1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479816 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00

1710974 · » Till forumet


Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Nygren anmäldes av fyra av varandra oberoende privatpersoner. Två av dessa överklagade dessutom till RF.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K: Ibland kan man bli bra less på all skit man skriver. ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K:
tror det var därför han var så bra i början, lite ödmjukare i sitt spelsätt.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Framförallt har Djuse en skridskoåkning som gör att ofta kan reparera sina misstag och är inte oäven fysiskt. Får man bara honom att spela enklare och uppträda lite mer ödmjukt finns det en hel del att hämta, men han måste vilja ta tag i den biten själv också.

Lyckades anmäla mitt eget inlägg. En bedrift i sig, men telefonen är bökig att skriva på:)
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Tarasov: tycker också Djuse har en rejäl uppsida, och att han verkligen är värd att satsas på.
Vi kan inte bara värva "färdiga" spelare, måste kunna utveckla dom själv också och våga ha tålamod även i A-laget.
Det är ju bara en grabb ännu, han måste få chans att utvecklas.
Hela laget måste få arbetsro, spelare som ledare.
Se bara på Tim Heed i Skellefteå..
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K:
Jo men att man spelar fel nån gång per match eller gör ett/några misstag per match får väl ändå anses vara normalt. Torp när han är som som värst går bort sig mer eller mindre vartannat byte..

Kan hålla med om att Djuse har något för hög svårighetsgrad i sitt spel, men han gör en hel del bra saker oxå. Tyckte att han under matchen igår gjorde fler bra än dåliga saker med brasklapp för att jag "tittade puck" framför datorn. Tycker att det är lättare att få en helhet lajv
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Djuse hade också ett par gånger när han skulle spela upp pucken, men där han genom att vara så överdrivet säker på sin kompetens spelades fast. Minns mest när han från burskydd lyckades spela fast Modo genom ren klumpighet. Det där med att spela enkelt är inte riktigt Djuses grej.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Monno:
Jo men det kan nog stämma:) skall kolla mer vid tillfälle
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Nja han hade mest ett byte som var riktigt riktigt dålig. Alla fel han kunde göra gjorde han.
Vek väl in i motståndare i egen zon typ 3-4 ggr.
Men sen var han inte lika farlig.
Kommer tyvärr inte ihåg tidpunkten när allt var väldigt komplicerat för honom. Gissningsvis runt när jag klagade på han. :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Monno:
Tyckte Djuse var ok i matchen, men kollade inte så noga just efter honom, men skall kolla noggrannare nästa match.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Visst är den onödig, inget snack om det. Men relativt det som Nygren gjorde så är det ett skämt.
Var är konsekvensen i bedömningarna? Det är lite som triss, "Plötsligt så blir du anmäld".
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Att Nygren inte anmäldes var givetvis tokigt. Men kan tycka att en anmälan är befogad i detta fallet. Armbågen är onödig, och tar i huvudet.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Instämmer med dig, han ser vad han vill se så att säga..bedrövligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
modomille: Tänker genast på Nygrens tackling. Peter Andersson ser alla möjligheter att ge sig på MODO. Ett jävla skämt är han.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Blake: Dom måste ha betalt per anmälan. Nått annat kan det inte vara.
Såg den igår. Ful, visst men anmälan.
Det är tragiskt. Snart vet inte spelarna vad som gäller.
Men i slutspelet så gäller inga lagar det vet man ju. Då ska man spela tufft..
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Blake: De är ju det som är saken det är bara våra spelare som anmäls för såna här fjantiga saker.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
modomille: men snälla nån. Två minuter köper jag men en anmälan? Går den igenom så kan man lägga ner SHL, för då lär ju allt anmälas framöver.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K: Det här är ett stort jävla skämt,Thomas tacklar Roe i ganska låg fart men precis efter han tacklade så satte han upp armbågen.Helt galet om det blir en avstängning.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K: Dock klandrar jag snarare hans tidigare tränare än Olofsson själv. Jag tycker att Modo varit usla på att utbilda spelarna de senaste åren. Jag har skrivit att jag tycker att man är glada bara juniorlagen vinner, men man ställer inte krav på spelarna att de följer givna riktlinjer och är disciplinerade.

Exempelvis tillåts vissa spelare gång på gång ta korkade utvisningar, men man ser mellan fingrarna på det. Modo brukar alltid ha flest utvisningsminuter och det speglar den brist på disciplin som råder. Ett annat exempel är spelare som skiter fullständigt i riktlinjerna, men så länge man gör mål och poäng så är det ok. Då gör det inte så mycket om man inte följer det man tränat på i form av försvarsspel, uppspel eller PP. Själv ser jag MYCKET hellre att juniorerna kortsiktigt skiter i resultaten, men istället kräver disciplin om det så kostar en massa poäng och att någon ledande spelare lämnar.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Massor av gånger, men Victor Olofsson känner jag mig extremt säker på.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K:
Kan du påminna dig om att du haft fel nån gång?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K: Sant, Svedberg hade samma problem.
Nu har säkert Adam mkt spöken som ska bearbetas. Det kanske skulle hjälpa att Bjurö får avlasta några matcher. För han vinner inga matcher åt oss, och detta smittar säkert av sig på övriga laget. Ingenting är starkare än den svagaste länken.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Tarasov: Givetvis kan jag ha fel, ungefär som att man kan tycka att reideborn är bättre än hudacek. Jag tycker att Olofsson är dålig på att styra motståndarna när han forecheckar, han slår på tok för många passningar parallellt med linjerna och är generellt dåligt utbildad i defensiven (som alla modojuniorer)
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K:
Ett annat alternativ kan ju vara att Ogie ser saken på ett annat sätt än du.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Svedberg hade väl samma problem under bägge sina säsonger här. Det var först när han fått upp styrkan som han gick till Brynäs och gjorde succé.

Per Hägglund på sagobladet svingar åt olika håll och det är nya grejor varje gång. Alltifrån att Reideborn håller till att vi snarast behöver en ny målvakt. Nu ska vi lägga ned säsongen, vilket jag tycker är fullständigt vansinne. Vi måste - i alla fall internt - sätta upp mål att jobba efter. Att bara flummigt köra en match i taget tror jag inte är motiverande i längden.
Sedan kan man iofs kommunicera vad som helst till murvlarna för att hålla dem lugna.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Säger inte emot att han har en tendens att falla framåt. Jag menar att han ändå inte räddat om han så vore spikrak. :-)
Med tillägg att jag inte sett reprisen ännu. :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Monno: Adam har sina akilleshälar. Bl a höga skott mot kryssen och sidoförflyttningar. Bl a ena målet mot FBK , när det blir en snabb sidoförflyttning så orkar han inte hålla upp överkroppen utan ramlar. Studera han på denna punkt så tror jag du håller med mig, men det kanske blev för många gravöl i restaurangen ;-) Linus hade samma problem men tränade upp styrkan i bål/ rygg muskekaturen.
Någon som ska se HV matchen live?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Ogie Ogilthorpe: Nu känns det som om du känner Olofsson och vill försvara honom av den anledningen. Olofsson är kanske tillsammans den med Grundström som är sämst på att spela taktiskt. Han tar väldigt många felbeslut och slår passningar på fel sida linjen, spelar med för smål marginaler och tänker mest bara offensivt. Jag skulle tyvärr säga att han är en av de absolut sämsta defensivt.

Skröder har förvisso sina svagheter, men det är rätt sällan som han inte slår ordentliga passningar och han brukar faktiskt spela relativt ok sett till blålinjerna. Jämfört med Olofsson så tar jag honom alla dagar i veckan till att försvara en ledning.

Olofsson har framförallt i inledningen varit riktigt bra, men det är verkligen inte en duktig defensiv spelare. Han är definitivt sämre än många andra på den punkten.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
mr_brasco: Att Olofsson skulle ha defensiva svagheter är rent trams. Han är på intet sätt värre än någon annan, snarare är han för j-vla smart där ute på banan i många situationer.

Att AJ inte spelar honom är rent ut sagt för dåligt. Jag undrar vad han har för koll. Grabben var vår bäste spelare innan uppehållet, gjort stora framsteg både fysiskt och spelmässigt tack vare hård försäsongsträning och producerar. Uppsidan är dessutom enorm. Då svara man med att peta ner honom till tredjefemman där han uppenbart inte passar in. Och ger honom minimalt med istid???

Samtidigt såsar Skröder på i första linan. Ja, nog lärde sig AJ en del av HV-tiden nog, en jag påstår nog att det inte var till det bättre. Svågerpolitik.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
mr_brasco: Det som oroar är att detta var ännu en hedersam förlust.
Såna var vi duktiga på ifjol.

Det som är positivt är att försvaret är 1000ggr lugnare än under Huras. Och då har inte Olausson haft en hel försäsong på sig och bett oss visa tålamod 50 ggr redan.

Sen något positivt och negativt. Welch är en jävla superduper spelare. Han närmar sig Salmela i bästa back vi haft sen 2007. Stor som ett as, pondus, elak, rörlig med puck och en riktig jäkla ledare.
Att han till och med bemödade sig att åka ner och fistbumpa Reideborn efter sitt första mål tycker jag visar vad han är för typ.
Det negativa med det hela? Ja utan att veta pengen så frågar sig nog Svarten om det inte var en miss att vänta...
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Nucky: att Victor Olofsson inte har märkts av så mycket i det senaste matcherna är inte enbart negativ. Visst han syns inte till offensivt men inte defensivt heller vilket är positivt.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Inte fasiken kunde Adam göra något åt de. Å då är jag ändå kritisk till honom nu.
Jag satt vid restaurangen=bra sikt och var helt säker på att han skulle avsluta. Han fintade som för en dragning men passade. Otagbar tycker jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Nucky: En ok match. Tycker försvarsspelet börjar se bra ut frånsett när Kwiatkowski och Djuse är inne då det ofta blir långa byten i egen zon. Torp fortsätter också att ställa till det för sig. Får han mycket tid på sig med pucken slutar det allt för ofta med bra målchans för motståndarna .Jag vill dock inte se några förändringar på kort sikt, det kommer att komma förkylningar m.m. som gör att andra kommer att få sin chans.

Possler och Pettersson verkar ha vaknat till... vilket behövs. 4:e linan gör det också bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Nucky: Generellt får vi väldigt många möjligheter att sätta ihop kedjorna när Ritchie är tillbaka. Nordamerikarna har helt klart problem i egen zon, men samtidigt känns det som om vi tar kliv varje match. Givetvis kommer det att komma sämre matcher, men serien är riktigt lång och får vi lite flyt kan vi börja vinna alla matcher mot de riktigt dåliga lagen och flera matcher mot de bra när de har en sämre dag.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
modomille: ja, Ritchie och Victor spelade riktigt bra tillsammans i början. Victor har försvunnit till stor del efter det.
Där finns sparkapital
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Nucky: Ritchie med Butler och Olofsson hade varit något :) tänk är vilken speed det hade varit i den kedjan.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Ja, det visst Dwyer som tappade pucken där. Synd. Tyckte vi såg ganska bra ut i tre mot tre men Linköping taktik att ta hög fart bakifrån och utmana rakt mot mål med en spelare i taget kanske var en ännu bättre taktik.

Vi snirklade omkring lite väl mycket i anfallszonen i stället.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K: hoppas du har rätt angående Dwyer.
F.ö är det nästan löjligt vilken klippa han är, Welch.
Enormt stark i närkamper och en pondus på isen som man inte sett sedan Sundström.
Spelar hittills väldigt enkelt, inte helt vän med pucken alla gånger men med tanke på hur längesedan han spelat är det förståeligt.
Ganska exakt vad denna trupp behövde.

En bra målvakt som kan avlasta Adam, så tror jag vi har bra möjligheter att nå slutspel. Kom ihåg att Ritchie snart är tillbaka också.
Hoppas dock man låter Ottosson få fortsatt speltid, han är en positiv överraskning.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
3 mot 3 i förlängningen men man kan ju inte bjuda på friläge efter friläge. Bra pucktapp vid avgörandet. LHC är smartare och därför vinner man matchen.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Men jag är inte bitter!!

För jag ser det på detta vis: FBK, borta, då vi har nya tränare och bytt taktik. Där fick vi två poäng i en match där jag räknade med 0 poäng. Sedan tar vi en poäng nu. Jag hade förhoppningar på att vi skulle ta en trea antingen mot Örebro eller mot LHC.

Nu har vi ändå 3 poäng på dessa 3 matcher. Godkänt tycker jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Dundee:
Reideborn får ta på sig sista målet. För vilken gång i ordningen faller han ihop i en sidoförflyttning? Han måste vara otroligt svag i bål/ mag/ rygg muskelaturen.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Dundee: Det är väl rätt solklart att Dwyer behöver tid. Lapierre hade svårt med tempot från början och i princip varenda nordamerikan som kommit till shl behöver rätt mycket tid för att komma igång. Det är väl bara Welch någonsin som inte behövt en startsträcka på några veckor med matcher. Dwyer är på förhand den bästa värvningen och jag tänker inte döma ut honom förrän om några veckor till.

En sak som kan tala för oss. AJ har dragit upp tempot på träningarna, vilket troligen gör att främst våra tyngre och äldre spelare har det jobbigt en tid. Minns ni inte exempelvis hur Brynäs förra säsongen gick ned sig med Bulan innan det vände. Det vore konstigt om inte vi behöver en startsträcka också.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
NuMo:
Tyckte att matchen från vår sida var bra. Flera spelare som utmärker sig positivt, vi möter ett av seriens bästa lag och kan få med oss en poäng.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Nucky: Och troligtvis en go kille som tillför ett bra tugg i omklädningsrummet.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Nucky: Känns lite som vinna eller försvinna på onsdag mot Karlskrona. Måste bli seger där.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Dundee: tycker Dwyer gör det bra får ofta lös puckarna och är pigg på rören.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
Dundee: han har stor NHL-rutin, det är det som räknas
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
NuMo: Var Dwyer som bjöd på sista målet. Den värvningen förstår jag ej. Han har inte uträttat mycket tyvärr.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
J F K:
Eller så har man lärt sig att inte ösa på i alla lägen.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
spud: Dwyer den här gången, men Possler med flera försökte också. Man får fan inte bromsa upp sådär, för då är det så djävla lätt att ta pucken från dig.
Kommentera

1710974 · »