Poffa: Jasså Adam gjorde framsteg idag eller ?. Mycket glädjande var ju i alla fall att Kuusela och Blatny fick göra sina första mål i Modo dressen. Samt att det var riktigt roligt att Milo fick avgöra. Bara hoppas detta kanske lyfter honom nu.
Det låter som att man som LHC:are med ett "krislag" ska vara minst sagt nöjd med att kämpa ikapp 0-2 till 2-2 mot ett så pass bra spelande MODO? Känns som det går åt rätt håll i varje fall.
O andra sidan var jag i Östersund, surjämtarnas land.
Nu har jag missat två hemmamatcher på raken. Det har inte hänt sedan jag lämnade konungliga huvudstan.
Om jag går ner, humbly on my knees och ber: Gud som Hawer...
Skulle man då inte kunna få sig några matchrapporter från Giddar, Poffar, Paddor, Sallar, Knaskar, Numor och Lumbrar, Matsar, Nikkar, Friscar, tröttisar mm. Shinz har givit en liten.
En släkting till dig kollade reprisen i paus och sa "jo, det var spark, det var korrekt bortdömt".
Lite imponerande att de hade åkt ända från Linköping, faktiskt. Fast de kunde ha artikulerat sina ramsor lite tydligare, jag hörde väldigt sällan vad de egentligen sjöng. "Vi kan runka utan tumme" var tydligen en felhörning från min sida...
Rätt bra match av Modo, några korta svackor då vi blir passiva men riktigt bra inställning från första nedsläpp. Som jag ser det motarbetas vi lite av domaren där han ger LHC fördel på konstiga sätt, bland annat ett bortdömt mål som såg alldeles vansinnigt ut. Zebran missade även ett par rejäla checking from behinds, hakningar och interference.
Kuusela var bra, jobbar som en galning, visar hjärta och slåss för sina lagspelare när de blir påhoppade bakifrån, härligt.
Heder åt LHC-klacken som höll igång hela matchen och hördes bra.
Alfred Awful: Jo det bevisades ännu en gång. Får hoppas att vi kan ta bonuspoängen i alla fall. Men ska vi ligga kvar i toppen så är det 3 poängare som gäller i sådana här matcher.
Hawerchuk: Det låter som att det varit ganska stabilt från MoDos sida, med vissa inslag av Hawaii-sekvenser. Linköping fick chansen att komma tillbaka i 2:a när Harald/Fredrik skickade in för många rödsvarta på plan. Stana svajig.
Alfred Awful: Vi får hoppas på att Blatny får hänga en kasse med nu, han har skjutit 4 skott på mål i första. Men det ser bra ut i alla fall, viktigt att få igång många spelare som kan producera.
Såg även att det var mindre än 10% av biljetterna kvar tills lördagsmatchen mot Timrå den 24/2. Fast det var ju ingen större överraskning, en given lapp på luckan match.
Nä, de bör man vara extra snälla med, tänk dig själv