1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531064 inlägg · 4122 ämnen

MoDo - Mora 2006-01-16

MoDo - Mora 2006-01-16
Kommentar
3-6 mot Djurgården senast var förstås inte bra. Lägg till debaclet mot Brynäs hemma senast. Nu gäller det för MODO Hockey att ta sig samman. Närmast mot Mora IK hemma.
- Disciplin får bli nyckelordet för oss nu, säger Harald Lückner. Det blev lite för rörigt sist. Det räcker om spelarna gör det de ska göra, inte fara omkring lite hur som helst.

Det går dock inte att säga att tränare Lückner är speciellt stressad över läget.
- Det är upp och ner, ibland har man flytet, ibland inte. Gäller dock att gilla läget och jobba vidare efter de intentioner vi lagt upp

Mora hemma blir förstås ingen lätt nöt att knäcka?
- Finns, som vi sagt, inga lätta matcher. Men nu ska vi möta alla lag en gång till, derbymotståndarna ytterligare en gång så det är bara att gå in och försöka ta så många poäng som möjligt.

Just nu har MODO 49 poäng. Frågan är hur många till som krävs för slutspel?
- Jag tror 60 poäng kommer att räcka, men vi ska förstås ta så många som det överhuvudtaget går.

Nye Anthony "Tony" Tuzzolino var på plats i Örnsköldsvik på söndagen.
- En intressant spelare. Bra att vi får ha honom en vecka innan han ska in i spelet på allvar. Tycker att jag har bra koll på honom då han spelat med såväl Rasti som Johan Davidsson. Förhoppningsvis har han den transatlantiska inställningen, som vi så väl behöver.

Tobias Enström var tvungen utgå i Globen senast då ljumskarna sa ifrån.
- Nu får vi betala priset då vi spelade med men backar så länge, men det får vi klara. I gengäld är Hasse Jonsson åter, liksom Svartvadet.

Noterbart om laget
Noterbart 1: Tobias Enström ljumskskadad.

Noterbart 2: Tidigare resultat i vinter mot Mora: 4-1, 2-2 (borta) och 5-2.

Sv: MoDo - Mora 2006-01-16
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
8 Oscar Hedman
5 Hans Jonsson

34 Tommy Wargh
7 Jesper Damgaard

3 Mattias Timander
32 Tobias Viklund.

Kedjor:
28 Miloslav Horava
39 Per Svartvadet
15 Andreas Salomonsson

40 Magnus Gästrin
16 Rastislav Pavlikovsky
89 Jan Pardavy

18 Peter Öberg
4 Mattias Hellström
11 Pasi Tuominen

19 Mikael Pettersson
13 Morten Green
33 Johan Nilsson.

Vore det inte läga att vädra Zakke lite? KK var bra men såg inte ut att vara riktigt på hugget nere i Globen.

Salle: I Globen såg väl inte någon av spelarna ut att vara på hugget, även om matchen var ett pyttelitet steg framåt jämgört med matchen mot Brynäs. Men en match till för Zacke skulle ju få Zacke-lobbyn på modohockey.se att utbrista: "Änkligen!!!!!1", "Jaaaaaaaaaa!!!!!!1", "Vi elska däj Zake" och liknande saker.

Tony Tuzzolino, låter som en karaktär i Sopranos.

Salle:

I mina ögon fel match att chansa. Detta är en match som mycket väl kan vara direkt avgörande för slutspel och placeringen däri. Krizan har inte varit dålig i en enda match och då ska han spela när det är den här typen av matcher.

Kvällens domartrio verkar lovande:

MODO Hockey - Mora IK ANDERSSON, Thomas KARLBERG, Anders
    NILSSON, Klas

Törs man hoppas på en bra match eller är det bara poängen som kommer att glädja.
Den som är där få se. Ergo, Mot Templet!

Sjusst banner. Har ni åsså en såndär?

Som vanligt är det aldrig för sent att ge upp. Puck out när vi äntligen ser ut att kunna vinna.

NuMo: Modo ger mora ytterliggare en chans att kvittera. Tvivlar på att det är den sista chansen man ger bort. På något sätt skall det gå att förlora. Vad gäller PP så är det väl det enda man kan vinna i år, i negativ mening. Faan! Jag tror jag går in i ett apatiskt tillstånd i stället.

NuMo: Jaaaa! Vilken tur att jag inte hann bli apatisk. Nu kan man ju börja leva igen i stället. Puh!

Svartvadet, det var vad det var det.

Mål i PP. Bravo. I övrigt så var Tummen-Hella-Öberg bästa kedja, som vanligt. Svarten lite bättre än de senaste matcherna, Salle likaså. Parda-Pavli-Gästrin som vanligt tragiska. Synd att en hårt kämpande Green och en speedig Johan Nilsson får stå åt sidan sista perioden för en kedja som ser ut att ha allmänhetens åkning.

Slutligen, ett stort jävla BUUUU!!! till de guljackade fjantarna. Maktgalna stolpskott som egentligen borde ha hand om pernsionärsbingo istället.

Metal Guru: Nej men vi hyllar Dalkarlarna, Vasa segertåg och Svensk landsbygd och dess folkanda. Men det får vi kanske inte göra?

Metal Guru: Glömde säga att Hasses slagskott satt i andra krysset jämfört med vart pucken är på bannern. Men jag kanske ska vända på den?

Frisco: Från där jag stod på matchen och från denna position så är det ju rätt hörn ju...

Frisco: Om du vänder på pucken så är den väl fortfarande vid fel kryss, eller är det bara jag som fattar dåligt...

Salle: Du är ju lite bakom.

Paddan: Du är inte färdigutbildad ännu.

Frisco: Enligt CSN bör jag vara det om sju veckor, fast jag har för mig att terminen är bra mycket längre än så.

Poffa: Detär väl rätt att varna dom som kastar in grejer på isen ...jag minns en händelse i globen då en banan kom in på isen ..då var det några som var snabba å skvallra..kastar man in nått på isen så skall man självklart ut från arenan åxå..

Gusse: Lückner berömmer Timander riktigt ordentligt efter kvällens match. "...sen gick jag ju ner på backar här i sista perioden. Det var bara för att Timmy skulle få spela så mycket som möjligt för han är ju kung här i elitserien här i elitserien nu. Han är ju totalt dominant tycker jag"

Paddan: Oj, det blev visst ett "här i elitserien" för mycket.

Efter dagens match så inser man att det finns hopp även när Enström är borta. Hasse Jonsson och Oscar Hedman tog över Damgaard och Enströms roll som lagets riktiga strulputtar. Viklund ville inte vara sämre han heller utan lyckades att göra det enklaste utspelet ur zon via sarg till världens mest omständliga sak som i största mån skulle undvikas. Nu räddades väl ändå Viklund många gånger av att han spelade backpar med stabiliteten själv, Timmy.

Sedan var det ju positivt att se att man i varje fall någon gång lyckades slå en passning till rätt adress utan att halvmissa pucken eller att den studsade omkring som den värsta hoppjerkan.

Så som MoDo spelat de senaste matcherna så kan det inte vara alltför stor skillnad mellan ett lag i italienska ligan och att spela i MoDo Hockey, så den där Tony the Tuzz kommer nog att känna sig nästan som hemma

Paddan:

För en sån som mig - som förstår lite om backar - så tycker jag att Lückner gör helt rätt när han berömmer Timander. Vi var ju några som såg och förutsåg det här redan ifjol när det backhatargänget var som mest frustrerade. Däremot så tror jag att Harald boostar upp honom lite för att ingjuta självförtroende i honom. Jag tror att han vill se Timmy ännu mera dominant även offensivt och tror han att han är så bra som Lückner säger, ja då är hälften vunnet inför ett slutspel.

Kul att Hasse fick göra ett mål igen, annars så gör han ju inte så mycket glädjande nuförtiden. Utvisad i parti och minut och passningarna hamnar lika ofta hos fria motståndare som hos ofria medspelare. Man får hoppas att det är vanligt brytningsfel som oprikern kan avhjälpa.

"Hedlund blir nästa storback i Modo. Kom ihåg vem som sa det först"

Gusse:

Jag hade inte sagt något om de reagerat direkt. Men nu blev det istället någon form av manöver för att ringa den skyldige, där 3 guljackor, en ordningsvakt och en polis bedrev någon form av hetsjakt på en person. Att sedan stå och skryta om det är ungefär det manligaste man kan göra.

Vad det gäller Globenincidenten så fanns det kanske några fler faktorer, t ex att de spottat på de nedanför, att en banan är bra mycket hårdare än ett matchprogram och att personen som kastade bananen i Globen var så full att det var nästan löjligt.

I mina ögon finns det en guljacka av de nuvarande som är okej och en sitter snett bakom mig. Övriga är bara där för hockeyn, de ser mer på planen än på sin huvuduppgift: Stora stå!

Poffa: Vad ska de titta på stora stå för, där händer det ju nästan aldrig något upprörande. Långa sitt skall man titta på om man vill se dårar med livsfarliga programblad och annat. En banan är mjukare än ett programblad.

NuMo:

Gå och lägg dig, din medgångssupporter.

NuMo: Håller med dig helt. Stora stå är ju redan inrutad. Det är ute på långsidorna folk skämmer ut sig.

Poffa: Enda anledningen att du själv inte har kastat in ett programblad är att du kastar tjejkast och att du har stark röst med gränslös vokabulär.

Frisco: Har H-Höger haft pappersinsamling under matchen igen?

Poffa: Tony Tuzzolino jämför sig själv med Hinote, vad gäller spelstil.
"I play a high energy game, skate and try to work hard..."

Paddan: Jag förstår inte varför inte ÖA stavar Timanders namn med tre m i rad när man ändå håller på.

(Blir det varannat m då poffa?)

NuMo:

Nej, det blir det inte. Så gammal och kan inte räkna, skrämmande vad dålig skolgång det måste vara i Sollefteå.

Poffa: Jag har inte gått i skola, trodde att det räckte att läsa hyndforumet.

65selander: Om man kan kalla ett program för pappersinsamling så. Själv gör jag det inte. En kul sak på HHöger idag var när pucken gick över sargen från en Moraklubba alldeles nedanför HHöger. Ja det var det roligaste.

Frisco:

Tack för god match.
I övrigt menade jag intet ont med bannerkommentaren, blev mest glad över att jag kände igen mig.

Frisco:

Du missade en sak. Han som kastade satt på H Vänster.

Poffa: Du! Det kastades saker på HHöger också. Kansle svårt att inse det när man själv sitter på den sektionen? dock underarmskast som inte nådde fram.

Frisco:

Du ser i syne, men det är klart du har ju ett stort nät emellan som skymmer sikten.

Jag tyckte att Wargh, Nilsson och Hellström skötte sig utmärkt igår. Skönt att se att fjunisarna kan gå in och spela bra i ES. Det finns en framtid.

Och så är jag glad för att vi tog tre poäng.

knaskamilla:

Skriv tioårskontrakt med Hella. Pojken är ju så full av talang och så enormt duktig att han kan bli precis hur bra som helst. Igår var han, Öberg och Tummen den klart bästa kedjan. Begriper fortfarande inte varför de inte fick spela mer i fem mot tre.

Poffa: Poffa: okej okej...men det var inte samma person som kastade bananen som som spottade på publiken .....visst publikvärdarna är som dom är ..men jag tror inte modo kan få tag i några andra publikvärdar..men har man kastat in nått på isen så skall man få skämmas över det ..tycker iallefall jag ..å det fick han göra åxå.....tror ..är inte säker men när bananen kom in på plan var det spelarbyten å bananen var inte i närheten å träffa nån ..men ..en banan är väl ändå mycket mjukare än en puck..dom har ju skydd ..men jag stöder givetvis inte banan kastandet ..även om det såg roligt ut..

Poffa:

Ja, så är det nog. Jag tycker att det känns roligt att Hellström gått in och visat att han verkligen är ett framtidslöfte, när han fått så mycket beröm som juniorspelare.

Poffa: Ja, jag har väl fel då. det är väl från ståplats det slängs in saker på isen.

« · 655685