1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532351 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-01 Borta

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-01 Borta
Herminator: första gången ni hjälper oss i bottenstriden denna säsong. Tack till er

Rico01: Vi har 1-2 st här som konstant gnäller på domarna. Sedan har vi en jävla massa här som gnäller på domarna när dom de facto verkligen avgör matcherna. Som dom gjorde ikväll och matchen sist!

SPOODI: lite upp till Oskarshamn att välja om man vill möta Modo eller Hv nu. Vill man möta Modo har jag svårt att se att man går fullt på lördag mot Hv.

Costanza: Jag hoppas man lämnar in en skriftlig anmälan på domarna efter dagens match.
Visst att domarna kan göra fel men kvällens match övergår mer till grova tjänstefel!

Trilske: Tråkigt att glädjen över en fantastisk krigarinsats och två poäng mot ett av seriens bästa lag ska överskuggas av denna domarskandal. Men det är lite så det känns.

Så otroligt lycklig över hur laget återigen visar den karaktär som tog oss upp till SHL, men är så jävla förbannad över att de inte får ta den där trepoängaren på grund av inkompetenta kräk.

Pricken över i:et var när de hade två möjligheter på kort tid i förlängningen att visa ut Skellefteå-spelare för helt uppenbara regelvidrigheter, men väljer att fria.

Sämsta insatsen jag har sett på flera år. Skämmes!

{5647}: Snigel på ögat kanske domarna vaknar med imorrn..

Domarna kommer få insatserna synade och kommer nog själva inte vara särskilt nöjda med kvällens insats. Vi kan vara fortsatt lugna i att sånt här inte sker medvetet. Tror man det så finns det speciella mössor :)

erjo: jag tror inte oskarshamn kan göra något vettigt ändå. dom har fem raka förluster och 9-25 i målskillnad

gratispoäng för hv oavsett hur mycket oskarshamn kämpar för det

Confusius: alla gnäller, men ligger som vanligt lite efter, så i min värld tog matchen precis slut och ska njuta av kommentarerna nu.

Men gnäller på alla som gnäller på Sam, dessutom är jag lycklig att vi har Rundblad o Adam i laget, blir guld värda när kriget börjar

Jinxa inte. Jag ska upp på matchen den 15'e och vill fan inte åka hem utan 3p.

Costanza: Förstår att det kan bli fel, men de allra flesta domare har ändå en hyfsad känsla för när det har blivit orättvist. Det sjuka är att de inte ens hade behövt leta kompensationsutvisningar ikväll, eftersom det var så många uppenbara situationer de hade kunnat plocka för.

Håller med om att detta borde granskas, det kändes inte bra detta.

Bernhardts utvisning är parodisk, vad åkte han för? Kan ju inte ens finnas en benämning för den utvisningen.

{5647}: Ja eller när Sampo får en sladhin i huvudet precis innan Bernhardt touchar Lindström.
Gissar att Bernhardt såg att Lindström sopade till Sampo i huvudet så nästan imponerad att han inte körde över honom mer.

{10322}: givetvis kan dom göra något mot modo. lagen om alltings jävlighet

Confusius:

Motsäger mig sexfingrarsteorin eftersom det är Timrås argument mot oss.

Å andra sidan så är deras argument Trumplikt. Det de säger mot andra är med största sannolikhet det de själva har eller är drabbade av.

{8225}: Ikväll gnäller vi endast på domarna!

NuMo: App app inte prata illa om Trump för då kommer George och BB till försvar, sen kommer JFK och sen måste vi bläddra 5 sidor för att hitta snack om hockey igen!

{5647}: Tänker kvickt tillbaka på Sampos crosschecking i bröstet som gav 5min + 3 matcher kontra hyvlingen Rundis åkte på... ibland är inte domarna påslagna och bra helt enkelt... som ikväll

Laken: interference?. Men det är ett skämt

Bad_Brett: Västerbotten är korrupt. Batterifabriker, Kenttä och Cayman Island konton. Lövenspelarna oddsar ju mot sig själv på hemmamatcherna. Det vet alla om här. Jag kan korruption.

Ranta fick väl matchstraff och tre matcher för en liknande crosschecking på försäsongen.

Kunde inte bry mig mindre om Lindholm straffas i efterhand men bör bli något liknande.

Monno: Trump håller på MoDo!

Monno: Om ett eller ett par år så kommer de inte tänka så längre.

Alla killar gillar att ha ett par fingrar upp i in kvinnas sköte. Men, men. Kanske bara Trump som ändrar sig om i vilket tillfälle. Så jag vet inte. Han kanske inte ångrar sig ändå. Har själv svårt att få ihop till hyran. Den enda som styr mina fingrar ihop med kvinnor.

Hatar Januari - älskar Februari !!

Vi är obesegrad i Februari i alla fall , det tar vi med oss !!

{9315}: IKO lär försöka. Tror inte att de medvetet lägger sig mot en potentiell motståndare i kvalet, framförallt inte som det är ett smålandsderby.

Tyvärr lär de inte räcka till ändå.

Vi behöver verkligen inte sådana här usla domarinsatser. Vi har det jobbigt nog ändå, utan att inkompetenta snubbar till synes medvetet förstör för oss.

Smurfen: Offside innan 1-1 målet. Helvete varför ser dem inte!!

NuMo: Du menar när demokraterna har fuskat sig till ännu en valseger och senile Biden börjar skicka kärnvapen mot Ryssland, vilket orsakar ett tredje världskrig så att tillgången till internet och Hockeysnack stryps och allt fokus läggs på att hitta icke-radioaktiv mat att mätta magen med?

Kan mycket väl hända, men den dagen, den sorgen. Låt oss glädjas åt segern och finna samhörighet i domarkritiken.

JonathanF: var väll en Modospelare som slog in den i egen zon efter den varit ut i mittzon

Bad_Brett:

Nä, det var inte det jag syftade på.

Bad_Brett: MEN FÖR FAN INTE IKVÄLL

NuMo: Att det är Timrås argument mot oss är.....ja inavlat!

Sveriges socialbidrags-tätaste kommun två år i rad anklagar andra för att vara inavlade hahaha...

Ser Hockeykväll nu, det var alltså offside sekunderna innan SAIK gör 1-1!! Vojne vojne!

Smurfen: Helvetes jävlar vad Olle var bra ikväll och stort + till Vignault, jävla jobb i boxen och vilka killer instinct ögon när de filmade han i båset. Hela laget ska en stor eloge och nu ska jag unna mig en fin och god wirre, det var länge sen man fick göra det!

Smurfen: två förbannat viktiga poäng inför lördag😍

{6870}: Vad blir det för wirre? Du kan inte utelämna såna detaljer!

Greenwolper: Härligt att vinna och skönt för grabbarna som kämpade hårt i en tuff bortakamp!

Rico01: Att ni låter er triggas så enormt av EN person!

{6870}: oooouhh ska fan ta mig en rom!!!

Confusius: Med Torsboda är vi snart nya Klondyke!
Då bygger vi en hall i rent guld!

Costanza: Man kan fan le uppe i Dyngdiket i morgon !!

{10322}: Jag är lite smått förälskad i lagavulin 16 så jag unnade mig en sådan.

Greenwolper: Vet att någon från Timrås bok var över här i höstas och påpekade att som nykomling så känns det ofta som att man inte har marginalerna med sig och att man har domarna emot sig.

Att vi haft motstånds ett tag är ingen nyhet, skjutit flest skott i virket bland annat men jag har aldrig känt att domarna varit specifikt emot oss, förutom idag.

Vi får hoppas att vi har både marginaler och domarna med oss på lördag men eftersom det är en evenemangsmatch så blir det väl som vanligt

{6870}:
Fin som fan!
Uppladdat:

500x0-nedladdning_2.png

{6870}: Ah, jag har svårt för rökiga whiskys, men jag har förstått att den ska vara god om man uppskattar det!

Smurfen: Man tar fram sin dammiga MoDohalsduk och sjunger viljans vackra namn på gågatan och delar ut A4 som visar Maratontabellen.

KulltorpsOlli: Med Torsboda så startar Söråker ett elitlag och bygger en evenemangsarena och konkurrerar ut plywood velodromen

Gavelo: Näslund förtjänar en toppenkväll. Hoppas det blir utsålt och MoDo briljerar. Samma domarpar på lördag säkert, skulle inte förvåna mig.

Gavelo: Näe, nu anar jag avundsjuka här ;-)
10000 kineser kan inte ha fel. Timrå IK is da shit!

Modo-Målet: Undrar vad har Jonte gjort er i MoDo så ni måste klaga på hans morsa??? E de zebrornas fel de oxo 😎🇺🇿 en del av av er i boken måste ha stora problem med dom stackars hjärnceller dom har 🌀

Costanza: Då gör jag det på tågstation

KulltorpsOlli: Välkommen tillbaka, själv är jag avstängd på ert forum typ 10 000 år till. Torsboda vad känner ni för det? Jag har några bekanta i de trakterna som inte är jättepositiva, själv förstår jag lyftet för "regionen" men kineser borde funnits andra alternativ. Känns som att de tre inblandade kommunerna var desperata!?

« · 2643547 · »