1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484361 inlägg · 4079 ämnen

MODO Hockey - Linköping 2011-09-24

1405085 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
supertrött: "Spelarna verkar rappare i år, checkar högre samt mer fysiska (följer i hand alltihopa)l

Är faktiskt positivt förvånad, trodde inte det skulle bli någon större skillnad mot ifjol.Man ser fartökningen.pressen och jävlar anamma klart bättre än tidigare.

Ha tillit till denna spelide samt trupp, det räcker kanske bara till nytt kontrakt men jag tror inte vi ska gapa efter mer iår."

Än så länge så gäller detta varannan match, varannan ser det ut som ifjol fast med lite stabilare målvaktsspel.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Sitter och ser reprisen från gårdagens match. Otäck smäll Jensa hade åkt på på uppvärmningen. Såg inte så kul ut, när han intervjuades mellan andra och tredje.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Frisco: Samma här!:D
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
berghult: Hannula var trots allt hyfsad, han försökte och var rätt placerad i banan defensift.
Låt han vara då det finns ingen i truppen som har mer att spela för än han , förlängt med Modo eller KHL.

Har föresten någon en Djurgårdare över då jag verkar ha en råtta på vinden ?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
berghult: Sorry, skulle ju vara "babyface" Wedin.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Nikki Nine: Vad som oroar mig är att en så tänkt ledande spelare som Hannula får ut så litet. Tyckte att det såg lovande ut mot DIF men...

Däremot är jag impomnerad av utvecklingen hos sådana som Hedman och "babeface" Hedin som verkar ta ett steg i taget utan större uppmärksamhet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Dream Team: Jag försökte också. Och jag ångrar mig inte:D
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Nikki Nine: Håller med om att vi har kassa uppspel, men vi har en fart som överträffar fjolåret.
tycker även att det syns någon form av spelide, det fanns ingen synlig sådan ifjol

Spelarna verkar rappare i år, checkar högre samt mer fysiska (följer i hand alltihopa)l

Är faktiskt positivt förvånad, trodde inte det skulle bli någon större skillnad mot ifjol.Man ser fartökningen.pressen och jävlar anamma klart bättre än tidigare.

Ha tillit till denna spelide samt trupp, det räcker kanske bara till nytt kontrakt men jag tror inte vi ska gapa efter mer iår.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Så jävla underbar seger! Jag älskar Modo! :D
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Det är ganska fånigt att dra slutsatser efter fyra matcher, men någonting som oroar mig är att vi har så svåra problem i uppspelsfasen. Alltför ofta slarvas det och vi ger bort pucken alltför lätt, antingen genom att försöka oss på ett riktigt långt pass eller att chippa ut pucken rakt till motståndare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24

Frisco: Använd fantasin. Sen försökte jag vara lite rolig, det ångrar jag nu.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Frisco: Såg ingen i Dream Teams lista, men man måste ge credit för letandet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Frisco: En som spelat i Leksand?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Dream Team: Vad är en stjärnspelare?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Poffa: Antar att valet var fritt för honom. Det är en hoper stjärnspelare som burit tröja 21 i Timrå genom tiderna. Här är några:

# 21
Håkan Pettersson, Peter Smedberg, Ove Öström, Ola Segersten, Mats Hansson, Patrik Ulin, Mikael Lindholm, Henrik Österholm, Mika Niskanen, Erik Tägtström, Igor Matuchkin, Ed Ward, Håkan Åhlund, Alexander Larsson och Pierre Hedin.

Håkan Pettersson, landslagsman och VM-medaljör (fyra bronsmedaljer under början av -70-talet) på sin tid, är väl den som är mest känd.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Poffa: Närmsta han varit stjärnstatus....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Pierre Hedin valde alltså nummer 21 när han kom till Timrå...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
supertrött: På grund av stora stavproblem av någon anledning tror jag att jag gör kväll :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
bj21: Obetalbart är det ord jag finner, vilket gör det ännu häftigare.

Sen att man sätter norsken i disken gör det inte sämre :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Hade inte sett reklamen för Mamma Mia tidigare men det var nog den roligaste reklamen på länge. Undrar vad den skulle ha kostat om det var ett världsföretag som skulle ha marknadsförts?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Ah... Highland Park!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
supertrött:

Susse är den mest kompletta av alla centrar i ES PUNKT!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
bj21: Fårlåt!
Vill aldrig blanda in någon i den diskussionen , varken vän eller fiende.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
supertrött: Varför blandar du in mig i den diskussionen? Har aldrig och kommer aldrig att bry mig om laguppställningar så länge vi vinner. ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
bj21: Jag vet inte om du såg att Skröder spelar ytter. Betyder det att vi ska sparka Uffe när han inte utnyttjar en sådan centerpotential ?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
supertrött: Absolut! Nu förstår jag varför jar har dig som vän här. ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Tog bort ett tillägg

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
bj21: Han satt iallafall med Wernblom och kollade på matchen.


Snygg-Hasse såg ut att vara i form , Wernblom mja knappast.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Dirigo: Det finns ingen viktigare spelare än Susse i årets MODO. Hoppas alla främlingar i truppen lär sig hans förmåga så fort som möjligt. Då kommer det att bli många mål! Jävlar vad orolig man blev när OKT verkade ha gått sönder. Hoppas han snart är tillbaka. På backsidan får nog ingen gå sönder. Någon som vet om Snygg-Hasse håller formen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Dirigo: Efter att sett första matchen för året live så måste även jag ha mina åsikter.

Hedman, har tydligen tränat bra. Snabbheten och med den timingen är ruskigt bättre an ifjol.

Westin är given på sex backar.

Schremp behöver spela enklare.

Pöck är jag positivt överraskad av.

Susse ! Han rankas högt i elitserien men är totalt underskattad.
Får alldeles för lite cred för sitt arbete., offensivt som defensivt
Är i mina ögon topp tre av elitseriens centrar. Utan honom är Modo inte ett elitserielag. Hylla karln !
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Dirigo: Varför skulle man peta Jensa?

Hersley fick ju enbart plats i laget då Ahnelöv, av okänd anledning, föll ifrån.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Dirigo:
Herlsey gör en bra match. Starkt att vara så stabil. Bra inställning. Jag gillar att MoDo har starka skallar i laget.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Tycker Sundström visar flera prov på sin storhet i den här matchen. Kylan, tajmingen, smartnessen, precisionen.

Dicken visar även att han är stark på pucken och vid sargen. Schremp däremot får ut förvånansvärt lite.

Tycker Hersley gjorde bra ifrån sig offensivt idag i Ahnes frånvaro. Även skönt att man inte petade homeboy Jens Westin till fördel för Hersley.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Dicken är grymt bra. Mer oroande att Schremp inte verkar komma till sin rätt riktigt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Bad_Brett: De som inte förstår att jag syftade på deras spelstilar och inte nuvarande skicklighet, är väldigt fel ute.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Bad_Brett:

En pikkalight skulle jag säga.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Poffa: Tolle skulle tackla en pingare men det blev en bakvänd bentackling. Han fick smällen själv. Förhoppningsvis en lårkaka.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Gustafsson:

De som jämför Lehtivouri med en trolig framtida kandidat till Norris Trophy, är väldigt fel ute.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24

Äh

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
McFire:

Klart man håller tummarna att det gick bra!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
spud: Nej samma här, kan nästan inte vara det eftersom han som sagt gjorde ett byte till närmare slutet. Hade man, som iaf jag väntade mig, inte sett honom spela mer och/eller tacka för matchen hade jag varit betydligt oroligare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Poffa: Ångade på som ett djävla lok vi sargen vid egen blå och skulle tackla blindside. Han kom fel och satte ut benet, som fick ta all energi i vad som såg ut som en rejäl vridning. Han fortsatte att åka, men knät/ fotleden bar inte och han dråsade ihop och kom sen inte upp.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Poffa: Ja han slet till något vid sargen 5sek innan han la sig ner.
Min känsla är nog att det inte är så allvarligt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24

Gustafsson: Vad jag kunde se så var OKT inne på isen och tackade för matchen, såg ut att röra sig relativt obehindrat.

Däremot såg jag inte vad som hände när han skadade sig. Från 60 meter såg det ut som att han bara föll ihop.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
McFire: Jo, får verkligen hoppas att det gick bra. Han, Meyer och inte minst Lehtivuori har ju varit fantastiskt bra. Joonas känns verkligen som ett riktigt kap såhär långt, de som jämförde honom med Enstrröm inför var nog inte så fel ute.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Gustafsson: Jag trodde absolut inte han skulle komma tillbaka i alla fall, men som sagt spelade han minst 1 byte till efter händelsen. Med andra ord kan han väl knappast slitit av något i knät eller dyligt?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Poffa: Sista bytena lirade Pöck och Meyer. Jag såg Tolle en gång runt 18:30 innan han stapplade av isen igen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Poffa:

Vad spelade han? Banjo?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Bad_Brett: Tolle spelade sista bytena. Han såg pigg ut.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2011-09-24
Gusse: Dumbo har jag aldrig gett så mkt för, hans hockeykunskaper är otroligt mycket mindre än hans sympatier för sitt lag. Vilket gör honom rätt ointressant.

Men ja man får väl hoppas han fortfarande är nöjd med sin målis.

Tellan räddar oss i 2 perioder.
Kommentera

1405085 · »