NuMo:
Smart taktiskt drag att gå med båda backarna på puckföraren. Jävligt smart av Ahnelöv.
Bara att acceptera att det blir kvalserien ännu ett år. Nu mår man illa igen, önskar att landslagsuppehållet hade varit i fyra år.
NuMo:
De hade kunnat trycka fast pucken i sarghörnet, men istället skall det duttpassas. Helt jävla oacceptabelt. Nu brister det för mig.
Patrik Källstr:
Just nu hoppas jag att både Modo och Timrå vinner sina matcher, då det behövs för att glappet uppåt ska bli mindre även för Modo.
Om det skulle krävas att Timrå vann SM guld för att Modo skulle slippa kvalserien skulle jag nog köpa det också.
MorganaLefaey: Jag trodde inte att jag skulle behöva sitta och skämmas för Modo om det inte vore för dumma supportrar elelr kanske någon full spelare som gör bort sig ibland.
Men nu är det spelet jag skäms över.
NuMo:
Tack för den, lite jävla rättvisa. Men det är ändå svårt att glädja sig åt detta.
Men kul att Ritola gör en kanondebut och att Sundström ser ut att vara 20 igen.
Bad_Brett: Båda nyförvärven får klart godkänt. Ritola med beröm godkänt.
Tellan borde ha tagit HV-skottet (2-2)
Vi skulle ha gjort mål i tom bur, idiotiskt att inte göra det. Men det är så roligt att pasa pucken. Fråga Foppa. Bytena när det bara är tjugo sekunder kvar förstår jag inte alls.
Ritola har fina straffar och tar på sig förlusten trots att vi vann.
NuMo:
På reprisen ser man tydligt att MoDo trots allt har fyra spelare med hem. Det är ju egentligen inte ens en chans, men av någon anledning väljer samtliga fyra att stirra puck. Knappast en slump. Låt det bli en läxa.
Bad_Brett:
Nä, svårt att glädja sig, som sagt. Som spelet sett ut de senaste 6-7 matcherna så är det helt vansinnigt att vi inte fått med oss fler poäng. Psyket på spelarna är onekligen kört i botten.
Häfitg andra straff av Ritola, förresten. Riktigt bra nyförvärv! Håller även med dig om Björn Svensson, han är underskattad. Riktigt rivjärn.
Otroligt att NickyD fick ta en straff, han har verkligen pissblött krut i bössan just nu, dagens slumpmål till trots.
NuMo: Mattias Ritola, vilken kille. Ödmjuk, sympatisk, verkar genuint bry sig om Modo och så har han ju handleder och klubbteknik som en gud.
Även Svensson känns som ett riktigt bra nyförvärv. Jobbar och sliter, grym fart under skridskorna och även han verkar vara en ruggigt symatiskt snubbe.
Gillas!
Redigerad kommentar
Vallin:
Nej, det är sant. Men att Modo tappar 2-0 är en självklarhet för mig i dagsläget, 3-3 målet kunde dom dock avvara
Patrik Källstr:Nu är det bara att hoppas att dom kan fortsätta att vinna i Stockholm och starta en ny positiv trend.Det var längesen vi hade en sån.
Vinst mot AIK och hoppet lever..
Gusse:
Av någon anledning känns det omöjligt. Jag vet inte, men det känns inte som att MoDo kan besegra AIK på bortaplan. Inte ens om de får 20 chanser. Robert Rosén gör nog fyra mål.
Bad_Brett:
Modo har nog lärt sig att inte nervärdera lag som gnaget och Växjö
Lumber Jack:
Jag hoppas att du har rätt, men det av någon anledning känns det hopplöst.
Är jag den enda som inte saknar Hannula? Jag tycker att Ritola är flera klasser bättre och verkar framförallt vara en betydligt mysigare kille att ha i omklädningsrummet.
Ikväll var det dags igen. Jag hade bestämt mig för att ge min andra kärlek en chans till. Den genomusla insatsen mot Växjö och sveket mot mig fick bara inte vara slutet. Jag kan meddela att vi har försonats! Trevligt spel och lovande inställning. Hoppas det håller i sig nu bara.
Bad_Brett:
När Dicken kommer tillbaka, vill jag se följande kedjor:
Skröder - Sundström - Axelsson
Svensson - Ritola - Danielsson
Hari - Andersson - Schremp
Westin - Byström - Madsen
Bort med Hedman och K-Fop som jag inte tycker bidrar med någonting. Kalla tillbaka Byström som verkar spela stabilt i Sundsvall.
Bad_Brett: Ser gärna att Jesper Olofsson fortsätter jag. Svårt att göra kedjor av detta. Finns så många lovande juniorer, men som ej passar i en 4:e line. Nyström och Westin då såklart, men Anton Byström är för bra för att harva i Sundsvalls bottenkedjor, punkt slut. Brukar själv gå på Sundsvalls matcher och dom gillar Byström skarpt. Är Skröder verkligen given i en 1:a eller 2:a lina? Har inte han fått sina chanser?
alnöit:
14 poäng och +8 dugar åt mig. Jesper gjorde det bra men jag tror ändå att Hari har större potential. Det är nästan tveksamt att matcha Hari i en tredjekedja, det kanske vore bättre att låta Nyström spela där.
Däremot ser jag inte hur Byström skulle kunna göra ett sämre jobb än K-Fop. 39 i tekningsprocent, -6 och numera usel i boxplay. Bort!
Redigerad kommentar
NuMo:Fast han kunde ha åkt och bytt mycket tidigare istället för att stå på blå och kolla hur det skulle gå för kompisarna innan han valde att byta. Jaja, det är petitesser. Båda nyförvärven lovade gott. Jag har varit mycket skeptisk till Svensson men det verkar finnas hopp.
En annan sak. Jesper Olofsson, en junior och övikskille som gör mål i MODO igen. När hände det senast, Victor Hedman?
bj21:
Nu har värsta besvikelsen gått över och jag känner mig glad över de båda vunna poängen, men fan vet vad man gör nästa match vi skänker bort segern sista halvminuten.
Tjockteven ligger i farozonen.