1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530673 inlägg · 4121 ämnen

Modo - Loob 2013-12-07

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Och ingen alkohol har man

Monno:Men bänka spelarna!

Berka: Go natt...

Berka: magiskt 2-4

Berka: Varför byter man inte målvakt?

Monno: magiskt 2-5

Berka: Kom igen. Säg vad du tycker om Modo. Snälla!

Varför spela 60 minuter när man kan förlora på 34 sekunder..

Berka:

nä 2-5

Monno:

Genialiskt spel av Modo. Hur FAN kan man vara så dålig på att försvara sig.

Löövs skymning av Forsberg på 4-2 målet istället för att ta sin kille håller Åseleklass.

Jag tar valfri Allsvensk back före Hedman och Lehtivuori och lägger dessutom pengar emellan alla dar i veckan. 

ULTIMAVICI:

Om man försöker gå ikapp nu utan att ta avslut när man har bra lägen så kommer jag att kräva IQ-test på spelarna.

Undrar om Regehr gjorde många mål förra säsongen för att han faktiskt skjöt då?

NuMo: jag är nöjd, spelet lär sätta sig, det var snö ute igår och då tar det nog en 22-23 matcher innan vi kan göra en bedömning, sen tycker jag Modo har en bra defensiv, att fbk gjort mål är bara en synvilla.
Nä vi vänder detta, jag tror vi tar guld när Anders fått ihop laget

Berka: För mig så kokar det. Det är sämre än uselt. Det är nästan lika dåligt som Modos PP. Spelarna har ingen heder kvar just nu.

Färjestad gör inget, sen lägger sig Modos spelare och skrevar med benen som den billigaste hora. Det går inte att säga annat. Nu jävlar får överstehallicken se till att ta bättre betalt.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Berka: Är ju ganska tragiskt att vi faktiskt kan spela helt ok hockey för att sedan åka med huvudet under armen och ge bort matchen på några sekunder... Hur faan ska Forsberg ordna till det överstiger mitt förstånd, så jävla besviken

NuMo: Tänk att ett hockeylag kan påverka en så pass att man får migrän... Säger som Linda Bengtzing, hur svårt kan det va?

NuMo: Gnäller man på pp när man gjort två mål i denna matchen är det inte lätt att tillfredsställa folk:/
Tyvärr tar inte Sockan särskilt många puckar alls och Modo blev kaxiga efter att ha spelat ut Fbk efter noter. Spelet finns uppenbarligen där då man stund tals är riktigt bra.

Sätt in J20 nästa match så får vi iaf se grabbar som ger allt! Räcker för mig just nu, skiter i om de torskar med 15-0! Är först och främst hjärta jag vill se på planen.. Divorna kan få de sämsta osålda biljetterna för att se och lära!

När ska styrelsen fatta att Hensick inte håller måttet? Det som behövs är en första center som kan styra powerplay samt få igång en producerande femma. Sedan en back typ tollefsen som kan stå framför mål och spela enkelt backspel. Dave spina och Tj Hensick ut 2 nya in. Vet ekonomin är sunkig och att enligt vissa att Hensick fått förskotts betalning och är det så ska macke ha en rejäl känga man betalar aldrig en värvning i förskott. Men ned ett junior vm snart och 4 av våra mest tongivande spelare försvinner krävs rejäla åtgärder annars kommer raset bara fortsätta.

J F K: En mygga gör ingen sommar. Modo är kanske med minsta möjlga marinal över 10% i PP. Dvs. aningen sämre än slumpen.

Cyklob: Så hur ska du finansiera att sparka Hebsick??? Han har ju redan fått den största delen av lönen. Naturligtvis är det i detta skede snudd på omöjligt och det skulle absolut inte frigöra några större pengar till en ny värvning. Det vore lika smart att kasta pengarna i sjön.

Cyklob: ähh laget är det inget fel på om man börjar spela i 60 minuter! Tänk dig Leksands poängskörd om de spelat med Modos inställning...

NuMo: Kolla statistiken de senaste fem matcherna. Det har inte alltid sett bra ut, men jag tror man gjort sex mål de senaste fem. Det är väl fortfarande uselt i dina ögon, men det räcker för mig.

Cyklob: Sämste man på plan är ju Tollefsen.

Tycker ändå Hensick varit helt ok idag. Tycker överlag vi gjort en ok match. Förutom för dom där 34 sekunderna då... Efter det gick luften ur också såklart.

Och ska vi nu snacka dyra värvningar som spelar dom en påse bajs så är Cumiskey just överste skitspelare. Han får inte spela såhär bedrövligt dåligt i egen zon. Framförallt inte då han inte har ett rätt framåt. Sätt han med Kempe i nått självförtroende lägger lr nått. Ingen av dom har tyvärr många rätt just nu.

Ähh det enda rätta nu är att vi ser positivt på att det återstår många omgångar fortfarande och att svackan snart är över! Det viktiga i tredje nu blir att vi kämpar och blir det förlust ska vi ändå gett Färjestad en match!! Det som varit har varit!

J F K:

Hmm?

Jag är inte nöjd med resultatet de senaste sex matcherna. Jag har dessutom sett hur målen i PP gått till och jag vet inte om jag tyckert att jag blivit övertygad. Men vi hade ett bra PP idag.

Är du nöjd, eller missnöjd?

Ser man på de tre målen är det givetvis slarv men helt otrolig otur med studsarna

ULTIMAVICI: Det går knappt att göra tre mål på en halvminut om det inte finns några motståndare. I alla fall inte på uterinken i Forsmo utanför Sollefteå.

Redigerad kommentar

NuMo: Nästan snuskigt Hur mkt FBK får hålla i och haka..

Första är sargstuds som hoppar över Modoklubba och landar perfekt för FBK-spelaren, andra är slarv av Cumiskey men samtidigt får han inte träff på pucken och att markeringen missas är givetvis illa, sista är väl total otur när backen snubblar

Fortsätt nu grabbar!

3 till av Oscar Hedman ikväll och han får precis godkänt

Redigerad kommentar

J F K:

Var det tionde 2-1 situationen???

Dom måste sluta pincha som nåt jävla division 6 lag i Turkiet :P

Vad ska man säga? Vi sätter oss i skitsituationer men FBK har maximalt flyt när det kommer

ULTIMAVICI: Fan., Iofs,. så räddar inte vår målvakt puckar mot mål längre, men jag tror fan vi vinenr det här . Ett par tre PP  pch några oväntade avslut så vinner vi.

Redigerad kommentar

ULTIMAVICI: Djävla turmål igen. Dåligt hemjobb och här kan man inte skylla på Lehtivouri heller.

Sawchuk: Ja, eller får en forward ta Cumiskeys plats. Varken Hebsick eller Tambellini verkade hänga med.

NuMo: Det är ju sån jävla oflyt. Ullmark följer ju pucken men då tar den såklart på Joonas ben och ändrar riktning rakt mellan benen på Ullmark...

Men hem jobbet av laget är ju bedrövlig vid målet.

J F K: Hämtar vi upp detta springer jag naken runt kvarteret ikväll och lägger upp bildbevis!

J F K:

Turmål?

Att vi släpper till 1-2 situationer har inget med tur/otur att göra det handlar om för djävligt dåliga avvägningar av försvarare och tredje man. Vi snackar korpenklass på allvar.

Sawchuk: ingen som säger annat, men vi straffas oerhört hårt av misstagen! Kanske är positivt så detta blir en läxa

Sawchuk: Det vet jag, men Ulömark hade tagit pucken lätt om det inte kommit en touch menade jag var otur. Att ingen forward täcker upp när cumiskey kliver fram är givetvis dåligt och inte otur.

ULTIMAVICI:

Varför är Lethi och Hedman med?

J F K: Nu åker dom ju inte ens skridskor...

J F K:

Visst men släpper man till numerära underlägen i spelvändningarna flera gånger per byte så blir det för eller senare en touch här och där och ett par skitmål

Sawchuk: Hedman har ju faktiskt var jävligt stabil tidigare.

Monno:

Nja, han spelar ju hockey med en snöskyffel. 

Cumiskey som brukar va först åt alla håll höger inte alls med hemåt nu.

Tambo skadad vore ju toppen på kronan det...

Känslan blir ofta att vi är 5 grabbar på isen som kör sitt eget race och att det är mycket kvar innan det blir ett kollektivt lag.. 2/1 lägena kommer ofta när en back kliver fram och forwards inte har en tanke på att ta backens plats vid spelvändning..

Tambo flyger in i mål med en klubba i armhålan som dessutom hänger kvar när han ligger mörbultad bakom mål... Hakning? Svår matematik för domarna idag..

« · 1602733 · »