Sådärja, nu är vi ungefär så usla som jag förväntade mig att vi skulle vara.
Jag tror sällan att jag har skådat en så pass etablerad spelare med ett så dåligt spelsinne som Pöck. Det kanske bara är jag, men jag tycker att han är fruktansvärt dålig.
Gång på gång kastar han som sista gubbe in pucken i en gröt med motståndarspelare, så att det blir 2-mot-1 och till och med 3-mot-1-lägen.
Gång på gång smäller han skotten i rundeln, så att de åker ur zon och leder till livsfarliga kontringar.
En rejäl floppvärvning i mina ögon.
Jag håller inte med de som tycker backsidan är tillräckligt bra. Enligt mig är det bara Tollefsen, Meyer och Lehtivouri som visar klass. Ahnelöv har gjort ett fåtal bra matcher, men är i regel oduglig.
Kul att Modospelarna jämt säger " de är bara att kriga på" KRIGA???!! på hemmaplan mot ett sämre lag ska man väl för fan inte kriga, man SKA styra spelet, man ska bestämma allt därute, man ska ha en gameplan och låta motståndarna dansa efter våran pipa.
yngwie: Fan man blir ju förbannad, inte en passning rätt, inget kreativt tänk, ingen finess, VAD I HELLVETE SKA KRÄVAS FÖR ATT FÅ SPELARNA ATT LÄRA SIG DETTA???
Fy fan vilken slätstruken insats av modo...usch!!
Å hur fans många skott måste våra backar avlossa innan någon faktiskt träffar målet??
Gustafsson: Om de menade att tellan blockerat så borde det blivit slashing på växjö spelaren. Om det var frågan om den var inne eller ej borde de väl tittat på kameran? Eller är det kamera killen som halkade innan match och därför saknas den möjligheten?
Tycker inte att Växjö har ett riktigt lika bra lag som Modo på papperet även om skillnaden är marginell då även Modo har ett lag som håller kvalserieklass.
Tycker det är fan pinsamt att man inte kan bjuda på bättre spel och högre tempo då man möter en konkurrent om platsen 9-10 på hemmaplan. Detta efter att ha förlorat de två senaste dessutom.
Kul att några ser positiva tendenser i den här matchen dock...
Bad_Brett: Tyckte han skrev att Hersley var ok, vilket jag kan hålla med om. Men att när de spelade bakom räkan Hannula och axel så blev de tillbaka pressade eftersom forwardsen inte lyckades med nåt, de tappade sina positioner, de tappade puck och de överarbetade allt. Axelsson visade lite av sitt kunnande när han gjorde en tempoväxling och trampade upp i PPet det får han ta med sig i andra.
Westin tycker jag varit strålande. Skröder kämpar väl, hade han haft lite stolpe in hade hans arbete resulterat.. Tror han sätter en idag.
Skröder har emellertid inte varit riktigt vän med pucken idag, men det är inget tvivel om att den kedjan har varit den överlägset bästa, någonting som Skröder givetvis har en del i.
Sawchuk: Det är intressant hur olika man kan se på den här sporten. Jag tycker att Skröder gör ett utmärkt jobb genom att tävla om varje puck, och dessutom vinna de flesta dueller så att ett anfall förlängs eller en kontring förhindras.
Det som intresserar mig är att vår prestigekedja med Hannula, Schremp och Axelsson inte lyckas skapa någonting utan bara håller till i egen zon hela tiden. Är det inte dags att ge upp hoppet om den formationen snart? När backparet Ahnelöv, Hersley är inne bakom dem så känns det lite väl spännande varje gång.
Jag tycker att de hjälper varandra mycket mer än tidigare. Backarna vågar stå kvar på blålinjen, det finns alltid en spelare redo vid sargen i egen zon etc.
Däremot förstår jag inte hur någon kan imponeras av Hersley. Det kändes som att det blev livsfarligt bakåt så fort han var inne på isen.
yngwie: Backparet med Ahnelöv och Hersley har spelat förvånansvärt bra idag måste jag säga. Hersley är faktiskt OK och Ahnelöv spelar rejält och resolut på ett annat sätt en tidigare.
Svårt att rescensera, men det märks att vi saknar självförtroende, vi släpper pucken lite för sent skjuter lite för sent.. Men tycker ändå det finns nåt som är bra..
Schremp stirrar alldeles för mkt på pucken. Han har stirrat bort den några gånger genom naivt försvarspel och märkligt passningsspel.
Bad_Brett: Jag hade förväntat mig ett tuffare och mer laddat Modo idag då matchen är så viktig.Tycker Modo spelar avaktande och låter Växjö ha minst lika mycket puck,,
J F K är nöjd med den. :)