1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532362 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
{9682}: Fyra hemmamatcher kvar nu för J20. Vinner man mot antingen Södertälje eller Färjestad så är man väl nästintill klar skulle jag säga, då det är en del inbördes möten mellan bottenlagen under oss också.

Modigs är i stan nu och äter på Mamma Mia med några i laget. Tror Brett på återkomst?!

{10015}: Med en match kvar är resultatet som följer:

Rockwood + Modigs: 60 poäng
Big Dick + Marenis: 36 poäng

Inte ens jag hade förväntat mig en sådan slakt faktiskt.

Bad_Brett: Jo hade Dicken spelat hela säsongen så hade han nog klassat ut båda poängmässigt, men ändå

Bad_Brett: Hahaha värsta jag hört. För det är en rimlig jämförelse? Börjar bli löjligt hur du trollar. Är MoDo förresten laget du hejar på, om man får fråga?

Dick+Marenis = 48 matcher
Rockwood+Modigs = 87 matcher

Bad_Brett: Bomullströjor?

MoDoNörden: Vadå? Allt jag sa inför säsongen var att jag var övertygad om att Rockwood och Modigs skulle göra fler poäng än Big Dick och Marenis.

Att Marenis sedan var så kass att han mer eller mindre fick sparken gör ju inte direkt att jag fick mindre rätt...

Bad_Brett: Sparken? Han var trots allt den allsvenska spelaren efter Brickley som gav mest utdelning.
Både Rockwood och Modigs har ifrågasatts rejält. Misstänker att båda sänkt sitt värde inför nästa säsong och att Dickinson är den enda som ökat i värde.

{5647}: Det må så vara. Jag medger att Big Dick var extremt mycket bättre än jag trodde och det är klart att han är den överlägset bäste spelaren av de fyra.

Likväl är ett tips ett tips. Jag kan ju inte komma och ogiltigförklara vinnaren av ditt allsvenska tips bara för att de lagen denne tippade högt hade tur med skadorna.

Vidare blir det ytterst spekulativt. Var det Dickinsons skada som ledde till MoDos formsvacka? Eller hade MoDos formsvacka påverkat Dickinsons poängsnitt? Även Modigs har haft skadebekymmer. Och gissningsvis har hans produktion påverkats av att Karlskoga haft enormt oflyt med skador. Och så vidare.

Folk är väldigt duktiga på att påpeka alla gånger jag gissar fel, så jag kan väl få credd när jag faktiskt gissar rätt...? ;-)

Bad_Brett:
Så är det ingen har exv hyllat mig för hur förutseende jag var ang Rysslands förmåga att genomföra specialoperationer men det får man ta 😉

« · 2491053