1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480917 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Luleå 120107

« · 1454891 Till forumet


MoDo - Luleå 120107

Igår seger med 3-1 i länsderbyt mot Timrå. I morgon väntar norrderby för MODO Hockey – mot serietvåan Luleå.

– Vi räknar med en tuff och tät match, säger headcoach Ulf Samuelsson.

När MODO Hockey idag genomförde sitt träningspass så var det många supportrar på läktaren.

Supportergruppen MODO Syd är ju på besök.

– Riktigt kul, vilka härliga supportrar vi har, säger Per-Åge Skröder som tillsammans med lagkamraterna efter avslutat träningspass också passade på att träffa supportrarna.

– Det är det minsta man kan göra.

Stämningen i MODO-lägret är god efter att man för fjärde gången den här säsongen besegrat länsrivalerna Timrå.

– En riktigt bra genomförd match av oss och vi vann fullt rättvist. Nu har vi njutit av den segern ett tag men nu ligger allt fokus på morgondagens match, säger headcoach Ulf Samuelsson.

Det är serietvåan Luleå som står för motståndet i morgon. Luleå som igår vann seriefinalen över Skellefteå med 3-2 efter straffar.

– Luleå är seriens mest formstarka lag. Noterade att de har tagit fem raka segrar, säger MODO Hockeys lagkapten Ole-Kristian Tollefsen.

Det har varit täta matcher mellan MODO Hockey och Luleå den här säsongen. Senast lagen möttes – på annandagen vann Luleå efter förlängning. När de möttes i Fjällräven Center i höstas vann MODO Hockey med 3-1.

– Vi är inställda på en tuff och tät match. Luleå är oerhört tighta i defensiven samtidigt som de stressar och pressar hårt, säger Samuelsson.

När det gäller MODO Hockeys lag inför morgondagen är det inte några större förändringar att vänta. Backlånet Karl-Johan Lundström har återvänt till Björklöven.

– Vi tar ut laget efter värmningen i morgon, meddelar Samuelsson.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

Salle:

KJ får inte fortsätta, däremot får Dennis Bozic vara med.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
NikkiNine: Björlöven har match på söndag i Kiruna. Sundsvall har däremot inte nästa match förrän på tisdag. Det är säkerligen anledningen till bytet.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

Wayne Gresky: Jag vill nog dra det lite längre, till och med.

Jag tror att Modo är genuint intresserade av Bozic som spelare. Han passar in i spelprofilen som Macke har sökt i många andra värvningar och han är dessutom en högerskytt.

Jag tror att Modo ville låna honom redan till gårdagens möte mot Sundsvall, men att det inte gick med tanke på kvällens match i Allsvenskan för Sundsvall. Därmed blev Lundström en nödlösning.

Nu väljer man att ta hit Bozic för att testa honom och se hur han sköter sig på Elitserienivå. Om det funkar bra skulle jag gissa på att Modo väljer att försöka "köpa lös" honom från Sundsvall redan den här säsongen. Alternativt om det inte går att lösa så ser vi honom i Modo nästa säsong.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

Poffa:

Var också i dessa tankar. Synd att det inte går att se istid för Allsvenskan, hade varit intressant att se hur mycket han spelar i matcherna.

Ska vi också tro att Bohman följde med J20 ner till Linköping?

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

NikkiNine: Han har nog skapligt med istid. När det gäller högerfattningen så kan väl det vara trevligt, han verkar dock inte få mycket uträttat framåt. Inget PP-mål den här säsongen och ganska få skott totalt. Det viktigaste i nuläget är dock att han kan göra ett stabilt jobb i egen zon.

Vid min titt i Sundsvall noterade jag för övrigt att en enda spelare med fler än fem spelade matcher har positiv plus/minus, hans namn: Anton Byström. Tycker att han borde kunna göra nytta i MoDo nästa säsong.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

Wayne Gresky:

Ser ärligt talat ingen öppning för honom till nästa år.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
NikkiNine: Jag såg Nikki Nines gitarr idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
NikkiNine: Jag hade nog hellre sett Anton här än Kristian Forsberg (som dock spelat upp sig) och Anton Hedman. Troligen också hellre än John Westin. Vårt problem med fjärdekedjan är att den är för dålig defensivt och det är riktigt illa när deras uppgift är ju att spela 0-0. Anton Byström var i alla fall ifjol bättre defensivt än de flesta forwards i tredje och fjärdekedjan.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
NikkiNine: Bohman är inte med J20. Då vi bara hade fem backar igång för fullt på träningen igår kan Bohman nog få speltid idag ändå.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

J F K:

Ja, men målsättningen måste vara att förbättra laget och då tycker jag inte vi ska "ersätta" Hedman/Forsberg utan ersätta andra spelare så att hierarkin flyttas ner lite. Har som du kanske sett mer än en gång propagerat för att vår fjärdelina nästa år borde vara Madsen-Andersson-Westin, som jag tror blir en bra checkinglina. Vore bra om det var något liknande nästa år:

Skröder-Sundström-Danielsson*
Axelsson*-Ritola-*
Hari-Påhlsson-Svensson
Madsen-Andersson-Westin

* betyder att ifall de lämnar så borde det värvas någon lämplig ersättare i samma kvalitetsnivå.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
NikkiNine: Vi har ju redan idag ett lag som antagligen kostar lite mer än vad vi egentligen har råd med. Att då lägga stora resurser på fjärdefemman är inte rimligt. Jag har dessutom en stark känsla av att både Madsen och Andersson skulle vara ytterst missnöjda med de rollerna. Jag skulle faktiskt inte bli jätteförvånad om Andersson försvinner till nästa säsong.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

Wayne Gresky:

Har precis samma åsikt som dig angående NikkiNine's lagförslag. Det där laget skulle vara väldigt dyrt, tror knappast modo har ekonomi för att ställa upp med det där laget nästa år.

Precis som du säger kommer spelare som Madsen och Andersson nog inte acceptera att spela i en fjärdekedja, så risken är nog att dessa blir väldigt missnöjda och kommer vilja lämna.

För mig är Andersson och Madsen spelare för en tredjekedja, kanske tillsammans med Påhlsson (om han skulle komma hem). Denna kedja borde kunna vara ett hot framåt samtidigt som dom kan ta bort motståndarlagets bättre kedjor. Sedan får dessa tre mer istid eftersom att dom alla kan spela BP. 

Även fast Sundström och Skröder är bra i BP skulle jag helst se att man hittar andra spelare som kan spela BP så dessa två får spara krafter och koncentrera sig på PP och 5 mot 5.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
Kuben returns

Referee(s) Thomas Forsström, Thomas Andersson
Linesmen Jan Sandström, Tomas Ahlström
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

Rytter:

Påhlsson i tredje blir nog bra ska du se... :)

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
Kvällens sälklubbare

           
Goalies  
32. Tellqvist, Mikael
30. Ullmark, Linus

1st Line  
55. Tollefsen, Ole Kristian
51. Ahnelöv, Jonas
 
44. Danielsson, Nicklas
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge

2nd Line  
22. Pöck, Thomas
3. Lehtivuori, Joonas
 
23. Svensson, Björn
18. Ritola, Mattias
31. Axelsson, Dick

3rd Line  
29. Bozic, Dennis
6. Byström, Ludvig
 
26. Forsberg, Kristian
19. Schremp, Rob
17. Madsen, Morten

4th Line    
53. Bohman, Marcus
 
35. Westin, John
13. Andersson, Fredric
25. Hedman, Anton
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

Rytter:

Forwards

Skröder - Sundström - Zuccarello

Madsen - Ritola - Axelsson

Possler - Krüger - Hari

Svensson - A.Byström - Westin

Backar

Tollefsen - L.Byström

Pöck - Lehtivouri

Ahnelöv - Bohman

Målvakter

Tellqvist
Forsberg

Kommentera


Sv: MoDo - Luleå 120107

Gusse: Modo ser riktigt bra ut på lineuppen.

Susse is back again and again and again.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

NuMo:

Den satt där den skulle! :)

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

NuMo: Ojojoj Vad snyggt! Danielsson.

Ge Skröder ett tvåårskontrakt med ett tredje optionsår.

Tydligen finns det en liten chans att döma bort det trots att det är solklart.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
yngwie: Går den igenom nätet?
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

NuMo:

Jag vettefan alltså vad som händer med pucken där.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
Wayne Gresky:

Gör ingenting om Andersson sticker. För övrigt är det samma roller som de har idag. Fem mot fem och bp. Skillnaden blir att vi får fyra bra kedjor.

Om detta laget är dyrt och så dåligt, så blir vi nog som Timrå nästa år om vi ska dra in och spela med medelmåttor som Anton Byström.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
NikkiNine:

Känns för övrigt meningslöst att snacka ekonomi innan vi vet årskortsförsäljning, sponsorer m.m. till nästa år.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

Ritola snurrar duttar och fjuttar. Två ingridienser saknas. Avgörande passning, eller rejält avslut.

Dick åker och gör långa knixiga dragningar och vrånga passningar utan precis adress. Saknar fart och kraft och seriösa hot.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

Nu är vi tillfälligt utklassade. Vi har inget mittfält.

Varför inte kolla video om spelaren var inne i målgården?

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
NuMo: Spelare i målgården? Någon? Ingen? Nehe...
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

NuMo:

Så jävla sjukt, inne i målgården så de smäller om det!!

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
yngwie: Skandal att domarna är så jävla efterblivna!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

yngwie:

Domarna visar klass. Granskar Danielssons jättepärla i flera minuter, men dömer mål direkt då det är solklar offside i målgården.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
digitalbath: Nästan dags för en timeout. Vi är ju totalt stillastående och utspridda. Varför hjälper man inte varandra?
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

Bad_Brett:

Förbannat så jävla tragiskt. Hade det varit Modo så hade det blivit bortdömt.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
NuMo: Otroligt svag första period!
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

yngwie:

Kanske har nånting att göra med att Pöck "hakar" in honom i målgården? Jag kan inte regeln, så jag vet inte.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

NikkiNine:

Dom snackade om det på canal + sport nyss, alla var eniga om att det skulle dömts bort.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

NikkiNine:

Det är givetvis därför de godkänner målet, men å andra sidan har han all möjlighet att svänga undan. Nu tar han snarast tillfället i akt och svänger rätt in i Tellqvist. I sådana fall ska det vara 2 minuter för hooking på Pöck, samt 2 minuter för interference på Luleå-spelaren. Jag menar, Axelsson blev ju utvisad för Interference mot Skellefteå när han blev brutalt intacklad i målvakten.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
NuMo: Det finns ett bra svenskt vokabulär att tillgå: Kubjävel.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
NikkiNine: Till och med boorken håller med att de var offside i målgården! Då måste de ju vare det:-)
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

Bad_Brett:

Precis, det är ju inte så att han väjjer för att undvika. Han kör bara rakt in!

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

yngwie:

Bara att hoppas att spelarna har fokus på det dom kan påverka.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
NikkiNine: Tyvärr agerar vi som en grupp juniorer nu och tittar på puck bara. Vi blir helt utspelade.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

NikkiNine:

Å det verkar dom inte ha.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
NikkiNine:Nu är vi utspelade.Tyvär står många Modospelare och tittar på iställett för att åka skridskor
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

Gusse: Nu har vi fått ett par solklara, men nästan slumpartade chanser. Men när de går till Svensson och Madsen så är ju risken att det blir mål obefintlig.

När det gäller spelarnas effektivitet så har det smalnat av rejält. Det är numera bara Danielsson, Skröder  och i viss mån Axelsson som kan göra mål.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

NuMo:

Det är där Nagy kommer in i bilden.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

yngwie: Fast en viktigare fråga att klura ut är varför det har blivit på det sättet. Det känns nästan som att inga andra än dem ens försöker längre.

Tidigare var både Madsen och Fredric Andersson gubben i lådan.

Våra backar kan lika gärna skjuta 90 grader åt fel håll och ändå vara lika nära att göra mål som annars. Susse har helt blött krut. Schremp. Förutom för lite poäng, vad gör han?

Det är konstigt. Bara för att Axelsson blev skadefri verkar det som.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

NuMo:

 

Så kan vi lägga till Skröder i listan med.

Men ta bort Madsen! ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107

yngwie: Kors i taket!

DANSK DYNAMIT!

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
NuMo:Heja Madsen..Vi kanske skall klaga på flera
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 120107
NuMo: gubben i lådan;-)
Kommentera

« · 1454891