1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478765 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Luleå 100921

« · 1280051 Till forumet


Sv: MoDo - Luleå 100921
10-4 i skott och 0-2. Inte bra. Får väl hoppas målen speglar spelet nästa period.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Bad_Brett: Funderade på det också. Han har öppet mål och en klubba runt sig så han ramlar.

Sen kan man fundera på hur svårt det är att hålla koll på när en utvisad spelare kommer ut. Enligt mig så har man bjussat på två mål och det håller inte.
Speciellt när man inte är i närheten av samma fart på grillorna som mot Dif.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
NuMo:

Va i...? Varför blev det inte utvisning? En MoDo-spelare ska ju slå in pucken i öppen kasse!
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
FAN! Det där vill man knappt se i en bättre vinkel.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Ojojoj!
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Icing-Ove: Man behöver ju inte skänka bort mål med sönderskjutna klubbor och felbeslu
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
berghult:
Jag gissar att Wernblom får nio matchers avstängning igen om han glider fram till Luleås bås och hopptacklar "Bulan" Berglund ikväll....
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
oscaaaar: Ännu mer intressant är att enligt sportbladet (pappersversionen) så ska Björn Bjurling stå i Modos mål ikväll.
Det tror jag vad jag vill om...
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Björn W: Får det plats lika många nu när sugrören lagt ut i midjan?
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
OKT eller Hedman ikväll på Abbotts?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Paddan: Hälften av ståplatsbiljetterna osålda 1½ timme innan nedsläpp i en tidig seriefinal mot ett lag som vi påstås ha haft någon slags rivalitet med under 90- och tidigt 00-tal.

Man kanske kunde bygga några budget-boxar för partajande kompisgäng på ståplatsytan istället?
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Frisco: Tjoho... den ena domaren blåser för allt och den andra domaren ser ingenting... tro vem av de som tänkt få huvudrollen idag
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Referees:    
Sjöberg, Patrik    
Lärking, Christer    

Linesmen:    
Käck, Johannes    
Ahlström, Anders
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Hahl Bundy: Hahaha det vore något det.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Hahl Bundy: Tror inte heller någon kollar upp det vid gränserna och det är väl egentligen uppgjort för att den så kallade gråzonen är en fuskzon och det är ruskigt dåligt mot de andra lagen.

Tror inte alls på att man ordnar transporter precis varje kväll samt hyr flyg / helikopter i vissa fall för då äts de där 15% upp ganska fort. Eller hur många % det nu är.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Fotboja o GPS kanske?
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
MorganaLefaey: Ärligt. Vem kan kolla detta? Finns ju ingen som står vid gränserna mot Norge o Finland o jag tvivlar att nån från Hockeyförbundet sitter i Niinimaas bil heller.

Kanske idioten Mikael Lundström kan skjutsa honom ett tag framöver?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
MorganaLefaey: Han kanske kan få hoppa på M/S Helena i Husum och komma ut på internationellt vatten om han har tur?

Seriöst, det här agerandet håller riktigt låg nivå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Björn W: Verkar i alla fall som det är 23:59 som gäller och att det inte är beroende på när de åkte in över gränsen. I alla fall om man skall tro det lilla klipp från AB jag fick från Qwertas via e-mail.

"SÅ GÖR STJÄRNORNA
Janne Niinimaa kommer bo i Uleåborg, men bila till Luleå för träningar och hemmamatcher. Dessutom kommer han bland annat spela i bortamatchen mot Färjestad – och direkt efter matchen bila till Oslo. Han måste lämna Sveriges gränser före 23.59 – annars kommer artistkontraktet träda i kraft tidigare än Luleå Hockey planerat."

Så nog bör man fundera lite på hur man lyckas ta sig ut ur landet på 2,5h från Övik en tisdagskväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
MorganaLefaey: Det kan ju kännas lite slumpmässigt vad som kommer till myndigheternas kännedom, men en drivkraft man inte ska underskatta är nog vilken medial genomslagskvalitet en affär kan tänkas ha.

Den gamla Division 1 Norra-serien var ju proppfull med intressanta ersättningslösningar till spelare och tränare, men väldigt sällan granskad och ännu mer sällan var det någon som åkte dit.

Pratar vi däremot högsta serien så är vi ju själva i en process som pågått i ett par år och som mest verkar syfta till att få till stånd något slags prejudikat. Den kring hallhyran, alltså.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
TIKbiff: Jag vet faktiskt inte. Fick för mig att det var så att man inte fick vara kvar i landet från ett datum till ett annat. Men jag kan ha fel.

Hur som helst så blir det väl ganska jobbigt att åka från Tornio ner till Övik 50 med genomgångar, mat, match och göra sig redo för rörelse igen och sedan ta sig ut ur landed innan 24 timmar gått.

Ska lag pyssla på med gråzoner så bör de väl inspekteras lite också. Inte för att jag tror att någon skattemas eller hockeyligarepresentant orkar göra det innan de får möjligt fusk serverat på ett silverfat.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
TIKbiff: Man ska väl vara folkbokförd på den plats man "åtnjuter sin dygnsvila", men troligen så lär väl bland annat den här diskussionen vi har nu bli framgooglad av någon tjänsteman på Skatteverket ganska snart. :)
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
MorganaLefaey:
Rätta mig gärna någon om jag har fel men jag tror inte att det är klockslaget vid midnatt som räknas utan timmar sedan han passerat gränsen.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
MorganaLefaey: Han kommer bara spela 2 perioder :)
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
MorganaLefaey: Ska vi ringa och tipsa gränspolisen att hålla utkik efter Niinimaa? ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
MorganaLefaey: Bara att hoppas på förlängning och straffar ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
MorganaLefaey:

Starflower
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Make Believes: Det mest intressanta är väl hur Luleå skall få Niinimaa ut ur landet innan 00:00.

Blir hyra en helikopter eller något. För att ta flyg ut ur landet hinner han inte med efter matchen och bussa upp och ut via norrland lär inte heller gå även om han hinner med nya snabbtåget.

Undra hur stor koll de har på dessa gråzonsryttare?
Har svårt att tro att de verkligen kollar om personen i fråga verkligen åker ut och in i landet om vart annat.

Andrafemman: Janne Niinimaa, Topi Jaakola – Karl Fabricius, Anders Burström, Simon Hjalmarsson.
Kommentera


Sv: MoDo - Luleå 100921
Poffa: Jag klickar mig runt ett varv i alla fall. :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
shinzawai: Gissningsvis räknar han blå prickar på Ticnet.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Björn W: Var hittar du biljettinfo? Ticnet? Jag hittar ingen info på MH.se längre.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Frisco: Ser ut att bli en genomusel publiksiffra som belöning för de 2 inledande segrarna. Likviditetsproblem innan den 25:e, eller vad ska man hitta på för ursäkt för er? :)
Kommentera

MoDo - Luleå 100921

MODO Hockey mot Luleå Hockey 19.00 i Fjällräven Center tisdag 21 september:
Målvakt:
32 Tuomas Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).

Backpar:
18 Per Hållberg, 3 Mattias Timander
12 Daniel Josefsson, 55 Ole-Kristian Tollefsen
2 Jens Westin, 8 Charlie Cook.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson
17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 13 Niko Dimitrakos
25 Anton Hedman, 87 Robert Rosén, 26 Kristian Forsberg
6 Magnus Häggström, 39 Per Svartvadet, 28 Jacob Blomqvist.

Extraspelare: 53 Eddie Larsson, 49 Mathias Trygg.


Challe: Känns perfekt med en ny hemmamatch
Efter två raka segrar, senast mot Djurgården i lördags, är det dags för match hemma i Fjällräven Center för MODO Hockey igen. Nu mot Luleå HF i en match, som annars hör hemma i omgång åtta men flyttats då Björn Skifs den kvällen tar hand om arenan.
- Det känns bara bra med match igen, säger coachen Charles Berglund. Match lördag-tisdag känns perfekt eftersom grabbarna var lediga på söndagen och sedan hade vi sen träning på måndagen.

En träning som innehöll mycket glädje och också en hel del fart.
- Det blir ibland en balansgång med träningar mellan matcherna, men det går inte att bara lalla omkring. Hela tiden handlar det om förberedelser inför kommande match - och hela tiden handlar det också om att fokusera på intensitet och annat.

Det är tätt på given med besök av Luleå i Fjällräven Center, tredje gången redan i höst.
- Tror jag är en fördel för båda lagen. Vi vet var vi har varandra och Luleå har ju liksom vi startat bra med två raka vinster. Speciellt starkt av norrbottningarna att vinna derbyt mot Skellefteå trots att man tappade 3-0 till 3-3.
Noterbart om laget

Noterbart är
A t t MODO ställer upp med exakt samma lag som senast. Hans Jonsson ur spel på grund av sjukdom.
A t t MODO Hockey hoppas på bra gensvar från publiken då det gäller insamlingen för de miljoner som drabbats efter översvämningen i Pakistan. TV 4:s "insamlingsledare" Kristin Kaspersen finns på plats vid matchen.
A t t nye förbundskaptenen Pär Mårts, som besöker alla lag i elitserien innan Tre Kronors första turnering den här säsongen, finns hos MODO Hockey matchdagen.
A t t vänskapsmötena mellan lagen i höst slutat 1-0 till Luleå och 4-2 till MODO (genrep).

Kommentera

« · 1280051