1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527116 inlägg · 4121 ämnen

MODO Hockey - Växjö 2011-10-25

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Wayne Gresky: Tycker då inte sundström var nå bättre än alla andra, samma skit annat namn.

Dax för svarten å klura på nå super tal igen?

Berka: Ang lördagen så var du väl inte med oavsett? ;)

Bad_Brett: Helt fantastiskt hur ofta du har rätt, mannen. Gläds verkligen med dig!

Även jag tippade Modo i botten inför säsongen (elva för att vara exakt) och det märkliga är ju att jag ändå sitter här och är så förbannat besviken över vårt usla spel.

Sawchuk: Hari tycker jag iaf gjorde det bra...

Är ju åt helvete när den mest, eller ja enda kedjan som var kreativ i anfalls zon var 3dje med en defensiv center, anonym dansk och en junior som är en tvärhand hög..
Men som sagt cred åt Hari som iaf försöker.

Sawchuk: Värdelöst, totalt värdelöst! Det positiva är att jag omöjligt kan se att det kan bli sämre, det negativa är att det känns som en väldigt långt till en rejäl förbättring. Alla spelar som nötter. Vi förlorar samtliga åkdueller. vi är för tunna framåt och för tunna bakåt. Dessutom underpresterar alla och taktiken är ytterst medioker. Trots det: Så här dåligt borde inte laget vara.

Madsen har övergått från offensivt hot till en alibispelare som slår tvåmeters wobblande passningar bakom offensiv rödlinje. Var laget än befinner sig på banan så är det genomgående temat usla korta passningar som alltid leder till puckförlust. Det är bara Sundström som klarar av att komma ifrån det spelet ibland.

Sawchuk: hur fan kan man spela 60 min utan att göra nåting bra??

Nä Modo är ett jävla skämt år efter år och den planerade resan med en stor full buss upp på lördag kliver jag av och sparar mina pengar för aldrig i hellvete att jag tänker sponsra något så löjligt som Sveriges för tillfällets största framskärt Modo hockey.

Den dagen jag ser vilja och kreativitet, 3 riktiga passningar i rad och engagemang i sin hemmaborg för att försvara sina stolta färger den dagen ska jag fara på hockey igen!

Ses 2052

Berka:

Jag ser ut att få rätt som vanligt. Tippade MoDo sist i tabellen och ifrågasatte tanken med att värva spelare med dålig attityd inför en säsong där det skulle bli krig om varje poäng. Jag ifrågasatte om Samuelsson verkligen var rätt snubbe att coacha MoDo, när liknande satsningar i princip aldrig har varit lyckosamma.

Men någonstans i bakhuvudet ekade rösten: "Men Näslund måste ju ändå veta bättre än jag!"

Tydligen inte.

spud:

"Räkans femma har verkligen genomusel frekvens i allt de gör."

Ja verkligen. Tycker att en riktigt bra center bör stå högt upp på priolistan. Vi behöver en center till andrakedjan för som det är nu klarar inte Schremp den rollen. Men en bra center så kan vi sätta ut Schremp på en kant och då tror jag vi får ut mer av honom.

Sawchuk: Ja jag vet inte, men inte är dom bra tränade inte.. Sett B-juniorer som är bättre tränade

Sawchuk:

Det enda bra som kan komma från den här matchen är väl att Peter och Macke inser att dom får halvera sitt sparkapital och slå till med årtiondets mest spektakulära värvningar för att rädda oss denna gång.

Gusse: Skrämande är ju att spelare som brukar vara bra, tolle, susse , madsen har varit helt bedrövliga

Berka:

Den stora frågan är: Hur fan kan man träna så jävla mycket och ändå vara så fruktansvärt värdelösa?????

Malmö, Leksand, Västerås, Södertälje. Vilka blir det som slår spiken i kistan?

Sawchuk: Att förklara denna förlust med att det är trångt och tajt på isen är bara att dumförklara spelarna och sig själv.Det är tränarens uppgift att hitta lösningar på det och att få spelarna hitta lösningar.Klarar man inte det så är det bara att inse att man inte är bättre.

Gusse: Otroligt patetisk match, jag skäms att hålla på Modo dagar som denna!

Jag hoppas alla talar om för ekonomiavdelningen att dom gladerligen avstår 1 veckas lön för att dom inte har gjort sig förtjänt av någon.

Fantastiskt att folk faktiskt betalar för att se smörjan på plats, stackars jävlar

spud:

Är nog fler än Susse som har dom civila kläderna under utrustningen.

Sundström kan med marginal vara hemma 5min efter slutsignalen. Av med benskydden på och på med ciivla kläder. Axelskydden har han inte på sig och en dusch i hans läge skulle nog kännas extremt genant.

Sawchuk: Då får vi iallefall flera norrlandslag i Allsvenskan ..

Gusse:

Händer det inte något jävla "Miracle On Ice 2" Är det jävligt stor risk att
Elitserien är två Norrlandslag fattigare nästa år. Jävligt tragiskt...

Vad kostar räkans kedja MODO idag? 100'? Nog har de en lön på 1000' denna månad.

: Åhjälp!

spud: Ridå..tack för att ni kom...

spud:

Fortfarande nöjd med Modos insats Brett?

Räkans femma har verkligen genomusel frekvens i allt de gör.

Sawchuk: De som är possitivt med denna match är att det bara står 0-1
Men hur fan ska vi bära oss åt för att göra mål?, just nu känns de ytterst få målchanser Modo får är pga av rena chansningar, det verkar inte finnas en tanke och en uppgift för varje enskilld spelare i offensiven utan de känns som att de är lite " vi tar in pucken å ser vad som händer"

Bad_Brett:

Förresten, alla som har hyllat Näslund och hans "röda trådar". Kanske dags att göra en första utvärdering.

Bra nyförvärv:

- Meyer
- Lehtivouri

Godkända nyförvärv:

- Tellqvist
- Andersson
- Hannula

Underkända nyförvärv:

- Axelsson
- Schremp
- Pöck
- Ahnelöv
- Hersley

Aj, aj, Näslund...

Sawchuk:

J F K är nöjd med den. :)

Sawchuk: Ska vi byta grejer med varann?

Portello:

Japp.

Bad_Brett:

Finns det folk som är nöjd med backsidan :O

Helt otroligt i sådana fall.

Sawchuk: Och därför kommer han undan eller?

Portello:

Axelsson är ett fetto.

Sawchuk:

Sådärja, nu är vi ungefär så usla som jag förväntade mig att vi skulle vara.

Jag tror sällan att jag har skådat en så pass etablerad spelare med ett så dåligt spelsinne som Pöck. Det kanske bara är jag, men jag tycker att han är fruktansvärt dålig.

Gång på gång kastar han som sista gubbe in pucken i en gröt med motståndarspelare, så att det blir 2-mot-1 och till och med 3-mot-1-lägen.

Gång på gång smäller han skotten i rundeln, så att de åker ur zon och leder till livsfarliga kontringar.

En rejäl floppvärvning i mina ögon.

Jag håller inte med de som tycker backsidan är tillräckligt bra. Enligt mig är det bara Tollefsen, Meyer och Lehtivouri som visar klass. Ahnelöv har gjort ett fåtal bra matcher, men är i regel oduglig.

Berka:

Vinn den här jävla matchen nu Modo, jag skiter i hur ni gör. Ni får gärna lura Gerber med ett felpass eller en studsande icingpuck bara ni gör mål!

Sawchuk:Nu har du sett mera Modo-matcher än mig. Men Axelsson kan väl inte komma långt efter?

Gusse: Modo vilken bra produkt!

Kul att Modospelarna jämt säger " de är bara att kriga på" KRIGA???!!
på hemmaplan mot ett sämre lag ska man väl för fan inte kriga, man SKA styra spelet, man ska bestämma allt därute, man ska ha en gameplan och låta motståndarna dansa efter våran pipa.

Men skröder, kriga på du de verkar ju gå bra!

Gusse:

Schremp aspirerar på att vara den sämsta Modovärvningen någonsin om man ser till vad och hur mycket han värvades för.

Känns trist att skriva detta då jag var en av många som hade stora förhoppningar på honom.

Redigerad kommentar

Sawchuk: När alla våra nya spetsvärvningar är under isen så kan det inte bli så mycket bättre.

Shremp = skämt
Axelsson =Osynlig
Och snart lämnar Hannula skutan

Inga nyförvärv kan rädda detta laget från kvalserien.

Danielsson är väl den enda av de välbetalda som hittils gjort en bra match.

Wayne Gresky:

Ja tyvärr. Man vill så gärna att Modo ska vara med och kriga i slutspelet och så blir det så här. Man blir så jäkla besviken varje gång.

yngwie: Fan man blir ju förbannad, inte en passning rätt, inget kreativt tänk, ingen finess, VAD I HELLVETE SKA KRÄVAS FÖR ATT FÅ SPELARNA ATT LÄRA SIG DETTA???

Fy fan vilken slätstruken insats av modo...usch!!

Å hur fans många skott måste våra backar avlossa innan någon faktiskt träffar målet??

Sawchuk: Jag funderar på att göra något annat. Hockey kan verkligen vara tråkigt!

yngwie:

Jag har sett c-pojkar med bättre passningsmottagningar och spelförståelse än vad Modospelarna presterar idag.

Gustafsson: Om de menade att tellan blockerat så borde det blivit slashing på växjö spelaren. Om det var frågan om den var inne eller ej borde de väl tittat på kameran? Eller är det kamera killen som halkade innan match och därför saknas den möjligheten?

Berka:

Satt just och funderade, när var senast man kunde slappna av som modosupporter? 4 år sen?

yngwie: Det verkar inte spela någon roll vilka som tränar och vilka spelare vi värvar, de blir som aldrig nå bättre!!

Storstädning efter storstädning, stjärnvärvningar efter stjärnvärvningar och tränare på löpande band men likförbannat bara kattskit på isen...?!

Gusse: Visst fan var den inne??

yngwie: En halv match och inte en farlig målchans i spel 5 mot 5.Otroligt dåligt.

yngwie: Var inte pucken över linjen eller?

Berka:

Nånting måste göras. Det här går inte längre.

Där har vi en jävla tur.

Redigerad kommentar

Gusse: Men herregud, är vi såhär kassa??!

« · 1418540 · »