÅ!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Sitter på 401 och skäms. Vi är så inåthelvetejävla dåliga så det skär i hjärtat. Modo är inte intresserade av att spela ishockey utan tror sig vara på friåkning utan puck och klubba. Tyvärr händer det ingenting, någonstans. Challe skriker sig hes men vad gör det när spelarna åker omkring och funderar på pensionssparande eller något annat viktigt.

Jag skäms. Jag skäms så att det gör ont. Fyy faaan!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Björn W:

Jag var skeptisk till Challe innan, men jag har faktiskt fullt förtroende för honom. Taktiskt sett ser ofta ganska bra ut; För första gången på länge har man haft ett bra powerplayspel och bortsett från att Westin/Jonsson/Bonsaksen inte riktigt håller på den här nivån, har det inte varit något större fel på försvarsspelet.

Jag är övertygad om att det är en fråga om självförtroende. Dimitrakos var tänkt som den där spelaren som skulle smälla in några enkla puckar i Power Play. Skröder har alltid varit en pålitlig målskytt. Men när dessa spelare slutar göra mål, skapas en oro i hela laget.

Vågar man drömma om Zuccarello och/eller Forsberg? Jag tror det är precis vad som skulle behövas. Någon som kan mata Dimitrakos med enkla puckar så att han får göra lite mål och få tillbaka sitt självförtroende.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
MODOJohan: Håller tyvärr med.
Nu kan man inte åka och försöka längre. Man måste göra ett trendbrott på något vis och kan man inte göra mål får man slåss.
En skandalmatch emellanåt piggar alltid upp.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Patrik Källstr: Jag bor i härnösand, Hälften är modoiter andra hälften är timråiter.... sånt är vardagsmat för mig!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Rekord alltså....

Nu har ja blivit mobbad på facebook och msn så det sjunger om det :/ ILLA!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: 2) Någon har säkert börja skrika i kommentarstrådar på ÖA eller muttrat det i FCs korridorer, men hur ska man kunna hitta relevanta argument för det när det gäller ett lag som ena veckan ligger och snittar 5-6 mål/match och någon vecka senare ser ut att gå fyra matcher på raken utan mål? Vi har spelare som har tagit semester och vi saknar tydligen karaktärer som ger rätt energi i sådana här lägen.

Freddan måste agera, annars signalerar man att man skiter i allt, oavsett hur långt ifrån sanningen det än är.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine:
1: snart, lär dyka upp en back och en forward
2: Snart, men inte för att jag tror det hjälper, ja gillar challe!
3: snart, tror till 100% att det kommer i denna match!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Såg jag fel eller var där just årets interferecne?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Tre frågor jag ställer mig:

1) När agerar Freddan?

2) Hur lång tid innan pöbeln börjar skrika på att tränarna ska avgå?

3) När gör MODO Hockey mål igen? A-laget, inte något juniorlag eller damlag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Patrik Källstr: hAhaha man kanske kan få skadestånd oxå?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Om man sjukskriver sig imorgon så räcker det med att säga ordet Modo
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: KOM IGEN MODO KOM IGEN KLAPP, KLAPP

ÅÅÅÅÅÅÅ MODO TRALLA LA LAAA MODO TRALLA LA LAAA

POSIVITISM...

hjälper inte detta då äre barra å gräva ner sig å vänta på KS =)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Wayne Gresky: Jag skulle vilja se tröjan "Jag såg MODO Hockey göra mål".
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Wayne Gresky: Man undrar ju oxå hur bra denna bortaturne var för laget, det skulle ju stärka laget att få komma bort tillsammans, har man bråkat,festat å haft sig eller för det verkar inte gått så bra!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Ja tror att spelarna har för mycket skägg ja
Kommentera

« · 1297627 · »