Salle:
I mina ögon fel match att chansa. Detta är en match som mycket väl kan vara direkt avgörande för slutspel och placeringen däri. Krizan har inte varit dålig i en enda match och då ska han spela när det är den här typen av matcher.
Kvällens domartrio verkar lovande:
MODO Hockey - Mora IK | ANDERSSON, Thomas | KARLBERG, Anders |
NILSSON, Klas |
Mål i PP. Bravo. I övrigt så var Tummen-Hella-Öberg bästa kedja, som vanligt. Svarten lite bättre än de senaste matcherna, Salle likaså. Parda-Pavli-Gästrin som vanligt tragiska. Synd att en hårt kämpande Green och en speedig Johan Nilsson får stå åt sidan sista perioden för en kedja som ser ut att ha allmänhetens åkning.
Slutligen, ett stort jävla BUUUU!!! till de guljackade fjantarna. Maktgalna stolpskott som egentligen borde ha hand om pernsionärsbingo istället.
Gusse:
Jag hade inte sagt något om de reagerat direkt. Men nu blev det istället någon form av manöver för att ringa den skyldige, där 3 guljackor, en ordningsvakt och en polis bedrev någon form av hetsjakt på en person. Att sedan stå och skryta om det är ungefär det manligaste man kan göra.
Vad det gäller Globenincidenten så fanns det kanske några fler faktorer, t ex att de spottat på de nedanför, att en banan är bra mycket hårdare än ett matchprogram och att personen som kastade bananen i Globen var så full att det var nästan löjligt.
I mina ögon finns det en guljacka av de nuvarande som är okej och en sitter snett bakom mig. Övriga är bara där för hockeyn, de ser mer på planen än på sin huvuduppgift: Stora stå!
NuMo:
Nej, det blir det inte. Så gammal och kan inte räkna, skrämmande vad dålig skolgång det måste vara i Sollefteå.
Frisco:
Tack för god match.
I övrigt menade jag intet ont med bannerkommentaren, blev mest glad över att jag kände igen mig.
Frisco:
Du ser i syne, men det är klart du har ju ett stort nät emellan som skymmer sikten.
knaskamilla:
Skriv tioårskontrakt med Hella. Pojken är ju så full av talang och så enormt duktig att han kan bli precis hur bra som helst. Igår var han, Öberg och Tummen den klart bästa kedjan. Begriper fortfarande inte varför de inte fick spela mer i fem mot tre.
3-6 mot Djurgården senast var förstås inte bra. Lägg till debaclet mot Brynäs hemma senast. Nu gäller det för MODO Hockey att ta sig samman. Närmast mot Mora IK hemma.
- Disciplin får bli nyckelordet för oss nu, säger Harald Lückner. Det blev lite för rörigt sist. Det räcker om spelarna gör det de ska göra, inte fara omkring lite hur som helst.
- Det är upp och ner, ibland har man flytet, ibland inte. Gäller dock att gilla läget och jobba vidare efter de intentioner vi lagt upp
- Finns, som vi sagt, inga lätta matcher. Men nu ska vi möta alla lag en gång till, derbymotståndarna ytterligare en gång så det är bara att gå in och försöka ta så många poäng som möjligt.
- Jag tror 60 poäng kommer att räcka, men vi ska förstås ta så många som det överhuvudtaget går.
- En intressant spelare. Bra att vi får ha honom en vecka innan han ska in i spelet på allvar. Tycker att jag har bra koll på honom då han spelat med såväl Rasti som Johan Davidsson. Förhoppningsvis har han den transatlantiska inställningen, som vi så väl behöver.
- Nu får vi betala priset då vi spelade med men backar så länge, men det får vi klara. I gengäld är Hasse Jonsson åter, liksom Svartvadet.
Noterbart 1: Tobias Enström ljumskskadad.