1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480480 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - HV71 4/1-2007

« · 808892 Till forumet


MoDo - HV71 4/1-2007
Skröder spricka i foten. Borta 4 veckor.

Kommentar
MODO Hockey har radat upp en härlig svit hemma i Swedbank Arena ? nio raka segrar, elva raka utan förlust ? och det kan också utläsas i tabellen. Nu stundar tidig seriefinal då HV 71, serieettan och en poäng före, gästar Örnsköldsvik.
- Otroligt kul, säger coachen Harald Lückner. Känns som om vi får en del lön för mödan och allt slit med en sådan här fight mitt i serielunken.

I vanlig ordning har MODO-coachen kollat om senaste matchen på sin match-dvd ? och kommit fram till?
- Att man kanske är lite för kritisk direkt efter match. Vi gjorde trots allt en mycket stabil insats och gav inte Djurgården den minsta chans. Vi spelade så stabilt som man kan önska. Att sedan gå och tro att det ska bli galaföreställningar som mot Färjestad förra fredagen då och då är egentligen bara dumt.

Bekräftat igen det du ofta säger: ?i den här serien finns inga dåliga lag!?
- Så är det bara. Titta bara på Moras, Malmös och Skellefteås bortasegrar senast. Och titta kring det så förhatliga slutspels- och kvalstrecket, där ingen vill hålla till, men där dramatiken är underbart härlig just nu.

Lagets bäste målskytt Per-Åge Skröder fick ett hårt skott på foten i slutet av andra perioden, fullföljde matchen, men röntgades i går förmiddag.
- Han närmast skrämde livet ur mig då han kom tillbaka och meddelade "spricka och upp till fyra veckors vila". Som tur var det ett skämt, men det handlade om en rejäl svullnad, men han kunde inte träna på onsdagen. Förhoppningsvis får han i foten i skridskon och kan spela mot HV.
Noterbart om laget

Noterbart 1: Tommy Wargh (långtidsskadad), Andreas Salomonsson (axel) i rehab, träande i går, men det dröjer ett bra tag till innan det blir spel.

Noterbart 2: HV 71 var första lag som vann i Swedbank Arena, 4-3 i omgång 10, hemmamatch sex. Borta mot HV har MODO vunnit en gång (2-1), förlorat en gång (1-2). Jämnt så det förslår med andra ord den här säsongen så här långt.

Noterbart 3: Så här långt är MODO bästa hemmalag, HV bästa bortalag i elitserien.

MODO Hockey mot HV 71:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backar:
38 Adam Andersson,
35 Pierre Hedin

3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson

6 Tobias Enström,
8 Oscar Hedman.

Kedjor:
12 Justin Morrison,
24 Niklas Sundström,
10 Per-Åge Skröder

28 Miloslav Horava,
39 Per Svartvadet,
59 Robert Döme

18 Peter Öberg,
20 Oscar Steen,
19 Mikael Pettersson

27 Niklas Sjödin,
4 Mattias Hellström,
33 Johan Nilsson.

Extraspelare:
32 Tobias Viklund,
43 Niklas Öman.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Frisco:

Skröder, vilken skojare... Vad är förresten en träande?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
knaskamilla: Totempåle?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Frisco:

Klyftigt :l
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
bisterfinnen: Exakt. Pomelo föredrar jag.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007

Biljetter kvar:
Sittplatser: 396 st
Ståplatser: 626 st
Uppdaterad: Igår 15:47

Det borde innebära att det är 6578 biljetter sålda. Med tanke på hur det utvecklade sig till Djurgårdsmatchen så borde det sluta med en publiksiffra på ca 7100 personer. Inte illa. Faktiskt helt otroligt bra, när det är så tätt mellan matcherna.

Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Poffa: 6 853 för tillfället. and still countn´...
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Lumber Jack: 7050 för tillfället. and still countn´...
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Frisco: Men lär dig räkna. 5950.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Frisco: Men hallå där. Vad jobbar du med? 6950.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Frisco:

Tur du inte är mattelärare i alla fall! ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Gidde: Vad är det för stolpskott vi fått som domare idag då? Mikael Lindqvist... har han dömt oss tidigare i elitserien?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Gidde: Äh. 7007 då. Eller vad blir det?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Frisco: 2007 borde det väl ändå bli efter 31/12 2006
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Paddan:

Jo, tror han dömt (minst) en match tidigare...

Bättre än Pehr Claesson lär han vara i alla fall...
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
7144...
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Lumber Jack: Gud så otroligt underbart. Därmed passerar vi 120000 åskådare på 18 matcher. Räknar vi på snittet så kommer det öka till över 6750 åskådare per match. Och ifjol hade vi 4128, alltså en ökning med över 2500 åskådare i snitt. Lågt räknat gör dessa av med ungefär 220:- per person och match, vilket ger ungefär 15 miljoner i ökade intäkter. Undra om Bumpaberra tycker att det här är så negativt som han ville göra gällande innan?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
7217...
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Poffa: "Stoppa bron, nej till bron, stoppa den."
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Poffa: Mycket pengar blir det. Med nuvarande tabelläge och förhoppningar så kan nog Ecke få en skaplig månadspeng inför transfer deadline. Jag utgår ifrån att vi får minst en ny spelare. Känns väldigt intressant att se vad som kommer...(hoppas inte Gästrin, hoppas inte Gästrin, hoppas inte Gästrin...)
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Poffa: Pengar pengar pengar. Kempehallen utan reklam är numera helt överlägsen. Lägg slutspelsmatcherna i Hörnett!
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Frisco: Expressen inför matchen.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Frisco: Men åk ut till Kemephallen i kväll du då och sitt där och titta på det som erbjuds. Vi övriga kommer vara i Swedbank Arena och åtnjuta hockey på toppnivå i en oöverträffad arena.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
7269...
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Mats Edström:

7270

;-)
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Gidde: Åh fan, jag glömde att räkna in frugan din... :-))
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Gidde: Då vill jag gissa jag också. Jag tror att vinnande lottnummer på 50/50 lotteriet blir... 3274
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Wayne Gresky:
Med den trupp ni har, varför värva?
spar pengarna inför nästa säsong istället.
Nu när ni gör en sådan jättevinst se till att värva klokt och bygg
ett lag för framtiden istället.
Vi la alla pengarna på en förstafemma som gick i kras och sitter nu med
hundhuvudet ;-)
En för liten arena redan och se vad som händer, lillebror ifrån norr spurtar om oss.

Bitter? ja det kan du ge dig faan på.
4/1 MIF-TIK 4-1
6-1 TIK-Modo 2-7

Tack för kaffet
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Paddan: Enligt Domarvärd Johansson har Domaren Mikael Lindqvist aldrig dömt MoDo på hemmaplan. Ja MoDos alltså.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
TIKbiff: Men din pessimist-jolle. Vi ska värva en spelare till, en Weinhandl. Naturligtvis ska vi även skriva fast Weinhandl på ett par-tre år så vi har honom kvar. Det snackas ju om att Salle eventuellt vill ut i Europa för att tjäna lite pengar inför pensionen och då ser jag gärna Weinis som ersättare.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Det är då självaste fan att inte matchen sänds idag.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Hawerchuk: Vad spelar det för roll, det är ju live som gäller. ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Poffa:
Äh, låt oss ta hand om värvningar istället, vi behöver dom bättre.
Tycker förresten att Modo kan låna Timrå några miljoner till ett par stabila backar samt en center.
Ni får igen dom om vi tar oss till slutspel.

Bitter? absolut.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
TIKbiff: Vi ska värva för att ett slutspel är långt, det kan bli skador och avstängningar på nyckelspelare. Vi modoiter har gott om erfarenheter av vad en disciplinnämnd kan hitta på t ex. Vid slutet av säsongen kan man plocka in bra spelare till en rimlig kostnad och toppa truppen ytterligare. Är det någon sorts jantetanke att det bästa laget inte ska få bli ännu bättre? Vi är ute efter guldet, inte en dramatisk finalserie...
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Hawerchuk:

Ja, jag som i mitt sjukliga tillstånd hade tänkt stanna hemma 4 km från arenan och istället se matchen på tv...nu kanske man måste samla ihop krafterna och förmå sig till arenaeländet ändå...
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
TIKbiff: Kan Gästrin vara något månne?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
scim: din stackare...
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
TIKbiff: Ett par stabila backar... för att uppnå detta räcker det inte då för er att leta tomglas vid parkbänkarna
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
TIKbiff: Äh, lägg ner elithockeyn i Timrå även på pappret och ta sedan krafttag i regionen för att åter få upp Giffarna i Allsvenskan. Det vore en välgärning av er medelpaddingar. Där har ni ju till och med en förstklasig arena.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Wayne Gresky:
Bah, storhetsvansinne ;-)
Titta på stackars FBK, har fem spelare borta och nu är det kriiiiis..och dom måste värva.
I Timrå är vi glada när det bara är fem spelare borta..
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Hawerchuk: Och jag som var övertygad om att den sändes till jag blev informerad om motsatsen igår. Extremt bittert! På lördag bli det live iaf. :)
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Paddan: Jantunen har ju flyttat!
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
TIKbiff:

FBK har ju SEX spelare borta, det är jobbigt det ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Poffa: "Vad spelar det för roll, det är ju live som gäller. ;-)"

Bitter? Absolut. Men att hänge sig åt religiösa upplevelser på distans är ändå bättre än inget alls.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
TIKbiff: Vi kan nog gissa att FBK kommer att värva ett par nya toppspelare inför slutspelet.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
TIKbiff: Säger som någon stor skaldare "Det är då som det stora vemodet rullar in".
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Paddan:
det kom för länge sedan..
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
TIKbiff: Sticka i fingret, lite hosta. Vad beror dessa ting på? Ingen försäsongsträning?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
TIKbiff: Äh, jag menade att jag såg att Miike parkerat sin 18-wheeler på HS...
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
scim:

Äh, ta en Alvedon och gå dit. Det tänker jag göra.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
knaskamilla:

Alvedon är nog det enda jag har i "medicinskåpet", så det är nog enda alternativet...ja, förutom whiskeyn då, varför har jag inte tänkt på den?
Kommentera

« · 808892