1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481545 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00

« · 1710830 · » Till forumet


Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
spud:


Men det blev Butler som klantade sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Fan vad besviken skröder måste vara nu. Han gjorde ju allt genom hela matchen för att LHC skulle vinna. Imponerande att lämna en match med0% i passningsstatistik.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
NuMo: Man är lite för rädda. Man vågar inte fylla på i forecheckingen, utan därför får vi nästan aldrig fast pucken. Kanske fegt, men man har förståelse för det...
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Nieminen:

Helv. Felpassningar ända in i slutet. Endera halvpanik, eller så en överambition att skapa något överoptimistiskt. Skröder på slutet t.ex.

Det här tar vi nog, känner jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Nieminen: Oj oj panik sista minuterna. Ta bonuspoängen nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K: Jag sa redan innan säsongen att slipper vi kvala i år så är jag mer en nöjd. Man bytte så mycket spelare och ny tränare och allt. Så att jag inte tror vi når dit står jag fast vid. Jag trodde mer på säsong 2 skulle kunna bli riktigt bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
NuMo: Helt plötsligt tar man i och gör 3-3.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K:

Härligt. Vi behövde lite flyt nu, för vi känns aningen lätta.

Vi har farten, men vi får inget tryck och vi har svårt att få in pucken på mål och skapa tryck på returerna. Vi känns som en luftig maräng snarare än en kraftig mastig köttfärslimpa.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K: Tänkte just klaga på att man inte skapar nånting. Då målar man- Welch bakom alla Modomålen.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Pang-Pang Butler :)
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Robin Ztorken L: Det är faktiskt korkat att döma ut slutspel nu. Nog fasen blir det jobbigare, men det år typ 90 poäng kvar.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Det tror jag med men vi har ej råd att vänta eller? Jag tycker det verkligen behövs en ny Adam klarar ej av att stå varje match.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Dundee:
Tycker väl inte att något av dagens mål är en "tavla". Tror faktiskt att Reideborn kan jobba upp sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Nucky: Ja, det är redan klart. Det kan vi konstatera redan nu, tyvärr!
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Nucky: Ja jag tror i alla fall det. Avståndet uppåt växer hela tiden och vi plockar ej poäng. Jag kräver ej laget ska nå slutspel utan jag är nöjd man räddar detta och slipper kval. Hela säsongen vart fel från start.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Nucky: Äsch. Leksand var väl längre efter och kom ikapp. Sedan tappade de förvisso, men nog fasen kan man ta igen väldig många poäng om man får ett stabilt målvaktsspel.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Dundee: glömma slutspel efter 15 omgångar?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Fredrik Svensso: Jag tycker Backlund pga han är en svenskmålvakt man vet lite vad man får i honom. Istället för chansa på någon utländsk man har inte råd att bomma den värvningen. Sedan är Backlund på långa vägar ingen super målis men han skulle ge mer trygghet åt laget.

Nu senast snackades det om nån finsk målvakt och den erfarenhet modo har av finska målvakter är ju inte särskilt bra. Är väl egentligen bara Tarkki som varit ok.

Nu tror jag tyvärr ej det räcker med en målis för att rädda denna säsong. Utan med en ny målis kanske vi i alla fall kan undvika ett kval men slutspel är bara glömma. Det handlar om slippa kval och låta Andreas och Fredrik bygga från början nästa säsong.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
NuMo: Thomas din jävla nolla.... sjukskriv dig om du inte vill lira.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Dundee: vilken målvakt hoppas du på till modo?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K: Som vanligt. Studsar väl två gånger. Korkad utvisning.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Nucky:

Matchen är ändå jämn. Hittar vi tillbaks till första perioden med lite mer sammanhållna, synkroniserade lagdelar och utnyttjat båsplaceringen i den här perioden så kanske det räcker.

Fast vi måste klara av det här BP först.

Skröder kanske avgör. Skulle inte förvåna mig.

Fast vi får ju inte ut pucken, så nu är det uppförsbacke. Hur fan puckarna dalar in bakom Reideborn är otroligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Nucky: Backarna måste bara fram oavsett. De såsar på stundtals även om det ser mycket bättre ut nu. Det går inte att skylla på forwards heller, utan backarna ska upp!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
NuMo: känns ändå helt ok, ska komma ihåg att man inte hunnit träna mycket anfall. Under uppehållet prioriterades försvaret, och efter det har matcherna duggat tätt.
Tycker Skröder i första och Wilson-Thomas i andra inte alls hänger med.
De hinner aldrig checka fast pucken och hamnar konstant på efterkälken, backarna vågar då heller inte kliva fram och det blir långt mellan lagdelarna, lätt för Linköping att vända spelet osv
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Jag hoppas en ny målvakt är här tills på onsdag. Adam måste få vila och lägga detta bakom sig. Och jag vill ej se Bjurö i målet mot khk i en så viktig match.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
modomille: En Adam från i fjol hade nog ej lyckats med det där. Men när det gått troll i sakerna så spelar det ingen roll vad du gör oftast slutar det tyvärr åt det sämre då.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
NuMo: Backarna måste snabbare upp. Följ med deras forwards och stanna inte kvar som vid målet där Hedman och Welch tror jag det var stod flera meter in i zon och väntade passiva. Får vi med oss backarna upp kan de inte vända lika snabbt på oss och vi får mer fart hemåt förutom att vi får bättre understöd. Nu stod vi bara stilla, vilket gjorde det lätt att bara runda backen.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Dundee: Ja målvakter som är i zonen räddar sånt som inte ska gå att rädda.
Målvakter med oflyt släpper in sånt som inte ska gå in...
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
NuMo: Ja 2-2 Är absolut rättvist men så jävla surt att släppa den där sista. Hade varit skönare att haft 2-1 inför sista för vi kommer garanterat att göra nån blunder då med som tyvärr oftast resulterar i baklängesmål. Och hade man haft 2-1 så hade man större chans på poäng idag i alla fall.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Dundee:

Ja, Adam har inget flyt. Allt blir fel och jag är förvånad att inte skottet som gick utanför dömdes som mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
NuMo: Vi får aldrig i närheten av samma hönsgård som med Huras. Dock gör vi ju missar ändå ibland men.
Känns som vi låter LHC ta över lite när vi gör 2an. Lr växlar dom ba upp. Återstår att se.

Nä nu får Noah går för Hattrick!
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Fast är flyt mål så det sjunger om det Adam räddar men lyckas på något sätt nicka ner den så den går under honom. Känns som att allt går emot honom nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
NuMo: Ett mål som Adan borde ha tagit tycker jag men han ska inte heller få stå mitt i slottet.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Dundee:

2-2 år väl ses som rättvist efter den här perioden. Vi lyckas inte sätta ihop pusselbitarna i andra. Vi anfaller med forwards, utan större understöd från backar vilket tillåter Linköping att lätt ta över.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K:
eller så kunde Butler(tror de var nr 15) brukat allvar när han skulle försvara
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Dundee: Faen:((( det är så jävla viktigt med 3 poäng idag när vi spelar bra, förmodligen vikitigaste matchen för säsongen idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Dundee: Happy Lappy glömmer markera, jävulskt onödigt.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
modomille: Där var det alavaara/Huras igen. Backarna jättelångt inne i egen zon långt innan lhc anfaller. Kliv upp för i helvete.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Tycker vi gör en helt ok match. Känns skönt med att man ser ett spelmönster nu mot tidigare. Sedan så måste spelare som wilson och Thomas få upp tempot det är bara butler som har fart känns det som i den kedjan.
Kommentera


Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K:

Snyggt PP och Noa för göra mål igen!

Härligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Nucky: Det finns backar som har svårt att få pucken förbi sin forward och tydligen de som vill träffa motståndarna. Är Torp riktigt klok?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Monno: oh My fucking god...
Karjäveln längst bak är verkligen inte bra :(
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Tarasov: När spelet börjar bli bättre brukar man också få domarna med sig lite mer.
Rahimi fick en tvåa för en lätt dutt i ryggen framför kassen.
Ett par minuter senare åker två LHC:are in i sargen med huvudet före, efter betydligt omildare behandling än den som Rahimi stod för.
Annars ser det väl rätt bra ut för er. Med både Junland och Rakshani borta borde era chanser att vinna ha ökat markant.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Nä den rollen har Djuse tagit på sig. Han spelar så komplicerat att Steven Hawking ser ut som en dagislärare.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
spud: Så när Grundström spelat sig bort från förstakedjorna där han var malplacerad och hittat en kedja där han hittills gör en riktigt bra match ska vi flytta tillbaka honom? Samma sak med Nilsson som var bedrövlig i en mer spelande kedja, men har gjort sin klart bästa match såhär långt.

Nej spud, jag köper inte ditt resonemang.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K: Ja vi har spelat bra tycker jag. LHC vass i början men mattades rejält.
Lite surt mål av LHC minst sagt. Butler styr en perfekt i mål.
Kan inte lasta Adam allt för mkt för den. Styrningen var tyst också såklart...
Men jäklar vad Adam blev skärrad av den! Returer överallt minuterna efteråt.
Såg dock säkrare ut efter ett tag.

Men vilken chef Welch är! Efter han gör mål åker han och fistbumpar Reideborn. Så gör en ledare.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Vi måste ändra om i de första kedjorna. De som är icke puckförare stirrar för mycket och rör sig för lite.
Grundström och Ludde skulle jag gärna se gå in i de första på bekostnad av skröder och en till. Vet inte vem. ;) de killarna kör och stirrar inte på puckenhållaren.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K: Och som grädde på moset inget tokspel av torp än, missade iofs fram till Modo gjorde mål....
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
modomille: glöm inte bra fart i hemjobbet också. Skröder kedja är riktigt jäkla tung alltså, men jag tror att Dwyer kan mycket mer och då blir den kedjan oerhört nyttigt.
Fjärdekedjan har varit förvånansvärt bra. Det passar nog Nilsson mycket bättre att spela i en sådan kedja än att finlira med Possler och Pettersson.
Kommentera

« · 1710830 · »