1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530313 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Robin Ztorken L: Självklart, men ingen rolig sådan! Men känslan är ändå att vi rycker upp oss från förra matchen och vinner ikväll. Lång serie och även om vi får stryk ikväll så har vi kvar hemmafördelen. Det här fixar vi!

Sven Tuta: Haha ja, det är en jävla spänning blandad med nervositet!

hockey_21: Han har en annorlunda roll idag, en mer undanskymd roll än tidigare. Men jag tror inte Winnipeg bryter kontraktet för att han skulle vara för välbetald sett till sin roll i laget. Det kostar ändå en del att bryta kontrakt.
Nej, men Tobias lär bryta kontraktet själv i såna fall. Men vad vet jag?

S-vikaren: Kanske Jets vill köpa ut han för han har inte presterat lika bra i år. Bara en tanke men man kan hoppas

Kommer Tobias Enström bryta kontraktet med Winnipeg Jets och samtidigt tacka nej till 11,5 miljoner dollar? Mycket pengar. Han behöver bara spela två säsonger till i NHL för att få dessa. Tveksamt.

leo: Drömmar är drömmar, men skulle vi tappa 2-0 i matcher till Leksand så förtjänar vi att åka ur.
Klart man är orolig efter debaklet i torsdags!

leo: Den här väntan är värre än när man som liten väntade på tomten😇
Det blir en huggardag i skogen då brukar timmarna rulla på, bastu och sen en av årets viktigaste matcher. Som du tror är min känsla också att det finns mkt revanchlust i laget och att det blir en överkörning. Det bästa med förlusten är väl att det genom en extra hemmamatch blir mer pengar in till en redan ansträngd ekonomi

Jag drömde inatt att MODO åkte ur SHL men min känsla för dagens match är ändå rätt bra. Man är hyffsat nervös redan nu dock.

modomille:Jaha då börjar en ny ångestfylld dag där någon har hällt i bromsolja i klockan för att verkligen plåga Modohjärtat extra hårt.
Det enda någorlunda roliga med LIF är väl supportern "garderobsmannen" som ska leka skrubbleken igen.
Men originalet är nog bättre
www.youtube.com/watch?v=oMNPLQ2gKj8

modomille: Det kanske den skulle kunna bli endå om vi spelar allsvenskan. För tror tyvärr vi kommer få kriga rejält för att rädda detta iom att vi gav bort matchen sist.

Sven Tuta: Ja men J Olofsson ska ju vara klar för oss OM khk åker ut...nu uteblir den värvningen kanske.

{5647}: Ser matchen oxå, men det är poängen som räknas. Tänk positivt är KHK kvar och vi överlever så är väl KHK ett av lagen vi borde ha bakom oss nästa säsong.

{5647}: Khk gör det dom kan med det material dom förfogar över. Det handlar endå om att vinna och då spelar det ju ingen roll om det är gris hockey eller tråkhockey dom spelar.

Sedan kan jag hålla med dig om att Olofsson och Andreas med fler hela tiden säger vi är bättre en Leksand är väldigt farligt att svamla om. Det spelar inte roll hur bra du en spelar om motståndarna lyckas göra fler mål det är vad det handlar om.

Jag gruvar mig rejält inför matchen imorgon. Skulle vi förlora imorgon så tror jag vi lever väldigt farligt till.

{5647}: Spelar man samma tråkiga spela som khk så vinner man relativt enkelt. Jag hoppas verkligen att khk åker ut mot AIK. Maken till tråkigt lag får man leta efter och HÅnberg ger verkligen ett goddag yxskaft-intryck.

Sven Tuta: efter att ha lyssnat både på Olofsson och AJ så verkar alla inom Modo tycka att man är klart bättre än Leksand. I och för bekräftar det bara vad alla kan se, men det är oroväckande också.

Tarasov: Jäkligt onödigt igår, det var "bara" att knyta igen säcken. Men imorgon kommer det att bli åka av, AJ var allt annat än glad samt det är nog en grym revanschlusta i laget.

Costanza: Vore det sant så har vi nog shls bästa back

Costanza:

Hört det ryktet också men var innan kvalet började så kan nog ligga något i det.

Monno:
Det är väl rätt uppenbart att de inte trodde, problemet är väl att nu har vi hjälpt Leksand att inte behöva gå ut med den känslan till nästa match.

Monno:
Vi får väl anledning att återkomma efter imorgon till den frågan. Tar Leksand matchen imorrn har vi gjort det till en bäst av 3, då kan man gneta till sig två matcher. Vinner vi blir det väl tufft och gneta till sig 3 matcher

Monno: Vore ju jättekul om vi vann mot sur-Leksand. Hörde igår info från läktarn att Enström river kontraktet och flyttar hem.

{7633}: Nu är det ju inte det jag pratar om... jag ger upp.

Monno: Fokus låg på att vinna och hjälpa laget.

{7633}: Självklart var dom driven av viljan att vinna. Men tror du dom gick på isen och utmanade motståndarna med självkänslan att dom var sämre än motståndarna?

Monno: Minns renbergs anekdot om hur foppa ställde sig upp och bad om ursäkt för att han svikit laget p.g.a en förlorad tekning i JEM. Viljan att vinna och skyldigheten mot laget i dessa herrrars inställning skulle behövas i modo av idag. Viljan att vinna var vad som drev dom inte insikten om att jag kan nog slå alla motståndare. "Att påstå nåt annat är helt befängt". Men det är klart du kanske är nära vän med nån utav 21 eller 19 så du vet bättre;-)

Dundee: Om vi vinner imorgon så äre klart säger jag. Leksingarna kommer inte årka resa sig efter det. Men om vi inte vinner så äre helt öppet.

Blir lite brydd över intervjun med Svartvadet på mitt media där man frågar om lagbygget där surras det om enbart att vi spelar i Shl och det verkar helt klart att vi gör det. Det står 2-1 till oss i matcher mycket kvar att spela om hade jag varit Sportchef hade jag åtminstone svarat att man jobbade med 2 budgetar en för shl en för allsvenskan. För han kan väl inte vara så självsäker eller? Är man det så tror jag tyvärr det kommer bli vår undergång. Man måste ta byte för byte period för period match för match. Det går inte att segla iväg.

Det är inte för jag är negativ eller så men känns som man tar alldeles för lätt på uppgiften och underskattar Leksand. För att tro att detta kommer bli lätt är rent vansinne. Det är först till 4 matcher vi har vunnit 2 ingenting har vi vunnit ännu mer en 2 matcher.

Monno: modo träffade stolpen och ribban ett antal gånger plus missade öppet mål. Man kan vinna ändå som leksand gjorde genom att lyckas sätta puckarna genom enstaka misstag från motståndarna.

Tror ändå att modo tar detta över 7 matcher. Även om vi får en liknande matchbild kommande match så borde vi sätta någon puck extra.

Tarasov: Ja känslan blev ju när vi inte gjorde mål i första att detta kan bli en match då allt går emot.
Alla jäkla stolpskott och missade öppna mål bekräftade det hela.

Det är ju inte snack om att lagets svaghet gentemot Leksand är psyket. För på ren hockeykvalite ska vi inte förlora.
Det låter kanske kaxigt och självsäkert. Men jag tycker verkligen inte Leksand varit speciellt bra.
Vilket gör att det känns så fruktansvärt onödigt att vi förlorade igår.

BlåVittGBG: I eran hemmamatch så slashade Knuts Modos Ludwig Nilsson rakt över händerna när han bara hade att raka in pucken i mål. Domaren stod cirka 3-4 meter ifrån och tittade på händelsen utan någon åtgärd. Om du har en inspelningsbar box och pausar på 9.18 så kan du se vilken stor sväng Knuts klubba fick. Dessutom fick Emil Pettersson en hög klubba i ansiktet utan åtgärd m.m. Skröder krosschecking i ansiktet? Det var ju en highstick han åkte ut för när han skulle vrida sig lös från fasthållningen som leksingen gjorde. Jag har aldrig sagt att vi redan har vunnit men man kräver ju att båda lagen behandlas lika beroende vilken nivå domarna bestämmer för varje enskild match.

{5647}:
Där valde du och ta fram hink och spade istället för att bemöta hans argument ang skröder....

Monno:
Ang domarna: du var generell så jag kostade på mig att vara generell;)

Enligt mig forlorade Modo för att man inte klarade av att hantera matchbilden. I de två första så vinner man för att man får ett tidigt mål, och luften då går ur Leksand, Modo får lite medvind och kör på.

Igår blev matchbilden en annan, vi fick inte första målet, Leksand börjar tro på sig själva, och vi klarar inte av att hantera matchbilden rent mentalt. Vilket i sig inte är särskilt märkligt eftersom vi inte är vana vid att klara av den situationen. Många ggr har vi haft en ledning/spelat bra men förlorat matchen så tyvärr har vi inte vanan inne av att lita på vår förmåga att slå tillbaka. I värsta fall så tar Leksand ledningen i 3 matcher till och vi känner att det här inte är "vår" dag, och då måste vi lyckas med den vändningen... I bästa fall så har vi 2-0 efter period i både match 4/5..... Men det känns ju tråkigt att vara beroende av en sådan matchbild

{5647}:

Fast sådär har ju du sagt hela säsongen. Modo är inte bättre än vad tabellplacering visade efter 52 omgångar; seriens näst sämsta lag och 13 pinnar från att slippa kvalspela.

Om något är jag förvånad att Leksand sett bleka ut, trodde de skulle ge Modo en hårdare match. Om något lag inte uppnått sin potential i den här matchserien är det ju snarare Leksand. Men vi får se.

{5647}: Men alltså, ni är inte bättre än 9-2 på tre matcher! Isf är vi ju där vad gäller den något skeva självbilden igen...

BlåVittGBG: Ja du själv lyser ju ödmjukhet så. :-)

BlåVittGBG: Nej, hur bra Leksand än spelar så bör vi vinna klart om vi kommer upp i nivå. Vi har tyvärr inte varit där någon match än,.även om första matchen var ok. Det är därför alla här på forumet är så besvikna, för jag tror inte någon är nöjd med insatsen såhär långt.

{5647}: Var man än läser så är det fokus i stor eller liten skala på domarna. Säger bara att ni vinner matchserien om ni plockar fram ödmjukheten, som ni borde ha med tanke på era senaste säsonger, och inte utmåla er som världsbäst. Ni skyller på att ni inte kommer upp i nivå, men ni har aldrig funderat på att Adam spelat fullständigt lysande i eran kasse och att våra keeprar svajat tillsammans med dåligt backspel. Leksand med lite självförtroende kan bli obehagliga imorgon.

BlåVittGBG: ska du komma hit och fjanta dig kan du väl läsa vad som skrivs. Ingen skyller på domarna. Vi förlorade bara för att vi gjorde en horribel insats och kan inte skylla ifrån oss på någonting.

Dock tycker jag att domarna var riktigt usla, utan att alltså skylla förlusten på dem. Det är märkligt att när de viktigaste matcherna för säsongen spelas så plockar man inte in bra domare. Hur tänkte man där?

Eller: Så löjligt! Ni ska alltså börja skrika efter domaren när ni åker på utvisningar som är utvisningar. Eran bäbis framför mål, Skröder, drar ju en krosschecking i ansiktet på Bertov och eran tränare plus publik skriker frågande?! Där kommer ni ju undan med bara en tvåa tex.
Fram med ödmjukheten istället för att skylla ifrån er. AJ i båset kan sänka er med sin attityd. Ni är fortfarande stora favoriter, men sluta tro att allt är klart, innan det är klart.

Tarasov: Vet inte om jag skyllt på domaren att vi förlorade?
Vi förlorade för att vi inte spelade så bra som vi kan. Framförallt i tredje perioden.
Men jag tycker inte det var Leksand som magiskt rykte upp sig. Ja dom var klart bättre än första matchen. Men dom har fortfarande ohyggligt svårt i egen zon.
Men om vi fisåker och inte stressar dom så behöver dom ju inte bli fast i egen zon på samma sätt.

Sen var domarna faktiskt dålig på så sätt att dom tog vissa skit utvisningar för att sen släppa en klockren tripping precis efteråt. Båda utförda av Modoiter.

Tarasov: Klart man blir förbannad och slänger ur sig dylika floskler efter en sådan förlust.
Att vi skulle torska några matcher fanns såklart på kartan, men inte hemma!!
Dessutom hade det varit klart vid seger igår, nu är det öppet igen.
Jävligt dåligt och onödigt!

dempa: kan inte släppa att jag tycker Leksand har fördel av domarna. Modospelarna åker ut för saker som Leksingarna klarar sig ifrån. Man börjar ju undra om det finns någon Leksandskoppling med domaren Gossas vars efternamn härstammar från Dalarna.

Monno:
Ang negativ/Pessimiskonsult etc, tycker jag att det finns två sidor av det där, det är inte särskilt konstruktivt att skriva "loosers, idioter osv" så fort det blir förlust, lika konstruktivt blir det att hävda att det är domarens fel osv. Ibland låter det som att vi är såpass överlägsna så det finns inget att vara orolig för, det är så stor klasskillnad så vi ska inte kunna förlora osv...

Att hävda att "Leksand inte vann, utan det var vi som förlorade" är inte bara ett meningslöst påstående utan även farligt om det tankarna smyger in sig i omklädningsrummet. Tror att Jämtland menade att man skall ifrågasätta sin egen prestation vid en förlust istället för att skylla på yttre faktorer som man inte kan påverka. Snarare att han menade att man skall åka runt och tro att motståndarna är bättre, Modo har absolut mer kvalite i spelarmaterialet, men vad hjälpte det igår....

Visst vi har 2-1 och vi borde vinna och skall inte vara allt för negativa men vi skall trots allt vinna två till

{7804}: Håller med dig om inställningen. Det är här det skiljer sig ganska mycket mellan lag som SAIK och Modo, och mitt Brynäs också för den delen. Förutom att ni har högre kvalité generellt sett i laget så tummar inte era spelare på arbetsinsatsen. Den är alltid exemplarisk. Tror det är Robertssons förtjänst, som han tagit med sig från tiden i Almtuna.

Men Modo tar nog detta, AJ får väcka liv i inställningen igen.

Zappaholic: En gång är ingen gång, två gånger är en vana heter det. Nu får spelarna studsa tillbaka och försöka driva upp tempot igen. Jag tror att de första nio perioderna helt enkelt gick för lätt. Skotten i första var trots allt 11-1 även om vi var långt ifrån bra. Efter det blev det bara sämre.

Det enda undantaget var när Leksand tagit ledningen, för då hade vi ett par byten när vi praktiskt taget parkerade i deras zon. Det började med att Ritchies kedja (och bara det är en varningssignal då den fram till dess varit sämst på slutet) bet sig fast och avslutades med att Olofsson gjorde 1-1. Sedan föll man tillbaka till bekvämligheten igen.

modomille: Såg också matchen och det räckte att ni gick ner några procent i arbetsinsatsen så tog Leksand matchen. Det skiljer ju mycket i kvalité mellan lagen så detta ska ni ju ta såvida det inte sätter sig massa skit i skallen på spelarna nu.

Monno: Nu slutar vi att vara negativa. Vi leder med 2-1 i matcher och vi är bättre än Leksand. Visst nu börjar ångesten krypa in men vi ska inte glömma att vi nollade ut dom i två matcher och såklart så började spelarna slappna av. Vi är inte Skellefteå utan Modo som hamnade näst sist i SHL. Imorgon så vinner vi om man spelar som vi gjorde innan,alltså med mer skridsko åkning och högre press.

Såg bara andra halvan av matchen, men jag tycker att Leksand var det bättre laget! De förde matchen och visade bättre inställning och vann fler lösa puckar. Nog fan borde MoDo kunna styra matchen på hemmaplan? Bedrövlig insats av er.

{5647}: Samtidigt leder vi ändå med 2-1 i matcher. Det måste vi ha med oss.
Leksand verkar ju klara för SHL redan som snacket är nu...

Jämtland: Foppa sa alltid att det var laget och att han gjort en dålig match. Men jag kan lova dig att väl på isen hade Foppa aldrig en tvekan att han kunde slå sina motståndare. Man blir inte bäst i världen genom att åka runt på isen och tro att alla andra är bättre spelare än en själv. Det är ju helt befängt att tro det.

{5647}: hörde ni Skröder i periodpausen när han blev intervjuad?
"Det här tar vi, vi vinner det här" sa han två gånger ungefär. När pucken släpptes bara 15 minuter senare skulle han bara styra in en puck - hela målet var öppet - men missade.
ÖDMJUKHETEN! Jag visste att det skulle bli det stora bekymret för Modo. Rövars rövballe att det ska vara så förbannat svårt.. Det ligger oss verkligen i fatet att ha vunnit med så klara siffror de första matcherna.

« · 1738595 · »