1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478919 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Växjö 2011-10-25

1418919 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
digitalbath: Sen är det ju bra om anfallsspelet bedrivs framför och inte bakom den förlängda mållinjen.

Ibland kan det också vara effektivt med en eller ett par spelare framför mål eller att utnyttja backarna i anfallen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Är ju uppenbart att Modos sätt att spela ishockey på inte fungerar i Elitserien. Taktiken suger. Det är för dåliga förstapass från backarna och detta leder till stillastående mittzonshockey som 9 av 10 gånger slutar med en värdelös dumpa-åka-hockey, eller en farlig kontring för motståndarna.

Det måste in med minst en back i klass med Strålman för att man ska kunna spela en hygglig offensiv ishockey.

De flesta andra lag kan gneta sig till poäng i match efter match, men aldrig Modo. Mest pga att de vill spela på ett visst sätt och verkar ha svårt att acceptera hur dagens hockey ser ut.

Att kriga 60 minuter verkar inte finnas på kartan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
McFire:

Han var ju i Umeå hos Sports Medicine i förra veckan också.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
McFire: Det är bara att börja värva, Finns ingen bredd I laget bra forward måste in sen måste de in en back en offensiv pjäs och slutligen kan man återta snygghasse som defensiv klippa
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Vi kan nog slå fast att Dick Axelsson egentligen inte har varit helt skadefri sedan sista försäsongsmatchen hemma mot AIK. Nu ska han vara skadad "igen".
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
visheten: Självförtroende saknas och det kan vara en stor bov i dramat. Det har kommit in många nya spelare i laget och redan innan laget spelat ihop sig så är självförtroendet borta.
Kan Samuelssons brist på erfarenhet från spelet i Elitserien och från att jobba som headcoach överhuvudtaget vara felet här? Spelarmaterialet borde hålla något bättre klass än vad de visar på isen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Bad_Brett:
Min fråga är, vart tog MoDo vägen och vart är de på väg. Det finns ingen ledare i laget längre. Det är väldigt olustigt att se dessa gubbar som för länge sedan har gjort sitt. Har de betalt för att spela i laget? Det är hela tiden en massa felpass, enmansshow och inte minst ingen tro på sig själv. Tittade på matchen igår och man blir bedrövad över det man ser.
Nu får ledningen ta sitt ansvar och ställa sina platser till förfogande för folk och ledare som tror på laget.
Vad har Växjö som MoDo har tappat för länge sedan. Det blir nog att gå ner en nivå och börja bygga upp laget från grunden
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Jag vill ha en intervju med Näslund i Modo-tv. Där jag vill ha klara svar på hur man tänker agera för att vända trenden och förhoppningsvis rädda laget från en ev kvalserie.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Lumber Jack:

Dags att slå en signal till dom här.

www.youtube.com/watch?v=W7c69r3mD8w&feature=related
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25

Jag var tvungen att jobba ikväll och missade matchen. Skönt. Mindre skönt att det på allvar är kris. En riktigt jävla kris.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Monno: Klart vi är positiva när det finns så mycket att glädja sig åt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Sawchuk: Gillar att ni iaf tänker positivt på detta forum:)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Bad_Brett:

Det positiva är att man kanske klarar sig med endast Viasat nästa år.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Sawchuk:

Uppenbarligen har ju Växjö lyckats trots att de var ett korplag för 10 år sedan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
spud:

Jadå, men inte för att jag tyckte det såg bra ut som jag uttryckligen också skrev.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Bad_Brett: Jag har lagt på vinterdäck, de är iaf possitivt!!!


;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Bad_Brett:

Problemet är väl att Agenterna och spelarna skulle fråga " Och vem fan är du då?"
innan dom la på luren.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Sawchuk:

Jag tyckte att inställningen såg bra ut i första perioden. Tyvärr var den som bortblåst direkt i andra.

Och ja, jag skulle förmodligen göra ett bättre jobb som sportchef. Det är en prestation att år efter år misslyckas med så många dyra värvningar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Gustafsson: Nästa match är det Linköping.På en Torsdag.Vi har inte tagit poäng på en Torsdag än denna säsong.Och vi lär inte göra det nu heller..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Sawchuk: Och du trodde väl i likhet med många andra inkl mig att vi skulle vinna efter första.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Bad_Brett:

Dags att söka sportchefsjobbet kanske?

Var det inte du som tyckte att det såg riktigt bra ut idag förresten?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
McFire: Jag har ju sagt att jag skulle ordna de eftersom jag inte visste om jag skulle jobba, men nu kan man ju gladerligen skita i de:)))
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Tänk på att det iallafall kunde vara värre... Nä, jag vette fan alltså.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Bad_Brett: Idag var ju faktiskt problemet inte bara dessa attitydspelare, madsen och tolle som kan gå igenom eld för sitt lag var rent usla idag, susse tog inte ett skär mer än att hålla styrfarten uppe och hedman delade väl inte ut en enda propp?!

Men jag förstår vad du menar, tråkigt att man inte kan göra sitt jobb för att de går emot lite.
För tillfället svetsar jag på domsjöfabriken, ska jag svetsa balken uppåner eller bara sitta i fikarummet för att de kanske är lite kallt på morgonen?!, nä de är då man biter ihop och kör på ändå annars får man sparken, synd detta inte verkar gälla idrotten
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Wayne Gresky: Tycker då inte sundström var nå bättre än alla andra, samma skit annat namn.

Dax för svarten å klura på nå super tal igen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Berka: Ang lördagen så var du väl inte med oavsett? ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Bad_Brett: Helt fantastiskt hur ofta du har rätt, mannen. Gläds verkligen med dig!

Även jag tippade Modo i botten inför säsongen (elva för att vara exakt) och det märkliga är ju att jag ändå sitter här och är så förbannat besviken över vårt usla spel.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Sawchuk: Hari tycker jag iaf gjorde det bra...

Är ju åt helvete när den mest, eller ja enda kedjan som var kreativ i anfalls zon var 3dje med en defensiv center, anonym dansk och en junior som är en tvärhand hög..
Men som sagt cred åt Hari som iaf försöker.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Sawchuk: Värdelöst, totalt värdelöst! Det positiva är att jag omöjligt kan se att det kan bli sämre, det negativa är att det känns som en väldigt långt till en rejäl förbättring. Alla spelar som nötter. Vi förlorar samtliga åkdueller. vi är för tunna framåt och för tunna bakåt. Dessutom underpresterar alla och taktiken är ytterst medioker. Trots det: Så här dåligt borde inte laget vara.

Madsen har övergått från offensivt hot till en alibispelare som slår tvåmeters wobblande passningar bakom offensiv rödlinje. Var laget än befinner sig på banan så är det genomgående temat usla korta passningar som alltid leder till puckförlust. Det är bara Sundström som klarar av att komma ifrån det spelet ibland.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Sawchuk: hur fan kan man spela 60 min utan att göra nåting bra??

Nä Modo är ett jävla skämt år efter år och den planerade resan med en stor full buss upp på lördag kliver jag av och sparar mina pengar för aldrig i hellvete att jag tänker sponsra något så löjligt som Sveriges för tillfällets största framskärt Modo hockey.

Den dagen jag ser vilja och kreativitet, 3 riktiga passningar i rad och engagemang i sin hemmaborg för att försvara sina stolta färger den dagen ska jag fara på hockey igen!

Ses 2052
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Berka:

Jag ser ut att få rätt som vanligt. Tippade MoDo sist i tabellen och ifrågasatte tanken med att värva spelare med dålig attityd inför en säsong där det skulle bli krig om varje poäng. Jag ifrågasatte om Samuelsson verkligen var rätt snubbe att coacha MoDo, när liknande satsningar i princip aldrig har varit lyckosamma.

Men någonstans i bakhuvudet ekade rösten: "Men Näslund måste ju ändå veta bättre än jag!"

Tydligen inte.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
spud:

"Räkans femma har verkligen genomusel frekvens i allt de gör."

Ja verkligen. Tycker att en riktigt bra center bör stå högt upp på priolistan. Vi behöver en center till andrakedjan för som det är nu klarar inte Schremp den rollen. Men en bra center så kan vi sätta ut Schremp på en kant och då tror jag vi får ut mer av honom.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Sawchuk: Ja jag vet inte, men inte är dom bra tränade inte.. Sett B-juniorer som är bättre tränade
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Sawchuk:

Det enda bra som kan komma från den här matchen är väl att Peter och Macke inser att dom får halvera sitt sparkapital och slå till med årtiondets mest spektakulära värvningar för att rädda oss denna gång.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Gusse: Skrämande är ju att spelare som brukar vara bra, tolle, susse , madsen har varit helt bedrövliga
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Berka:

Den stora frågan är: Hur fan kan man träna så jävla mycket och ändå vara så fruktansvärt värdelösa?????

Malmö, Leksand, Västerås, Södertälje. Vilka blir det som slår spiken i kistan?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Sawchuk: Att förklara denna förlust med att det är trångt och tajt på isen är bara att dumförklara spelarna och sig själv.Det är tränarens uppgift att hitta lösningar på det och att få spelarna hitta lösningar.Klarar man inte det så är det bara att inse att man inte är bättre.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Gusse: Otroligt patetisk match, jag skäms att hålla på Modo dagar som denna!

Jag hoppas alla talar om för ekonomiavdelningen att dom gladerligen avstår 1 veckas lön för att dom inte har gjort sig förtjänt av någon.

Fantastiskt att folk faktiskt betalar för att se smörjan på plats, stackars jävlar
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
spud:

Är nog fler än Susse som har dom civila kläderna under utrustningen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Sundström kan med marginal vara hemma 5min efter slutsignalen. Av med benskydden på och på med ciivla kläder. Axelskydden har han inte på sig och en dusch i hans läge skulle nog kännas extremt genant.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Sawchuk: Då får vi iallefall flera norrlandslag i Allsvenskan ..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Gusse:

Händer det inte något jävla "Miracle On Ice 2" Är det jävligt stor risk att
Elitserien är två Norrlandslag fattigare nästa år. Jävligt tragiskt...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Vad kostar räkans kedja MODO idag? 100'? Nog har de en lön på 1000' denna månad.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
: Åhjälp!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
spud: Ridå..tack för att ni kom...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
spud:

Fortfarande nöjd med Modos insats Brett?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Räkans femma har verkligen genomusel frekvens i allt de gör.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Sawchuk: De som är possitivt med denna match är att det bara står 0-1
Men hur fan ska vi bära oss åt för att göra mål?, just nu känns de ytterst få målchanser Modo får är pga av rena chansningar, det verkar inte finnas en tanke och en uppgift för varje enskilld spelare i offensiven utan de känns som att de är lite " vi tar in pucken å ser vad som händer"
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Bad_Brett:

Förresten, alla som har hyllat Näslund och hans "röda trådar". Kanske dags att göra en första utvärdering.

Bra nyförvärv:

- Meyer
- Lehtivouri

Godkända nyförvärv:

- Tellqvist
- Andersson
- Hannula

Underkända nyförvärv:

- Axelsson
- Schremp
- Pöck
- Ahnelöv
- Hersley

Aj, aj, Näslund...
Kommentera

1418919 · »