En jättebedrövlig modoperiod, lhc är klasser bättre och 3-2 är närmare än 4-1 Domaren har inte varit konsekvent men annars hyffsad. Kfop får ta på sig målet bakåt då han tappar sin kille (zackrisson) som helt fri kan slå in 1:an i tom bur. Timander är inte att känna igen men hasse har övertygat, annars ganska slätstruket.
Gustafsson: Vi har ett hyffsat försvarsspel mellan varven, men när LHC kommer in med fart så har vi jävligt svårt att sortera och tappar våra positioner. Snygga till detta och se till att hålla ihop lagdelarna lite bättre än vad vi gjorde i andra så har vi en fin chans.
Nämen så viktigt att hålla undan nu i 3:e, som spud skrev, hålla ihop lagdelarna och spela med hjärnan, dvs. inte chansa, det får lhc göra eftersom dom ligger under.
Modo skulle må otroligt bra av att spela till sig en 3 poängare
Trist att se Susse nu, mannen som så fort vi torskat försvinner direkt och aldrig står och pratar med Csport. Nu med 3 poäng står han och skojjar om "att nuförtiden får man njuta när man gör poäng"..
MODOJohan: mn spelade väl på resultatet, dessutom försökte ju inte ens modo skapa något så vad ska man spela en offensiv back för när man kan spela bättre defensiva ;)
Viktig seger, fast jag tycker lhc var det bättre laget, utan den bra starten 3-0 efter drygt 20 min så hade lhc nog vunnit, för fy vad utspelade vi var i stort sett hela 3:e
En liten iaktagelse jag har gjort de senaste matcherna är att MoDo, tekningsstatistiken till trots, får panik så fort det är en tekning i den egna zonen. Uppställningarna ser ofta konstiga ut, där man ibland sätter tre spelare på en markering, medan man vid andra tillfällen glömmer bort att markera skytten helt och hållet. Kontentan är att det inte riktigt verkar finnas någon plan för hur man ska spela sig ur zonen, utan samtliga spelare irrar runt som yra höns.
Lite roligt som jag reflekterade över en sekund, för tja låt säga 2 månader sedan så sågade tikarna oss för våran värvning av challe sammtidigt som alla var rörande överens om att perra var bättre och precis rätt för detta lag, han införde verkligen en ide i deras spel och kunde absolut få fart på sina stjärnor.
Läs idag, då är perra fel tränare som inte har en ide med spelet , heller kan han inte få fart på alla överbetalda stjärnor och han borde sparkas.
Kanske är det challe-effekten från förra säsongen som börjar gå ur timråspelarna och nu sjunker tik som en sten i tabellen då perras coaching börjar infinna sig? , ja vad vet jag ;)
Jag tror stenhårt på seger. I regel trivs MoDo i Scaniarinken och jag tror inte att Nagy, Bartecko och Ritchie kommer få speciellt stora problem med SSK-försvaret.
spud: Jag tror att vi torskar, nu när vi tycks ha klättrat lite i tabellen så skulle en förlust putta ner oss på ruta 1 igen. Och tittar man på dagens spel så finns det inte mycket som talar för att modo ska klättra någe nämnvärt i tabellen. idag är det väl bara 1:a linan och madsen som är bra bland forwards.
Trams. Kedjorna är lite felkomponerade, men vi dominerade i princip hela matchen. Linköpings båda mål kom i power play och det är inte många lag som kan matcha spelare som Johansson, Hlavac och Hlinka. Fortsätter MoDo att spela som de gjorde i kväll blir det slutspel, det är jag övertygad om.
Tyvärr så har MoDos stora problem varit jämnheten och det är inte alls omöjligt att man faller ner i en ny formsvacka. Men i dagens match fanns det verkligen inte mycket att klaga på, bortsett från att spelarna får lite panik i egen zon titt som tätt.
Domaren har inte varit konsekvent men annars hyffsad.
Kfop får ta på sig målet bakåt då han tappar sin kille (zackrisson) som helt fri kan slå in 1:an i tom bur.
Timander är inte att känna igen men hasse har övertygat, annars ganska slätstruket.
Kan modo hålla undan och vinna?