1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530192 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Dundee: Torp måste det vara annars är det nåt fel som är trasigt.

Sawchuk: Instämmer helt i det du säger och jag ska försöka vara lite mer positiv jag med. Nu är det bara tagga till och hoppas på det bästa.

Sawchuk: Samma här. Kommer krävas både Whiskey och öl för att överleva fredagkvällen. Och en hel del tur. Gissar på att Svartvadet och resten av Modos styrelse sover rätt dåligt dom kommande nätterna. Själv så har jag gjort det under hela kvalet..

Dundee:

Knuts är ju en riktig mes. Någon som lyssna på allehandas live rapportering? Dom bytte bild och ljud innan dom visste att det hände, då hör man Knuts säga något i stil med "nja den tar mest i kroppen och jag tappar luften".

Sedan börjar intervjun och han får efter ett tag frågan om tacklingen och då sätter han press på genom att säga nått i stil med "Jag försöker ju bara få ut pucken, och anar att han ska komma. Sedan vill jag inte kommentera så mycket det är upp till domaren att avgöra"

Fan du sa ju precis innan att den tog i kroppen, var är det domaren ska avgöra?

Robin Ztorken L: Är du full, du har upprepat dig ett antal gånger ikväll.
Er4g6YH, kan du skriva ned denna kombination i ett svarsmail, så vi vet att det inte är en dum & dryg robot från Löven landet vi har att göra med.

Rytter: OM vi skulle åka ut på Fredag så är det ju lite symboliken i Modo hockey på 10talet. Att när man väl hittar den där konstruktive lugna centern man letat sen Sundström slutade, och får han på 2år! Så åker man ur serien.
Det vore ju förjävla typiskt.

Nä om det inte vore för alla miljoner och statusen i tappar så får dom fan se till att vinna så man får se en SHL van Filppula spela i Modo. Jag är inte lika sugen på se honom i typ Linköping...

Gusse: Du är inte ensam om att sova dåligt. Sovit sjukt dåligt jag med hela kvalet. Det går liksom inte att somna fast man är supertrött. Det enda man tänker på är hockey hockey hockey.

Sawchuk:
Och Filppula ska få sin fika😀

Dundee: Har Modo nånsin haft sämre poängsnitt mätt i procent i högsta ligan?
Har Modo nånsin haft sämre coach mätt i poängprocent under hösten?
Har Modo nånsin haft sämre nordamerikaner sett till lönekostnad?
...Men... - Har Modo fortfarande chansen att hänga kvar?
- JA !!!
HOPPAS ALLA SOM KAN KOMMER TILL F.C. OCH GER JÄRNET PÅ FREDAG!!!
...Det kan vara sista säsongen nånsin i högsta serien, om nån nu inte fattat det...

Sven Tuta: Har adrg vart sämre :-) Fråga JF The Presdent

Dundee: Man får givetvis vara negativ. Som Modo spelat detta kval och hela säsongen har man all rätt till det.
Men att efter varje match säga "vad var det jag sa" blir lite irriterande. :-)

Jag tror ingen spelare i Modo inte vill detta. Men det är frågan om dom kan hantera nerverna. Är du riktigt nervös ser det lätt ut som man inte tar i.

Ja menar, vad tusan har hänt med Pettersson? Har han gjort nå vettigt alls senaste 3 matcherna? Förutom målet sist när det redan var avgjort.

Filppula var den enda som visade idag att man har en högre nivå än Leksand. Inte som tidigare matcher då alla visat det.
MP på Dwyer nu. Då missar han nästa va?

Robin Ztorken L: Men snälla Robin. Väx upp.

Någon som vet när biljetterna till avgörandet släpps?

{6870}:

Dags att ta fram storsläggan!

www.youtube.com/watch?v=Hr_4oqXVyDY

{6870}:
Om vi ändå ska vara lite positiva
X-tra pengar in i kassan och modo lär bäras fram av en knökfull lya
Ganska övertygad att vi ror hem detta
Nog vi supportrar som är mer nervös än spelarna, får man hoppas:)

Monno: Känns helt öppet på fredag. Lif gör sin bästa match idag trots att de borde vara slutkörda och nervösa även de. Det som talar för modo är väl att vi har några spelare som är vassa samt förhoppningsvis ett starkt stöd på hemmaplan. Det som talar emot är ju helt klart det mentala samt att så fort det blir jämt klarar man inte av att kontrollera matchbilden. När det gäller Lif så verkar de trötta men å andra sidan så snackar vi om en match så då kan man gå på hörntänderna. Ska vara helt ärlig med att jag inte har några större förhoppningar. Sen får väl folk tycka att man är negativ. Problemet med modo har de senaste säsongerna varit att de sällan överraskar i positiv bemärkelse. Vet inte om jag ska se matchen på fredag då det känns som det föreligger risk för en infarkt /stroke/mental dissonans. I såna fall blir det säsongens första som jag bommar.

Sawchuk: No mercy, No prisoners

Dundee: Det går inte att somna OM man är supertrött....;)

Sven Tuta: Fortfarande sur på Dwyer.
Ja ser man reprisen så är det ont hårt. Men skit samma, vad ska han där med klubban å göra?
Det skit beslutet kostade oss betydligt mer än domar missen tror jag.

Aja nya tag. Som Sawchuk är inne på. Spelar vi vår hockey så vinner vi. Problemet är att vi inte gjort det 3 av 6 matcher... Eller ja, idag är väl första gången vi verkligen blev inlurade i Leksands raggarhockey. Tidigare matcher har vi haft dålig utdelning. Det här var första matchen jag tycker Leksand ens hade något att säga till om.

Monno: För att?

Robin Ztorken L: För att du antagligen är mycket äldre än de 14 år du beter dig som.
Vi vet ju att du kan skriva rätt bra och vettigt när du känner för det.

Sven Tuta: Tack

Monno: Det känns ändå som att vi kommer avgöra detta. Hemmaplan är en stor fördel,grabbarna har spelat bättre på hemmaplan och har en bra känsla hemma. Kom igen nu grejjar vi detta!

Sawchuk:
Hitta denna i länkarna bredvid en egen gammal favorit att peppa upp med:)

Tarasov:
Man tänker lite... Stäng Höger sidan, Stäng vänster sidan :):)

Tarasov:

Hursomhelst är det bäst att ni skyndar er att köpa biljetter för annars kommer jag att köpa allihopa, hälsa era vänner det också!

modomille: Jo jag är säker på att det är vi som avgör. Sen åt vilket håll är en annan femma. ;-)

För övrigt, den där Lang, vilken hal liten jäkel. Han har det där klippet i åkningen som Hari saknar för att kunna spela på SHL nivå. Nästan imponerande å se hur Welch har problem 1 on 1 mot en 168cm 70kg kille.

Överlag tycker jag Leksand lyckas mycket oftare när dom utmanar våra backar än viceversa. Om det är våra backar som är kassa eller Leksand FW som har bättre fart låter jag vara osagt.

Sven Tuta: Va?!....

Tycker att ni är rätt så dåliga igen ikväll, och att Leksand spelar med mer hjärta. Psykologiskt så är det såklart lättare för dem då de inte har någonting att förlora. Tycker ni har ett så pass mycket skickligare lag att ni borde äga pucken, spela med stora marginaler och nöta ned dem.

Jag gillar MoDo, men jag gillar Leksand också. Det blir en spännande match, sjunde avgörande.

Monno: Nu har jag lyssnat på Beethovens 5:e, fy fan vilka hemska tankar man får. Sova dåligt skrev någon, jag instämmer. Försöker hålla humöret uppe, men.....

Dundee: Om man ska granska Torps tackling så borde man även granska Haris bentackling på Rantakari när Welsh nyss hade tacklat Hari? Det hände i 1:a perioden i Modos zon bakom målet. Hari tittar över axeln och ser Rantakari komma då sätter han ut högerbenet och fäller Rantakari. Borde varit utvisning där för farlig tackling men det var ju kroppskontakt och Mikael Nord dömer ju bara utvisning när det inte är kroppskontakt. Efter Torps utvisning så fick Leksand det berömda momentumet.

Sven Tuta:

Jag har en otäck känsla av att detta är karma för den skadeglädje som vi kände när Leksand fick Malmö och vi fick Vita Hästen förra säsongen. Det är så extremt symboliskt om Leksand, med Perra i spetsen, är de som sätter in nådastöten. Pricken över i:et är om Hari avgör i tom kasse i morgon, ungefär som när Molin avgjorde i Kempis 1999 efter Lars Janssons ribbskott.

MoDo är duktiga på att hitta sätt att förlora. Den här matchserien påminner på många sätt om 1999. Jag var rätt ung då, men jag minns att jag var mer besviken efter match 4 än efter match 5. För jag visste redan då att vi inte skulle palla trycket.

Det känns likadant nu. Givetvis ska det spelas om det, men innerst inne vet vi alla hur det kommer sluta.

Och Svartvadet, vår älskade guldhjälte... Vad ska man säga? Jag överlåter det till Kramer:

"Jerry, as the Bible says; Thou who cureth, can maketh ill."

Bad_Brett: Jag är inte ung nu och var det inte heller 99 men förstår precis vad du menar. Jag var så besviken efter match fyra att det inte går att förstå. Att det skulle bli förlust i Kempis var liksom redan givet. Det är den känslan jag sitter med här nu. Vi hade chansen men tog den inte! Fy f-n så deprimerande kväll detta blev. Och snart ska man upp.

NuMo: Jag skiter i det här nu, åker till stugan och utedasset imorgon. Stannar till på lördag. Ringer någon mig och säger att vi fixade det då badar jag isvak utan bastu!

Robin Ztorken L: Inte SHL heller! Där har du anledning till SkAIKs framgångar.

Bad_Brett: Ja, detta är riktigt otäckt. Det var på detta sätt Leksand åkte ur när Malmö vann de två sista matcherna. Finalen -99 pratar jag aldrig om. Jag tog upp det med min bror för ngr år sedan, men det blev aldrig någon diskussion - vi beslutade att aldrig prata om det. Det känns som om det är stor risk för en plattmatch även nu. Samtidigt skulle detta ha varit avgjort tidigare. Om man inte kan vinna en matchserie om 7 matcher mot ett lag som för mindre än en månad sedan förlorade med 1-4 hemma mot Timrå och därefter dessutom förlorat 3 stöttepelare... ja, då måste man tyvärr erkänna att man inte håller i SHL.

Jag är inte beredd att gå ut med att jag hejar på Modo i morgon men...en brynäsare håller ALDRIG på Leksand...Lycka till i morgon 👍👍

Snipan: Ärt det inte märkligt att KHK, som var absolut sämst i SHL, enkelt manövrerar ut AIK som var överlägset bästa allsvenskar.

Men vi kan inte slå ett lag från mittenskiktet i allsvenskan i bäst av sju!!
Jag sa det tidigare under säsongen, hade vi börjat i allsvenskan så hade vi varit ett mittenlag. Det är just nu bevisat.

KHK skaffade sig en stabil målvakt, med rutin, vi hade två som knappt kan stoppa en badboll, mycket av förklaringen sitter där tror jag.
Svarten skulle gått all in tidigt efter en bra målvakt

Robin Ztorken L: Hade ni haft Honken i kassen så hade det ju varit över för länge sedan, han var ett monster i kassen för KHK. Målvakten ÄR halva laget.

{7225}: Jag minns en kommentar som lövens och saik:s f.d målvakt Mats Abrahamsson sade till mig "en bra målvakt är halva laget och har du då två bra målvakter då kan du ju räkna ut resten själv".

Eller: För att inte tala om hur det är om man har två dåliga målvakter...

Fyfan jag är i Thailand och kan inte smälta att modo är en förlust från HA. Idag och imorgon kommer jag inte kunna slappna av alls och kommer gå runt stressad hela dagen😳😳

hockey_21: Du vet väl att Cmore funkar från Thailand va?

{7225}: det visste jag faktiskt inte. jag får hoppas att wifi är tillräckligt snabbt för att streama matchen

Alla modoiter i Sverige, ta en roadtrip o storma lyan på lördag! Kan vara årtiondets viktigaste match! Känns som alla fans har vilat sina stämband hela året o omdet är nån gång man ska öppna munnen o skrika så är det på lördag! Vi måste sätta press på domarna att ge oss lite tveksamma powerplays precis som leksand lyckats med i Tegera. Vore gött om vi kunde börja med att sänka knuts en gång för alla tidigt i matchen

Hatar att vänta på nästa match och speciellt nu när den är så förbannat viktig. Känns som evigheter dit.

leo:

Jag vill inte se matchen imorgon, mitt hjärta pallar inte.. :D

hockey_21: Jag var nere i Thailand i februari och streamade en del matcher, fungerade förvånandsvärt bra genom WiWi på hotellet..

Som flera andra nämnt här på andra sociala medier redan, nu tjänar det inget till att gnälla längre. Vi vet att vi har varit bedrövliga men nu finns det bara en sak kvar: Stötta laget i sista matchen. Åker vi ur så får vi ta det då, nu är bara att rikta energin åt ett håll -> mot Leksand. Med hela ladan i ryggen bör Modo ha ett övertag som gör att de kan spela ut och ha gode möjligheter att visa vilket lag som faktiskt är det bättre. Heja Modo!

« · 1739866 · »