Dirigo: Efter att sett första matchen för året live så måste även jag ha mina åsikter.
Hedman, har tydligen tränat bra. Snabbheten och med den timingen är ruskigt bättre an ifjol.
Westin är given på sex backar.
Schremp behöver spela enklare.
Pöck är jag positivt överraskad av.
Susse ! Han rankas högt i elitserien men är totalt underskattad. Får alldeles för lite cred för sitt arbete., offensivt som defensivt Är i mina ögon topp tre av elitseriens centrar. Utan honom är Modo inte ett elitserielag. Hylla karln !
Dirigo: Det finns ingen viktigare spelare än Susse i årets MODO. Hoppas alla främlingar i truppen lär sig hans förmåga så fort som möjligt. Då kommer det att bli många mål! Jävlar vad orolig man blev när OKT verkade ha gått sönder. Hoppas han snart är tillbaka. På backsidan får nog ingen gå sönder. Någon som vet om Snygg-Hasse håller formen?
Hade inte sett reklamen för Mamma Mia tidigare men det var nog den roligaste reklamen på länge. Undrar vad den skulle ha kostat om det var ett världsföretag som skulle ha marknadsförts?
Poffa: Antar att valet var fritt för honom. Det är en hoper stjärnspelare som burit tröja 21 i Timrå genom tiderna. Här är några:
# 21 Håkan Pettersson, Peter Smedberg, Ove Öström, Ola Segersten, Mats Hansson, Patrik Ulin, Mikael Lindholm, Henrik Österholm, Mika Niskanen, Erik Tägtström, Igor Matuchkin, Ed Ward, Håkan Åhlund, Alexander Larsson och Pierre Hedin.
Håkan Pettersson, landslagsman och VM-medaljör (fyra bronsmedaljer under början av -70-talet) på sin tid, är väl den som är mest känd.
Det är ganska fånigt att dra slutsatser efter fyra matcher, men någonting som oroar mig är att vi har så svåra problem i uppspelsfasen. Alltför ofta slarvas det och vi ger bort pucken alltför lätt, antingen genom att försöka oss på ett riktigt långt pass eller att chippa ut pucken rakt till motståndare.
Nikki Nine: Håller med om att vi har kassa uppspel, men vi har en fart som överträffar fjolåret. tycker även att det syns någon form av spelide, det fanns ingen synlig sådan ifjol
Spelarna verkar rappare i år, checkar högre samt mer fysiska (följer i hand alltihopa)l
Är faktiskt positivt förvånad, trodde inte det skulle bli någon större skillnad mot ifjol.Man ser fartökningen.pressen och jävlar anamma klart bättre än tidigare.
Ha tillit till denna spelide samt trupp, det räcker kanske bara till nytt kontrakt men jag tror inte vi ska gapa efter mer iår.
berghult: Hannula var trots allt hyfsad, han försökte och var rätt placerad i banan defensift. Låt han vara då det finns ingen i truppen som har mer att spela för än han , förlängt med Modo eller KHL.
Har föresten någon en Djurgårdare över då jag verkar ha en råtta på vinden ?
Sitter och ser reprisen från gårdagens match. Otäck smäll Jensa hade åkt på på uppvärmningen. Såg inte så kul ut, när han intervjuades mellan andra och tredje.
Dicken visar även att han är stark på pucken och vid sargen. Schremp däremot får ut förvånansvärt lite.
Tycker Hersley gjorde bra ifrån sig offensivt idag i Ahnes frånvaro. Även skönt att man inte petade homeboy Jens Westin till fördel för Hersley.