1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482569 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

1531558 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
Berka: Nej, de vet inte hur man gör mål längre...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
NuMo nu gör modo mål... 
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
Blake:  UJ salak håller kvar fbk i matchen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
Berka: Hööööyyyyyyy!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
KOM IGEN NU MOOODOOO
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

Bad_Brett: skämskudde PÅ! Vad är det för dagisbarn vi har i klacken egentligen? Skämmer ju ut hela föreningen... 

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
Bad_Brett: Alsenfelt har väl hittills varit mest dålig, har väl haft nån bra match  men mest haft riktiga bottenapp
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

J F K:

Jag vet inte. Jag har svårt för Ahlsenfelts spelstil. Han ser ut lite som Tim Thomas, vilket kanske låter positivt, men på samma gång ser han väldigt ängslig ut.

Han varar spektakulära räddningar med prakttavlor. Jag har hellre en målvakt som är lugn och jämnkass än någon där man aldrig riktigt vet var puckarna kommer hamna.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

J F K: Jag tycker hägg skött sig bra och stått för en hel del fina detaljer, han ser ut att läsa spelet utomordentligt bra.

Men hur ska dom lyckas få in pucken, att deras målvakt är helbra är en sak, men att i princip missa öppet mål vid en 2-3 tillfällen är definitivt inte bra!

ajja det är ensålänge bara ett mål, men fbk har pp i 1:30 direkt nu

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

Berka: Jo, nu ska det till oerhört många skott innan något går in. FBK är lite av mästare på att haka och slå, men man borde ändå fått in några puckar.

Skönt att se Alsenfelt studsa tillbaka. Han var riktigt bra i andra perioden och såg så säker ut som han gjort de senaste inhoppen.

Hägg är lite omständig än så länge, men jag tror att han kommer att bli kanon bara han får fortsatt matchtid.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

NuMo: Men vad är det för fel, ska det gå troll nu i målskyttet, det är otroligt att modo inte gjort mål, i några fall är det ju svårare att missa målet än att faktiskt göra mål.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
Berka: Tyvärr skäms man för klacken, återigen. Barnrumpor:(
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

Bad_Brett: Åh herregud vad pinsamt!!

suck!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

Berka:

Vad säger vi om banderollen på ståplats då?

twitter.com/OBystrm/status/263339974970179584/photo/1/large

Denna gång har de verkligen överträffat sig själva. Fantastiskt!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

Bad_Brett: Nja, Starkbaum hade två tavlor i första perioden förra matchen och nu är vi nere på en:)

Seriöst så är det jobbigt när vi inte har ett fungerande målvaktsspel. Förutom det ser det oerhört stabilt ut och FBK har ju knappt haft en enda målchans. Ett längre byte i Modos zon, men de kom inte in framför mål och kunde skapa någonting riktigt farligt trots det.

Hoppas vi kan komma upp ett snäpp till. 0-1 är verkligen inte rättvist, utan vi borde nog haft en ledning sett till målchanserna.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

NuMo: Situationen efter tolle proppade steen på blå va de du mena va?  

i övrigt är Hari kanske bäst på isen tillsammans med steen

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

NuMo:

Tyvärr är en Starkbaum helt ur form fortfarande bättre än 69:an. Någonting har gått rejält snett med hans utveckling. De enda gångerna han har spelat riktigt bra är när han har blivit inbytt i situationer där matcherna i princip redan har varit avgjorda.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
Berka: Jag skulle vilja se Müller göra en tackling någon gång. Han hade ett unikt tillfälle att göra ett frimärke av en färjestadare nu i slutet, men han lät bli. Varför då? Färjestadare vill också bli frimärken.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
Hugg å slaghockey från fbk´s briljangtabacklinje
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

NuMo: Kan ju dock bli onödigt kallt utan byxor ;)

Fast med ett glas lagavulin så hade du kanske stått ut ett tag :D

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
Berka: En isskulptur skulle ha tagit det där skottet. Jag skulle ha tagit det, iförd endast kortkalsonger.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

NuMo: Man undrar ju vad fan det är för coacher som ger iskalla och dåliga målvakter chansen. 

Pinsamt av alsenfelt

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
J F K: VAD HAR VI FÖR JÄVLA FITTMÅLVAKTER?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

Bad_Brett: Det hoppas jag inte då en defensivt center som är mindre bra spelfördelare knappast lär få någon fart på Ritola.

Nu verkar det dock som om laguppställningen inte gäller, utan det blir andra kedjor än vad som redovisas på swehockey säger en person som sett träningen.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

J F K:

Kan det vara så att de vill att Ritola och Kempe skall fokusera mer på det offensiva spelet och att de därför vill ha in en center som är defensivt ansvarstagande?

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

Salle:Ska Hari centra en defensiv riv- och slitkedja, medan K Fopp vara center för en spelande relativt offensiv enhet. Någon måste korrigera den där tombolan som coacherna använder för laguttagningen.

Persongligen gillade jag fjärdekedjan med K Fopp, Svensson och Öberg. Den gjorde precis vad den skulle. För mig är det allt annat än förvånande att Öberg och Madsen ihop har sämst plus/minus av forwards, men...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
Cumiskey spelar inte av nån anledning.

MODO Hockey

29. Starkbaum, Bernhard
69. Ahlsenfelt, Oscar

 
49. Regehr, Richie
51. Ahnelöv, Jonas
 
12. Spina, Dave
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge

 
7. Hägg, Robert
3. Lehtivuori, Joonas
 
25. Müller, Marcel
20. Steen, Alexander
22. Nagy, Ladislav

 
38. Torp, Nichlas
6. Byström, Ludvig
 
70. Kempe, Mario
28. Forsberg, Kristian
18. Ritola, Mattias

 
75. Stehlik, Richard
   
17. Madsen, Morten
62. Hari, Janos
27. Öberg, Peter
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

J F K: Ska de vaska om rejält? Elr är det nån skada de mörkar?

Så synd, att det sista stället man får info på är egna sajten.

Där står laguppställn kvar sen igår, som vanligt.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

Dirigo: Enligt ÖA så hade han skrivit debug på twitter. Har han suttit på bänken förut och menar att han gör debut som ombytt eller handlar det om att han verkligen ska spela? Roligt i sådana fall.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
Dirigo: Härligt! Fram med juniorerna... :) Hoppas han tar chansen!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
Verkar som vi får se Hägg i A-laget i afton!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
J F K: Jag trodde förresten att Sanny var helt immun mot hjärnskakningar...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

Berka: Jag tycker nog snarare att Modo, förutom när Challe trollade, varit betydligt bättre efter novemberuppehållen än innan desamma. Jag är helt övertygad om att Sundström och Skröder kommer att bli allt bättre.

Med tanke på hur oerhört många nya spelare vi har, som inte heller kommit från de egna juniorleden och är bekanta med spelsystem, talar det mesta för att vi med tiden bara blir mer samspelta. SAIK har ju exempelvis exakt samma stomme som förra året, vilket är en stor fördel i början av säsongen. (Sedan gnäller de som vanligt på att de har så otur med skador).

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

Lumber Jack: De klassiska nowemberuppehållet har väl ställt till det för oss förr, skillnaden är väl att vi faktiskt har ett spel att falla tillbaka på, det finns ju faktiskt en röd tråd i både specialteams och 5 mot 5 så det ser väl mer hoppfullt ut nu än tidigare år.. MEN förluster är ändå förluster oavsett om det skiljer ett tur mål eller ej.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

Berka: VI har kraschat i okt/nov förr, från serieledare till fullständig katastrof för bara något år sedan. Men nu har vi trots allt mött ES två topplag och ett tokformtoppat AIK, så det ska nog inte behöva studsa tillbaka nedåt hur långt som helst.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

zigge: Torskar vi ikväll så måste det snart innebära något slags rekord i snabbaste berg och dalbanan i es historien, från sista plats sen raka spåret upp 12 placeringar för att sen dö och dyka igen ;)

Modo har iaf haftr bra med folk på matcherna i jämförelse med många andra klubbar, men intresset är lågt och skulle bli högre om produkten var högre, och som garpenlöv (tror jag det var) ville ha en attraktivare hockey där lirarna skulle få mer utrymme i form av att man skulle betraffa hakningar fasthållningar etc mycket hårdare. Nu gynnas den defensiva (tråkiga) om man kan kalla den så. MEEEN eftersom hockeyn och spelarna blivit så skickliga på de dom gör så är det svårt för domarna att öht se dessa tilltag.

Btw. är det bara jag som tycker att man kanske borde göra om 3:enkedjan, tycker inte kempe,ritto får ut sitt spel, speciellt inte ritto. Hari/possler?!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

zigge: FBK brukar av tradition bli rätt tråkiga matcher. De har inget finessrikt spel, utan möter man FBK blir det riv, slit, kämpa och kasta in puckar framför målet.

Nåja, jag hoppas att vi får ett stabilt målvaktsspel, för det är grunden till att vinna matcherna. Mot HV var vi spelmässigt inte mycket sämre, utan det var målvaktsspelet som fällde avgörandet. Kan Alsenfelt (som jag hoppas står) ha självförtroendet att komma ut en bit och skära av ytorna så tror jag vi vinner. Blir han återigen tveksam och agerar längs mållinjen lär återigen en massa puckar vina in från blålinjen...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
Berka:På ticnet ser det ut att bli ganska glest i leden ikväll - ska lediga barn & ungdomar gå gratis, OM de ska gå? Vart är (hockey-)världen på väg?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - FBK 2012-10-30
Salle: En iskall oscar i målet. Hari är tillbaka men lär nog vara bänkad, skröder + sundström är inte bra och steen är småtjurig, känns som en säker fbk vinst
Kommentera

MoDo Hockey - FBK 2012-10-30

MODO Hockey har för tillfället en negativ trend i Elitserien 2012-13. På de fem senaste matcherna har det endast blivit en trepoängare.

– Det är små marginaler i Elitserien och det gäller att jobba ännu hårdare för att se till att pendeln väger över till vår fördel, säger headcoach Ulf Samuelsson.

I Fjällräven Center på tisdag handlar det om möte mellan två lag som parkerar i tabellens mitt. Det är sjätteplacerade MODO Hockey som ställs mot sjundeplacerade Färjestad.

– Vi har revansch att kräva efter matchen i Karlstad för en tid sedan. Vi spelade en bra match där nere men fick bara en poäng med oss, säger headcoach Ulf Samuelsson.

I lördags var MODO Hockey på besök i Jönköping för match mot serieledande HV71 och det slutade med en 1-4 förlust.

– Vi skulle försöka ge HV71 en rejäl fight men vi kom snett in i matchen i första perioden. Sedan ville vi alldeles för mycket och det förde med sig att vi blev odisciplinerade – och ingenting blev bättre av det, säger Samuelsson.

MODO Hockey har en trepoängare på de senaste fem matcherna.

– Naturligtvis inte ett facit som vi är nöjda med. Men man ska komma ihåg att det är ytterst små marginaler i den här ligan. Generellt kan man säga att vi inte har varit tillräckligt effektiva i vare sig defensiven eller offensiven. Men det gäller att fortsätta kämpa – försöka jobba ännu lite hårdare.

Hur ser du på Färjestad?

– De har ett välbalanserat lag som spelar ett spel kombinerat av hårt lagarbete och bra skills. Det kommer att bli en tuff match men vi är redo för att försöka göra någonting riktigt bra.

Matchtruppen?

– Janos Hari kommer åter efter sin utflykt till Haparanda. I övrigt är det klart att Oscar Alsenfelt tar plats mellan stolparna.

MODO Hockeys matchtrupp
Målvakter:
29) Bernhard Starkbaum
69) Oscar Alsenfelt
 
Backar:
  3) Joonas Lehtivuori
  6) Ludvig Byström
15) Kyle Cumiskey
38) Nichlas Torp
49) Richie Regehr
51) Jonas Ahnelöv A
75) Richard Stehlik
 
Forwards:
10) Per-Åge Skröder
12) Dave Spina
17) Morten Madsen A
18) Mattias Ritola
20) Alexander Steen
22) Ladislav Nagy
23) Björn Svensson
24) Niklas Sundström C
25) Marcel Müller
27) Peter Öberg
28) Kristian Forsberg
62) Janos Hari
70) Mario Kempe
 
Ej med:
Jens Westin (utl)
Samuel Påhlsson (skadad)

Kommentera

1531558 · »