1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530185 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Dundee: Torp måste det vara annars är det nåt fel som är trasigt.

Rytter Vet ej själv vilken tackling det var dom sa på radion att Filppulas tackling på Knut skulle kollas av lottonämnden. Kan ju lika gärna varit Torp men dom sa Filppula på radion.

Usch vad svårt jag har för Leksands-experten Marcus Bäckström i allehandas live rapportering.

Rytter:

Jag tror att det är läge att lägga undan alla personliga strider här på forumet nu.

Det vi alla kan enas om är att Modo hur kassa dom än har varit i år är värda att vinna på Fredag.

Jag kommer att fira som om vi vunnit Stanley Cup om vi vinner på Fredag.

Sven Tuta: Allsvensan har aldrg vart sämre, som någon sa :-)

Monno: Absolut kan jag uppfattas som att jag bara är ute efter negativa saker men så är absolut inte fallet. Ingen skulle bli gladare en jag om vi lyckades rädda det här på Fredag men jag har haft en otroligt dålig känsla redan inför kvalet. Och därav har jag väl skrivit utifrån det men självklart vill man väl att vi ska vinna men jag försöker inte flyga iväg som många andra gör tex.

Modo Hockey betyder oerhört mycket för mig. I med och motgång har alltid gjort kommer alltid göra. Men man måste få vara negativ ibland med tyvärr kanske allt för ofta har man varit det i detta kval. Men som sagt it ain't over till The fat lady sings.

Monno:

Åker Modo ur så är det ju kul för vissa att kunna skriva "vad var det jag sa".

Fredag kl 19.30
3×20 min
Då avgörs Modos framtid!

Allt kan hända, men jag förstår inte alls hur ni kan förlora mot Leksand? Hur är det ens möjligt? Leksand har varit riktigt kassa i den här matchserien!

Dundee: Vilken tackling? Den han gjorde förra matchen? Du skämtar?

Dundee:

Vilken tackling? Du menar den Torp skickar på Knuts eller?

Robin Ztorken L: Mr Negativ har talat

Monno: Allsvensan har aldrg vart sämre!!!

Tydligen ska tacklingen av Filppula skickas på granskning av lottonämnden. Så har vi otur så är även han avstängd nästa match.

Dundee: Samtidigt skriver ju du och Ztorken nästan bara när det gått dåligt för Modo. När vi vände till 3-3 såg man inget från er.

Ska dock tillägga att du är bra mkt sundare än Ztorken. Han har aldrig vare glad för Modo en gång tro ja.

Du måste ju förstå att om man efter varje förlust kommer inte och skriver "vad var det jag sa" så kommer man få en jävligt negativ besserwisser aura runt sig. JFK är ju besserwisser personifierad, men då han ser positivt på mkt så sticker det inte lika mkt i ögonen hos många. Lr nja.

Dundee: ja, det är ingen som missat nåt av det du skrivit.
Tro mig.

{7633}: Nu måste vi bort från Mordos elaka dimmor.
Detta var den sämsta matchen från oss i matchserien, de andra matcherna har vi haft ett spel övertag. Vi är överlägsna i allt vad som heter statistik. Det blir lapp på luckan, LIF hänger på repet i slutet av varje period. Tv kändisen Knuts har gnällt färdigt p.g.a. Torp (tack). Nä se lite positivt på det hela. Det är lätt att ryckas med i den negativa spiralen, ja det var en skitmatch från vår sida. Allt jävla snack om LIF har ingen press på sig inför sista, BULLSHIT. De kommer ha trådarna utanför tröjorna på fredag liksom vi. Hari har åkt omkring som strykrädd fjunis, vart tog han vägen?
Tänk positivt, vi klarar detta

{7633}:

Det som känns extra tungt är att precis hela hockeysverige vet att Modo är det bättre hockeylaget. Modo är och har varit sin egen största fiende i den här matchserien.

Ett Leksand som bara ställer upp med mittzonsfälla, chippar sarg och spelar puckar på ytor bakom våra backar för deras fw att checka på borde vara en munsbit för Modo men vi fortsätter att göra alldeles för enkla misstag och dåliga avvägningar.

Enkelt och rejält borde vara ledorden på Fredag. Leksand slår aldrig ett Modo som spelar enkelt och rejält med stora marginaler.

Modo behöver inte slå pass bakom ryggen eller pincha på blå för att slå Leksand, Modo behöver bara prestera en match där man kontrollerar spelet och tråkar ut Leksand.

Det går inte ens att föreställa sig en framtid utan Modo i SHL.

Gusse: Tycker inte Reideborn är sämre än Haukeland idag. Målvakterna var jämnbra eller jämndåliga.
Fippula ser bitvis ut som en elitseriespelare mot blandad allsvensk/divison 1 kompott.

Mjölksyran sipprar ur öronen på Läxan. Svårt att se hur ni ska hitta ett sätt att loosa. Ni måste slarva duktigt mycket för att tappa 7'e.

Nucky: Du måste lära dig att läsa. Jag är inte ute efter att jag vill ha rätt hela tiden. Det handlar om att jag blir grymt irreterad när Svartvadet, aj, spelarna, många supportrar börja sväva iväg och tro att det kommer bli 4 raka lätt som en plätt Svartvadet står efter 2 matcher och snackar om nästa säsong i Shl och vilka han vill behålla.

Tycker du att det är bra att man går ut och babblar om sådant innan man spelat klart? Det är det jag hänger upp mig på att folk inte kan vara ödmjuka och det var det jag sa inför kvalet. Man ska aldrig ta ut något i förskott spela om det först annars gräver man sin egen grav.

Och har du problem med det så fine.

{7633}: Men Modo är ju nte bättre, så nu är det öppet
Allsvensan har aldrg vart sämre som JF sa :-)

Allvetaren :-)

Nucky: Ja herregud tanken svindlar....tänk om Janos hari spelar ut modo ur shl....ska ju inte kunna hända tycker man.

Dundee: och du borde sluta klippa in samma satans mening i precis varje inlägg du gör. För dig verkar det vara viktigast att få tala om att du gissat rätt.
Kan vi inte få en domedagsprofetia till Fredagens match som du kan hamra in i skallen på varenda jävel härinne?
Tänk vad skönt det kommer kännas om det stämmer..

Sawchuk:

Tyvärr påminner denna matchserie om den som Leksand var med om förra året, när dom skulle slå in matchbollen på bortaplan fick dom stryk sedan tog Malmö det i Tegera. Kan mycket väl vara vi som åker på detta i år.

Är riktigt besviken på possler och Pettersson!
Skapar inte ett skit och var ändå bästa kedjan i shl för modo!
Nä försvarsspelet under all kritik. Misstag renderar i 2 baklängesmål i boxplay.
När ska man lära sig att utvisningar är lika med målchans för bortalaget?

hubbenorlen: Så är det v ses nästa säsong

hubbenorlen: Största misstaget är att man inte skaffade sig en bra målvakt. Se vad det betydde för Karlskrona. Honken höll nästan själv kvar Karlskrona.

Steken84: Nej, spelarna står inför en jävla press nu och speciellt på hemmaplan. Tror att vi löser det till slut men om man ska vara realist så talar ju inte mycket för oss med tanke på hur jävla ryggradslösa vi varit i flera år nu.

Ja det här var ju helt värdelöst! Så typiskt att Nord som ska vara en av våra bästa domare hittar en spökutvisning som blir helt matchavgörande.

Hur fan kan man hålla en nivå genom hela matchen där man tillåter Frögren så still och spela hockey med klubba och händer runt motståndare sedan tar man en utvisning på chans, det är för mig helt obegripligt.

Utan underläge 4-3 och det sjuka PP:et emot oss tror jag faktiskt att vi haft stor chans att ta denna match, vi var i momentum efter att hämtat upp till 3-3 sedan får vi denna skit emot oss.

Nej detta kan mycket väl ha varit det som skickade oss ut SHL.

Steken84: Knuts mål är ju dåligt av modo på så många nivåer...
Och hur fan man gick i fällan att spela raggarhockey får AJ ta på sig.

Nieminen:

60 minuter från himmel eller helvete. Kvar bland adeln eller en lång ökenvandring
på hockeyns bakgård.

Hur som helst så är det dom viktigaste 60 minuterna för Modo och förmodligen också för Örnsköldsvik sen familjen Hedenhös. Ett Örnsköldsvik med Modo i Allsvenskan är ett betydligt fattigare Ö-vik, solen kommer inte orka upp över Åsberget.

Hans Wallson brukar säga att det är Saik mot hela världen. På Fredag kommer det att vara Modo mot hela världen. Frågan är vilka spelare som klarar att bära det oket.

Det är omöjligt att tippa en sådan match, det finns alldeles för många exempel i historien där David slår Goliath. Man kan bara hoppas hoppas hoppas.

Såg ut som om tacklingen träffade axeln först men Knuts såg groggy ut också. Kan bli anmälning men den såg ok ut.

Dexter : Än om jag kanske inte är världens största kvitterfågel så har jag trott att modo ska greja det men måste erkänna att det tror jag inte längre. Att inte klara av denna match p.g.a nerver säger väl en hel del om hur det kommer att vara på fredag. Torskar man då så är framtiden långt ifrån ljus.

Dexter : Försök se det positivt. Det är trots allt en win win-situation. Vinner ni på fredag så blir det SHL. Förlorar ni så väntar fyra Slaget om Västernorrland nästa år.

Bad_Brett:

Jag tror inte på Svartenteorin.

Jag tror att värvningsstrategin är en samarbetsprocess i klubben. Svartvadets roll är att knyta ihop dealen.

Därmed inte sagt att inte värvningarna varit misslyckade, för det har ju inte blivit ett bra lag av det.

Huras var det största missfostret, men även Näslund försökte ju få honom till klubben, men han verkar inte ha varit lika bra som Svartvadet att göra affär.

Nucky: Sluta tjata det är ju du som borde sluta glappa med käften så jävla mycket. Jag har fått skit av många för jag sa så inför kvalet och jag trodde vi skulle få det tufft. Jag är väl lika besviken som alla andra men att gå in och ta lätt på en uppgift utan att ha spelat om det är det dummaste man kan göra och därför är vi här nu.

Nucky: Ses mot Hästen, Södertälje m fler :-)

Så sämst, chans att avgöra och så dålgt
Modo hör hemma allsvensan

Nucky: Så usla som de var idag, så kommer de aldrig att vinna på fredag.

Att det blir sju matcher av det här är en skam.

Frontschwein:
Klarade inte av att se sista perioden
Har dom inte lärt sig ett jävla dugg på 6 matcher. Svängdörrshockey på allsvenskt vis. Helt förbannat otroligt.

Fyfan vad jag är besviken på detta laget!
Leksand gör 5 mål när modo har matchboll. Borde vara Leksand som är nervösa.
Tror knappast att modo kommer vara mindre nervösa på fredag!

foppamodo: Nu när matchen är slut comebackar jag. Att man är så jävla bräcklig mentalt är ju helt otroligt. För många hängskallar. Idag skulle man ha vunnit om man var fokuserad och mentalt starka. Åker Modo ut kommer jag aldrig förlåta svartvadet för sitt överoptimistiska och högtravande synsätt på vart modo är på väg och vad de presterat. Inget fel att vara optimist men man måste vara realist och självkritisk emellanåt också. Detta tycker jag inte herr svartvadet varit.

NuMo:

Inte alls säker?! Vi är ju alltid sämst när det gäller.

Vi klarade oss kvar på ren och skär tur förra säsongen. Sedan gav man Svarten fortsatt förtroende. Han skulle äntligen få bygga MoDo på det sättet som han ville, och svarade med den sämsta tränarrekryteringen i historien.

Klart det går åt pipan.

Dundee: men sluta för helvete tjata om dina 7 jävla matcher!!
Är du nöjd att du fick rätt nu?!!

Frontschwein:

Det var fem andra på planen, varje byte, som var sämre.

Sven Tuta: Ser redan rubrikerna framför mig på fredagkväll

"Ett aprilskämt"

Kommer bli fin underhållning i soffan, inte kan väl Leksand vända på denna stek?

Monno: Efter förväntad prestation är han bland dom störta besvikelserna. Men har han spelat med bägge benen brutna är han förlåten...

foppamodo: Undra hur många Modoiter som orkar kolla eftersnacket på allehanda? Vill fan inte tänka på hockey nu.

Frontschwein: Inte över än. Blir jobbigt att vänta till sista matchen dock... fyfan vilket helvete.

Även om Leksand får ett gratismål av domarna så faller vi ju helt på eget grepp.

Det naiva krampaktiga spelet i egen zon i nästan två perioder bekräftar verkligen att vi förtjänat det här kvalspelet.

Jag är inte alls säker på att vi tar det här i nästa. Modo har hittills bara visat hur dåliga man är när man skall vinna, det har varit säsongens följetong.

foppamodo: Reideborn har fan kostat oss SHL.. hur många matcher har han vunnit åt oss? Allsvenska jävla sopmålvakt

Nieminen: En hemmamatch genererar 800000kr netto. Det är därför vi skänker bort denna match💰

« · 1739866 · »