1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533239 inlägg · 4126 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Nucky: Vi räknar med att Ludde kommer hem.

Bad_Brett: Det där kunde jag ha skrivit känner jag. "Word!", visst är det så man säger?

Nucky: Lindgren kanske känner att ska det bli allsvenskt spel så kan han lika gärna åka hem till umeå och spela med Björklöven. Torp närmare Jönköping även om jag tror han fått ett stort Modo hjärta. Carlsson snackas det om Almtuna. Han är väl från Uppsala. Ludvig kanske vill återvända till Timrå. Blir inte lätt detta.

hubbenorlen:

Såhär dagen efter känns det lite som en lättnad på ett skruvat sätt. Lite som när en nära anhörig är allvarligt sjuk. Man fruktar slutet varje dag, men när det väl kommer så känns det på ett sätt som en befrielse. Man inser att den person man älskade har varit borta en längre tid och att den stora smällen kom när personen insjuknade och inte vid själva dödsögonblicket.

Jag har följt MoDo i hela mitt liv och har i regel varit förbannad efter varandra förlust. Men de sista åren har jag inte riktigt brytt mig på samma sätt. Det var roligt att följa Ullmark och det var spännande när Steen kom in under lockouten. Men i övrigt har jag inte brytt mig på samma sätt. Och det är inte för att jag är en medgångssupporter, utan det handlar om någonting annat.

...jobbar på ett företag på orten och alldeles nyss gick företagsledningen ut med ett mail där man tydligen bestämt att den loge vi har i fjällrävenarenan skall upphöra så snart det låter sig göras. Alltså....hur tänkte dom nu ? Det är väl nu man borde stötta som mest eller är det bara jag som inte är tillräckligt bitter ???

hubbenorlen: Modo 17/18

Bjurö
M. Olsson

Hedman Torp
Runesson Lindgren
Ullman Carlsson
- -

- - Karlkvist
L. Nilsson Ottosson Wahlgren
Jakobsson P. Öberg Sandin
- - -

Har själv för dålig koll på allsvenskan, men vad tror ni om denna stomme?

Bonäs norra: Chansen är att Sedinarna kommer hem. Då kan man locka andra spelare också till klubben.

Nucky: Jag satt och höll på er med allt jag hade igår. Förstår att det känns väldigt tungt.
Modo var ju flera klasser bättre. Jag tror dock att Modo kommer tillbaka ganska fort. NI har både talanger och gamla stjärnor med feta plånböcker.
Om ett år kan ni ha fått revansch.

Monno: Det är precis därför intervjun är fullständigt värdelös. Detta är alltså Modo som intervjuar Modo, ändå ser resultaten ut sådär. Det är ju, om man ska vara snäll, ett skämt. Det är så jävla talande för Modo Hockey just nu, amatörmässigt ända ut i fingerspetsarna.
Vad vill man ha sagt i intervjun? Vad vill man förmedla? Berätta? Det är så jävla pinsamt att se vilken nivå saker och ting är på, men så talande för föreningen idag.

Hvardeljus: Det låter rimligare.

Sven Tuta: måste ge allehanda cred för den bevakning man haft under hela året.
Det är tydligt att artiklar om Modo säljer med tanke på den upptrappning dom gjort.
Sjukt roande också att se Hägglund framför kameran när de får tekniskt strul, eller när de kommenterar "åter till studion" vilket då är Pelle och Adam stående vid sargen 😆

hubbenorlen: Kanske problemet är för mycket hjärta och för lite hjärna.

Hvardeljus: Skillnaden är väl att finansmän sällan tar uppdrag med hjärtat. Snarare tvärtom.
Svartvadet har misslyckats. Men det här laget ska utan tvekan kunna slå ut Leksand i fyra raka.
Hade spelarna gjort vad de skulle så hade dom gjort det.
När vi åkte ur lade jag all skuld på tränaren Monten, som inte lyckades ingjuta mod och ödmjukhet i laget.
Och utifrån sett så skulle jag vara vansinnig på AJ. Snacka om att ge en reporter 10000 om de åker ur. Vad fan sänder det för signaler till spelarna?
Jo, att de är så jävla överlägsna att dom knappt behöver anstränga sig.
Tjänstefel och kontraproduktivt.

Monno: Hägglund skrev tidigare att han skulle återkomma om några dagar med en mer kritisk krönika, jag ser fram emot den. Tycker att han skriver bra krönikor, han kan vara kritisk om Det behövs

Låt oss säga att Volvo gjort ett dåligt årsresultat, under förväntan. I ett inslag möter vi VD:n:
- Man känner sej helt tom. Det har varit dystra miner bland alla avdelningschefer. Tårarna vill liksom aldrig ta slut. Men vi har samlats runt ekborden och kramats. Vi känner ju med alla aktieägare och förstår att de också är ledsna en dag som denna. Vi har ju inte tagit fram nån plan för hur vi ska göra, årsrapporten kom som en fullständig överraskning. Man ser ju volvobilar överallt på gatorna. Hur det blitt så här är svårt att säga. Folk har köpt fel bilar. Vi har haft otur där. Man blir så ledsen.

Sven Tuta: Frank är ju anställd av modo. Om man förväntar sig att han ska ställa massa kritiska frågor till Svarten så tror jag inte man förstår vad Modo Channel är för något.
Det är allehanda som ska få Svarten att svettas. Och jag tror faktiskt dom kommer försöka. Fast det återstår att se.

Bad_Brett: Jag tror att klubben helt enkelt kände att trycket från fansen var så stort att de var tvungna att ge en kommentar, men att det kanske inte var läge att trycks upp Svardvadet mot väggen så nära inpå. De jobbar ju ihop och vem som helst kan ju se att han både skäms och lider.

Sawchuk: Angående det här med SHL/allsvenskan och senare NHL. I nuläget kanske det för Wernblom kan vara en fördel att spela i allsvenskan med tanke på att han lär få mer speltid i A-laget än i ett SHL-lag. Förhoppningsvis kan vi ta steget upp med honom i spetsen och han kan få ett år i SHL med som ledande spelare.

Är han såpass bra som vi tror att han kan bli så är det kanske inte alls fel att han får vara med och leda ett återtåg mot sämre motstånd. Nuförtiden är det populärt att dra till NHL när man är 18 år... Jag tror inte det är en nackdel att stanna tills man är ca 20-22år. Titta på Sedin och Forsberg, de lyckades grymt bra. Möjligtvis drog Sedinarna lite tidigt...

hubbenorlen:

Exakt, vilket innebär att de kan förbereda sig hur mycket som helst. I de här fallen är det praxis att börja från andra hållet; Besluta vilken information man vill gå ut med till sponsorer och fans, och formulera passande frågor därefter.

Sven Tuta: Jag undrar om det kommer någon intervju med Foppa eller om han åkte hem till Stockholm och gömde sig. Jag har gärna kvar Foppa som vice sportchef . men som någon sa. Då får han fan flytta hit..

Mano: Svartvadet har ett jäkla hjärta för klubben, det hör man. Dock blir det jävligt tydligt att killen inte haft en vanlig anställning och kanske har svårt att hantera en vacklande organisation med 140 miljoner i omsättning. Ansvaret ligger inte bara på honom, det ska vi vara tydliga med.

hubbenorlen:

Men värt att ens ha en intervju. Då kan man istället göra ett roligt klipp med hans och Andreas korkade uttalanden som att "nästa år i SHL" 10 000" "allt är domarens fel" osv :)

Bad_Brett: Det var inte direkt "Sverker med tunnan" attack på frågorna. Svarten hade inte långt till tårarna och påminde mest om Åsa Romson

Mano: Ja herregud han måste ju samla ihop sig och styra upp detta. Tänk att han inte haft en degradering i tankarna...

Bad_Brett: Han intervjuar ju inte i egenskap av grävande journalist, utan som anställd av Modo.
De hårda frågorna ska ju ställas av pressen inte av informationsavdelningen på företaget.

Bad_Brett: Håller med dig. Man har dagligen i MoDo smörjt in sig med en grandios självbild som varit så fel. Det var väl lite av ett skämt, men den där stolta men dammiga NHL-tavlan i arenan borde plockas ner. MoDo består faktiskt idag av lirare som kämpat hårt mot lag som SSK, Vita Hästen och Leksand i tre kval senaste åren...

Bad_Brett: Ja, det var inget tal till nationen direkt. Satan vad blöt han var. Nog kan jag känna för honom och att han är lika - eller för all del ännu mer - förtvivlad som jag är. Men det är ju inte det vi behöver höra nu. Vi fattar det. Nu behöver vi förstå om de har en plan. Det är april, vi har noll spelare på kontrakt och har åkt ut elitserien. Det är inte riktigt läge att tycka synd om sig själv här.

McFire:

Frank tycker synd om Svartvadet och vill inte strö salt i såren. Ytterligare ett bevis på vad inavel kan ställa till med. Det är som när man ber ett barn hjälpa till med någonting och inte har hjärta att tala om att resultatet inte duger.

Det är är ju i ett sådant här läge man vill höra: "Vi har varit förberedda på att det här skulle kunna hända och har en tydlig plan för hur vår allsvenska satsning kommer se ut."

Istället bjuds vi på en massa irrelevanta snyfthistorier. Det är uppenbart att många inom föreningen fortfarande lever i förnekelse och vägrar inse att det här är en mångmiljonindustri nuförtiden. Ställer man upp på en intervju per kvartal måste man kunna uppträda mer professionellt, även om frågorna var värdelösa.

McFire: Intervjun var bättre än jag väntat mig. Där återskapade Perra lite av mitt förtroende faktiskt. ❤️💚

Magnus Rövarn : haha fyfan vad du har väntat på att få berätta detta! 😆😆
Du fick ju knappt en reaktion på ditt första inlägg, så förstår det känns lite snopet

McFire: Peakat, nått/passerat sin topp alltså.
Eller tror du Welch har mycket utvecklingspotential de närmaste åren?

Ska lägga till Hedman på min lista. Då han faktiskt får godkänt. Än om förväntningarna på honom mest är att han inte ska märkas så mkt.

McFire: tycker Welch var riktigt bra under hösten(den korta tiden han spelade), men efter juluppehållet blev han bara sämre och sämre.

Wow, intervjun med Svartvadet på Modohockey.se är lika bra som resultatet på matchen igår. Relevanta frågor lyser med sin frånvaro kan man ju lugnt säga. Har några spelare kontrakt? Den typen av frågor uteblir alltså helt och hållet. Intervjun är precis som Svartvadets två säsonger som sportchef i stort sett ett skämt. Man tror inte det är sant, men det är det.

Sawchuk: Ja det är enorm skillnad produktionsmässigt vad gäller sändningarna från Allsvenskan. Dock imponerande att man numera kan se samtliga matcher, även om i stort sett alla är via Cmore play. För bara ett par år sedan sände väl Viasat en match två gånger i veckan och det var allt typ?

Monno:

Welch peakat? Welch har sett till kostnad och förväntningar varit medioker, ingenting annat.

leo: du har rätt i att man skulle ha tagit in en bra målvakt. Jag kan också tycka att AJ och FO skulle ha fokuserat lite längre på defensiven så att den hade suttit bättre i spelarnas tänk. Gjorde trots förlusten en bra defensiv bortamatch mot Luleå men när det var dags för nästa match hemma mot Luleå gick det sämre. Då körde Modo mer offensivt och då havererade defensiven. Defensiven måste sitta i ryggmärgen.

Sawchuk: Ja men hade vi förväntat oss annat? De spelare som faktiskt presterat i Modo är ju unga utvecklingsbara spelare.
Bara Thomas, Filppula och Welch som peakat av dom som inte varit dåliga.

Sawchuk: Ja fast alla sänds ju på Cmore ändå så att säga? Fast man kan bara se dom på nätet.
Bör ju inte vara ett problem för så många idag.

Det andra stämmer ju dock. Det är inte dyraste utrustningen man får leka med.
Dock kanske vi får Hamrin som kommentator ibland. Han är ju grym. :-)

leo: Håller med. Reideborn hållde inte. Så vad tycker ni,ska man storsatsa på att ta sig upp snabbt eller ska man tänka långsiktigt?

atomragnar: Han ser verkligen helt tom ut och jag antar att man ser likadan ut själv i andras ögon. Han vill nog inget annat än att stanna och ta tillbaka MODO till SHL.

Mest besviken är jag på att han inte fixade målvaktssidan. Den var uppenbart svag redan på försäsongen/början på säsongen men att vi sen inte värvade en målvakt under säsongen med facit i hand var väldigt konstigt och ett stort misslyckande.

{7225}:

Nej, många går bara att se på Play, med riktigt taskiga kommentatorer och B-aktig produktion.

Robin Ztorken L: Hur är TV bevakningen av Allsvenskan? Sänds alla matcher på C-more?

Robin Ztorken L: han väntar väl till Måndag med att berätta om den nya nordamerikanska satsningen.
För mycket unga spelare i årets trupp.

..eller så meddelas det att han fått lämna sin post.

Stort tack ändå för bra inställning och snygga mål, Bill Thomas, Victor Olofsson och Ilari Filppula. Fick hopp om klubben då dessa herrar var på isen. Synd att det är över nu. Blir spännande att se hur MoDo bygger om. Varumärket är fortfarande starkt, slarva inte bort det också.

Tarasov: Har Svarten ännu uttalat sg någonstans?
Vore rolgt att höra honom säga något om lagets framtda öden

Tarasov:
Vårt uttåg har iaf ökat intresset för oss på HS många förstagångsanvändare som reggat sig. Trevligt med ett levande forum;)

Tarasov: #1740990 Tycker det är dags för Modo att byta ut hela ledningen, och tillsätta nya friska ögon. Att ha Foppa boende i både Las Vegas och Stockholm går inte och Svartvadet tillför inget nytt han heller, Modo måste börja om på alla plan från ledningen och neråt. Gör om, gör rätt och bygg nytt. Bort med AJFO, skippa spektakulära värvningar av halvt avdankade jänkare och kanadensare. Finns mycket att fundera på, inför kommande säsong, om Modo vill komma upp igen. Annars finns risken att ni får harva på i HA i åratal, som Timrå t.ex...

Tarasov:
Killen som sitter på pengarna verkar iaf ha fattat problemet, det underlättar för framtida förändringar...

Sawchuk:
Man har ju lite på känn att nån plan B för allsvenskt spel inte existerade:(

Hvardeljus:

Spelare är redan kontaktade av andra klubbar, det här blir en massaker.

« · 1741106 · »