1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482865 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - Luleå 2006-01-05

650174 · » Till forumet


Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Dream Team:

Nu menade jag iofs att just Luleklacken skulle passa på att njuta, eftersom deras hall är byggd så att ljudet stannar någonstans mitt i.

En rolig sak är att de som var till Övik från Lule verkar ha tyckt att det var roligare att de fick ihop en stor klack än att de vann matchen. Vilket slöseri...då kunde vi lika gärna ha fått vinna, de njöt ju uppenbarligen ändå.

Nåväl, ny vinstchans idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Poffa:
Äh, illasinnat förtal. Försök inte med den där gamla desinformations- kampanjen. Det sägs att om man upprepar en lögn tillräckligt många gånger så blir det en vedertagen sanning. Jag tror det stämmer utom i två fall som ingen kan övertygas att tro på:
Att jag skulle vara modoit är lika sannolikt som att pojkarna från Alfredshem skulle vinna SM-guld.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05

westerlind:

Äh, du är ju ingen bortasupporter, du håller ju på MODO. Du räknas därmed inte.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Poffa:
Hmm, Vilda Westerlind har man väl hört någon gång, men visst - på engelska blev det lite coolare. Tack Poffa, det var vänligt sagt.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05

Määk:

Jo, men det är så sällan som Wild West Support är på besök.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Frisco: Är ni inte glada när ni får fin besök? ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Modoante: Inte så konstigt tycker jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Määk: Tycker det är konstigt att av alla bortaklacker som kommer till kempis så sköter sig alla utom luleåfans konstigttycker jag
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Määk: Pinsamt pinsamt. De oskrivna reglernas uppbrott av en nyfjunig människa. Pinsamt pinsamt.


z2
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Poffa: Vad vet jag, kanske är det recept utbyte. Ähh, Ni cykloper kommer aldrig förstå ändå.

Varför jag har skrivit alla mina inlägg i erat forum beror nog på att jag reggade mig här igår och ville bara retas lite med er efter vinsten på isen och på läktaren.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05

scim:

Han är väl bara van sitt gamla forum och har navigerat fel, den stackaren. Kan inte vara lätt att gå från världens sämsta forum till ett mer normalt sådant.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Määk: Mellan "gjorde" och "när" ska det in "med Jonathan Hedström"
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Poffa: Eventuellt utan ´
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Frisco: Jajustja, Yelverton den gamla lipgäddan. F.ö. intressant att lulingen Määk skrivit 100% av sina inlägg i vår gästbok, är han inte välkommen hos sina egna?
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Poffa: Yelverton Tegnér
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Ylverton, heter han ju.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05

Frisco, ser du? Määk är på väg att förlora en diskussion och kör den gamla "Byta ämne genom att komma med gammal skåpmat"-varianten.

Undra om han glömt hur Ylvert brukade göra?

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05

Määk:

[Sen så är det inte alltid Lener klagar när han pratar med domaren, han brukar köra den taktiken för att bästa formationen ska få vila lite extra så att dom kan hoppa in på isen igen så snabbt som möjligt.]

Då undrar man vad han säger till domarna. Är det receptförfrågningar, eller är det helt enkelt så att du tror en väldans massa och inte kan se att klagande på domaren trots allt är någon alla tränare kör med, även Lener?

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Frisco: Lener sitter då inte och skickar ihopklippta videoband med Modo spelare till förbundet som en viss Hedin gjorde när vi möttes i slutspelet sist.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Paddan: Åhh fan, var era backar så slutkörda?
Lückner får väl läsa nåt avsnitt ur "Sagan om ringen" för domaren nästa gång.
Det borde väl räcka för att era killar hinner hämta andan...
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Huge: Varför ska man svara med en fråga på en fråga? Politikersyndromet har slagit till igen kanske?
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Huge: Jag tror faktiskt att man hade genomskådat det ifall Lückner skulle ha tagit någon minuts samspråk med domaren lite nu och då igår, för det var väl ungefär vad som hade behövts för att backarna skulle hinna återhämta sig lite grann.

Äh, vi får helt enkelt hitta på någon typ av egna "reklamavbrott". Fler influenser från NHL är ju ett måste...
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Frisco: En gissning från min sida är att om Lückner gjort likadant så hade det kallats för ett taktiskt genidrag.... :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Määk: [han brukar köra den taktiken för att bästa formationen ska få vila lite extra så att dom kan hoppa in på isen igen så snabbt som möjligt]

I så fall är han en ännu mera hycklare.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
knaskamilla: Det är väl bara de närliggande lagen som får ihop så stora klackar, fullt logiskt. Jag vet inte hur många Timrå kommit upp med, med ett par bussar är det nog. Plus bilar, såklart. Jag tror dock inte att de klackar som nu är så pass stora att de hörs till andra sidan njuter främst av den anledningen. låter man myclet så har man väl i regel en anledning att göra just det. Glägjen och hänförelsen lär i första hand bero på glädjeämnet i sig, och inte om man nu ev.lyckas överrösta hemmaklacken eller inte. Hemmaklacken är väl sällan så hemskt välbesatt heller, för den delen. Det är väl som vanligt även där. Det är till bortaresorna, ja, de som arrangeras, som det stora antalet supportrar vallfärdar. Det är min erfarenhet, i vilket fall.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Poffa: Lener kanske stod i båset och gnällde över hur mycket Modo filmade i matchen och att domaren köpte det? Sen så är det inte alltid Lener klagar när han pratar med domaren, han brukar köra den taktiken för att bästa formationen ska få vila lite extra så att dom kan hoppa in på isen igen så snabbt som möjligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Poffa: Tänkte inte på det...
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05

Paddan:

Nä, du är ju inte riktigt 100. :-)

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
65selander:

MoDo brukar väl vara runt 20 någonstans. Hur stor klacken varit när på bortaplan kan jag däremot inte svara på. Det måste ha varit i Timrå vi hade stor klack sist, i alla fall. Tror jag.

Men som sagt, de 120 som åkte till Övik måste ha njutit av att kunna höras över till andra sidan. I alla fall hoppas jag att de tog chansen att njuta av det.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
65selander: Jag har aldrig varit mer än 120...
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
knaskamilla: Glöm inte att dom var mer än 120. Det är väl mer än vad MoDo har varit på länge när det gäller bortaplan?
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Albert Hall:

Jag tycker att Luleåklacken ska vara glad för att de hade chans att höras över till andra sidan hallen för en gångs skull. Här kommer lite mer fakta om klackar, för säkerhets skull: när den klack man står i håller igång hör man inte den andra. Inte särskilt väl eller ofta i alla fall.

Jag tycker det är imponerande att Luleklacken inte sjöng falskt. Eller också hördes det bara inte tillräckligt väl att de gjorde det, jag vet inte.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05

Albert Hall:

MODO har också vetat hur det hela skulle fungera. Sedan försökte man få hem dem tidigare själva, något som inte lyckats och det är nog det som Harald är besviken på.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Poffa:

Du missförstod mig nog lite. Jag uttryckte mig nog otydligt. Kalla till sig domaren under match och säga sina åsikter tillhör ju coachens jobb och det är Lener otroligt bra på. Helt klart en sorts gnäll, det håller jag med om. Sådant påverkar domaren och ger det egna laget ofta en liten, liten fördel under pågående match. Fast skylla förluster på domaren på presskonferenser och liknande efter mach luktar ofta bad loser.

För övrigt så tillhör inte Lückner dom ledande i den branchen heller om du nu trodde att jag tyckte det. Jag gillar för det mesta Lückner.

Annars så har Luleå också en spelare med i JVM. Luleå tog den 12:e december (eller möjligen på själva luciadagen?) reda på vilka villkor som gäller för hemresan och till vilken match som Robin kunde tänkas vara spelklar till med de olika alternativen för hur framgångsrikt JVM-laget varit. Man fick reda på fakta och accepterade dessa.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Albert Hall: "Kanske kan den ilskna, homofobiska och italieninspirerade modoklacken lära sig nått av att lulioklacken i en timme i sträck sjunger att man älskar det lag man håller på?"

Tveksamt, för tydligen är det så att om man inte får skrika "Hata" i varannan ramsa så har man ingen riktig klackkultur... eller något sånt.

Själv nöjer jag mig med att sitta och muttra medan jag dricker ljummet kaffe.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05

Albert Hall:

Haha. Lener gnäller inte på domaren. Nä, han frågade väl efter receptet på pitepalt när han kallade till sig domaren. För tredje gången.

Vad det gäller spelarna i JVM så beror allting på att Ishockeyförbundet bokade märkliga resor. Tur inte Lulio har sådana problem.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Paddan och Poffa:

Lener är kung. Oerhört bra för inaveln inom svensk hockey. Han gnäller till exempel aldrig på domaren. Däremot helt rättmätigt på fuskare. Han skulle heller aldrig sitta och grina dagarna i ända på flygplan som inte flyger när just han vill. Även om Lückner har rätt i just det här fallet så luktar det lite bad loser att tjata om det överallt. Kunde inte Modo (och Brynäs) kollat innan hur hemresorna var bokade innan fakta sent om sider låg på bordet? Pratar vi proffs eller amatörer?

Annars så säger jag än en gång att lulioklacken verkligen verkar ha gjort ett stort intryck. Jag tror jag aldrig har läst att någon motståndarklack har gjort så stort intryck på sveriges mest berömda cykloppublik någonsin! Det måste anses som ett stort beröm till Lulioklacken.

Kanske kan den ilskna, homofobiska och italieninspirerade modoklacken lära sig nått av att lulioklacken i en timme i sträck sjunger att man älskar det lag man håller på? Blandat med lite mopedhumor visserligen... :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05

65selander:

Inte så mycket hata. Däremot skrek de om att de skulle stjäla fordon och sedan skrek de "Vi vill ha Luliopolisen". Snacka om märkligt.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Frisco: Kom på matchen igår att tänka på en intressant "Lika som bär". Slavomir Lener och Borat.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05

Frisco:

Och det kommer från mannen som stod i båset och försökte snacka bort årets mest solklara hakningsutvisning. Jag tror den gode Lenert skulle behöva ett par glasögon, modell starka.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Paddan: Haha. Vilken enögd Lenert. Pinsamt uttalande.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Poffa: Intressant att läsa Leners kommentarer om filmningar från motståndarna. Undrar hur han skulle kommenterat den andra utvisningen för fasthållning på Damgaard där Damgaard knappt hann närma sig Lulespelaren innan Lulespelaren stöp som en fura.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Poffa: Vad får jag för mat....

Hur många "hata" ramsor fick ni höra igår?

Förövrigt så leder Rögle med 1-0 nu (5-3 spel)
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05

Määk:

Bu-freaking-huu. Dåliga vinnare som du gör sig icke besvär. Vem vet, kanske var du en av idioterna med Luleåprylar på sig som sprang omkring och slogs med 14-åriga smågrabbar, allt för att känna sig manlig.

Torka dig nu med handduken så moppemuschen försvinner och spring hem till mamma, maten är nämligen klar.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Määk: Jag som trodde att det var det gäng Lulefans som drog runt hallen och ropade och skrek och även stod på stora stå och fjantade sig en stund
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Modoante: Modos cyklop-supportrar är dom enda som skämmer ut sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Määk: Saninge är nog snarare att varje gång Luleåfan anordnar en resa till övik så skämmer dom ut sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
NuMo: Haha, det kan inte vara kul för er Modoiter att, varje gång Luleåfans har anordnat en resa ner dit, bli utklassade på läktaren i eran hemma arena.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Albert Hall: "På vägen till min bil så passerade jag dessa modoiters buss. Åtminstone TROR jag att det var deras buss. Vid denna så dök plötsligt tre bastanta män i 30-40 års åldern (dock inte samma modoiter som jag pratat med tidigare) iklädda modomatchtröjor fram till mig och skanderade "Micke Renberg är homosexuell, är homosexuell". Moget tänkte jag och gick vidare."

Jag var med om ungefär samma sak sist i Kempis mot Färjestad, fast det var inne i hallen, dom skrek nåt om vår OS-uttagne!
Det finns alltid några nötter som bara måste dricka alkohol för att överhuvudtaget våga öppna käften.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Kickan: Jaha, det är möjligt, men ha i tanke på dem som har mer erfarenhet än du själv, du har ju i första rummet haft en karriär att tänka på, medan andra mest har knullat sig fram här i livet. Dessutom så tänker jag öka dosen när jag närmar mig din ålder så att jag kommer upp i en rejäl dos som jag kan överträffa så snabbt som möjligt. I fråga om kärleksliv så tror jag faktiskt att jag trots allt överskridit gränsen för medelhet. Vad gäller 40-åriga män så finner jag dem inte mer intresserade av kärlek än av hockey.
Kommentera

650174 · »