1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480570 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta

2580996 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
J F K: Isac Hedqvist blev ju kallad till Torontos träningsläger. Så helt åt helvete har det ju inte gått. Hört att Nordamerika är högaktuellt för honom nu, vore ett bra steg att ta
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Silly: det får du säga till dom som inte kan svara på fler än en fråga🙂
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Marrdin:

Eller så färglägger man sina svar efter varje fråga :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Rödluvan: ibland en nackdel att skriva mycket, tex flera frågor eller olika poänger i samma inlägg har jag märkt.
I jobbet när man mailar, kan man ofta inte fråga mer än en sak, då svarar personen bara på första frågan. 🙂
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Silly:

Inget snack om vilket lag som var spelförande men det är ändå starkt att det bara är ett mål upp när matchen ska avgöras, det är ändå ett utgångsläge man kan förvänta sig mot luleå away.

Med tanke på att det var ganska intetsägande 5v5-spel satt man ju bara och hoppades på att resultatet skulle stå sig så vi kunde ta ut målvakten och forcera fram en poäng i slutet.

Trots att vi inte gör något mål är jag ändå nöjd att vi fortsätter visa att vi behärskar den spelformen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Costanza: Du förresten.

Jag vet att du inte kan avslöja något, men OM det skulle bli någon ny serie med Seinfeld-gänget som det ryktas om.
Skulle du inte kunna lobba för att MoDo's matchställ skall vara helt i bomull i nya serien?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
J F K: Hedqvist är väll 14 forward i Luleå just nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Kördes hårt med Josh på tek iallafall slutet på matchen (55% ligger han på där.)
Kanske Oregano med sina 56% skulle fått ta nån oxå för Dicken hade det svårt nu när Vigge är borta.
Här lämnas inget åt slumpen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
ToddW:
Klockren analys, Vi gjorde ingen bra match,
Och vi kommer göra fler dåliga matcher.
Men vi har nu bevisat att det här laget är ett bra SHL lag.
Trots dålig skärpa i passningar och en del onödiga utvisningar( Frustation)
Så är vi ändå nära att ta poäng.
Vi har även fått ett kvitto på att vi har 2 bra SHL mässiga målvakter,
Vilket många här inne klagade på före seriestarten.Olle var grym!
Vi har fått en till urstark tekare i O Reagan.och han är bara inne i sin försäsong än.
Hur bra kommer han bli? 3:e poängen i rad nu....
Fy fan.. vad ont det måste göra att möta Brickley och Rubins i våran försvarszon.
Stora som hus och det bara smäller!

Omark totalt iskall i sitt poängspel..... var han med?
Tänk när det släpper för Sampo? Då gör han fler mål än Omark
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Rödluvan: Just nu är du forumets Don Quijote. Tror att du skulle tjäna på att fundera på hur du uttrycker dig och hur du uppfattas. Sen fundera på om du skulle efter den reflektionen ändra något för att få en enligt dig ett mer önskat utfall.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Rytter: Nja, man har tagit poäng hemma men spelet har varit riktigt uselt faktiskt, enda gången man faktiskt var riktigt bra var mot Hv71 men annars har man haft problem.
Luleå som lag är såklart bra och tar poäng, speciellt hemma, men man har verkligen inte övertygat i själva spelet och många poäng har suttit långt inne.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
På tal på annat sjukt vad det tillåts att man håller i motståndarens klubba. Ofta ett sätta att få med sig utv med. Ett spelförstörande moment som skulle vara nice om det försvann. Förstår att det är svårt dock.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
J F K: Och jag funderar på hur det gått för supertalangen Isac Hedqvist. Han var nästan given i Luleås a-lag förra säsongen, men verkar inte ens vara påtänkt i år.

Vad år det för agenter och framförallt föräldrar som tror att man kommer få chanser om man går till Luleå som junior? Så trist om ännu en junior vaskat sina chanser genom att gå till ett lag där man aldrig kommer få chansen på riktigt.

Tur att lillasyster Ebba gjort vettigare val i sitt idrottande.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
J F K: Lätt att upplevas som negativ när folk bara läser det jag skriver efter en förlust och tar bort det positiva helt ur ekvationen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Rödluvan: Så du blandar inlägg där du poängterar saker som är usla med inlägg där du fullständigt dömer ut MoDo.
Ohyggligt märkligt att du upplevs extremt negativ...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Rytter: Klockrent exempel på att de flesta här inte läser det jag skriver. Skrollar du ner lite ser du flera exempel på saker jag anser måste förbättras för att vi ska fortsätta vinna matcher.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Rödluvan:

Det är skillnad på att vara negativ och påpeka relevanta saker som inte fungerar eller måste förbättras.

Att påstå "att de inte ens försöker" är ju bara löjligt och det är nog där du får mothugg inte för att du är negativ efter en förlust och hade önskat ett bättre resultat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Tarasov: Det är ju för att folk bara märker när skriver något negativt. Det är ju ingen som bryr sig när jag skriver magkänslan är att vi klarar oss från kval, att vi gör det bra osv. Man läser det man vill läsa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Rytter: Jo, men man måste gnälla liksom. Att titta på fakta som att Luleå varit bra hemma är ointressant, utan man vill hitta någonting negativt. Alltid.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Gavelo:

Har Luleå inlett svagt? De har varit riktigt starka hemma, det är väl främst spelet på bortaplan som spökat för dem.

De hade trots allt 12p på 8m och 3 segrar hemma och 1 förlust innan denna match. Dessutom hade de släppt in så lite som 5 mål på sina 4 hemma matcher.

De är sjukt starka hemma som siffrorna från inledningen visar och det är det vi måste ta med när vi värderar insatsen, inte hur deras bortaspel sett ut.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
KB65: Jag håller med, det jag förväntade mig bättre av laget var att vi borde kunnat spela med den potentialen hela matchen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Gavelo: Luleå borta är en svår match för samtliga lag i ligan. Finns väldigt mycket som kan förbättras från just ikväll, men jag gillar att laget visar att vi kan pressa dem. Det finns kapacitet och potential hos den här gruppen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
NuMo: Jag gillar det här MoDo-laget. Stor potential framöver!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Gavelo: Håller med om att andraperioden var usel. Trots det var vi ändå med i tredje så chansen fanns hela tiden.

Vi behöver få tillbaks våra spelare och så måste vi fortsätta att växa som lag, på alla plan.

Men det visste vi ju redan innan säsongen och det är exakt vad ledningen också vet. Även om Karlin är en bra ledare så kommer han inte att komma med något nytt som man aldrig sett förut och som ger oss coachsegrar i varje match.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
dempa: Haha, ja t.o.m OIK vann. Gör inte att man älskar Färjestad mer då...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
puffe: snacka om att ALLA resultat gick emot oss idag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Gavelo: Med förutsättningarna vi har just nu. Ingen förstakedja eller för all del bästakedja inom synhåll. Vi är med till slutet. och har överpresterat hitentills. Ganska bra ändå?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
ToddW: nästa blir vinst! Vi förlorar inte 2 på rad, det är sen gammalt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
KB65: Med förväntningarna före säsongen på hornhinnan så är 3-1 ett ok resultat, men när man konstaterar att Luleå inlett serien ganska svagt och Modo har lyckats tråckla sig till mer poäng än väntat så blir 3-1 ett i den meningen sämre resultat.
Sen tycker jag Modo har kapacitet för att slå Luleå idag men vi gör en alldeles för slarvig 2:a period och det är just där vi tappar matchen, 80% av 2:a perioden gick till att jaga puck efter slarviga uppspel och pass, när Luleå sedan mirakulöst lyckades göra mer än 1 mål och ta ledningen så är man urstarka på att död matchen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
BobbyG:

Är inte jättebesviken över denna förlust, vi är med större delen av matchen men dom är för bra idag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Costanza: Före 9 lag efter 9 matcher, vi kommer vara före 52 lag när serien slutar!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Monno: Hans Hockey-IQ går inte av för hackor.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Hinken: Ranta har stått och prickskjutit in en massa puckar efter varje träning jag har varit och sett. Ska bli väldigt kul att få se 1a kedjan så som den är tänkt. Såg ju ut att kunna bli bra de få gånger han spelade med Rouhomaa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Confusius: Jojo, men siffermässigt är det som räknas när poängen ska fördelas :) Det hade lika gärna kunnat bli ett mål i 6 mot 5 på slutet om det studsat vår väg.

Sen med lite distans till det hela så finns det en ganska tydlig orsak till att det såg ut som det gjorde på isen, tycker Rytter satte fingret på det ganska bra sett från mina amatörögon.

Sen är vi överens om att Luleå var bättre idag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Bad_Brett: Måhända, smarta inlägg är dock alltid en ynnest. Stort Tack!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Gavelo: Märks att vi har haft en strålande start på säsongen när folk är i upplösningstillstånd över en 3-1 torsk borta mot Luleå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Hinken: Nä, samtidigt är det ju inte så ofta han får skjuta från A lägen.
Men han tillför mycket annat. Har ju visat sig grym i BP bland annat.

Tycker det är lite tråkigt att inte Neiderbach fått till det riktigt. Hade unnat honom det. Han har ju helt klart kvalitéer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Vi är före 9 lag efter 9 matcher. Det tar vi med oss!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
puffe: Jösses vad bitsk du har blivit. Klimakteriet?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Hinken: Man sitter och väntar på att Niderbach ska börja leverera!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Hinken: Kul att du ger han en chans till, vem behöver Karlin?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
såg nån kommentar tidigare från nån om att "spelar vi såhär så är jag orolig för kval" eller nåt liknande

godmorgon yxskaft, modo har gjort ett jättebra inledning av säsongen, imponerat på alla och det är ändå bara fem poäng till kval... det kommer bli en lång säsong oavsett.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Monno: Sampo är tyvärr inte den målskytt vi hade behövt i förstakedjan. När han väl skjuter blir det i magen på målisen och ingenting farligt efter det.
Men jag är beredd att vänta tills han har Råhåmaa vid sin sida, att ha Nieder som center och Sebbe på kanten är så svagt som det kan bli.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Hakning-Henrik: Siffermässigt ja, men i ärlighetens namn skapade vi inte mycket sista 40?! Ungefär samma åsikt som Karlin.

Ja jag sa ju att vi saknar Ruohomaa och Vigneault! Med tanke på det kan man naturligtvis tycka att vi gör en bra match!

Och jag sågar varken laget eller individuella spelare, vi räckte inte till helt enkelt!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Vafan vi åker till Luleå utan våra 2 toppcentrar och är otroligt nära att ta poäng. Vi kommer absolut inte vinna samtliga matcher, vilket vissa verkar tro.

Vi nollade iallafall Omark. ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Rödluvan: Chanspassningarna kommer ju till följd av att dels jagar Luleå skiten ur oss. Sen täcker dom passningsvägarna bra. Ska man då inte dra sin gubbe (utan att ha t.ex mer fart som överläge) Så blir det till att chanspassa.

Nya tag på Lördag!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Rödluvan:
Hade förlorat skotten med 25-15 och knappt kommit i zon hade du haft en poäng. Nu tycker jag du gnällt i princip sedan säsongen startade. Har du själv ägnat dig åt idrott någon gång?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Hakning-Henrik: Det Luleå gör att man ger bra understöd i sin forecheck och styr spelet bra i mittzonen.
Modo har en väldigt svag backlinje och klarar inte av hög forecheck, man tvingas slå flipp puckar ur zon gång på gång vilket resulterar i att vi får jaga och jaga utan att kunna byta.

Luleå har varit ganska dåliga här i inledningen av serien så jag är inte speciellt nöjd med förlust trots att Sam är borta, vi borde ha kunna göra väldigt mycket mer i denna match.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Rödluvan:

Du förstår inte att kommentarer som "dom försökte inte" bara är pinsamma från den som ger dem. Man gör sig själv till en clown med dessa.

Det visar bara att man inte kan anlysera en match.

Tror du att Karlin kommer trycka på detta till spelarna att anledningen till förlust var att de inte försökte, eller tror du han kommer göra en mer begåvad analys och titta på detaljer i spelet vi kan göra bättre t.ex hur ska vi få igång ett anfallsspel mot ett lag som Luleå som är mästare på att stänga ner mittzon och försvara sig, hur ska vi köpa oss tid i egenzon när Luleå mest dumpar ner och sätter hårt tryck på våra felvända backar så vi inte kan vända snabbt och utnyttja snabbheten i vårt lag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 2023-10-12 Borta
Bad_Brett: Tycker Woods känns väldigt ensam i den kedjan idag. Och Woods har blivit märkbart starkare, men det är tydligt att dom åt han hårt som fan längs sargen. Och när han inte får någon som hjälper honom med ytor blir det lite övermäktigt att kötta sig förbi.

Att vi ändå har möjlighet att kvittera fram till slutet är helt sjukt, Luleå trotts Omark, är väldigt trubbiga framåt. Det dom är grymma på (vilket även statistiken visar) är att hålla pucken i anfallszon. Vilket gör att vi får jaga som tokar, för att sen byta, för att jaga, byta, jaga, byta. Och när vi väl vinner puck har vi varit inne minst 30sek redan. Så vi har svårt att orka anfalla.
Vi saknade en komplett 300kg kedja denna match. Några som inte behöver en perfekt uppspel för att trycka fast pucken i anfallszon. Så vi kan anfalla pigga.
Dickens kedjan känns som dom behöver spela sig in för att få tryck.
Och den så kallade 1a kedjan... Niederbach som var så stabil på försäsongen stämmer det inte alls för. Och Ohlsson är väl bra men i en producerande kedja kommer han inte alls till sin rätt. Sen är det Sampo som kom hit för att vara ledande spelare i 1a kedjan men hittills fått spela med "leftovers".(lite hårt sagt kanske men)
Sen när vi har 4e kedjan med Brickley och Berg sä håller dom inte riktigt på hög nivå nu. AP bet kg inte vad han gör och OP, ja, han gör väl så gott han kan.
Kommentera

2580996 · »