1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - HV71 4/1-2007

810161 · » Till forumet


Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
hellge: Kan det inte vara så med vakterna att ungdomsspelarna i MoDo Hockey har kommit på att det är mycket roligare att kika på jämnåriga tjejer på ståplats från nära håll än att stå på MoDo Hockey Ungdoms läktare längst upp mot taket och slänga längtansfulla blickar.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Visst var det några stolpskott på läktaren igår som skrek ovanligt dumma saker men det var absolut fler än vanligt över huvud taget. Flera nya ansikten med flaggor och annat som hojtade på rätt bra. Synd bara att matchen utvecklades som den gjorde.

Själv blir jag typ less på när folk skriker kärring i var och varannan mening som något slags brist på finess. Faktum är att det är lika överallt, sittplats som ståplats, Eon som Swedbank. Om man nu inte fattar att det låter illa borde man ju kunna fatta att sådant förmodligen skrämmer iväg de nya extra 2.700 åskådarna som börjat följa MoDo. Om man nu inte kan sluta av andra skäl, borde man kanske fatta att MoDo förlorar ekonomiskt på det. Fast förmodligen är det väl inte min uppgift att uppfostra dessa specialpedagogbehövade…

Återigen var det vakter som stod och vaktade när man skulle upp på ståplats, de hade släppt in för många igen…

Nä, Karol Krizan gör måål....
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
NuMo: Bra, vi är alldeles för långa och stolta göbbar för att agera narrar i nån skum tomte gb.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
mike66: Jag skulle aldrig i livet komma på tanken att försöka göra narr av "oss".
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
mike66: Den här filmen visar med tydlighet att folk inte öppet vill visa att de är Timråsupportrar. Fegisar...
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
knaskamilla: I Timrås gb är det sällan jag läser något av intresse så jag kan inte erinra mig någon sådan tråd. Det är mest bara toktrådar kvar därinne, annars så hade BB en skaplig tråd där idag som jag faktiskt läste igenom.

Själv så kan jag nås inne på Nolby Hockeys gb, även fast jag numera har gått i pension från klubben.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
NuMo: Apropå vinddrag så har jag faktiskt lite ont i nacken idag, jag tänker inte ens garva åt ditt ohumana sätt att göra narr av oss. Botemedel finnes både för TIK:are såsom MoDolider. Halsdukar är bra att ha.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
mike66:

Jaha, jag trodde att målet var tre poäng. Jag har för mig att jag läste en tråd någonstans i er gb som gick ut på det.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
knaskamilla: Segern mot MIFfona igår var bara ett delmål på vägen. Likaså MoDo i möra. MoDos formsvacka har redan nu kunnat urskönjas, hoppas att ni inte har samma otur som Timrå bara. MoDo brukar kunna resa sig, precis som Timrå gjorde igår. Tyvärr så går ni bet i morgon och blir helt utan poäng, men det har ni råd med.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
mike66: I år blir i alla fall inte våra spelare söndertrasade av vinddraget varje gång en motspelare åker förbi i alla fall.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
mike66:

Min systers sambo säger att alla Timråsupporters där nere där han bor (Sundsvall) tror att Timrå nu har ändrat inriktning igen och är på väg mot SM-guldet. Det kunde man ju ha anat, att det skulle bli så.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Poffa: Hahahar ni inte lagt den där HV-matchen till handlingarna. Ni är ju föfaen värre och tjöta än en tvåpluppars fopållskärring från Rautakanki FF....Tja, kom inte på nåt bättre i nuläget.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Frisco: Jag håller med dig jag, Frisco.

Första målet är slarv i uppspelet, backarna hamnar i Krizans knä och han kan inte göra något åt returen. Tvåan är i PP och MODO:s BP står som handfallna när en spelare helt plötsligt kommer med fart in i boxen.

Trean är, precis som du säger, helt och hållet Enströms. Som LJ sa, helt plötsligt såg vi barnförlamnings-Enström i aktion igen. Förmodligen för första gången under hela den här säsongen. Fyran orsakas av en solklar interference i mittzon som skapar ett 2 mot 1-läge. Den ensamma backen hamnar lite snett och Krizan måste täcka två alternativ, vilket leder till att det sista målet ser billigt ut.

Nä, Krizan kan vi inte lasta för något av målen, däremot kan vi konstatera att försvaret inte hade någon bra dag, och då framför allt backparet med senadraget Andersson och snubbelfinten Hedin.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Frisco:

Då var det kanske det näst sista.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
knaskamilla: Sista målet är ett 2 mot 1 läge. Om han bara sett till puckförande spelare i HV hade han troligen tagit pucken. Men då hade HV-spelaren passat pucken. Orsaken till målet är den interference som Timmy åkte på i mittzon.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
shinzawai: Han släppte in ett mål mellan benen när hv gjorde det där löjliga målet. Det var ovanligt ihåligt. Dessutom släppte han ut ovanligt många returer rakt fram, trots att det var ganska tama skott. Men han släppte inte in något mål över axeln för att han gick ner för tidigt. På det hela taget så nådde han inte riktigt upp till normal standard.

Ersberg släppte massor med returer som Modo skulle ha kunnat förvalta, men man orkade in te fram . Bra av HV-försvaret, men Wernblom hade nog gjort fem mål igår.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
shinzawai: Alltså att det är du som tycker att han var ihålig. Jag gör det inte. Se bara på 0-3 målet. Hade Enström använt 1 av sina kilon där hade det inte blivit mål.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Frisco:

Nä, jag håller med shinzawai. Jag reagerade också över hur lätt han släppte in vissa puckar, kanske framförallt den sista.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
shinzawai: Ja. Det är nog så. Det är vid matcher som den igår som man märker hur beroende en målvakt är av sina ca 20 lagkamrater.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Är det bara jag som tyckte att Krizan var lite ovanligt ihålig igår?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Salle: Fel. Det är långt till höst.
Kommentera


Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Fel eller rätt???

– Utsålt för femte matchen i höst, säger Jerry Häggström,
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Wayne Gresky:

Japp, jag håller med!

Det enda jag menade är att det nog är så att vissa i laget läst lite för mycket tidningar ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Gidde: Bättre att torska och vakna till och bli ödmjuka nu än att göra det efter tre raka kvartsfinalförluster. Vi får hoppas att Ecke fixar några bra tillskott på forwardssidan snart så vi kan lira med fyra kedjor.

Hoppas vi får se ett riktigt laddat MoDo nu på lördag!
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
kärran:

Kan hålla med om att det är lite dåligt att skylla på media, men faktum är att de sista matcherna har innehållet alltför många glidare...

Mot DIF var det bara tredjekedjan som åkte skridskor, och igår var det ingen kedja alls, förutom sporadiska ruscher, som inte hjälper såvidare långt.

Dessutom har det blivit slarvigt i egen zon, igår var det ju tre-fyra bjudningar som var katastrofala.

Detta, plus att första kedjan just nu mest försöker sig på snygga, alldeles för svåra pass, gör att medias uppmärksamhet nog har spelat in.

Hoppas laget förstår det, och jobbar på lika bra som mot FBK imorgon, för det skulle kännas mycket skönt med en seger då!!!
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
kärran: Adam Andersson är ju en konstant säkerhetsrisk. Hedin var bedrövlig igår, men Adam är ändå värre. Han är bara godkänd då han står på offensiva blå och laddar för skott, men knappt ens då. Som igår, då han sköt för styrning, och pucken gick ungefär en halvmeter ovanför ribban. Skulle han bänka någon så var det Adam, inte Hedman.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Tyvärr så fick Mårts vinna med sin taktik. Man kunde ju räkna ut att HV skulle sälja sig dyrt efter sin förlust i förra matchen. Det blir i längden för tufft för MODO att spela med bara 3 kedjor, när matcherna ligger så tätt.

Förstår inte varför Timmy och Hasse J skall spela ihop, två tunga backar.
Adam A fick slita hårt i BP och lyckades flera gånger få pucken på säker mark.
Brukar annars känna mig orolig för vad han hittar på.
I går var oron mer när Hedin spelade, orsaken kan vara att han matchades mest mot deras bästa kedja.

Att skylla på att media skrivit upp MODO. tycker jag är dålig stil. Vi har en hop av rutinerade spelare och tränarna borde kunna se till att alla står med fötterna på jorden.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
scim:

Haha. Grannen med basrösten?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
wap.hockeysnack.com
Scim: så du menar att Paddan fortfarande visar att ICA stängern 1430
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
knaskamilla:

Enligt min högljudde granne strax bakom skreks det "Mera mål, mera mål, mera mål". Jag vet inte riktigt.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Lumber Jack: Har inte ni tack vare er positiva trend på sistone seglat upp som en kraftig utmanare till de fyra stora och om SM-guldet? Om Timrå håller den formen/stabiliteten idag? Det tvivlar jag starkt på. Timrå detta till trots favorit nu på lördag? Skulle inte tro det. Allt bättre än 1-8 är en framgång.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Ja man hade ju önskat en trevligare resa hem från ö-vik änn vad man fick. Men det är bara rikta in sig på lördagens drabbning mot Timrå. Får hoppas på att det blir en mer underhållande hockey match.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Gusse:

Man får väl gratulera till det, då! ;)
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Lumber Jack:

Nä, men försökte gjorde han ju i alla fall. Tror jag.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Poffa: Innebär det att han får upp två spett i stolsgången?
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
shinzawai: Är inte #27 just Lance Ward? ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
knaskamilla: ha ha ..jag vet ....ovanligt dumma människor där idag ..jag hör normalt inte till dom smartaste ..men idag kände man sig ovanligt normal
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
knaskamilla: Men "det var mål, det var mål" ramsan satte Hellge effektivt stopp för genom ett enkelt "Vad vad vad var det"
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
knaskamilla: Vilket han inte gjorde.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Klasskillnad idag. HV vann varenda närkamp samtidigt som Modo var osannolikt uddlösa. Dump-n-chase var spelidén för dagen, det är ju genialt när ett par spelare är de enda som har lust att åka grillor. Festen uteblev, och när man åker 25 mil vill man iaf se sitt lag göra sitt bästa. Det gjorde man verkligen inte.

#27 i HV och Lance Ward ska ha ett stort djävla spett upp i röven.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Gusse:

Två andra roliga saker var "stå upp som en riktig man" när en HV-spelare fick en rejäl smäll, samt "det var mål, det var mål, det var mål" när domaren försökte reda ut vilka som skulle sitta i utvisningsbåset.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Helt plötsligt ligger favoritskapet på honhyndorna inför lördagens match. Skönt att få slå ur underläge.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Lite nötter varning på ståplats idag ,,tror aldrig jag har så mycket dumma å onödiga skrik därifrån ..en kille skrek hela tiden till domarn 'haru aids'
å så fortsatte det ..det är kul på ståplats ..men inte idag!
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Paddan:

Korrekt. De hade ingen lyckad kväll. Jag tror Hedin behöver prova ut linser, för visst var det väl han som sköt ungefär två meter utanför målet när han väl sköt? Kommer ihåg att han såg halvblind ut vid något mer tillfälle också, men jag minns inte när.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Paddan: Det gjorde nog ingen annan heller.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Salle: Jag tycker faktiskt att Hedman var en av MoDos bästa backar för kvällen, så där måste jag säga att jag inte fattade någonting.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Paddan: Harald ändrade ju i backparen till 3:e men han måste sett nån annan match för vad hade Oscar Hedman gjort för illa för att bli bänkad till förmån för Viklund.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
Eller förresten, man hade väl kunnat använda spånskallen Lance Ward som objekt att slå Hedin med, fast Ward lyckades ju väldigt bra ändå med bland annat upprepade slashingar på en MoDospelare, allt som oftast Per Åge Skröder, utan att domaren reagerade.
Kommentera

Sv: MoDo - HV71 4/1-2007
knaskamilla: Tja, både Adam och Hedins pajk hade väl allting fel, ungefär, idag. Jag föreslog i sportbaren att man borde slå Hedin med något hårt för att se om han reagerade och då tror jag det var Salle som sade att man kunde använda Adam att slå honom med så hade man löst problemet med att behöva ha det backparet på isen.
Kommentera

810161 · »