1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484030 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma

« · 2639957 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Gavelo: det jag menar i inlägget är mer personliga påhopp, göra personen osäker, otrevligheter. Har inget med diskussioner eller anti ryggdunk att göra. Nu är jag "västgöte" så vet inte hur en "äkta modoit" tar den typen av bemötande. Men hade det hållts på som här även i omklädningsrummet så bygger det inga bra relationer. Det rikerar bli grupper med olika åsikter, hemska tanke om öven ledarstaben är oense, jag tänkte faktiskt på filmen moneyball igen när ni, mellan personliga påhoppen, faktiskt pratade vettig kritik, där ger sportchefen tränaren en spelare för en roll som han vägrar använda den till. Lite som ni pratar om varför niederbach får massa minuter när ni anser att andra borde få dom. Det kan ju vara så att vårt ledarteam inte drar åt samma håll heller. Då går det fort utför.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Marrdin: Det gnälls även i omklädningsrummen, man diskuterar och ventilerar, sen går man vidare, det är så man utvecklas som lag, skulle alla sitta och dunka rygg så blir ingenting bättre.
Dock är tonen hårdare på sociala medier men det är väl ändå helt ok efter sociala medier inte är laget.

Vad jag förstår så är det Holmström som sköter BP och PP, men exakt hur rollfördelningen ser ut vet jag inte på rak arm.

Bibic och Rönnqvist höll verkligen inte igen med kritiken mot modos insats igår.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Gavelo:
Visserligen dock är 3 lag som släppt in fler mål i BP och jämför man målnetto pp minus bp så är vi heller inte sämst där. Fö är både Malmö och Oskarshamn sämre och vi ligger jämt med HV71.

Poängen? Ja påverkan på matcherna blir inte värre jämfört med de andra bottenlagen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Gavelo: karlin hit och dit, vi har ju som ni säger fler tränare, För olika lagdelar och box/powerplay. Frågan är hur fördelaktigt det är i tex lägen som detta, det kan bli olika bud från olika håll, speciellt under match. Tänker på mr kval, roger melin, som ett tag tog över var och varannat lag i kris, och vände flertalet. Det jag är ute efter är, tydlighet, inget krångel, ett grundspel som alla köper och utför byte efter byte. Börja med städa kring eget mål och jobba klart egen zon. Det räcker långt många gånger.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Gavelo: vi kallar oss modofans, men så fort det går dåligt så är vi lika osams, (som om vi vore hälften timråiter här.) Jag kan bara anta att, skulle en bråkdel av det här finnas i omklädningsrummet med påhopp och inbördes gnäll så är det svårt att jobba för varandra sen. Får man bara taskiga kommentarer från sina kamrater varje gång det går dåligt så kommer kanske en större osäkerhet infinna sig nästa gång.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Gäsp:
Endast 4 ggr på 2000 talet har något lag noterats för under 70%
Modo har 65% som är sämst genom tiderna i SHL!

Den som sköter BP bör lämna in sin avskedsansökan på måndag!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
puffe: Min uppgift är inte att ge de sinnessvaga energi och jag har inga som helst problem att prata om obekväma sanningar.
Om jag får skit för saker som är sanning eller visar sig stämma så kommer jag alltid att bita tillbaka.
Dessutom gråter inte karlar, speciellt inte efter en hockeymatch!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Smurfen: Om inte Hinken är orolig så varför ska jag vara det?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Smurfen: Nä det är lugnt.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Confusius: Jag är riktigt orolig !!

Någon fler än jag som är det 🤔
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Gavelo: Tack! Du är verkligen ödmjuk och sympatisk idag. Själv ligger man under täcker o smågråter efter en vidrig förlust, men du ger oss oerhörd energi,

Hälsningar från en av fårskallarna
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Bad_Brett: Exakt så!
Vi har lagt ner mentalt! Då behövs det något för att ruska om!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Trilske: Nej det var en fullständigt usel andra period, och en näst intill lika usel tredje period som avgör den här matchen!

Vi vek ned oss totalt mentalt efter första perioden!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Trilske:
Faktiskt gjorde vi det
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Modano: Originellt!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Trilske: Vi kan enas om att BP är ett stort misslyckande från ledare till spelare.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Trilske: Jag vet inte om det måste repeteras; vi sköt 4 skott på mål på 40 minuter, på hemmaplan, mot Malmö.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Confusius: Det värsta är att det inte bara var en dålig dag på jobbet, utan de senaste månaderna har motståndarna i allt större utsträckning kunnat stänga ner oss fullständigt. Mot Timrå sköt vi 4 skott i andra perioden, likaså mot Linköping. Det är pinsamt dåligt.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Confusius:

Skapade inte vi betydligt hetare målchanser än malmö? Rent objektivt borde vi väl avgjort långt innan.

Sen var väl det sista som hände ett stolpskott från tegle...

Sen är det möjligt att insatsen var usel men ändå är det bara ett kasst byte som gör att vi förlorar matchen och alla 3 poäng?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Trilske: Jo det här var uselt!

Vi skjuter 4 skott på mål sista 40 minuterna, hemma mot ett jämbördigt lag, i viktigaste matchen för säsongen!

Den är fan en bragd att hitta positiva saker här!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
mr_brasco:

Förvisso kort brinntid på Walli men under den korta tiden var han ju ändå så pass het att han var med och bidrog till en skön poängbuffert som vi lever på än idag (även om jag är medveten om att den börjar sina).

Även om man nog får tillskriva hela den kedjan den fina inledningen, dvs även vignaeult och södergran.

Sen kan man hävda att vi gick på rus, motståndarna hade ingen koll på oss och yada yada.

Men så länge vi inte ligger på kval tänker jag inte förkasta värvningen ;-)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Modano: Kanske någon redan noterat det men nu har motståndaren gjort 3 mål mot oss de senaste två hemmamatcherna och både mot LHC och Malmö har vi en hattrickskytt, det får inte upprepas,, allra minst av Råma på tisdag. 🤔😮‍💨
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Gäsp: Den som ska ha mest skit är den som har hand om BP. Förut var det Karlin men inte säker på att han har det fortfarande. Oavsett är det otroligt hur man kan tugga på med samma idé där trots att exakt alla ser vad felet är.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Foppatofflan: Men hallå, OP var ju nästan för långsam för HA... Sen fick han ju chansen i början och han gjorde inget större väsen av sig. I boxplay var ju han som en staty i HA, totalt tvärtom vad vi behöver. Theo däremot är annat, han visade när han fick två matcher att han har skills för att göra skillnad. Sen att OP kanske är bra i omklädningsrummet är en annan sak men har man inte spelet så spelar det ingen roll.

Sen blir det ju bara löjligt med alla klagomål på Karlin och Hinken, alla spelare vet dessutom när de gjort fel, finns inget positivt i att älta det här eller att tränare fokuserar på misstag. Det handlar mer om att våga spela och att fokusera på misstag kommer göra att det blir ännu sämre. Vet av egen erfarenhet när jag haft innebandy tränare som fokuserat på misstag och där man verkligen fick höra när man gjort något dåligt..

Vi visste dessutom när säsongen började att vi förmodligen hamnar i botten, svårt att trolla när den krassa verkligheten är att vi har ett HA lag med några få undantag.

Nej några svordomar framför eländet är nog och sen ser man fram emot nästa match!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Vill inte alls låta naiv och blunda för de problem vi har med formen just nu. Men det är 15 omgångar kvar, förstår att de flesta här inne är nervös inför slutspurten av säsongen.

Men det absolut bästa vi som supportrar kan göra i dagsläget hur klyschigt och naivt det kan låta är att sluta upp bakom laget och köra ända in i kaklet och aldrig sluta tro på MoDo, för att vi ska undvika kval.

Efter vår otroliga dip i form efter jul förra säsongen var det inga icke-MoDo fans som trodde vi skulle gå upp, 30e april står vi där med glädjetårar i ögonen då vi lärt oss att vi ska spela SHL kommande säsong. Få trodde på oss inför slutspelet, vi slöt upp bakom laget! Då var vi bäst helt enkelt!

Framåt MoDo! nu dänger vi dit Glenn family och Ruohomaa på tisdag!❤️💚
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Gäsp:

Bestämmer han även vilken pp-enhet som ska in?

Av någon anledning har inte våran bästa pp-formation företräde där.

Påminner iofs lite om hur han, till mångas förtret, envisades med Sveningsson där ifjol.

Gissningsvis är Danny och grabbarna stekheta på träning...?

Ibland borde dom nog faktiskt ta lite input från soffexperterna...
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
mr_brasco: Man kan även säga att Holmström har misslyckats fullständigt med special teams som han har hand om.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
FBK borde väntat och gått ut med att Ejdsell lämnar för Schweiz nu när man befinner sig i en svacka, hade varit kul att se hur fansen hade tagit det beskedet.

Skämt åsido, man får väl ändå ge fbk credd för sin "fingerspitzengefühl" i det fallet.

Men vidhåller att det aldrig hade hänt om dom inte redan vunnit SM-guld med sitt nybygge, därav löjligt att, som utomstående, hylla dom för "transparensen".
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Trist om det nu börjat spöka lite mentalt mot bottenlagen, även om jag inte tycker att insatsen är så dålig som många vill få det till.

Möjligtvis lite intetsägande för att vara en hemmamatch.

Men plocka bort det där skitbytet och vi hade kunnat få med oss 2 pinnar.

Blev själv lite förvånad över att det bara var fyra skott på mål sista 40, men känns ju som att vi hade kunnat punktera matchen, trots det.

Ramträffar räknas väl inte i skottstatistiken.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
BobbyG: Att som nykomling vara sämst i boxplay gör det snudd på omöjligt att undvika kval. Det sätter sig på psyket och spelarna vågar inte ligga på gränsen. Jag skulle snarare förstärka laget där (dvs i 3:e eller 4:e). Enkel och billig lösning är att testa OP.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
BobbyG:

Tycker jag bara nyanserar debatten lite.

Brickleys pik t.e.x. ser jag inte heller som någon big deal, kan lika gärna handla om att han känner sig sviken över att en lagkamrat väljer att dra.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
KB65: tycker inte det är särskilt dramatiskt heller. hade inte ens varit en diskussion om honom om inte några sett att han producerat okej i frölunda och trott att det automatiskt skulle vara samma här när det finns både sportsliga och icke sportsliga anledningar till att det antagligen inte skulle vara det

trilske gillar att trilskas bara :)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
BobbyG: Diskussioner JA, gnäll på gnällspikar NEJ 😉
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Bad_Brett: Det är ju inte bara vi som inte längre kan utmana alla lag, så är det för många lag i bottom 6.

Tabellen efter 24 omgångar (den 7 december) var ju så att alla lag utom HV och Oskars kunde ju utmana och man pratade om den jämnaste serien i mannaminne. Det skilde 7 p från plats tio (Örebro) till plats tre (Linköping).
om t ex Modo hade t ex hade vunnit 2 matcher mer hade de hamnat på samma poäng som lag 3, Linköping (som då dessutom hade en match mer spelad), t ex kunnat vara seger mot Växjö borta som Jönsson själv sa var vår match.

Sedan har ju även de andra bottenlagen tappat i form och de som var topp 8 den 7 december är samma lag men de har utökat avståndet avsevärt. Dvs topp 8 är intakt där Leksand inom den gruppen gjort det största lyftet medan botten 6 också har samma lag. Då skilde inte så många poäng men nu är skillnaden mellan plats tio och tre inte 7 poäng utan har ökat till 20 poäng. Det har spelats 13 matcher sedan den 7 december och det är inte bara Modo utan även de andra lagen i botten som fått svårt att utmana topp 6 utom i enstaka matcher.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Sigge: problemet med att sänka niederbachs speltid är att den ska tas av någon annan. vem då? walli? södergran? hutsko? blir det nån skillnad till det bättre om någon av dom spelar 16 minuter per match eller blir det mer av samma?

pest eller kolera hur man än gör. problematiken med att ha fyra forwards som är bra är att det kommer bli speltid till spelare som inte är bra nog för den.

med det sagt. kedjan är obalanserad som jag skrivit förut.

nästan så man skulle testa ranta-sam-oregan igen och hoppas att det blir bättre balans. men då är det verkligen hej baberiba i tredje och fjärde. inte lätt att skapa en bra maträtt med ingredienserna som finns till användning
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Sigge: Nieder vart inte ratad utav Frölunda, tvärtom.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Trilske: Nä. Behöver inte vara så dramatiskt kring Ruohomaa. Han levererade inte samtidigt som han tog upp stor plats i truppen rent rollmässigt och hierarkiskt.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
bollan123: Det borde vara kriminellt att spela Niederbach så mycket som man gör. Om någon var förvånad varför han blivit ratad av sina två tidigare klubbar så har vi facit här.

Sen att Folin enligt Karlin ska gå före både Berg och Wahlberg är helt vansinnigt. Folin hänger inte med i tempot för fem öre
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Törna: tar hellre Theo J än OP faktiskt. Tycker OP är för långsam.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Det kommer bli bra det kan jag lova.. ni tar Frölunda och vi tar HV71 nästa match. Modo måste hänga kvar i SHL!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
mr_brasco: Tyckte faktiskt det var lite märkligt när Gradin plockade in en leftover från Oink
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
bollan123: Tänker inte sluta. Ge Hutsko till republiken då och ta hem OP. Lovar att han gör ett bättre jobb på planen samt omklädningsrummet.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
BobbyG:

Med tanke på hinkens devis om hur man ser på spelare som inte vill vara här så tror jag inte nödvändigtvis att det krävs jättemycket för att bli skeppad, addera sedan vad han presterade sett till lönekuvertet så inser man att beslutet lika gärna kan ha tagits på sportsliga grunder.

Sen var det säkerligen inte friktionsfritt, Ruohomaa hade nog svårare att köpa in sig och göra som han blev tillsagd än många andra som är inkörda i systemet.

Någonstans där tror jag det skar sig med honom, men tycker det mesta tyder på att det var ett ömsesidgt beslut att gå skilda vägar.

Känns som många förstorar upp problematiken som Ruohomaa förde med sig av ren självbevarelsedrift.

Med det sagt kan sanningen alltid ligga någonstans "mittemellan", även om jag skyr den plattityden som pesten.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Hutsko är den mest osynliga spelaren jag aldrig sett i Modo.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Törna: Ja om "hjärta för klubben" skulle hjälpa så skulle Niederbach snitta 1 poäng per match då eller? 😂 eller Sebbe skulle kunna klara av hela BPs själv. Nej sluta dröm nu.

Sedan kan vi diskutera Folin. -7 är han på totalt denna säsong och när han spelade som mest så vann vi varannan match medans Berg på +/- 0 sitter på bänken.

Har Niederbach och Folin något på Karlin eller? Hur tillåter han dom att spela så mycket som dom gör trots att dom båda två är odugliga.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
bollan123: Nja. Snarare kan ngn av de 2 ta Hutskos eller Oreganos plats. De 2 ska inte spela nåt mer..
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
mr_brasco: 100%, men jag hade lägre förväntningar på dem.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
bollan123: Vad han ska tillföra? Ett hjärta för klubben, fysik och kliva av rinken absolut sist med ett ärevarv.

- Vill ha hem OP.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
bollan123: Tänkte mest på att spela OP i boxplay faktiskt….
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Foppatofflan: Det är lika mycket hans kedjekamrater som inte skapar nått. Det känns som det blivit långsamma ben på Södergran och Walli.
Låst ämne

« · 2639957 · »