1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481388 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Mora 170120

1792337 · » Till forumet


Sv: Modo - Mora 170120
Gavelo: Jag tror att det delvis beror på att man har en motståndare som också förändrar sitt spel! Såg bara första perioden igår och jag tycker faktiskt att Mora hade kontroll i den perioden även fast det var jämt. Dock tror jag att ni blir hyperfarliga i år i slutspelsserien med era nyförvärv och mera tillknäppta spel.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Carl Lejonkräk:
Bättre att ha det framför sig.... en länk med lite uppmuntran till Jakob S en sån här dag
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
atomragnar: Mora är inne i ett sånt där flow just nu som behövs för att gå upp. Det lag som har flowet på slutet vinner en SHL biljett, ovisst ännu vilka det kan bli.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
atomragnar: Sen ska väl tilläggas att Mora vann matchen pga att Modo inte spelade sin 2:a period, tidig timeout följt av 4 raka utvisningar, 2 PP mål och 8-20 i skott för Mora.

Är på sitt sätt helt makalöst att man kan göra en bra första period, sen tappa allt och göra en av säsongens sämsta perioder för att sen göra en bra 3:e period igen, frågan är vad som orsakar dessa mentala kollapser ?!

Med Hanses i målet hade vi haft minst 1 poäng igår
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
atomragnar: Samtidigt hade vi ju faktiskt lite snurr i deras zon också.
Och inte att förglömma vann vi rätt stort mot dom sist.

Kvala handlar mycket om trender och känsla inom laget. Mora har den rätta känslan just nu. Men det gäller att ha den när kvalspelet börjar.
Se på Leksand som helt ärligt var jävulskt mkt sämre än Modo. Men hade hamnat i ett flyt där man mer eller mindre kände att man inte kunde förlora.
Hängande huvuden mot stolta bröstkorgen brukar sluta på samma sätt än hur mkt det skoter i storlek.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Monno: tyckte Mora kändes att vara en nivå högre. Rejälare mer precisa och allmänt skickligare.. de där snabbare vettiga beslutsfattandet. Mora känns verkligen som de har en rejäl chans te shl om d ej klappar igen.

För modos del och kval.. så med placering 7-8 Kmr det krävas nästan idel segrar i serien där för att nå Allsvenska andrachansen finalen eller vad d nu kallas.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Robin Ztorken L: Ja men det handlar inte om att ta sig till topp 8. Utan att behålla vår position.
Någon mental coach blir du nog aldrig. :-)

Tycker de stora skillnaderna var att Mora var sjukt duktiga i omställningarna. Det gick asfort med bra passningar i kontringarna. Sen hade dom en bättre målvakt.
Visst fick dom press ibland då vi har otroligt svårt att vinna tillbaka pucken. Men vi är rätt duktiga på hålla dom på utsidan istället.
Som många sagt, med Hanses och Smotherman (eller bara Hanses) så hade vi med stor sannolikhet vunnit matchen.
(Teoretiskt då, omöjligt att veta om matchbilden varit densamma.)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Monno: När seren är slut...en del återstår.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
McFire: Och här inne är det som vanligt efter en match. Samma killar i ringhörnen som tjafsar på.

En bra match där vi gör det bra i två perioder. Syns vi är på väg åt rätt håll, tyvärr så höll vi inte ihop det i 60 minuter. Men att vi gör jämna tredje perioder är grymt bra, verkar som det spöket är borta. I kväll såg vi hur jäkla saknad Hanses är, med han i målet så hade vi haft poäng. Vi har verkligen bjudit upp till dans mot de två bästa lagen i serien. Väntar att det ska bli måndag
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Carl Lejonkräk: Jag tycker att Modo gör en bra match. Man förlorar på att Bjurö släpper två väldigt billiga mål och för att Stenqvist slår en passning man inte får slå på seniornivå.
Ok, Mora var ytterst lite bättre, men med Hanses tror jag att vi vunnit.

Domarna påverkade inte resultatet, men de var sinnesjukt urusla. Både huvuddomaren och tomtarna vid sidan om.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
J F K: Kämpa på, tillsammans med ztorken blir du odödlig!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
J F K: Gravöl?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
McFire: om du förstått regleras så skulle jag tagit dig på allvar.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
J F K: Du har ingenting emot att påpeka hur fel ute Robin Ztorken L är med sitt konstanta och onyanserade gnäll här inne, hur tror du att du med ditt konstanta jävla bebis gnällande om domarna dag ut och dag in tas emot?
Förstår du inte hur patetiskt och löjligt det blir att under varje match påpeka ett tiotal gånger hur dåliga de är och att avsluta med "domaren var nog den sämsta jag sett på många år"?
Ta med dig Ztorkjäveln och väx upp lite.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Just ja stor-janne fick ju böta 5000:- för sin avstängning va?

Då hamnar han i detta spann lönemässigt:

"Månadslön 25 001–40 000 – 5 000 kronor."
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Monno:

Innan dessa tre matcher BIK (b), Mora (h) och Timrå (h) så tyckte jag 6p var godkänt. Vi har fortfarande chansen att landa där.

Är ju ändå bland de svåraste matcherna. Timrå kommer vara taggat som fan efter 2 förluster tidigare. Följer derbyt mönstret att det laget med svagast form vinner så kommer ju Timrå ta det.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Robin Ztorken L: Vi är ju redan topp 8? Är du så negativ i sinnet att du inte ens kan formulera dig rätt?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
J F K: Jo, men nu var Mora bättre och effektivare under hela 60min.
Därmed inte sagt att vi var dåliga, men dom är ett nummer större än oss.

Kanske kan vi ta oss till topp 8. när krutröken skimmrats
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
J F K: Mest tjafs här på forumet har du stått för ikväll. Jag har skrivit att Mora var bra that's it.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Rytter: Bra analys!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Carl Lejonkräk:

Bästa laget vi mött, visst BIK har varit grymma mot oss också, men mora har en annan speed medan BIK är mer tyngd, en tuff match så därför är man nöjd över att vi ändå är med och pressar dom. Men dom vinner helt rättvist.

1:a perioden till oss, 2:a utspelade, 3;e jämn och avgörs på ett riktigt misstag. Med lite bättre målvaktsspel (2 av målen ser inte otagbara ut) samt att vi inte dippar en hel period i andra så ska vi kunna ta poäng i en sådan här match. Mycket avgörs i andra känns det som, där låter vi mora växa och bli kaxiga och det får vi lida för även i tredje.

Var tveksam till Steen, men man ser ändå att han kommer bidra, men lite träningar med laget blir det bättre, intressant att se Smotherman i derbyt på Måndag.

Vi har nu tre kedjor som kan hota offensivt och sätta tryck, och sedan kan vi slänga in junisarna för att ge energi.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
J F K:
Har på känn att sämre domarinsatser ligger framför oss;)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Carl Lejonkräk: kan du inte hålla dig till Brynäs som du gillar istället för att tjafsa här?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
J F K: Mora var bättre
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Robin Ztorken L: Nu gillar jag inte Helber, men han tyckte att Engstrand var matchens bäste spelare. Det hade han knappast behövt vara om Mora varit så överlägsna som du hävdar. Helber indikerar snarare att du har fel...
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Robin Ztorken L:
Precis man har nåt att bygga på och får ta det därifrån. Numer kan man iaf hoppas på att laget gör en bra match
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Robin Ztorken L: Mora var inte klart bättre. Vi var snäppet bättre i första och sista, vilket deras killar också erkänner. Mora var bäst i andra, helt klart.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Robin Ztorken L: Mora är grymt bra måste jag säga
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
modomille:
Hanses i målet och Smotherman spelklar så hade vi vunnit ☺
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
modomille: Näe, vi är inte bättre än så här och gör en bra insats i afton.
Hoppas vi tar oss till topp 8.
Mora är klart bättre över 60 minuter, och kan bara gratuleras till segern
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Tarasov: Nej, domaren var nog den sämsta jag sett på många år, men då har jag inte sett hockey mer än i 37 år. Riktigt riktigt urusel.

Kulltorp. Jag skriver att det beror på att vi har två målvaktstavlor och slår en indianare.
Vad exakt är det du inte förstår i det? År det läsförståelse eller vad är det som gör att du inte förstår?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
kulltorp:

Har tuppkammen växt nu efter några segrar? Nästan så man hoppas på en ny förluststreak för er så vi slipper er här inne.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Monno:
Kanske för att han spelat och vet att under en match så gör spelare misstag då och då. Challe..... får rysningar :)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
J F K:
Tkr domarn generellt var rätt bra, släppte lite på nivån i rätt lägen. Visst förekom det misstag men generellt bra.

En center till så har vi 4 kedjor som kan skapa nåt. Tycker inte Tobias skall ner på backen, den kedjan är. riktigt bra.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
J F K: Han är inte mkt för att såga direkt. :-)

Challe Berglunds motpol. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
J F K: Klart det är domarens fel ?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Gavelo: Tycker inte vi borde deppa efter den här förlusten. 2-3 mot Mora är inte dåligt å då stod inte våran förste målvakt heller. Ne nya tag mot Timrå på måndag!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Monno: tråkigt att höra Warg. Han refererar inte spelet, utan bara resultatet. Gör någon mål så analyserar han upprinnelsen som att det är fantastiskt, oavsett om det bara var en miss av försvararen. Sjukt tråkigt, han ska analysera upprinnelsen för att resultatet ksn vem som helst se. Pinsamt Warg.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Rytter: Vi gör en bra match, men Mora är bättre och vi räcker inte riktigt till.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
J F K: alldeles rätt att målvakterna var skillnaden. Har sagt det förut och säger det igen, bänka nr:26, han passar bättre i j-20.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
J F K: Man kan konstatera att bjurö inte håller i allsvenskan.

pinsamt
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Monno: Mora spelaren sätter sig på Skröder men får alltså inget för det.

Aja surt å förlora när vi gör så pass bra 3dje. Mora är otroligt bra i sina omställningar. Galet fina spelvändningar.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Tack för god match, ungdomar.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Monno: Det är den mest avgörande skillnaden. Två mål i BP och ett självmål av stenqvist.

Morakillen kastar sig på pucken och blockerar . Solklar utvisning med en domare på isen, men nu har man ingen domare utan något rikspucko i svart och vitt.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Monno:

Håller med, skillnaden är Bjurö samt att våra unga backar inte spelar skärpt i 60 minuter.

Känns som försvararna inte litar lika mycket på Bjurö, sedan så får man inte slarva som Stenqvist, är inte första gången i matchen eller under säsongen, ofta han som spelar fast oss i egenzon.

Bra match men tyvärr inga poäng.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Signature: öhk - bik njaaaaa
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
Rytter: En skillnad mellan lagen ikväll är att Engstrand ingjuta trygghet och räddar mer än han ska. Bjurö räddar väl iofs en del men det studsar och har sig en del och man kan väl inte säga att han inte kunnat räddat något mål...
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
J F K:

Borde inte det där vara 2 min, när man ramlar och lägger handen på pucken för att skydda den. Domaren måste ju ha sett det eftersom han tog för handpass.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
atomragnar: Ett Mora - Leksand och eller ÖHK - BIK vore intressant! Givetvis Modo -TIK om det vore möjligt.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170120
MODO Hockey - Mora IK 2-3
Kommentera

1792337 · »