1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482686 inlägg · 4079 ämnen

MODO Hockey - Timrå 2010-01-21

« · 1229976 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Salle: 1-1 målet var inte högklubba jag trodde det först jag med men sedan såg man på reprisen att det var ganska långt i från högklubba tyckte jag i alla fall.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Från hundkojjan
"Vad jag inte förstår är att så fort som modo förlorar så är det fel på ta mig fan allting, domare,studsar, för hög blålinje, you name it."

Hehehe man vet inte om man ska skratta eller gråta. Men har denna tik någonsin varit inne i TIKarnas gb efter en förlust? Eller pausen mellan 2a och 3e idag var återigen motorsågarna framme, och den var inte inställd på nån fingallring.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
spud: hur bra tycker du han är då?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Salle:

"Molinder gör inget fel idag"

I sådana fall satt du och småslumrade. Han slog en rad idiotiska passningar i anfallszon, ett par av dem ledde till livsfarliga kontringar. I övrigt var han lika uddlös som vanligt och slarvade bort pucken så fort han fick den.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Salle: Inte hög klubba som det ser ut på PP-bilderna.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Salle: Jo men Aravirta sa inför andra perioden att Mojje nog inte skulle spela så mycket med hänvisning till skada.

1-0 var inte högklubba, åtminstone inte enligt de bilder jag såg.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
spud & LJ: Jo han gjorde illa sig där men spelade ju efteråt och var rätt bra. Han såg rappare ut och lite mer taggad.

Såg förresten lite "kul" ut när han knackade på båsdörren för att få till ett byte och dessutom påkalla lite hjälp.


Vi tyckte att 0-1 målet KAN ha varit hög klubba och SVT-referatet gjorde en inte övertygad åt nåt håll. Nån som såg andra repriser och kan verifiera saken?


Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Salle:
räckte det inte med hinhåle?
nä hinote kanske han heter
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
tg21: Om du inte såg matchen kanske du inte ska skjuta från höften?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Salle: Craig Billington vill också åka skoter och pimpla med Wernblom...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
NuMo: Var det inte Deadmarsh och Aebischer som lovade att dom skulle följa med Peter till MoDo?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Salle: Svedberg måste dock lära sig att det inte bara är det första skottet han skall vara placerad för. Han måste lära sig agera för ett par drag i förväg.

Det kanske han kan lära sig med en klok målvaktstränare.

Eller så tar Foppa och kontaktar Roy. Allt i Modo handlar ju om Foppa så varför inte målvaktsfrågan också?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
spud: han kanske vart bänkad för att han var totalt värdelös???
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Salle: Mojje gör sig illa i första(sargduellen vid modos bås) och därefter spelar han bara sporadiskt. Knät var tydligen första prognosen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Salle: Mojje brakade in i sargen med ett knä före. Risk för skada.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Bad_Brett: Yepp, spolade youtube när jag hittade albumet på Spotify. Imorgon är det jag som köper kohudsbrallor.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Lumber Jack: Från oss såg det ut som om Hållberg får en spearing eller nåt precis före sista målet. Nåt sånt kan kanske förklara nånting.

I övrigt så var det en bra match från MoDos sida. Hade inte kennelklubben haft sånt otroligt flyt med sarg- och puckstudsar så hade det varit en enkel seger trots att Lindbäck i inledningen såg ut att stå på huvudet återigen.

Visst ser målen billiga ut och ingen kan väl säga att Svedberg kändes trygg idag men han hade fru fortuna emot sig och inte så mycket hjälp emellanåt.

Suhonen kom in i matchen och ser ut att kunna bli ett tillskott. Synd att Mojzis utgick i 3:e (vet nån orsak) för han såg rätt taggad ut. Hasse och Sondell är fortfarande lite upp och ner men får godkänt.


Molinder gör inget fel idag (förutom utvisningen kanske) men han tillför på tok för lite. Skröder var grymt saknad.


Sen säger jag bara...  Claesson!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
El Maco:

Det finns en trevlig DVD med hela konserten, en av de bättre i min samling faktiskt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Lumber Jack: nu ha vi ju 4 matcher mot offensiva lag kan ju va bättre med lite def å spelvändningar
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Bad_Brett: 2 poäng, hurra, hurra och så vidare. Men kvällens höjdare nummer två var akustiska Erasure. Att de kan sånt? Det här svänger ju Cowboy. Youtubefestival, tack för länken.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Bad_Brett: Jo, visst är det så. Men vi har trots allt chansen att plocka in 6 poäng på Frölunda med egen kraft.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Lumber Jack: En poäng per omgång ligger en bra bit över snittet för det vi måste göra, för det som vi dock inte kommer att klara av.

Ergo = en nyans ljusare brunt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Lumber Jack:

Enligt mitt tips så är det Skellefteå och Luleå som vi har... eller hade... störst chans att ta in på, så i det avseendet tappade vi ytterligare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21

spud: Jag tror du har rätt i dina spekulationer om Hållberg. Hela arenan utom Svedberg såg att Timrå sökte passet så Hållberg blev väl frestad att styra honom till rätt målvaktsplacering. 

Men trots allt en bra match. Kul att se Gubben Steen vara rödblommig och aktiv. Vi tog in en poäng på slutspelslagen, men antalet matcher minskade med en så det blev ingen ljusning.

Kommentera


Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
purpleburn: Banjo är ett fint instrument i rätt sammanhang. Uppskattar man inte banjo så är man antagligen tondöv.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Berka: Äh, ta en baguette så blir du lycklig!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
NuMo: You're not thinking fourth-dimensionally...dessutom är det en tanke som gräver djupt i TIK-själen. Den planterar jag med glädje.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
orion: Jag håller med, jag tycker synd om dig.


-Timander är isens kung!
-Suhonen spelade upp sig markant efter första periodens prao beteenden.
-Svedberg ska knytas fast i ribban och repet ska inte vara längre än 1m, han stoppar rätt många puckar när han är i kassen och där bör han vara hela matchen.
-Jag tror vi börjar hitta ett PP, Hinote som en igel framför målisen är perfekt och något vi är många som efterlyst.
-Vi spelar en aggresiv underhållande hockey som även resulterar i bra lägen.
-Tuokko borde få förnyat kontrakt, dock inte ett lika guldkantat.
-Madsen är en fantastisk spelare som kommer bli ännu bättre.
-Vart Hållberg var på väg sekundrarna innan TIK dundrar in sitt avgörande vet nog ingen. Kan någon fråga honom? Skulle han byta av Svedberg?
-
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Björn W: Det var spekulativt värre. Det enda vi vet är att vi spela med en man färre.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
orion: Det blir väl inge roligare att vara timråit när man vinner.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
orion:

Nåja. Salt i såren är också salt sa Tore Vretman.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Björn W: ha vi haft en målis ha han nog inte gjort så där
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
tg21: Du har ju bra med pärninga.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.

Man kunde vara Timråit...

Verbala självmål är också självmål!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Jag måste dessutom berömma Niklas Sundström som jag har en tendens att skälla på för onödiga utvisningar. Köttyxehugget han tar i slutminuten idag på Timrå-spelaren räddar ju en poäng som gör att man kan komma att dansa ovanpå rätt sida av något av strecken i slutändan.

Årets bästa regelöverträdelse!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Ja att Timrå skulle vinna var väll ganska uppenbart. Jag är mer en nöjd med 1 poäng i denna match. Så länge MoDo ställer nån av dom målisar dom har kommer man inte vinna så enkelt är det ingen av dom håller tyvärr elitserieklass.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
NuMo: köp en ny
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Berka: blire sorgebanjo i Övik nu:-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
tg21: Det tror jag de flesta vet. Har du några konkreta förslag?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
NuMo: nu måste väl tom poffa inse att vi ha målvaktsproblem
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
-JK-: Skönt att Aravirta märker det uppenbara. Vårt PP är uselt. Det krävs ju inget geni för att upptäcka det iofs.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
NuMo:

Det var givet att det skulle sluta så här när MoDo inte lyckades få in ett ledningsmål. Man ägde matchen fullständigt och Timrå såg väldigt trötta ut, men med 10 minuter kvar av tredje började man backa hem. Rädslan för att förlora är större än suget att vinna tyvärr.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Äh, vi gick i kapp två underlägen och fick en poäng, känns rätt ok ändå.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
purpleburn: vilket skitgäng
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Wayne Gresky: Tyngsta förlusten på länge.

Timrå har flyt med studsar å domaren, modo är klart värda 3 poäng idag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Hawerchuk: Nu skrev du precis inlägget jag hade tänkt skriva, det här är över min förväntan. Foppeli-pop-op-pop-opp! för dig i 70-talsbunkern på lördag nu och så ännu en match av den här kalibern.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
spud: Ja, vad skall man säga? Foppa spelar väl slut på sig i OS.

Vårt PP blir statiskt. Ger man Zucca pucken då så händer inget alls. Susse måste snart börja bidra som han brukade.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Hawerchuk: FORZA TIMRÅ....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
MODOJohan: Hur dåligt boxplay kan man spela? Varken press eller markering och vi ger bort en poäng.
Kommentera

« · 1229976 · »