1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-01 Borta

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-01 Borta
grimiss: Men visst fan leder vi återigen en förstaperiod!

Förvalta, förvalta och återigen förvalta! Kämpa MoDo

grimiss: Aha vad för info skulle Karlin sitta på som berör spelarnas istider? Skador? Ja då ska spelaren ifråga inte spela alls ja men sen är ju kritiken befogad eller?

Tycker du inte att Berg förtjänar mer tid än den han får i jämförelse med Folin?

grimiss: Folin och Niederbach har säkert fantastiska "underliggande siffror".

{7426}: är väl ändå trevligare att vara i ledning en stund i varje match än att torska alla 60 min? I dagsläget får man försöka glädja sig åt det lilla

Costanza:

Då kommer den sportsligt orättvisa andraperioden, för båda lagen.

Hur skall vi orka om vi låter motståndarna bli kvar i vår zoon. Frågan är svaret och kanske är vår tydliga restriktion från ledarna svaret. Att fega och få pucken ur zonen i stället för att vara överkonstruktiva. Gäller bara att få ut den så att en anfallare kan sätta press på pucken direkt så vi hinner få till ett och annat byte.

Klarar vi den här perioden så behöver vi kanske inte få gamnacke här i gästboken för tidigt.

{7426}: Framför allt inte bryta ihop mentalt när vi släpper in ett mål för vi lär knappast hålla nollan bort mot Skellefteå.

grimiss: Vi är väl typ noll procentig på att värna matcher där vi legat under i för 2a? Så att leda är att föredra...

Men vi har ju fortsatt bedrövligt passningsspel. Och allmänt rörigt defensivt.
Tycker dock vi varit duktiga på att inte fastna i egen zon? Men släpper massa 3mot2or etc istället...

Jävlar vilket jävla byte Vignault gjorde i BP, underbart att se!

{7426}: De borde köra MoDointrot inför andraperren framöver.

grimiss: Jag menade ingenting negativt alls i det jag skrev! Sjukt glad för ledning, jag bara hoppas vi håller ihop närmare 60m än 20m som senaste trenden varit.

bollan123: det tycker jag absolut. Men jag inser dels att mitt hockeykunnande är långt ifrån karlins och att Karlin tex sitter på info om deras fysiska status (finns väl massa fall där man inte behöver sitta på läktaren men inte bör spela för många minuter) , ser dom på träningar, har en spelide som han gissningsvis tycker olika spelare påverkar på olika sätt osv osv. Från förra säsongen kan man också konstatera att han är extremt långsiktig. Men det är skillnad på att skriva att man vill att berg ska spela och hålla på å dryga sig.

{7426}: haha nä det trodde jag verkligen inte heller men fattar hur du kunde tolka mitt inlägg så

Monno: Mm, titta på #33 i denna period, tror inte han har ETT hårt pass på ett blad. Går det inte i slowmotion så sitter passet antingen helt fel eller på en skridsko och man sätter sin lagkompis i en skitsituation. Otroligt frustrerande att titta på passningsspelet i egen zon just nu.
Dock ska sägas att första 6-7 minuterna så gjorde de rätt att distinkt flippa ut pucken om man inte har ett passningsalternativ.

Ojojojoj, Oliver Johanssons 2-1 läckert!!

Monno: vi lär vara noll procentiga....tänker att det kanske speglar vart vi är mentalt nu? Så fort vi har nåt att förlora blir vi sjukt passiva. Andra perioder med ledning, en plats ovanför strecket....

Padrone78: Sjukt snyggt!

För övrigt jublar jag efter första perioden. Får ta det lilla vi får. Hur är det man brukar säga...

"Var inte rädd för att ta ut glädjen i förskott - det värsta som kan hända är att du har varit glad i onödan".

Bad_Brett: håller med, men det är ett medvetet val. Autopiloten jobbar alltid för att undvika kontraster (tex besvikelse)

Monno:

I TV har kommentatorerna sett till att såga MoDo i stället för att fortsätta hylla nybörjarna från Allsvenskan. Bra faktiskt för det är sant och på tiden. MoDo måste få stark kritik för sitt naiva spel och sin degenerarande spelform.

Spelet i egen zon belyses och även försvaret mot kontringar när vårat lätt chansartade anfallsspel misslyckas och vi får kontringar emot oss. Vi hamnar i numerära underlägen i de kontringarna.

Man pratar om om att vi räknar fel och det är säkert rätt, men räkningen börjar faktiskt innan varje pass man gör i anfallszonen. Gör vi ett dåligt pass som innebär att motståndarna bara behöver tänka framåt så hinner man inte börja räkna. Det är bara ett faktum att vi blir utnumrerade. Det är det jag tycker händer hela tiden.

I fotboll känns det lättare att se vad som är anfallssspel, mittfält och försvarsspel. Det är nästan inte frågan om mittfältsspel i hockey eftersom det börjar i försvarzonen. . Men press på pucken omedelbart är väl i alla fall ett viktigt moment.

Karlin verkar i alla fall hålla med mig om att vi spelar med "vuxet" i försvarsspelet. Vilket verkar vara mer enkelt och efter de kompetens vi har för tillfället.

grimiss: ”Varför vara lycklig, de går åt helvete i alla fall” Pessimisten i mig pratar. Men nu kämpar vi MoDo!

{7426}: Vad är det med att OEE glider ur målgården varje gång han gör minsta lilla förflyttning?

{7426}: Bernhardt gör bättre jobb med att täcka skottvägarna som forward än vad våra forwards gör...

Monno: Asså varför i helvete får Rundakari spela?

Monno: De höll 3m iaf.

Hade ju varit gött om vi en match hade haft studsarna med oss

Greenwolper: Surt att vi inte kan ta oss ur zon. Vi måste spela enklare ut när vi är under press sådär

Monno:

En miss i att inte få ut pucken - igen - och då får Skellefte gratis fortsätta anfallet, dessutom med desorienterade spelare.

NuMo: Grymt snygg styrning av Big Dick.

Bad_Brett: Tyckte synd om honom.

Bra räddning av Olle

{10015}: Jag är expert på de där styrningarna i innebandyn. Har nog aldrig lyckats styra in den i rätt kasse. Har däremot styrt in den skitsnyggt i egna ett tiotal gånger.

{10015}: Lite tråkigt att när vi får press i anfallszon så gör Dickinsson (av alla) ett halvhjärtat pass, så vi får hamna i egen zon där vi blir kvar ett tag såklart.

Monno: Frågan är om vi kan göra mål när det inte är i förstaperioden

Sigge: Är tyvärr skeptisk.

Skellefteå kommer med lite fart genom mittzonen hela tiden. Har Modo någon spelare i mittzonen?

Monno:

Dicken är skyldig till det här fenomenet vad jag har sett tre gånger den här matchen så hur klok han än är så har inte han heller löst ekvationen att få ur pucken ur zonen.

Vi har mer och mer fastnat i egen zon den här perioden och varje jävel som väljer att vara nonchalant att få ur pucken har i det läget valt att spela på tok för länge i försvarsposition med i kvadrat stigande mjölksyrenivå. Det börjar att vara dags att inse konsekvenserna av sina handlingar.

Steken84: Det som såg bra ut i första försvann snabbt i andra, nu blir vi fast långa stunder efter att man har svårt att rensa.

Framnäs: RUNDBLAD! RANTA!

modomille: Fan så viktigt

SAAAAAAAAAAAAAMPO!!!!

Greenwolper: jaaaaa!! Offensiv räd av Rundblad å ojohoj. Tack ranta!!!

Helvete!

Rundblad får en lidners och gör det han skulle kunna göra ofta.

Det rings. men det finns inget annat vad jag kan se än att fråga om hur mår du?

Skellefteå vinner alla dueller hela tiden. När Modo får pucken tar med det så lugnt så lugnt så man hamnar under press och blir av med pucken. Helt sjukt vad många sengångare Modo har i laget.

NuMo: Trenden!
Vi orkar i 1:a perioden men eftersom vi alltid bara ska spela enkelt och skicka ut pucken så får vi aldrig äga utan mest bara jaga, vilket gör att vi tröttar ut oss fortare än motståndarna.
Det är även dags att se konsekvenserna av att bara lägga sarg ut också.

Greenwolper: Vafan ska dom ringa på?????

Nu ska dom försöka döma bort det här

NuMo: Döms det där bort kan samtliga avgå.

{10015}: Vad ringer dom på???

NuMo: tror du inte mer att det handlar om att man tvekar i sina beslut?

« · 2643041 · »