1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05

1286384 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Nikki Nine: Oftast kommer de ju innan matchen, sen kan jag se en poäng i att de intervjuer som visas i arenan innan nedsläpp inte ska finnas på hemsidan innan, vissa exklusiviteter skall finnas för de som kan gå på matcherna. Och då är det bättre att släppa dessa intervjuer i efterhand än att låta detta material slängas. Ju mer inslag på sidan desto bättre.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Nikki Nine:

Förbättringsförslag: Döp om det till inför reprisen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
spud: Jo, jag håller med. Sen ska man nog inte underskatta det faktum att tränarna kan bänka vem som helst.

För övrigt är det kul att de här inför matchen-intervjuerna på MODO-TV av Hasse kommer upp efter matcherna. Stor idé med inför matchen då :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Nikki Nine: Tycker de kommit långt när det gäller intställningen, vi har hittils inte blivit utspelade denna säsong. Alltid varit med i matchen och haft hugg på poäng, även om Luleå matchen var lite tveksam.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
"Modotränaren Andreas Johansson sade också efter matchen att det första han och Challe Berglund tog tag i somras var den mentala biten, att jobba med spelarnas inställning, att aldrig acceptera en förlust och att alltid ge allt.

"Är man okej så är man i min värld medioker. Man ska alltid sträva efter att vara bäst och det har vi jobbat med från dag ett och det kommer vi att fortsätta gnugga. Inställning är allt i den här sporten," säger Johansson."
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Berka: Hehe de var en härlig sammanfattning, det lät som dom had väldigt roligt där ute. :D Kul, snart har alla nyfärvärv fått hänga dit den med.

Sen känns de riktigt bra med en målis som verkar trygg, var ett tag sedan som modoit!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
yngwie: Jag såg endast 3:e och den dog efter dimmis 4-0 i början, men det var roligt att se modo spela ut, frölunda var en besvikelse, men modo behövde de för att få tillbaka lite självförtroende och glädje i laget, tarkki dribblade av en indian bakom egen kasse och vinkade sen till publikens glädje, blomman blev så glad efter målet att han åkte raka vägen till tarkki å slog till han i glädje å tarkki sken upp haha, tolle var kaxigare än på länge å muppsade upp sig flera gånger mot indianerna med ett flin, ja det var en härlig 3:e period för en modoit, speciellt dom på plan! =)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Berka: Okej, jag ska kolla i morgon när jag ringer å se om de dras några stålar.

Skön seger i kväll hur som helst, synd å missa bara!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
yngwie: Jo det är de numret jag skrev, jag vet dock inte säkert om det är gratis men jag har för mig det!
Skitsamma kostar det en 50-lapp så är det värt det !
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Berka: Hm, nu blev jag osäker på det där nummret. Har jag kanske ringt ett annat som kostar då? För de har dragits från min tele och även farsans.
Får göra det, nått jävla straff ska dom fan i mig ha, bara trist att man missat matcherna.

Det är jävligt tragiskt, så förbannat mycket pengar man lägger ner varje månad å inte då få se fullt ut. Det är ju hemskt att man ska måsta va nervös inför matcherna å inte va säker på om man får se eller ej. Vi får hoppas för deras eget bästa att de går snabbt, nu har dom inte råd med några fler snesteg!!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
yngwie: 0200225500 de ska väl vara gratis?
ring till kundtjänst i morrn och säg att du inte kunde se matchen, då återbetalar dom dig 120 sek.

alltid en liten tröst!

Men det är tamefan helt jävla bedrövligt att dom inte kan fixa rätt format på över 3 veckor, å fan vet inte hur lång tid de kan ta innan det fixas?!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Berka: Precis, det är helt sjukt. Tror de är något annat, för så svårt kan de väl inte va om dom andra funkar...

Det är förövrigt andra matchen jag missar, funkade inte mot Timrå heller, så förbannat less på dom! Sen att man går back på de när man måste ringa dit, de är ju svinit dyrt å inte kommer man fram heller. Dom sa att jag skulle nollställa boxen inför förra matchen, jo å de funkade ju.....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
yngwie: Inte fått rätt bildformat från canal +... vilka nötter!

Är det inte bara att fixa detta då? kan väl inte ta mer än högst en timme?!, dom har ju flera andra canal + extra kanaler med rätt format
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Poffa: ha jo jag hajjade i efterHAND om jag säger så ;)

bra träff av byron, han var väldigt bra idag dessutom
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Berka: Jahaja, men de förklara saken, min canal + extra 4 funka inte heller så jag missade matchen med. Sunk tele2!! De är inte första å inte sista gången.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05

Berka: Du begriper verkligen inte vad Björn W menade.

På tal om något helt annat, det är tur att inte Joakim Lundström fick upp plocken på Ritchies skott, för då hade han utgått med bruten handled. Milde tid vilken mörsare.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Björn W: jag menar barra att jag skulle vilja se mr:cock röra på sig lite mer i pp, nu står han tyvärr ofta ganska stilla och får därmed inga bra skottlägen.
yes zzzZzz snart så ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Björn W: Frekvens och utlösning, helt enkelt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Berka: Mer rörlighet och skott från Cock? Vi säger så. Dags att ZZZzzzZZova, utan Friscos gamla tråd i sikte.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Poffa: Väldigt ofta modo´s backar spelar fast varandra i egen zon, varför är det så? motståndarna har sällan några svårigheter att checka fast modo i våran egen zon, sen efterlyser jag lite mera rörlighet och skott från cock i PP då han tydligen skulle vara bra i den spelformen.

Annars känns det bra trots att det inte var en jättebra hockeymatch!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05

En historiskt tråkig match där Modo är knappt godkända, men vad gör väl det då Frölunda inte ens valde att ställa upp.

Tarkki är stabil och gör några kanonräddningar, bl a en plock i andra perioden. Backarna börjar hitta rätt, som det verkar. Tollefsen känns säkrare för var match som går, Timmy stabil som vanligt, Bonsa förtjänar speltid, Cook och Josefsson är inte lika flängiga som i början och Jensa gör sitt jobb.

Framåt gör inga bort sig, men extra beröm till Hägga, Kfopp, Ritchie och Rosén.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Berka: Värt att notera kan vara att Tollefsen gick +4 idag och att Svartvadet, Josefsson och Dimitrakos var de enda som inte var inne på något mål i spel 5-mot-5.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Berka:

En 6-0 tyder på klasskillnad och ingen ser ju i historieböckerna om Frölunda gjorde (ännu) en skitmatch. =o)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Berka: Wolmer =seger
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Simmalugnt: Frölunda var inte speciellt bra skall tilläggas å de har dom väl inte varit på hela säsongen, men en vinst är ändå en vinst. lite extra viktigt för oss som ändå hade 5 raka utan vinst.

Värt att notera är att modo fortfarande inte har en enda back som målskytt!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Simmalugnt: Att vinna med 6-0 när man egentligen inte spelar särskilt bra säger mer om hur, j-a, dåliga VF var än hur bra MoDo spelade.


Skröders målsumperi höll Salle- ja tom Susse-klass idag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Grattis till segern i dag, ni gjorde lika många mål som vi på Frölunda hemma, men att nolla dem var extra flott!

Jag följer den finska ligan en del också och har länge varit imponerad av Tarkki. Det spel han har visat upp så här långt i ES har av det jag sett inte varit mindre imponerande och ni verkar ha hittat en stabil förstemålvakt!

Jag gillar Tarkki som fan, ja nästan på gränsen till att man blir lite avundsjuk. Vi får väl plocka hans lillebror till nästa säsong, men risken är nog stor att han hamnar i NHL.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Stabil 6-0 seger idag måste man säga :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Gustafsson:

Jag tycker överlag att passningsspelet såg mycket bättre ut (förutom under vissa korta perioder). Har man ett bra passningsspel behöver man inte tokköra under 60 minuter. Även om Frölunda var bleka så tycker jag att MoDo gjorde en mycket bra match.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Gustafsson: Skit i att Frölunda är dåliga. Gläds åt segern, GRATTIS!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
NuMo: ...din lilla humorist där... :-)

Nej, allvarligt. Hur såg er matchbild ut uppe i Örnsköldsvik?
Vilka utmärkte sig riktigt positivt (bortsett målvakten)?

Har inte sett någon match i afton och är allmänt nyfiken.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Det verkar som om det blev "islossning" iallafall...grattis till segern :-P

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Bad_Brett: Tarkki gjorde dock sitt bästa när han övade klubbteknik där ett tag.

Nej men det finns väl inte så mycket att säga egentligen. Tycker inte vi spelar så mycket bättre än i de senaste tre matcherna men målskyttet lossnade samtidigt som vi möter ett, iaf för kvällen, svagt lag.

Jäkligt skönt med 3 poäng!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
pratarn: "Ät så mycket som du orkar".
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Wayne Gresky: Precis min tanke. Glöm inte Madsen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
pratarn: Tur?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Gustafsson: Jag tror också att det är bra att puckarna studsar in. Det var bra målskyttar idag. Hoppas bara att Skröder hittar rätt snart innan det börjar sätta sig i skallen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Gustafsson:

Jag tycker att det är skönt med sådana här matcher emellanåt. MoDo brukar ju gilla att göra det spännande på slutet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Varmt GRATTIS till vinsten i afton MoDoiter!!!

Hur sammanfattas denna kross på bästa sätt?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Wayne Gresky: Rätt tråkig match egentligen, Frölunda är urbleka och Modo slår av på takten efter 3-0. Kul dock med sex stycken olika målskyttar och allt det här, borde väl höja självförtroendet i laget.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
NuMo: Vilken skalp!
Kul för tikarna att ha något att glädjas åt ikväll också, storförlust för deras hatlag nummer ett.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
NuMo: Gedigen insats! Men vi tappar momentum lite för lätt vissa perioder.

Men Kfop och Hägga har en riktigt intressant utvecklingskurva, de kommer bli riktigt riktigt bra ES spelare innan det är färdigt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Gustafsson: 39 sekunder. Slå ut pucken på landsvägen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
NuMo: Herregud Danielsson!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Gustafsson: Är det Joel Lundqvist som står?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
5mål av nyförvärv ikväll, lägg därtil att TT håller nollan(hittils). Tror freddan sover gott inatt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
NuMo: Atlantångar Hedman. Ack, Ack Frölunda. Vad ska det bli av er egentligen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Björn W: Hahaha! Anton Hedman påminde lite om Per Djoos när han gled igenom hela motståndargänget. Maklig takt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Hedman för landslaget!

...i någon av sunkturneringarna nu under hösten, i alla fall.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
NuMo: Publik 5 539.

2 061 osålda biljetter en tisdagkväll, inte illa - men trots allt i en arena vars grundtanke är att det ska vara människor i den för att få full utväxling av alla nya intäktsmöjligheter.

...

För övrigt anser jag att lösbiljettspriserna bör sänkas med 20-30% på vardagar.

Redigerad kommentar

Kommentera

1286384 · »