1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483857 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta

« · 2570428 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: säsongens viktigaste 6 poängmatch mot HV nästa, vinnaren klättrar högt i tabellen!!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
hk:
Mår så sjukt dåligt när vi förlorar 😞😞😞
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: Woods får vi nog vänta på, men ett och annat instick kan vi kanske förvänta oss.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Dundee: ja är det så att han blir borta mer än 1 månad så behöver vi låna/köpa. Varje poäng är lika viktiga, tidiga lilväl som slutomgångarna. Som nykomling att tappa sin förstecenter ska bara betyda förvärv.

Men jag tycker vi väntar o hör vad som sägs.
Han kanske bara missar en vecka eller något.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Skillnaden idag känns som att Timrå orka spela hela matchen och inte vi. Bra match av oss ändå idag. Bättre än väntat. Lite stolpe ut och slarv men annars bra.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
BobbyG: Man får ju intrycket att Widebro är rätt sparsam av sig, men blir han borta länge måste vi såklart värva. Och det finns garanterat pengar för det.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
dempa: Japp. Domarnas fel!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
modomille: något man egentligen inte gillade var att Oregano presenterades som center som kan spela ytter, hoppades på mer snajper MEN nu får vi vara glada att Gradin är så smart. Hoppas han kan leda.

Men känns så suuuurt att Råååhomaa redan är borta..
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Dundee: Håller med. Tillbaka till ruta ett.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Gavelo: bara hoppas att det finns några slantar kvar i plånboken i så fall, nu när det fortfarande finns en del spelare på marknaden iom camperna.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
modomille: Om Rouhmaa nu blir borta länge måste han ersättas O'Regan skulle ju in och förstärka oss. Nu är vi ju tillbaka på ruta 1 igen. Så hoppas Gradin sätter igång redan och börjar spana, för vi har ej råd att tappa sådana spelare.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Dundee: Det hintade Karkin om också.
Gissningsvis blir han borta minsta halva säsongen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
En jävla tur att O'Regan kan spela center om nu Ruohomaa blir borta ett tag.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Piskar vi dit hv på tisdag ligger vi femma!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: Borta länge fick väl nån smäll. Sa på radion att han blir borta ett bra tag.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Dundee:
Vad hände med Ruohomaa
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Dundee: Nu säger Karlin på intervjun att det inte är bra med Ruohomaa. Värsta tänkbara besked…..
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: Känns naturligt att vi blir något tillbakatryckta ju längre matchen lider med tanke på hur hårt vi kom ut. Hade behövt stänka in åtminstone nåt mål till där i början när vi var så pass på gång. Felpasset från 32 får inte hända heller.

Mycket bra att ta med sig ändå med tanke på att det blott är tredje matchen, mot ett lag på det förmodade övre skiktet också. Surt när vi lika gärna hade kunnat knipa poäng dock.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Lolol: Ni kommer plocka fler poäng än vad vi gjorde när vi var nykomlingar. Slipar ni bort misstagen i egen zon så ser det ganska ljust ut. Hoppas det gick bra med Ruohoma, ni förtjänar ändå att få spela med ett helt lag, förutsättningarna är nog jävliga för nykomlingar i SHL ändå.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Måste säga att derbyn är en extra krydda i hockeyn, bra spelat.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Verka inte bra ang Rouhomaa enligt Karlin, vår tur det, helvete
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Vi orkar ej riktigt mot ett förmodat topplag det är inge konstigt. Det skall vara klass skillnad mellan oss om man tittar på lagen. Sedan får vi sämsta start med skada på Rouhmaa vi har ej råd att tappa sådana pjäser direkt. Timrå vinner rättvist inge snack om det vi slarvar tyvärr en hel del men det är bara dra lärdom. Det är inte Timrå vi ska ligga före i tabellen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: Känns väl endå helt ok, 4-2 torsk som nykomlingar är ingenting.
Vi tappar våran förste center, skjuter i stolpen och tikarna snubblar in puckar.

Bara in och köra på tisdag så blir det bra.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Känner mig Orolig för Bernhardt om han inte börjar prestera snart. Näsen va bra idag small på, spela enkelt och sköt?!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: jag har inte förmågan att förstå vad det beror på, jag ser bara att det är slarvigt :)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
NuMo: När vi förlorar är det bättre att lyssna på dig helt ärligt. Det låter inte som att vi blev utspelade. Timråsupportrar tycker att de gjorde en botteninsats, SAIK tyckte de gjorde en dålig insats etc.

Jag hoppas att det är vi som spelar på ett sätt som stör på förhand bättre lag och får deras supportrar att dra i sina hårstrån och att vi inte är så på förhand utskåpade som de flesta tror.

Bortamatch mot tippat top 6 lag där vi har ledningen 2 gånger om. Vi är helt klart med i matchen (utan att jag faktiskt såg den). Nu tar vi nästa match så är vi helt klart med.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
BobbyG:
Jag tror det blir slarvigt för att man inte riktigt orkar med tempot snarare än att det är dåligt. Men har såklart inget facit.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
vonDöbeln:

Etablerade spelare i Modo gör oförlåtliga misstag och bjuder in Timrå i matchen som tänder till och tar över! Det var det här med HA puckdräll vi skulle undvika!! I stora stunder spelar vi helt ok, men igen, det duger inte att inte vara noggrann i 60 min i SHL..

Jag hade hoppats på 1 poäng i kväll och det hade kunnat vara verklighet utan våra skitmisstag
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Dynggänget MoDo pressar ändå seriens bästa offensiv om inte världens bästa offensiv utan sina två bästa forwards. Något att ta med sig.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
NuMo:
Det var rätt viktigt mentalt att det inte blev 5-2 och man kände att man var nära tror jag. Sen är det lätt att säga att vi skulle tagit för oss mer fysiskt men tror vi kan växa. Dags för Josh och Woods att börja ta lite plats nu.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: jag tycker insatsen är direkt dålig faktiskt. det är slarvigt och det är passivt. vi får liksom tacka nån att timrås förstakedja är RIKTIGT dåliga just nu annars kunde det blivit ett gäng mål till tror jag.

är helt med på att modo kommer förlora mer än dom vinner, har själv tippat kval för modo, men det får inte vara såhär slarvigt. det smäller direkt. det är passivt och då blir det långa byten emot och det förstör flera minuter fram i perioden också.

ska inte överreagera på den här matchen precis som jag inte överreagerat på de två tidigare matcherna men jag tycker det är en dålig insats idag. skrev innan att det skulle bli ett intressant prov och jag tycker det blev underkänt.

matchen på tisdag kommer säga mycket tror jag.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Silly: Nu tar vi HV på tisdag i hängmatchen! Gissar att Sam är laddad för det.

Grattis Timrå! Är stolt hur vi avslutade matchen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Kenttäcam: Men nu jävlar är du tät!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Rico01:

Grattis till segern!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
vonDöbeln:

Svårt det där. Växa under tiden, eller degenerera pga. utsläckande självförtroende, det är vad jag tror kan hända. Potentialen finns.

Grattis till vinsten. Det var ni värda.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
vonDöbeln:
Tycker jag inte, vi står upp 30 min sen orkar vi inte. Vi behöver verkligen Ruohomaa och O Regan
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
*Obs ingen finansiellrådgivare*
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Ändå kul att se våra gubbar från förra året pressa Timrå dom sista minuterna. Borde ha gjort minst ett mål men dom hade inte studsarna med sig.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
GG Modo! Ni gjorde en stark match och en ännu starkare slutforcering. Jag är mest lättad...
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Gavelo:

Det var ett viktigt flyt mål dom fick till 1-1 när dom hade bajs i byxan.

Det var panik i Timråboken då!
Mycjet barnskrik om deras 1: a lina!
0-2 där och det hade varit klart!

Ja ja.. den där segern behövde dom..
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Idag kom vi undan med blotta förskräckelsen.
Så dåligt som vi spelade idag ska inte ge 3 poäng i SHL.

Blir spännande att se om ni har "nykomlingsflyt" eller om ni faktiskt är rätt skapliga denna säsongen! Trevlig helg nolaskogare!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Rödluvan: Du har haft otur. Många andra här har positiva minnen mot Timrå ;)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Viktigt att vi kan skapa det tryck vi gör i slutet. Overkligt att vi inte får in en puck
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
NuMo: Det gör vi. Men är riktigt less på att förlora mot Timrå. Den här bottenlagsmotvinden får inte bli en melodi denna säsongen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Rallarn: Lillebrors komplex att kaxa nu när det grimades så illa efter halva matchen. Pinsamt.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Rödluvan: huvudsaken nu är att vi gör ett riktigt bra försök.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
NuMo: vi ger den en chans iaf men det är svårt att slå Timrå när vi inte har lite medstuds.
Rättvis seger absolut men vi kunde varit närmare med lite stolpe in
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
NuMo: Hahaha, det går inte.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
bra spel när vi tar ut målvakten. Bernhardt Näsén får spela ut. Vi har en jäkla otur. Aagaard gör det han kan.
Låst ämne

« · 2570428 · »