1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530275 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Tarasov: Ja AJ är lite het och impulsiv.

{7225}:
Ja. Samtidigt är jag förlåtande mot impulsivitet😀. Usch för kval

Någon annan som tyckte att Rantakari var kanske bäste back?

Tarasov: Det är nu det kommer att börja tjatas om de där 10000 kronorna, osmart av AJ.

Nucky: Ja de bor ju mycket modoiter i medelpad det gör de ju, alltid ett bra gäng modotröjor även på sittplats i Isstadion när de begav sig, fan man vill ju säga egentligen att de känns rätt lätt, ni har ju tex fostrat och gett Sverige bra mycket medaljer inom svensk ishockey, och vi i Timrå har varit den där knasiga styvbrorsan som inte riktigt hittade sin plats, men vi har ju bidragit en del vi med vill jag ju endå vilja säga, Brynäs kan tacka Timrå för en del och Kiruna, ful dom e Brynäsdjävlarna som Lennart Jähkel sjöng, de luktar sulfaat hahaha ;'D

{5647}:
Varför kan inte vara en coach? För att han inte håller med dig?

{3678}: saknar också matcherna mot Timrå nåt enormt.
Ni var Modo's Lex Luthor, nu finns ingen finns ingen motståndare som berör på samma sätt.
Matcherna mot Timrå var alltid benhårda, bra stämning och hopplösa att tippa. Den nerven saknas idag.
För norrlandshockeyn och även för Modo's skull hoppas jag ni går upp snart.

Monno:
Slutsatsen köper jag:)

Nucky: När Leksand gjorde 1-0 så sa ena kommentatorn att laget som har gjort första målet har vunnit matchen. Att göra första målet i nästa match kommer bli det viktigaste, Om vi gör första målet så måste Leksand börja anfalla och sluta med sin grishockey,som dom är jäkligt bra på. Och om Leksand gör första målet så kan dom göra sin köttmur och vi måste anfalla. Som sagt så gäller det att göra första målet.

{5647}:
Nix en enda gång har har jag varit sarkastiskt mot dig. I övrigt ställer jag frågor som är befogade med tanke på hur du resonerar... Då högg du direkt, jag bad om ursäkt. Sen påpekar jag när du tar fram hink och spade istället för att argumentera seriöst. Nu är du där igen.

Till analysen av matchen.....
Sawchuck berättar hur Leksand ställer och skriver även hur Modo borde anfalla. Var den fel?

Förra året skrev du att Vita Hästen var lättanalyserade och fick då ett antal frågor ang spelsystem och kunde inte svara på en enda av dem.

Problemet med dig är att dels är ganska raljant mot din omgivning här ( och relativt nedlåtande). Kan inte tänka mig att den tonen var motiveringen till att du fick pris spm en bra projektledare. Du får vara sarkastisk men inte din omgivning, då är det hink och spade... Du kan kalla folk idioter osv.

Specificera gärna vilken nivå? (Stipendium på projektledarnivå som största merit)

Om du sedan inte är orolig nu bara och gratulera. Jag är iaf orolig. Leksand har momentum nu, de tror art de kan ta detta. Frågan är om Modo klarar att vända det

Dundee: jag fortsätter vara dåraktigt optimistisk och hävdar att om Modo gör första målet nästa match släpper krampen, då kommer det dra iväg som fan..
Måste vara fruktansvärt frustrerande att vara överlägsen på många punkter men ändå förlora.
Vet inte hur många ribb- och stolpträffarna man haft de senaste 2 matcherna, men måste vara mellan 5-10st. Helt sinnesjukt!

Klart man stick together när det brinner, lirade själv i Timrås p90 lag och Lander och hans farsa var coach, Anton fick alltid spela med oss för ja han var ju king tidigt, klart man alltid ville slå modo i kabben cup o dom chanser man fick, men att hata modo finner jag ärligt talat ingen anledning till, ska jag hata er bara för att ni varit mer framgångsrik lixom ? :P Rätt patetiskt, men klart man vill klämma dit er när de är match, men de är mest för att man e sån tragiskt dålig förlorare :P :P Nä jag växte aldrig upp med nå hata modo utan mer en förening att se upp till, ni måste fixa detta så äre bara kom igen MODO !!!!!

{3678}: Tack för stödet. Vi kommer göra allt för att vinna denna matchserie.

Tarasov: Jag tror helt enkelt inte på att han är coach. Ingenting han skrivit tyder på det. Det är inget fel på scouter eller liknande givetvis, men jag tror bara inte att han är coach.

Oavsett så känns det oerhört märkligt. Khk leder sin serie med 3-1. Detta trots att aik dominerade sudden death I första matchen och de två följande matcherna. Sammantaget har Modo haft flest målchanser i alla fyra matcherna.

Oavsett om man anser att vi varit svaga framför mål så var det ribbskott av torp och insidan stolpen av både grundström och Thomas.
Leksand gör mål på sitt enda skott i sista perioden...

Ja vi är ju inte körda ännu vill jag endå tillägga och fast jag är otroligt negativ just nu i det mesta jag skriver och det är väl fortfarande det enda positiva.

Några punkter vi måste ändrat på tills Måndagens match är.

1. Sluta prata om att ni är så förbannat mycket bättre en Leksand hela tiden. Inse att dom är minst lika jobbiga som tex Skellefteå och att man måste spela om det innan man låter käften glappa.

2. Nu måste våra äldre spelare kliva fram. Påsen är ett undantag han gör mål och försöker även om han tappat senaste åren så gör han bra försök framåt.

3. Tålamod vi kommer få lägen men vi ska ej stressa fram dom utan vi ska ta vara på dom chanser vi få och stänga ner mittzon för kontringar och inte dra på sig idiot utvisningar. Samt man ej lägger fokus på domarna även om dom varit ytterst tveksamma i denna matchserien åt båda håll.

Dom här punkterna bör man först av allt lösa om vi ska greppa det minsta halmstrå som fortfarande finns.

{5647}:
Varför skulle han outa sig? Du brukar ju själv hänvisa till honom.

{3678}: Åker vi ur i år lär det nog dröja innan vi har ett lag från Y-län i SHL igen.
Ska jag vara ärlig skulle jag tro att ni är närmast då. Vi måste köra norsk reset i princip.
Vet att Charlotte snackat om att vi inte har råd att vara mer än en säsong i allsvenskan utan måste satsa på gå upp direkt.

Och jag är rädd att det är taktiken vi kommer köra. Så går vi inte upp direkt lär vi tok konka.

Men men, vi öviksbor får ju en rätt fin arena i vår ägo då iaf. :-)

{5647}: undrar hur det gick för Byron när han fick slashingen 19.15 i 3:e, tog det bara klubban eller träffade nr 19 honom på händerna. Hade gärna sett att Modo hade gått lite hårdare på Frögren och tryckt till honom på de stället där han fick skottet på bröstet så man hade fått honom ur balans. Det syns tydligt att Frögren har spelat i Färjestad, rena rama grisspelet. Man kan undra vilken regelbok de dömde efter? MMA:s regelbok? Nej förresten det kan det ju inte ha varit, när leksingen tappade klubban åkte Welsch ut och första utvisningen så ramlade leksingen själv utan kontakt med någon motspelare! De måste använda sig av riktiga domare annars blir det parodi på det här.

Tarasov: måste tydligen ned på din nivå, för att du ska förstå. Slipper helst det, men "when in Rome"

{5647}: Dags för dig och kliva ner i båset nu du kan ju allt läser spelet underbart nästa Modotränare då får du också evigt liv du verkar inte ha något annars. Ses på isen

{5647}:
Ja nu valde du att köra hink och spade istället....

Vet att jag inte talar för alla timråiter (tyvärr), men vi vettiga timråiter vill se er klara detta så enkelt är det, kom igen nu modo och visa att västernorrland har styrka, men vissa timråiter hoppas ni åker ur men dom har ju bara en fungerande hjärnhalva också, gynnar icke oss om ni åer ur och gynnar inte västernorrland överhuvudtaget så kom igen Modo för fan !!

Den här serien går lite som väntat ändå. Sa inför att det skulle bli ett helvete vilka vi än fick möta och nu har vi kommit dit. Nu är vi lika ineffektiva som vi varit genom hela säsongen och kommer aldrig riktigt till farliga lägen. Vi trycker ner Leksand men utan slutprodukt gör det ingen skillnad i slutändan.

Försökte vara positiv inför den här matchen men det är fan inte lönt. Lika bra att förbereda sig för det värsta och vinner Leksand nästa så ska jag lägga några tusenlappar på att Leksand avgör på hemmaplan.

Tarasov: Grabbar. 2-2 i matcher. Nu får vi Börja om från ruta ett. Spelarna sliter idag men sätter inte dit chanserna,Leksand gör det. Nu är nog alla arga,besvikna och less. Men vi får inte glömma att VI ÄR MODO,klubben som kommer grejja kvalserien mot ett frenetiskt Leksand. Det kommer bli tufft men nu måste alla ställa upp och ta sig till lyan på måndag. Idag när Leksand gjorde 2-0 så var det första gången jag var nervös den här säsongen. Men jag tror stenhårt på spelarna nu och det måste ni också göra.

Tarasov: Jag har faktiskt fått stipendium för mina ledaregenskaper, men det har inte med saken att göra.

Jag tycker att vi spelmässigt varit överlägsna. Jag ber om ursäkt för att jag felaktigt tycker att Modo har ett stort spelmässigt övertag idag. Jag vet inte skottstatistiken, men jag antar att vi förlorar den oerhört stort. Leksand hade hur många skott som helsot oss, medan vi knappt hade ett enda.

Jag vill fortfarande veta vilket lag sawchuk är tränare för, men det är en annan sak.

Tarasov: Jag tycker fortfarande Leksand är ett dåligt lag. Inget SHL lag vi mött denna säsong har hållit såhär låg nivå. Det är därför det är så jävla imponerande att vi lyckas förlora mot dom.

Sen blir man ju lite less av att läsa här ibland när folk jämt och ständigt klagar på att Modo är en loser förening.
För att någon månad senare sitta och säga att det är kört efter först en sen två förluster i bäst av 7.

Det går fan inte att ge upp hoppet bara för det står 2-2. Vi har tydligt visat att vi har mer kvalité på alla poster förutom möjligtvis målvaktssidan. Jobbar vi bara lika hårt ska vi ta dom.

Sen är det ju rätt störande att det är så solklara backmissar som avgör. Först Djuse (även förra) och sen Heshka som stöter helt fel och helt otroligt nog spelat en hel karriär utan att lära sig åka skridskor...

Sen säger jag det igen, Perra leder Coach matchen klart.
Tycker det är dåligt av AJ att klaga på domarna efter matchen också. Att vi tycker si eller så om dom är en sak. Att han tänker si eller så är en sak. Men att gå ut med det öppet tycker jag är onödigt.

Men nu är det lite omvänt. För nu kommer alla Leksingar känna att det här är klart. Iaf kommer dom bete sig så. :-)

Dundee: Ja. Vi skulle ha haft Perra i båset nu istället för AJ. Hur många farliga chanser hade man egentligen ikväll? Hur är det ens möjligt att vara så uddlösa, trots så långa anfall.

Dundee: Detta går aldrg Modo är för dålga helt enelt. Dessutom har Tofsarna en målvat det har nte Modo

Dundee:

Jag tycker att man borde rita en karta till spelarna, så att dom vet vart motståndarmålet är.

Dundee: Ödmjukhet har väl inte varit bästa grenen på några år nu...

{5647}:
Ja det ger sällan något och förklara för dig varför du har fel. När det gäller social interaktion ger du faktiskt själv inte intrycket av att det skulle vara din starka sida. Men apropå fel... Så när det flesta tycker att det är kört med slutspel(topp 6) anser du att vi har fel i vår analys, när vi anser att topp 10 är kört så anser du att vi har fel, när vi tror att kval blir svårt att undvika, så har vi fel... När vi säger att ett kval blir tufft så säger du att det skall bli en "walk in the park".... osv...

Men du kan mkt väl ha bra ledaregenskaper och entusiasmera människor.

{5647}: Just det sätta chanser! två mål på sex perrear. Uruselt!!!
Det är ju bara olofsson o Påsen som gör mål de andra verar sova!!

snowden: Jag sa inför kvalet att det skulle bli krig och det har jag fått rätt i. Jag tror tyvärr inte heller vi klarar av detta pga att man underskattar motståndet totalt bara för man fick en enkel resa dom 2 första matcherna.

Sedan att Andreas V.Olofsson Svartvadet med fler går ut hela tiden och säger vi är bättre är ju vansinne vi är inte ett dugg bättre resultat mässigt och det är det som allt handlar om. Det är för mycket storhets vansinne.

Tarasov: Perra o AJ har tydligen blivit kompisar 😆

Sawchuk: Ok, vilket lag tränar du?

{5647}:

Du bör sluta med analyser JFK :D

{5647}: Social interaktion? Ja då måste ju du träna skellefteå😅😅😅😅 Är'e Bert som sitter och skriver under synonym?

Robin Ztorken L: Spelmässigt så dominerade vi i två perioder, men man måste sätta chanserna också. 12-1 i skott till Modo i sista är rätt talande för matchen, men vi måste komma in på mål också.

{7633}: 2-2 i matcher, helt enligt gameplan. Vi förlorar aldrig i bäst av 3!

9_TNT:
Helt säker på 7 matcher. Eller så vinner Leksand med 4-2 i matcher

Sawchuk: På vilket sätt? Jag förstår att du jobbar inom hockey. Misstänker att det inte är som coach, för då måste man ha ledaregenskaper och kunna entusiasmera människor. Jag misstänker någon form av scout där det inte krävs social interaktion, men jag kan ha fel.

{5647}: Bra lag ska ha tur med det är oftast då man vinner. Leksand vinner för dom sätter sina chanser. Jag blir grymt imponerad om vi reder ut denna serie. Leksand har fått oss precis dit dom vill.

Jag både tror och hoppas att ni klarar av detta. Leksand ser oerhört trötta ut.

Men lite kul är det ändå med tanke på vad ett par av er suttit och skrivit om hur enkelt det ska bli...

Sawchuk:
Nu är det minimum 50/50..... Vi har gjort det till bäst av 3

{5647}: Allsvensan har aldrg vart sämre :-) Modo då?

Hur i hela helvetet ska vi klara av de här nu.
Nu är de dags för bäst av tre.
Laget som vinner på måndag kommer ta sig till SHL, tror jag.

{7633}: Ja. Detta var ju mindre bra.
Otroligt att detta lag är så otroligt jävla duktig på att hitta sätt att förlora.

Fyfan.

{5647}:

Skickligt av dig att alltid ha fel i dina analyser.

fan vad dålig leksand är... och modo lyckas bara göra ett mål på dom

« · 1738885 · »