Bad_Brett: Helt fantastiskt hur ofta du har rätt, mannen. Gläds verkligen med dig!
Även jag tippade Modo i botten inför säsongen (elva för att vara exakt) och det märkliga är ju att jag ändå sitter här och är så förbannat besviken över vårt usla spel.
Är ju åt helvete när den mest, eller ja enda kedjan som var kreativ i anfalls zon var 3dje med en defensiv center, anonym dansk och en junior som är en tvärhand hög.. Men som sagt cred åt Hari som iaf försöker.
Sawchuk: Värdelöst, totalt värdelöst! Det positiva är att jag omöjligt kan se att det kan bli sämre, det negativa är att det känns som en väldigt långt till en rejäl förbättring. Alla spelar som nötter. Vi förlorar samtliga åkdueller. vi är för tunna framåt och för tunna bakåt. Dessutom underpresterar alla och taktiken är ytterst medioker. Trots det: Så här dåligt borde inte laget vara.
Madsen har övergått från offensivt hot till en alibispelare som slår tvåmeters wobblande passningar bakom offensiv rödlinje. Var laget än befinner sig på banan så är det genomgående temat usla korta passningar som alltid leder till puckförlust. Det är bara Sundström som klarar av att komma ifrån det spelet ibland.
Sawchuk: hur fan kan man spela 60 min utan att göra nåting bra??
Nä Modo är ett jävla skämt år efter år och den planerade resan med en stor full buss upp på lördag kliver jag av och sparar mina pengar för aldrig i hellvete att jag tänker sponsra något så löjligt som Sveriges för tillfällets största framskärt Modo hockey.
Den dagen jag ser vilja och kreativitet, 3 riktiga passningar i rad och engagemang i sin hemmaborg för att försvara sina stolta färger den dagen ska jag fara på hockey igen!
Jag ser ut att få rätt som vanligt. Tippade MoDo sist i tabellen och ifrågasatte tanken med att värva spelare med dålig attityd inför en säsong där det skulle bli krig om varje poäng. Jag ifrågasatte om Samuelsson verkligen var rätt snubbe att coacha MoDo, när liknande satsningar i princip aldrig har varit lyckosamma.
Men någonstans i bakhuvudet ekade rösten: "Men Näslund måste ju ändå veta bättre än jag!"
"Räkans femma har verkligen genomusel frekvens i allt de gör."
Ja verkligen. Tycker att en riktigt bra center bör stå högt upp på priolistan. Vi behöver en center till andrakedjan för som det är nu klarar inte Schremp den rollen. Men en bra center så kan vi sätta ut Schremp på en kant och då tror jag vi får ut mer av honom.
Det enda bra som kan komma från den här matchen är väl att Peter och Macke inser att dom får halvera sitt sparkapital och slå till med årtiondets mest spektakulära värvningar för att rädda oss denna gång.
Sawchuk: Att förklara denna förlust med att det är trångt och tajt på isen är bara att dumförklara spelarna och sig själv.Det är tränarens uppgift att hitta lösningar på det och att få spelarna hitta lösningar.Klarar man inte det så är det bara att inse att man inte är bättre.
Sundström kan med marginal vara hemma 5min efter slutsignalen. Av med benskydden på och på med ciivla kläder. Axelskydden har han inte på sig och en dusch i hans läge skulle nog kännas extremt genant.
Sawchuk: De som är possitivt med denna match är att det bara står 0-1 Men hur fan ska vi bära oss åt för att göra mål?, just nu känns de ytterst få målchanser Modo får är pga av rena chansningar, det verkar inte finnas en tanke och en uppgift för varje enskilld spelare i offensiven utan de känns som att de är lite " vi tar in pucken å ser vad som händer"
Sådärja, nu är vi ungefär så usla som jag förväntade mig att vi skulle vara.
Jag tror sällan att jag har skådat en så pass etablerad spelare med ett så dåligt spelsinne som Pöck. Det kanske bara är jag, men jag tycker att han är fruktansvärt dålig.
Gång på gång kastar han som sista gubbe in pucken i en gröt med motståndarspelare, så att det blir 2-mot-1 och till och med 3-mot-1-lägen.
Gång på gång smäller han skotten i rundeln, så att de åker ur zon och leder till livsfarliga kontringar.
En rejäl floppvärvning i mina ögon.
Jag håller inte med de som tycker backsidan är tillräckligt bra. Enligt mig är det bara Tollefsen, Meyer och Lehtivouri som visar klass. Ahnelöv har gjort ett fåtal bra matcher, men är i regel oduglig.
Kul att Modospelarna jämt säger " de är bara att kriga på" KRIGA???!! på hemmaplan mot ett sämre lag ska man väl för fan inte kriga, man SKA styra spelet, man ska bestämma allt därute, man ska ha en gameplan och låta motståndarna dansa efter våran pipa.
yngwie: Fan man blir ju förbannad, inte en passning rätt, inget kreativt tänk, ingen finess, VAD I HELLVETE SKA KRÄVAS FÖR ATT FÅ SPELARNA ATT LÄRA SIG DETTA???
Fy fan vilken slätstruken insats av modo...usch!!
Å hur fans många skott måste våra backar avlossa innan någon faktiskt träffar målet??
Gustafsson: Om de menade att tellan blockerat så borde det blivit slashing på växjö spelaren. Om det var frågan om den var inne eller ej borde de väl tittat på kameran? Eller är det kamera killen som halkade innan match och därför saknas den möjligheten?
Dax för svarten å klura på nå super tal igen?