1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484057 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22

« · 2477017 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
MorganaLefaey: Han gjorde 6 poäng på första 4 matcherna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
puffe: Hoppas vi kan fortsätta och ta 3 poäng
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
puffe: Jag önskar Brickley och Holloran ett par mål var. Det år viktigt för laget och för dem.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Fyfan va viktig förlängningen med aagaard är,. nordamerikanska legoknektar går att ersätta, dansk dynamit med modohjärta finns det bara en av. Kan inte annat änn älska karln
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Confusius: vore intressant att se Niederbach's stats första halvan mot andra halvan. Det känns som om han måste gjort 75% av poängen första halvan.

Tycker han hade lite samma problem förra gången också.
Men blir han lite bättre på tekningar o får vara med från start kan han nog bli en bra HA lirare nästa säsong.

Men förhoppningsvis så är vi inte där.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
NuMo: Man behöver inte säga något, bara glad för MoDoiter som hittar nätet, är dom dessutom juniorer är det extra extra. Kul att några tar chansen när truppen inte är så värst bred. Nu ökar vi tempot i andra, det är ju ändå hemmaplan o en massa folk på plats
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Confusius: Precis, AP hade ju ett riktigt a-läge i slottet tidigt men valde att passa...

Det håller inte när man behöver få islossning, dvs man har inte råd att spela så jävla snyggt för tillfället.

Men skönt att det löste sig med målen, ändå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Gavelo:

Kul med Umegård. Jag blev nästan tårögd när jag såg hans lycka över att ha fått göra sitt första A-lagsmål i ligan och hur de andra spelarna runt honom och i båset gladdes med honom.

Men lite gnäll kan jag nog knöla in.

Det blev en charmig intervju där Karl hade lite svårt att hitta orden, hitta bokstäverna i rätt ordning, hitta tungan mer eller mindre. Det är nog inte så lätt att för första gången få en mick i direktsändning. Kanske har man haft nog svårt att hitta talet i fingerade situationer i skoluppgifter framför klasskamrater osv.

Däremot: (Jag parafraserar lite) "Pucken kom ut till mig och jag försökte bara få den på mål och då gick den in".

Skulle vilja byta den meningen mot typ: - Pucken kom ut mot mig , jag förstod att den antagligen skulle hamna där och då siktade jag på krysset så hårt jag kunde. Ja, nu missade jag lite och det blev inte så hårt som jag ville, men det räckte trots allt. Nästa gång träffar jag där jag vill.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Confusius: Snabba och distinkta avslut av smågrabbarna, inget klatter fumlande, eller passningssökande!

Såg förresten Niederbach på stan idag. Han såg inte glad ut, måste ha kommit direkt från kontraktsförlängningen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Robin Ztorken L: Tycker Aagaard har varit bättre, dessutom med torrt krut
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Bad_Brett: Känns som han är på en annan planet i självförtroende mot för början av säsongen när han gjorde poäng för jämnan.
Tycker han tyvärr inte har tempot för vårt spel men...

För övrigt, när Ingman kommer åter tror jag dom får ge honom korta byten så han inte blir för uppspelt, ser fasiken taggad ut på läktaren till å med.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Gavelo: Tycker ärligt talat att Västervik inte haft en enda kvalificerad målchans. De hade en del puck i vår zon, men vi hade ruskigt bra koll på dem.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Bad_Brett: Woods ser ut att vara närmast återställd nu i skridskoåkningen.
Nu måste han bara våga ge sig in i kampsituationerna på riktigt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Bad_Brett: Tur vi har några junisar som har lite psyke i avsluten. Våra spetsspelare vågar ju knappt skjuta längre.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Depression:
Gradin gör som Alcen, han bygger ett lag för HA! :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Bad_Brett: Modo började hyfsat men sedan tog Västervik över lite och 0-1 kändes realistiskt, men då kommer 2 snabba Modomål och sen är det kontrollerat från Modos sida resten av perioden.

En rätt dålig period där Modo hela tiden åker runt i anfallszonen efter sargerna och sysslar med överlämningar ist för att försöka spela enklare och gå rakare på mål,
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
KRM: Brickley väljer alltså att passa motståndarmålvakten istället för att skjuta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
MorganaLefaey:

västervik lyckades skapa ganska bra tryck men det är sällan lag lyckas spela fast oss i egen zon på det sättet.

Sen att det stundtals varit uddlöst framåt är förstås sant men snarare ett resultat av dåligt självförtroende och att man inte vill skita ner sig, men vi spenderar åtminstone mest tid i anfallszonen av alla lag i hela serien i 5v5, enligt corsin.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
hk: Synd bara att dom inte bär sig själva 😉
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Bad_Brett: Bernhardt kan se nonchalant ut, men en sak jag tänkt på är att han sällan blir trött efter ett långt byte, han har ju trots allt extremt mycket speltid. Verkar vara väldigt bra tränad
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Depression: Hur ska vi annars få möta Brynäs?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Depression:

Man måste utgå från det när man bygger lag eftersom vi trots allt befinner oss i hockeyallsvenskan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Depression: Ditt användarnamn 😅
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Depression: Hinken har sagt att han bygger ett lag för HA
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
grimiss: Så typiskt Halloran. Åker två varv runt jorden med pucken, tappar den i helt fel läge och är sedan nära att dra på sig en hakningsutvisning i hemjobbet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Ni förlänger med för många spelare, är som ni räknar med att bli kvar i HA
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Rurik: tycker vi spelmässigt gör sämsta perioden på väldigt länge och sen 2-0. Årets modo är helt bakvänt 🤣
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
J F K: Precis. Det gäller att vinna matcher. Skitsamma hur det ser ut. Det måste vara prio nu. Många experter pratar om att det är viktigt att man spelar bra inför exv. ett slutspel. Visst. Samtidigt handlar det om att vinna matcher på alla möjliga sätt. Fult som snyggt. För MoDo nu borde prio vara att vinna igen. Man är ju nästan sämst i ligan. Vad är det? Fem raka torsk? Nä. Börja vinn så kommer självförtroendet och det fina spelet tillbaka.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Heyerdal: Noterar att Svenningsson var i omklädningsrummet när vi gjorde båda målen. Skjut inte budbäraren
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Confusius: skönt att man klivit upp o börjat trampa på lite. Också skönt att en junior gör mål. Visar vägen för de som behöver hjälp.
Nu kanske halloran o woods såg hur man ska göra o tänker, kan han så kan jag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Zource: o Sven tillbaka !
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
hk: Vi har klassjuniorer som inte ens går vidare i guldgallret.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
J F K: Nej du förmodar fel som vanligt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Kuken står! Nu äre hockeygodis
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Vikingen: J20 BÄR OSS!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
J F K: Släpper det nu?!?!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Gavelo: Förmodligen anser du att vi har noll chanser och att Löven borde leda serien också...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Confusius: och sen Theo, bra visa att det går
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
MODOJohan: Theo my man!
Smågrabbarna kliver fram ikväll
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Gavelo:

Vilket jävla anfall💪
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Esox: Theo J!! Vår framtid gör skäl för mödan!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
J F K: Västervik har haft 2 riktigt bra målchanser och en 3-4 skott som kunnat styrts i mål så nej där har du fel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
J F K: Vad pågår? Har volumen avstängd.. adam..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
19MoDo21: Ja otroligt symptomatiskt att det är en junior som kliver in och nätar.

Stort grattis till första baljan Kalle Umegård!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
hk: Samtidigt. VVIK har skapat noll, men vi har en del chanser.
Ibland är vi lite för negativa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
MODOJohan: tur vi kan låna från juniorleden, Sven borta nu också, tur vi har bred trupp..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
S-vikaren: Södergran har varit vår bäste spelar länge nu.
Så synd han inte kan få pucken i mål
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
J F K: corsi hit o corsi dit. Tycker att om man sett matcherna så har man flertalet matcher ganska snabbt sett på energi o passningsspel att det kommer bli förlust.
Vissa kan jag säga att vi dominerat i början för att sen slappna av i paus för att gå ner sig.
Men ska jag räkna antalet vi dominerat senaste 10. Så är det inte mer än 2.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
MODOJohan: Fan vad KUL!
Kommentera

« · 2477017 · »