Tarasov: Tror faktiskt att ni tar hem denna match. Ni börjar hitta en stabilitet som kommer att bära frukt och för eller senare kommer en förlust för Mora efter den långa segersviten. Ska bli roligt att se hur det ser ut och om Mora kan dyrka upp ert försvar som blir stabilare och stabilare!? Er seger senast i Mora var dessutom rättvis.
{7225}: Backen nr 14 Kevin Gagné, spelar otroligt mycket och är speedig. Bland FW är det många vilket också är Moras styrka: 39 Jacob Nilsson (kolla skridskoåkningen) som ingen annan ska röra utan han ska gå till LIF :-) 20 Kevin Goumas 10 Pierre Engvall 13 Emil Bejmo 86 Mathias Bromé Dessa kan få ett extra öga enligt mig!
hompa90: Spot on! Tänkte ta med honom men blev tvungen att dra gränsen någonstans. Intressant med Aleardi är att Colliton bänkade honom ett tag (kom inte ihåg hur länge) i början av säsongen för han uppfyllde inte Collitons kravbild. Ett ex av Collitons ledarskap med tydlighet och individuella samtal med varje spelare varje vecka.
Amitiel: Ja, äntligen! Helt fantastiskt. Tycker det ser bra ut för övrigt också. Kanske finns hopp ändå, detta kryddat med Smotherman kan bli väldigt bra. Kanske finns det lite utrymme för ytterligare spets.
Det är roligt att se # 45, hans rörelsemönster känns fortfarande igen :-) Man får vibbar av SM-guldet...
{7814}: Faller igenom emellanåt och spelar omständigt i egen zon. Första såg bra ut tycker jag bjöd på några kontringar p.g.a slarvigt passningsspel i mittzon. Nu har man blivit rejält tillbakatryckta för aningen passivt defensivt spel.
Sellgren gör en klassisk skymning av egen målvakt. Ska man ändå missa att täcka puck kan man lika gärna skita i det. Eller försöka ligga blad blad istället.
Man blir rätt less på Warg. Jag förstår att man som expert måste ha en förklaring på allt, men nu är han faktiskt löjlig. Modo hade folk hem, killen stannar och skjuter nästan stillastående.
Robin Ztorken L: med Hanses hade vi varit i ledning. Första målet är pinsamt. Lamt och tydligt annonserat skott på första stolpen måste man ta på den nivån. Det andra var lite svårare, men killen stod still och då ska man inte kunna göra mål från det avståndet.