En jämn match där Timrå för spelet större delen av matchen men Modo ändå är nära att ta tre poäng tack vare bättre målvakt och powerplay. 3-3 är ett rättvist resultat och jag hade inför matchen varit nöjd med en poäng. Kuben är kass som vanligt och Timrå har det lilla flytet i straffläggningen.
Bergius: Jag håller med, bra match, bra stämmning, men varför varför ska alltid dessa matcher komma att avgöras på domarbeslut?, det är ju alltid billiga utvisningar i slutet, ungefär som att dom tar dom bara för att skapa spänning?
Kuben är kanske landets sämsta domare som helt saknar dialog ute på isen, tyvärr tycker jag att detta är en trend inom svensk domarkår, man kan inte ta en diskution med lagkaptenerna eller ens lyssna på spelakritik utan att bli vansinning och flaxa med armarna, sen att man dömer åt hellvete för okonsekvent ät ju bedrövligt, vissa för långa straff efter insidenter medans andra inte ens åker på en 2:a i samma matcher!
Berka & spud: ni har säkert rätt till viss del. Men ikväll är ikväll och jag njuter. Delvis för att ni skyller på domaren. Men ärligt det var en bra match och ni har en grym keeper. Kan mycket väl spela er till slutspel om det vill sig väl.
Bergius: Läs din egen bok, där är det precis så, vid varje förlust har domaren dömt bort er, jämt ,jämt,jämt. förlorar ni har ni ändå varit bättre , jämt jämt sen är ni besvikna efter säsongen för att vissa av er verkar ha trott på sm-guld?! Nä klart matchen kunde ha slutat 4-2, eller 3-3 oxå, men faktum är ju att timmy åker på en typisk 50/50 utvisning och timrå kvitterar i slutet.
Dock är 3-3 ett rättvist resultat fast det känns surt att tappa det i slutet på de sättet
Bergius: Det där med att alla hatar sitt lag är väl knappast något som en TIK ska kasta sten om? Om 12 timmar kommer ett inlägg i er bok som antyder att alla artiklar är negativt vinklade.
spud: Blandade känslor efetr matchen. Det enda solklara är att Kuben INTE klarar av att döma en ES match ensam längre. Frågan är om han inte skulle behöva 2 hjälpdomare för att hänga med.
Bedrövlig start där man är yrare än hönsa. Det är så att man saknar Hasse J i defensiven, A lot.
Sen en tursam reducering som gav ny energi. Och TT i målet räddade oss flera gånger med både tur och skicklighet. Sen slumpmålet till 3-2 och då såg det bra ut. Men så började man att backa hem lite för mycket IGEN.
Att sedan TIK lyckas slumpa in en straff...
Kul att se att "trumförbudet" funkade bra ur många perspektiv. Hyndorna var osedvanligt tama trots att dom fick matchen dit dom ville.
Berka: Hade Timander inte dragit på sig en idiotutvisning så hade ni tagit 3 poäng. Det finns många sätt att se på saken. Många MoDoiter kan dock bara se på saken på ett sätt.´Och det är att alla förluster är domarens fel. Hade det inte varit för dom där jävla domarna hade ni tagit sm-guld varje år.
spud: Varför ska skröder lägga en straff?????? Han va så trött i förlängningen och ändå spelade han nästan 3 min och fick sen slå en straff, lägg därtill att han varit fullkomligt värdelös hela matchen igenom.
Gustafsson: Vafan jävlar vad det gnälls på straffarna. Straffar har dessa spelare lagt sen de var 8 år. De förutsättningar som gäller under dessa straffar är rätt svår att träna på, dålig is och trötta går att ordna, men publik och poängtryck på axlarna är väldigt svårt att ha som faktorer.
Björn W: Lite konstiga straffläggare, Dimi är iskall, Skröder är iskall, Danielssons målskytt har inte fungerat efter sjukdom. RR hade nog varit ett bra val idag.
Gustafsson: I 5 mot 3 - ja. I 5 mot 4 - nej. Skillnaden mot ifjol är att vi då hade det genialiska och klassiska MoDo PP:t med en spelare som stod och letade passning i 10-15 sekunder. Det har dött nu- peppar, peppar - ta i trä.
Timrå, sveriges bästa lag utan sm-guld.