1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478922 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Timrå 2010-09-30

1284129 · » Till forumet



Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
kraft: "Fläsket" är fläskigare o har alltid varit det! Smågrabbarna frågade mig vilken den där fläskiga killen i omklädningsrummet var. Han kommer från Modo sa jag då. Aha "Fläsket" sa grabbarna då. Det sitter kvar fortfarande.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Ambroo: Eftersom du antingen:
1. Aldrig sett en målbur i hockey.
2. Hade streck i fysikbetyg.

Så ska du få några tips på vägen:

1. Så här ser ett hockeymål ut.


2. Läs på om reflektion inom fysiken.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
oscaaaar: Ja Lander blev jätterädd, Skröder är ju jättetuff och jättefarlig....
Skröder kan tackals med armbågarna och när någon nyper han i näsan så ramlar han som att Mike Tyson har slagit honom. Håller han sig till att spela hockey är han bra men det övriga kan sluta med. Och varför ser det som om det är barnkalas på klacksektionen i Modo ? Medelålder måste vara under 20...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
renen: Tack tack :0)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Make Believes: Nice blogg =)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Wayne Gresky: Personligen tycker jag att det vore ganska nice om man från Modos sida började ta straffläggningarna på allvar. Nu känns det som att man tycker den där extrapoängen lika gärna kan kvitta.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Olle: Jag håller med. Nu känns det som ett lotteri, och straffarna är ju allt annat än underhållande. Ska de vara något som tillför något extra så bör man spola om först.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Wayne Gresky: Det har jag ingen aning om men jag tvivlar på det. Jag har då aldrig sett det tidigare, varken i NHL eller i ES. Däremot, om man ska haka på de som tycker att isen ska spolas mellan SD och straffar eftersom det är så avgörande, så är det nog ingen dum idé att införa detta. Om det här hade varit en direkt avgörande poäng som står mellan slutspel eller ingenmansland, då hade man ju gärna varit bombsäker på avgörandet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Olle: Jag antar att du har rätt. Det verkar logiskt. Får man använda målkamera för att avgöra detta?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Wayne Gresky: Vad som alltid har gällt tidigare är väl huruvida pucken är över den förlängda mållinjen innan den i ett senare skede går i mål. Att pucken färdas bakåt, via tarkki och sedan in i mål ska inte spela någon roll. Så har iaf jag förstått det hela.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Bad_Brett: Han måste ha skruvat den rätt bra då du... Pucken tar i utsidan av stolpen och sen "drar" Tarkki in den under sig med benskyddet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
oscaaaar: Fan vad töntigt!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
kraft: roliga var att Lander skulle ge igen och börja slå på Skröder, men när Skröder börja slå tillbaka så tog Lander skydd och åkte där ifrån så fort han kunde x) HAHAH
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
kraft: Vem som är fetast i erat lag råder det dock ingen tvekan om.. :) 33.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
kraft: Men hej på dig, trevligt att du kikade in.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Skröder bör vara den fegaste och fetaste "jävulen" i eran kyrkby!
Ett riktigt pastorsämne..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
renen: Jag försökte hitta regler för straffslag i regelboken utan att hitta något exakt om detta. Känns som en fråga till förbundets regelexpert. Även om det bara är av akademisk betydelse så är det ju kul att veta vad som gäller.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
spud: Ja det är i vilket fall som helst historia nu. Ja Svarten får ta på sig två mål det andra tillsammans med Jensa Vestin som kladdar med pucken.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
renen: Den tog väl i stolpen?

Svartvadet var sjukt dålig i början, om han hade gjort det minsta markeringsarbete man kan kräva av honom hade vi aldrig släppt in de första 2 målen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Bad_Brett: Ja då var den väl förbrukad = missad.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
renen:

Tänkte inte på det först, men på reprisen ser man tydligt att pucken går via burgaveln.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Lumber Jack: Har nog aldrig sett Timmy så förbannad. 10an fick han för att han frågade kuben om han skämtade när han tog han för hakning.
Någon som såg timrås målstraff på tv om dom visade den bakifrån mål sägs att den gick i burgavlen och ut skulle inte varit mål då,, men det är iofs typ bara akademiskt intresse så här efteråt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Lumber Jack:
Tycker det är många saker som är tveksam av Kuben.

Tycker inte att Skog ska ha utvisning i förlängningen, det var en ren kompensation för Timanders utvisning. Och ger man Timmy en 10 måste man ge en Tikare en 10 då de protesterna var betydligt värre.

Skröders 2 min diving tycker jag är klockren men utan divingen blir det ingen tvåa på han som slår.

Är jäkligt fundersam över Skröders 2+10 för checking to the head. Han träffar inte och får straffet för vad ?
Nu är det en jäkla tur att han inte träffar för då hade det varit otroligt fult men hur ska man dömma egentligen ?

Tittar man noga är det många missade charging, boarding m fl som man tydligen också ska döma för då det hade varit farligt om det träffat.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Salle: Det största problemet med Kuben har alltid varit att han vill vara med och avgöra matcher, han kan liksom inte låta bli.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
renen: Tror ändå Dimi (och de andra två) kan höja sig i rätt omgivning. Men den kedjan han spelar i är inte bra alls just nu.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Berka: Största problemet är Dimitrakos, snacka om flopp! sen behövs det förstärkning på backsidan Josef får klart godkänt sen var det lite virrigt till och med Timmy fippöade ikväll.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Berka: Jag tycker många får godkännt, flera spelare har en bra formkurva som det ska bli kul att se vart det hamnar.

Tolle, Kfop, Hedman Rosen TT.

Sen gör Hållberg en bra match idag, brukar ju såga han alltsom oftast. Men idag var han bra.

Däremot ska hela Madsens femma göras om, gärna med som nån annan sa att Danielsson och Dimi byter plats.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
spud: Det är otroligt mycket han (och TV:n) missar.

Det är bara att inse att Kuben inte håller ES-klass när han tvingas vara utan partner. Det går för fort och sker för mycket "bakom ryggen" på honom då han har mer än fullt upp att hålla koll på spelet nära puck.


Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Berka: Men nyss så skrev du ju att vi är lika bra som Timrå?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Cyklob: Det finns inte många i modo som får godkänt idag helt enkelt, det börjar sakta ge med sig att modo måste hitta nyförvärv, 2 backar å 2 forwards.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
renen: Men om han inte hade plockat Timmy hade han varit än mer i fokus då han missat en solklar hakning i slutskedet vid uddamålsledning.

Salle: Om du menar att han hade 2 rätt och inget fel håller jag med. Men jag förstår att du menar annat. Från TV´n såg det då inte ut som några konstigheter denna match.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Man kan skylla på mycket men det är inte domaren som avgör matchen utan det gör spelarna själva. Skröder ska vara glad att han bara fick 2+10 minuter för den satsningen han gör mot Timrå spelaren.

Jag är nöjd med 1 pinne då jag tycker timrå är det bättre laget och Tarkki håller kvar oss i matchen med många fina räddningar.

Ska man kritisera lite bland spelarna så är det ju främst import spelarna som jag tycker inte alls kommer upp i den nivå man ska ligga på. Charlie Cook tycker jag inte alls visar att han nu ska vara den där pp backen som vi saknat och det blir ju bara mer och mer tydligt i pp när Challe och Andreas kör med forwards som backar. Ritchie tycker jag heller inte lever upp till förväntningarna.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
spud: Han var inte särskillt dålig, problemet är att han alltid lyckas sätta sig i fokus hela tiden.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
spud: Han hade väl bara två rätt och det var när Skröder mfl åkte ut i sista perioden efter gruffet framför TIK-målet osså Skröders 2+10.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Salle: Men när var Kuben dålig idag?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Salle: Näe han var inte bra åt nåt holl. Men det var inte han som avgjorde matchen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Berka:

Nja, alltid lika kul med DERBYN, nu vann vi, å nästa gång kanske Ni. Hoppas det var bra drag på läktarna, inga 08á fasoner utan som det brukar vara uppe hos Er, eller nere i Eon, fart å fläkt.

Any way, grattis till en pinne.....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Om vi fokuserar på något annat... hur ska man få igång på Madsen-Ritchie-Dimitrakos som gång efter annan är helt osynliga på isen?

Har hävdat det förut att jag tycker att Danielsson och Dimitrakos bör byta plats så att Dimitrakos kan åka och göra det han är bäst på (glida och skjuta) med dom två som faktiskt kan skapa chanser själva medan Madsen och Ritchie får lite mer speed, forechecking med mera i sin kedja. Det är lite svårt att göra andra ändringar med tanke på att de andra kedjorna faktiskt fungerar ganska bra, annars är väl Rosén närmast en uppflyttning med tanke på att han börjar komma in i det nu.

Anton Hedman har överraskat på mig, jag hade samma inställning som Bad Brett till honom men han har faktiskt visat sig att inte vara totalt värdelös. Men det kan lika gärna vara mina väldigt lågt ställda förväntningar på honom som gör att jag är överraskad.

Sen vore det skönt om Cook-Westin kunde brytas upp, får hjärtattack varje gång de är på isen i egen zon. Inte för att de andra backparen är mil före, men man får börja någonstans...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Hur fan kunde vi förlora, tappa i slutet? Vi är lika bra som timrå och ska slå dom hemma, men vi lyckas ändå tappa allt på målsnöret, nu får man lyssna på alla glappande tikare i stan i morrn å ja fram till jul lär man få höra om sveriges bästa lillebror osv.

Kanske man skulle ge upp och bada med brödrosten.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Ambroo: Tyvärr kan inte rättvisa skipas med såna här rättsskipare...

Inte ens ni kan ju tycka att Kuben var bra idag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
73Sjöbba:  Det har du så j-a rätt i.
Kloka ord det där. Undra vem som kom på dom. ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
spud: Idag är du en ovanligt stor förlorare och det ska du om nån ha heder för! Annars så brukar du gnälla minst lika mycket som jag, menar jag...

Svårt iofs att snacka bort en sån här förlust. Det var trots allt rättvisa som skipades till slut.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Salle: Vi dammar av den här gamla klassikern:

Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.

Man kunde vara Timråit...



Lika passande som vanligt :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
spud: som inte var de, eller ja som jag sa 50/50. båda står ju och håller fast varandra, och jag förstår timmys vrede då han inte heller tycker det var något, och jag håller med han.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Berka: Linköping är inget lag, de är en "club".
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Sen måste Challe och AJ säga till backarna att inte stöta på allt och alla. Det är ju rena rama kvart-i-två-stressen därute. Största "boven" är OKT med CC bara bråkdelar bakom.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Berka: Ge dig nu, vi förlorade inte på domslut, vi förlorade på EN korkad utv.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Gustafsson: Har du det där inlägget som t-shirt? Tyvärr kan jag fortfarande inte se något nytt att köpa i den officiella shopen...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Gustafsson: lhc är bättre och saknar sm-guld
Kommentera

1284129 · »