1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530166 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Er värsta neandertalare gjorde mål !
Grattis

{7633}: Jättekul att Torp får näta då han satt tonen för matchen och dessutom spelar med aggressivitet som tar på kroppen istället för att vara stark och tuff mot motståndarens klubba.

{7633}:
Skulle ärligt talat bli riktigt glad om Torp om fixar detta.

{7639}: Där kom svaret! :)

Rytter: TOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORP!

Rytter: Håller med dig om att vi skulle haft pp men för den skull måste ikonen skröder för fan använda huvudet.

{7639}:

Jaha det är en sådan match där de randiga vill ge Lif momentum. Visst fan skulle vi haft med oss något PP första 10 istället får Leksand ett vid första bästa läge,

{7639}: Alla som tycker att jag är en skit stövel och att skröder är viktig för modo förklara då hur en äldre spelare gör på de vis han gör. TACK P-Å eller hur Monno

{7633}: Torp torpar på som vanligt, hoppas det bara är bra torpning i kväll.

modomille: Ja flickor och pojkar vi lär kramas efter matchen men i vilket känslotillstånd och av vilken anledning får vi se.

leo: Kom igen nu grabbar!!

Lugnet för stormen..

Dags att göra sig redo och heja fram laget.. tycker alla får försöka vara så positiva som möjligt och hjälpa laget fram nu speciellt i underläge.. Det hövs. KOM IGEN NU MODO!

Rytter: Vi fixar inte detta, baserat på magkänsla samt laget som alltid är sämst när det gäller.
Laget som alltid kan hitta en krånglig och svårframkomlig väg att förlora.
Otaliga är de matcher, som under året borde vunnits, där man hittat på krångligheter och förlorat.
Tyvärr så tror jag vi finner den vägen i afton också, ser inget som talar emot det.
Det har varit detta lags signum, denna säsong

Fy faan vilket drama!

VINNNNNN

Tobias Björk och Wolmer Edkvist blir domare ikväll

Monno:

Jag tänker så här. Hur det än går så är det iaf över idag. Man kan efter helgen förhoppningsvis få tillbaka nattsömnen.

{7225}: Ska se matchen hos en polare. Kan du gissa vilken lag han håller på? Precis, en ur Brynäsare. Det blir inte lätt för mig ikväll, både på plan och i soffan.

Monno: Det här är sjukt, man går omkring hemma och det är full fokus inför matchen. Det står: "stör mig ej i både i ögonen och sättet att vara". Förberedelserna påminner om när man själv var aktiv utövare. Så om jag börjar pumpa adrenalin redan nu då kan man undra hur mkt det pumpar det hos spelarna? Ush, hatar det här.
Men, nu finns bara positiva tankar, vi grejar det här.

leo: Ja detta är ju viktigaste matchen sen 2011 så...

Bara för helvete dom spelar efter sin egen spelplan och inte följer Leksand i nån raggarhockey!
Den här matchen avgörs mellan AJ och Perra.

Ben Perrault: Man kan ju inte missa en av de viktigaste matcherna vi någonsin har gått in i..

Monno:
Risken är väl rätt stor att det kommer bli en nagelbitare och att kvällen i lyan kan bli lång. Ni gör det bra ni som klarar att kolla, jag skulle nog få infarkt

Ben Perrault: Jag fick tag i biljett. Så man kommer få ha ångest på plats.
Nä fy... det här är jobbigt.
Det positiva är väl att man nog kommer kunna avgöra hur det slutar efter 1 period.

Monno:
Kommer som sagt att göra mig totalt isolerad. Av med tv:n och telefonen
Sen vid 22:30 får jag smyga upp hockeystats
Tur det finns whisky

Ållrajt, det gick ju bra förra gången..så här kommer den igen:

Kom igen nu för böveln! Koncentration och fokus nu. Lycka till!

Tarasov: Nu är det fan inte kul längre...
Hoppas verkligen spelarna lyckas fokusera på sitt idag. För en annan har magen vänt sig lite varje gång man ens tänker hockey.

Tarasov: Inget annat finns..

{7225}:
I hemmafavör :);)

Ogie Ogilthorpe: Nu börjar man bli fett laddad, jag tippar..........4-1

{7225}: Näpp, jag är faktiskt väldigt objektiv. (sant)

Tim Wahlgren borde få chansen ikväll.

Sven Tuta: Har nog mndre betydelse, dom har ju redan tappat tre tongvande men
det går ändå.

{7225}: Stort avbräck om han inte är med, skadeglädje heter det visst ;-)

Sven Tuta: Knuts är med på planet i alla fall men besked kommer efter uppvärmningen.

Rytter: Snyggt jobbat av Karlin. Fin kommentar efteråt när han fick frågan:
"Vad är det då som har gjort att Västervik nu kan ta steget" ? Kontinuitet, menar Karlin. Något som Modo definitivt missat.

Monno:
Vet inte riktigt vad det beror på men tycker det är bra oavsett orsak. Vill minnas att vi ett tag låg i bottenskiktet i den ligan.

{7225}: Knuts fick en bra tryckare av Torp sist, det snackades igår om spel eller inte. Någon som vet statusen på Knuts, spelar han eller inte?

{7225}:

Ja du har en poäng där. Som jag sa rör vi på fötterna och låter pucken gå så kommer vi inte bli statiska och Leksand kan inte spela sitt på gränsen/över gränsen spel lika effektivt.

Ogie Ogilthorpe: Absolut, så är det. fast du är aningen enögd.

{7225}: Ja, du räknar upp 3 utvisningar. Men som jag påpekade så är MoDo i år ett väldigt renspelande lag. Man tar väldigt få 2:or (minst i SHL).

Tittar man på de flesta utv. som MoDo fått i den här serien är det ju skitutvisningar, där man släpper värre saker på Leksand hela tiden. Och statistiken visar precis detta.

Rytter: Jo jag håller med om att de kommer undan med mycket, jag ville bara påpeka att statistiken är något missvisande. Sen gör ju Leksand det bra, de ligger liksom på gränsen hela tiden och kör mycket fasthållningar när det är statiskt spel i egen zon. Modo tvingas ofta stoppa Leksandspelare som kommer i hög fart för att hindra spelvändningar och då blir det hela väldigt tydligt.

{7225}:

Ja svårt att snacka bort Richies höga klubba (2+2) eller Dwyers punghugg ( 5 min).

Men du tolkar det lite fel, det är inte främst att vi åker ut som är problemet utan det är snarare att Leksand får spela betydlig mer destruktivt med hugg och slag och fasthållningar utan att åka ut. Ifall du nu vill analysera spelet på isen.

Kolla på matchen ikväll och duellerna runt sargerna, det är ofta två armar runt modos spelare nere i sarghörnen när som ska försöka komma lös och vara konstruktiva. Detta med att använda bägge armarna skulle man ju vara hårdare på att ta för. Det är verkligen ryggsäckshockey i leksands zon.

Men nu ska vi inte skylla och fokusera på domaren, går vi inte vidare är det för att vi är för dåliga helt enkelt. Rör vi på fötterna och låter pucken göra jobbet kommer inte Leksand kunna spela med fasthållningar utan vi kommer få fina ytor att utnyttja.

Ogie Ogilthorpe: Samtidigt måste vi ju titta på spelet på isen också, Modo har ju tatt nåra 2+2 osv solklara som ger statistiskt sätt typ ett pb per match.
Sist fick ju Torp en felaktig två men det kompenserades. Leksand har fördel av domsluten helt klart men Modo har också tatt onödiga utvisningar vilket vi också må ha i åtanke.

Sven Tuta: Helt bisarrt hur det lag som tog minst antal 2:or i elitserien i år kan blir tvungna att spela 2 boxplay fler per match än det allsvenska, sämre motstånd man möter?

När man dessutom dominerar matchbilden kraftigt. Bisarrt.

Må Leksand och domarna ikväll få möta en ljudorkan i nivå med Semifinalsserien mot djurgården ´98.

Sven Tuta: Blir förvånad om det är samma domare. De sitter i en jävla sits, alla kommer granska om de ska "betala tillbaka" vilket lär göra att inte en Leksing åker ut just för att det inte ska ses som en kompensation.

Rytter: Lapp på luckan, hoppas att nu ni som ska dit att ni gör ett bra jobb så Modo får den sjätte utespelaren som de behöver. För Leksand har redan sjätte spelaren på plan. Vilka dömer ikväll, samma som förra?

hanzon:

Ja verkligen hoppas att du klarar av att njuta under matchen och att du får dela lyckan med 7600 efter slutsignalen.

Själv är jag så nervös så jag vet inte hur man ska göra. Se matchen, gå ut på en lång promenad och komma hem när den är slut. Lägga sig i ett mörkt rum och stänga ute allt.

Ogie Ogilthorpe: Agree!

Magkänslan de flesta har haft, blir mer eller mindre legitimerad av siffrorna.

Var mest av akademisk karaktär jag yppade mig. Tror faktiskt inte att siffrorna tyvärr hade blivit så mycket annorlunda vid säg 30 matcher till (förutsatt allt annat lika)

När ena laget konsekvent utför vissa handlingar syns de (och blåses för) inte lika tydligt som när det andra laget gör något regelvidrigt en enstaka gång

Minns det med tydlighet från vår egna supersäsong 2002 då Färjestad var hyfsat överlägsna och spelförande, men blev oftare utvisad än motståndarna (detta trots Peter Andersson och att alla domare avlönas av Loob)

eltifoso: Absolut är 6 matcher lite. Å andra sidan, avvikelserna är VÄLDIGT kraftiga och konsekventa i varje fall (match). Plus att de är väldigt många.Faktum är, skulle jag räkna bort de 3:e perioder när matchen varit körd för Leksand, så skulle avvikelserna vara ännu mer abnorma.

Och vi behöver inte någon 95% signifikans, det är inte en akademisk uppsats. Det här är mer av typen beslutsunderlag i ett företag. Man fattar ett beslut snabbt, baserat på de ändå kraftiga fakta man har. Det här är ett stöd till den magkänsla man har.

Ogie Ogilthorpe: Gillar dina siffror och det ger intressanta synvinklar

Men som statistiker vill jag bara lägga in att 6 matcher inte heller på långt när är ett tillräckligt stort urval för att säkerställa något till hundra procent. Långt ifrån

Det finns fortfarande utrymme för "slumpen " innan antalet matcher ökar markant.

Håller dock med att det varit flera märkliga domslut .. På "lång sikt" kommer det dock jämna ut sig.. Tyvärr för er del så finns inte så mycket tid att spela på

Ogie Ogilthorpe: Mkt intressant statistik analys du gjort. Det bevisar bara vad man själv upplever i tv rutan. Man trodde att nivån skulle bli bättre med SHL domare i förra matchen men de tackade för förtroendet och utvisa Torp för något som han var oskyldig till (för en gångs skull) och det blev mål i baken
Med statistik kan man bevisa vad dom helst men i detta fall finns det grund för det.
Bra jobbat

Ikväll sitter man i Fjällräven Center och njuter när Modo behåller sin SHL plats.

« · 1740377 · »