1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481856 inlägg · 4079 ämnen

MODO Hockey - Rögle 2011-03-28

« · 1368320 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Poffa: Visst, varför inte! Det kanske behövs någon som kan väcka dem och tala om hur man får pucken mellan stolparna när man står 30cm från mållinjen och öppet mål.
Har vi skjutit 125 skott på de tre senaste matcherna nu och gjort två mål?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Salle:

Jag tror också på Macke. Tyvärr är han en av få, kanske den enda, i föreningen som jag har förtroende för. Freddan, Challe, Roos, Hermansson, mfl. måste bort.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Jag är en bättre supporter än dig. Så fjantigt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28

Sawchuk: Om du tror att Macke tar lätt på sin och lagets situation så anser jag att du har lite på fötterna. Jag har vid flertal tillfällen, tom på helgen, sett han svänga ner mot arenan tidigt på morgonen, så pass tidigt att jag inte ens tror vaktmästarna är där.

Dessutom sitter han och kikar på så gott som varenda juniormatch. Och det med papper och penna ivrigt skrivandes anteckningar.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Poffa: Då finns det bara två personer jag skulle vilja se stå där bakom. Det är #19 och #21.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Sawchuk:

Jag känner precis likadant. Vissa, framförallt många av de lite yngre supportrarna, tycks tro att det bästa sättet man kan stötta på en klubb på är att måla lakan och skrika högst på matcherna. Så är det naturligtvis inte.

Det bästa sättet man kan visa kärlek på, är att kunna vara ärlig med de brister man ser, innan det är för sent. Jag såg och många andra såg bristerna i föreningen redan 2008, men vi har konstant fått skit för att vi är gnälliga och borde stötta laget istället för att klaga. Spelarna själva, bland annat Sundström, har nästintill hånfullt gått ut och kritiserat oss för att vi har engagerat oss. Nu har det gått precis som vi förutspådde och då ska det helt plötsligt snackas om att det är "positivt" för MoDo att åka ur.

Nej, tack för den här tiden MoDo. Hade ni lyssnat på oss, så hade ni förmodligen spelat slutspel. Nu valde ni envist att gå er egen väg och det gick åt pipan, precis som alla av oss mer hockeykunniga supportrar insåg för länge sedan. Tillåt mig att säga:

Vad var det jag sa?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Poffa samt alla andra modoiter:

Ni kommer klara det. Believe me.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Gustafsson:

Jo jag tycker också han sett plågad ut och han vill nog verkligen få rätsida på det här.

Det jag oroar mig för är att Macke konkat runt i NHL i femton år och hade tänkt åka hem för att ta igen förlorad tid med familj och barn. Han kommer från en kristen värdegrund där sådant är väldigt viktigt också.

Helt plötsligt befinner han sig i en situation som kommer kräva en hänsynslöst hängivenhet till Modo hockey. Förmodligen kommer det att krävas ett jobb och en uppoffring tidsmässigt likvärdig hans tid i NHL. Jag tror inte Macke hade räknat med att bygga ett lag och en organisation som eventuellt ska klara att ta steget från Allsvenskan.

Han hade nog inte heller räknat med att förlora 30-40 mille samtidigt som det ska lockas storspelare till en allsvensk klubb.

Barnen är små bara en gång och en så jordnära kille som Marcus vet det. Han känner nog att han är " Stuck between a rock and a hard place " just nu.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Poffa: Det är väl i så fall om man skulle slänga in Werner, nog skulle det kunna vara intressant.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28

Jag tänker kasta ur mig ett påstående, som jag satt och tänkte på i bilen på vägen hem från bedrövelsen. Vad har ni för åsikter kring detta?

- Challe och AJ får inte ut max av laget och med fyra matcher kvar av KS är det läge att skaka om saker och ting. Skicka iväg Challe och AJ, ersätt med några som kan väcka laget. Alternativt, in med en person till i båset, som får i uppgift att väcka spelarna.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Jag förstår mig inte på dem som säger att det är lika bra att man åker ur så att man får börja om från början och rensa i truppen. Tanken i sig kanske är okej, men problemet är att det inte är som på det glada 80-talet när man kunde ta en säsong i dåvarande Division 1 Norra, vinna hälften av matcherna med tvåsiffrigt och relativt enkelt kvala sig tillbaka säsongen efter. Numera riskerar man ju att vara borta från elitserien väldigt länge om man väl åker ur. Se bara på Leksand och Malmö, två tidigare stabila elitlag som nu harvar på i mitten av allsvenskan. För att inte tala om Björklöven...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Sawchuk: Hade det varit Forsberg det handlat om så hade jag hållit med dig men inte nu med Näslund. Jag tycker att han verkar väldigt ödmjuk inför den uppgift som väntar honom men framförallt så ser han grymt plågad ut av att behöva se Modo förfalla så som det gör, motivationen finns nog.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Sawchuk: Jo. Samtidigt har han upplevt senaste säsongerna i alla tänkbara roller. Som styrelsemedlem, som spelare och vid sidan om. Därtill har han skuggboxats lite som "general manager" några månader och borde ha ett kontaktnät utöver det vanliga. Nyckelfrågan är geisten.

Mina förväntningar är skyhöga, förhoppningarna är astronomiska.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Nikki Nine: För att få säga som den unga/moderna människan: Word!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
PontusJ:

Jag är lite tveksam till att Näslund brinner tillräckligt för att göra jobbet som behövs för att styra upp detta.
Lika många resdagar som spelarna, otaliga telefonkonferenser, Långa arbetsdagar, alltid finnas till hands. Han har ännu precis allt kvar att bevisa.

Hoppas jag har fel.



bj21:

Jag har då märkt av en hel del sådana här på nätet. I verkligheten träffar jag mest killar som redan i höstas var förbannade då dom såg varthän det barkade.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Sawchuk: "Nu kan ni skita på er alla fans som har gnällt på oss som varit kritiska. Men såklart, är det viktigare och måla lakan och slå på trummor funkar kanske Allsvenskan lika bra!

Man är fan lika förbannad på alla fans som stoppat huvudet i sanden och sagt att allt ordnar sig som man är på spelare och ledning. Det är fan lika mycket ert fel som inte hjälpte till att säga ifrån då allt började gå på tok. Visst var kvalserien enkel!

Grattis till er som tycker att det var bra att Modo hamnade i kvalserien så vi kunde tjäna några hundra tusen till, problemet är bara att vi nu tappar typ 37 MILJOOOOONER

SKÄMMES TAMEFAN!"
Så du tror på fullaste allvar att det var många modosupportrar som tänkte/resonerade så? Då rör du dig bland en mycket märklig skara.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
PontusJ: Tror aldrig det varit så tyst i trapphuset ut från arenan förut.Övik blir aldrig sig lik igen utan Modo i Elitserien ...

Modo måste verkligen hoppas på att man utökar Elitserien till 14 lag ..väldigt snart
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Nikki Nine: Näslund har i mina ögon fått fullständigt fria händer att förändra den sportsliga organisationen efter egen vilja. Bara hoppas och be han är rätt person att ta till vara den situation vi hamnat i.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Nikki Nine: Håller med dig till punkt och pricka.
Jag hoppas bara att våra juniorer som är på g inte har drabbats av denna övertro på sig själva utan att det är hockeykrigare som verkligen ger 100% i varje byte. Då kanske vi har en relativt ljus framtid ändå - om några år... :)
_________________

Jag blev så fruktansvärt besviken efter matchen ikväll. Jag trodde verkligen i min enfald att vi skulle ha lärt oss efter den senaste matchen mot Rögle att vi inte vinner någon match genom att bara skjuta när vi står på förlängda mållinjen eller lägger in en handledare från blå när det är helt fri sikt för Fransson. Vi kan vinna skotten med det dubble men det säger inte ett skit så länge det är sådana bajsavslut som vi tar - tyvärr.
Vi hade dock mer lägen ikväll än senast, men då blir det istället en mental kollaps hos samtliga spelare så antingen skjuter man inte när man har öppen bur eller så lyckas man skjuta utanför.
Men som många säger, vi borde inte bli förvånade - varningssignalerna har funnits där alltför länge. Jag har nog varit för naiv i min tilltro till våra gamla hjältar men nu är de, tyvärr, helt slut.

Blir inte så superlajbans att börja nästa säsong med ett "derby" mot Sönnsvall...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
shinzawai:

Är du hans sambo eller?

Jag försökte analysera matchen

"Ja, det var väl typ 10 spelare i Rögles slott i princip hela matchen. Tyvärr har inte Modo fattat att man måste locka upp sådana här lag i banan, för att ligga på rätt sida i ett försvarsspel klarar fan vem som helst.

Förmodligen hade ett 1-3-1 lås i mitten så att Röglebackarna måsta ta upp pucken och vara kreativa slutat i en 5-1 vinst eller liknande för Modo."

Medan Gustafsson fick ur sig

" Just nu känns det befriande om vi hamnar i Allsvenskan"

Samt

" Det är värt att hamna i allsvenskan om vissa försvinner från forumet "

Där kan vi ju snacka om svulster.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Och ur kaoset talade en röst till mig och sa: " Le och var glad, ty det kunde vara värre" Och jag försökte le och jag var glad och det blev värre...
Förlåt! Det där kanske inte platsar här eftersom det inte var konstruktivt?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Sawchuk: Men ge dig. Just nu är det du som är svulsten på forumet, ingen annan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Gustafsson
En person som bara kan komma med personangrepp tar sig ton, hahaha.

Vi är många som diskuterar lösningar, problem med mera men det enda du bidrar med är en massa jävla påhopp. Utan oss som vågar kritisera och debattera skulle inte du ens finnas till.

Det enda du har bevisat är att i din verklighet finns Modo till för ditt ego och att du ska ha en tillhörighet oavsett var dom spelar. Du skiter förmodligen i hockeyn och än mindre förstår du den.

Det är sådana som du som förstör det här forumet. Kom med något konstruktivt för en gångs skull.

Kan vi få se en analys av Gustafsson eller blir det ännu ett påhopp, jag vet vad jag sätter pengarna på, haha

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Gustafsson: känner igen mig i Timrå boken, lika bra att inte argumentera mot detta. Vissa vill skapa ett hockeytown liknande engagemang kring klubben, medans andra lämnar matcherna 10 minuter i förtid, eller stannar hemma i soffan i protest för att laget spelat dåligt. Hjälper till liksom.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Nu när vi i stort sett spelar i Allsvenskan nästa säsong...

Först och främst så har två personer gjort sig helt omöjliga att vara kvar, för länge sedan – Tommy Roos och Hasse Andersson. Detta är två personer som dels förefaller vara inkompetenta att sköta sitt jobb, dels har de noll förtroende kvar hos fansen.

Vidare så bör Fredrik Andersson få ta ansvaret för de två senaste säsongernas fiaskon och inte få förnyat kontrakt. Dåliga värvningar (inte enbart, men en hel del) och dåliga val av huvudtränare. Här bör Markus Näslund ta över positionen.

Challe Berglund ska aldrig mer få vistas i Örnsköldsvik. Frågor på det? Verkställ.

Jag tycker att det är viktigt för MODO Hockey som förening och som lag att se till att skaffa sig en ordentlig identitet, något som fansen kan ställa sig bakom och som får fansen att återfå förtroendet någorlunda för föreningen.

Ordet ödmjukhet måste för en gångs skull präntas in i samtliga personers huvud. Nu när vi med största sannolikhet spelar i Allsvenskan kommer vi att vara det största bytet som finns. Det gäller att alla förstår att vi inte kan gå omkring och tro att vi är bättre än något annat lag i någon match, utan att vi kommer att behöva kämpa minst lika mycket som motståndarna, oftast mer.

På grund utav detta kanske det är bra ifall gamlingarna lägger av, det känns som att det är några utav dessa som har svårast med just ödmjukhet. Problemet med gamlingarna är ju att de är körda oavsett vilket beslut som tas. Antingen så sviker de laget efter degraderingen, eller så har dom inte vett nog att förstå när det är dags att lägga av och sluta hålla bak generationsväxlingen.

Därför kommer det att behövas en tydlig linje ända från styrelsenivå ner till knattelag om att här i MODO Hockey, här kämpar vi till sista man. Här har vi en tydlig spelidé, vi är ambitiösa, noggranna och gör saker och ting på rätt sätt. Och framför allt tror vi inte att vi är bättre än vad vi är.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Sawchuk: Jag använder åtminstone inte Modos förfall för att stärka mitt eget ego och få känna sig överlägsen. Jag antog att du hade intelligens nog att räkna ut att jag inte seriöst vill se att Modo åker ur Elitserien utan att det bara var ett argument för att få dig att förstå hur förbannat jobbigt du är. Att efter varenda jäkla Modofrölust behöva läsa dina självgoda inlägg där du skryter om att du har vetat om att det här skulle hända i flera år och hur naiva alla personer är som istället för att sprida en massa visa ord om hur Modo ska styras på ett INTERNETFORUM istället fokuserar på att stötta laget så bra de kan.

Hur länge jag har varit Modoit eller hur mycket känslor jag hyser för den här jäkla klubben har du inte en aning om.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Gustafsson:

Du är fan sjuk i huvudet, är det bättre att Modo spelar i Allsvenskan menar du. Du älskar inte Modo du vill bara ha någon jävla tillhörighet och berättigande.

En som önskar Modo ner i Allsvenskan har fan bränt sin rätt att ens nämna namnet Modo.

Inte ens Timråiterna vill att Modo hamnar i Allsvenskan men herr Gustavfsson som låtsas vara Modosupporter tycker att det är värt det om några snubbar försvinner från forumet. Snacka om att visa sitt rätta jag.

Börja håll på Husum för fan kan ni stå och dricka folköl och vifta med era plakat bäst ni vill.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Nikki Nine: "Risken" är väl att gamlingarna fortsätter för att ställa allt till rätta.
'Det viktigaste nu blir att få en tränare som brinner för uppgiften och föreningen och som vågar låta en junior göra ett misstag, inte bara en gång utan flera.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Sawchuk: Om allsvenskan innebär att du dina likasinnade slutar följa Modo Hockey så är det värt det.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Ja, det var väl typ 10 spelare i Rögles slott i princip hela matchen. Tyvärr har inte Modo fattat att man måste locka upp sådana här lag i banan, för att ligga på rätt sida i ett försvarsspel klarar fan vem som helst.

Förmodligen hade ett 1-3-1 lås i mitten så att Röglebackarna måsta ta upp pucken och vara kreativa slutat i en 5-1 vinst eller liknande för Modo.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Bragd-Birger:
Vad bjussig o härlig du är Birger!..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Var det inte ni som skulle värva bort krisen? o.O
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
shinzawai: Helst av allt skulle vi ju haft moderatorer som kunde göra sitt arbete. Men jag kan förstå att tikarna slänger sig över vårat kadaver med tanke på alla gånger våra medsupportrar gjort likadant. Därmed inte sagt att det är ok.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Nikki Nine: Så det ger själlösa muppar rätt att gå in och sparka här? Vad är det för jävla Palestina-låtgå? Äh.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
shinzawai: Äsch, ni ligger väl fortfarande bara en opäng bakom Tälje, jag har inget emot er, HV är mitt hatlag. Jag ser er mest som dom i eran klack som 2008 sjöng "lycka till och ta sm-guld" när vi slagit ut er (:

Jag vet inte, känns väl som det är lång tid innan jag får äta upp det jag säger så jag tar tillfället i akt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28

NuMo: Nu har jag inte sett matchen, men Markus N. ville ha fler spelare på mål och mer jävlar anamma än tidigare och även Niklas S. har sagt att det krävs hårt jobb.

Såg ni något resultat av detta ? 

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Nikki Nine: Jag vågar nog påstå att er bok blivit betydligt mindre spammad av skadeglada länsbröder än timråboken om rollerna varit ombytta. Jag dristar mig t o m att påstå att det varit utklassning till er 'fördel'.

Icke desto mindre, jag känner med er nu. Jag hade helst av allt haft er kvar, men nu vetefaen om ni grejar det. Makabert!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Jaha, nu har vi åkt ur Elitserien då. Inte rent matematiskt, men i praktiken. Tåget lär gå redan på onsdag (?) mot Växjö.

Hur ska vår satsning i Allsvenskan se ut? Hur gör våra gamlingar, kan de ta ett beslut utan att halva fan-basen blir upprörda? Lämnar samtliga spelare?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Nu kan ni skita på er alla fans som har gnällt på oss som varit kritiska. Men såklart, är det viktigare och måla lakan och slå på trummor funkar kanske Allsvenskan lika bra!

Man är fan lika förbannad på alla fans som stoppat huvudet i sanden och sagt att allt ordnar sig som man är på spelare och ledning. Det är fan lika mycket ert fel som inte hjälpte till att säga ifrån då allt började gå på tok. Visst var kvalserien enkel!

Grattis till er som tycker att det var bra att Modo hamnade i kvalserien så vi kunde tjäna några hundra tusen till, problemet är bara att vi nu tappar typ 37 MILJOOOOONER

SKÄMMES TAMEFAN!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
På något sätt så känns det befriande om vi skulle åka ur, då har det redan gått åt helvette.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
shinzawai: Problemet är ju inte att vi inte har kompetenta spelare.

Problemet är att vi har spelare som själva tycker att de är så mycket bättre än sina motståndare att de borde kunna klara det här på en skridsko.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
shinzawai: Tyvärr har vi ju personer i våran bok också som vid varje tillfälle går in och strör salt i såren i tik-boken, och inte har vi några moderatorer heller. Vi får skylla oss själva.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Det konstiga är att jag inte är ett dugg besviken om vi åker ur. Det här har varit på gång sedan sm-guldet. Man har haft så många år på sig att fixa till det som inte varit bra men inte lyckats så det enda sättet är väll att börja om från början helt enkelt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
NuMo: Tycker iofs att vi gör mkt rätt i den här matchen, hade vi spelat så här i förra matchen och mot Växjö hade vi inte förlorat 3 poäng i dem.

Det dröjer väl ett par matcher till innan det är klart i praktiken, men vi åkte förmodligen ur Elitserien för överskådlig tid precis. Om inte Sedinarna skulle tvärbryta sitt kontrakt och åka hem och spela upp oss, dvs.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Modospelarna kommer för sent att inse att för att gå vidare från det här kvalet så krävs lidelse. Risken att förlora ett par framtänder för att nå framgång.

Vi har bortskämda spelare som är van att få allt serverat på silverfat. Det är inga hockeyspelare längre.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Lumber Jack: Det beror ju också på Rögle.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Lumber Jack: Jo.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
shinzawai: Vinner vi rubbet så, men det är i det närmaste omöjligt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
shinzawai: Då är vi före SSK.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Någon som är påläst på i vilka scenarior vi är vidare efter den här förlusten förutsatt att vi gör rent hus i resten?
Kommentera

« · 1368320 · »