1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481397 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Mora 2019-12-11

2013680 · » Till forumet


Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Trilske: Kan du hänvisa till det inlägget tack(angående låg nivå) så jag vet vad jag ska besvara?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
puffe: Som jag sade så kan det i vissa matcher säkert luta över åt ena hållet, men så vet vi ju heller inte om det ena laget spelar på gränsen och gnäller och skäller på domaren i varje avblåsning och därmed får extra uppmärksamhet på sig och såklart blir straffade därefter, hur som helst så är det ändå självförvållat så man kan egentligen inte skylla på domaren då heller.

Är man kylig, håller god ton mot domare så löper man klart mindre risk att åka på ”bestraffningar”
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Gavelo:

Det finns ju skribenter som alltid får domaren att bli syndabockar när vi förlorar...

Precis, sen har vi några spelare som borde bänkas när dom blir för heta, ex.vis.nr 14,23, som supporter i en TV 100 mil bort se man att, bänka honom innan det blir en onödigt utvisning. Kanske svårare att se från bänken(varför förstår jag ej)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
puffe: Såklart dom inte bara drabbar oss, vem tror ens något sådant,?!?!, typ som att någon på fullaste allvar tror att vissa domare förfördelar vissa lag, eller att vissa dömer ner vissa lag mer än andra pga av diverse teorier?!
Finns nog ingen domare på denna nivå som är så oprofessionell att man skulle lägga egna värderingar till grund i sina besömningar!, i vissa matcher kan det verka så men å andra sidan vet vi inte vad tex spelare säger till domare på isen så med det sagt så tycker jag nivån på bedömningarna är alldeles för ojämn i allsvenskan men att det drabbar alla lag precis lika mycket!
Ingen nämnd, ingen glömd!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
hockey_21: Jo, vi ska skapa tryck på matcherna såklart, men vi anses väl även ha en av de hockeykunnigaste supportrarna, så efter match bör man vara tvåögd
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
puffe: Vi var väl välkända för att vara landets mest enögda supporters? Vi måste fortsätta att leva upp till det.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
J F K: Du får diskutera vad du vill, liksom alla andra. Men som du förstår, alla tycker inte lika. Ja, ser fram emot o se dej på forumet igen, du berikar det.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Gavelo: Ja , men har MoDo varit extra hårt drabbade av 'dåliga' domare. Folk klagade över domar-insatsen mot Karlskoga. Vi drar på oss 5 totalt onödiga,odiskutabla utvisningar i anfalls-zon första 22 minuterna. Är domare dåliga, ja(det är allsvenskan), men drabbar det bara oss(tror ej det)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Trilske: Om Det stör Dej att jag tycker det är trist att alla MoDo-förluster beror på domaren, eller om jag tycker många Timråiter är lite mognare än en del Modoiter, spelar ingen roll. Jag kan ta time-out, liksom JFK om du vill. Säg bara till.

Och är det ett problem för dej om man är objektiv? Jag har följt detta lag ganska länge och vill inte vara en struts när det börjar fallera.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
puffe: Dock högg du som en kobra när han kritiserade utvisningen på J-Fopp igår som, de facto, var felaktig. Ibland känns det som att du försöker vara lite för objektiv, att det nästan blir löjligt.

Reagerade på det när du sa att Modosupportrar håller samma låga nivå Timråsupportarna gör i våran bok, efter förluster, vilket jag inte anser är sant. Dock hänger jag inte så mycket i Timråboken.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
puffe: Man kan väl enas om att domarna är fördjä**la ojämna i Allsvenskan rent generellt, lika för alla lag men det förstör en hel del av tjusningen med hockeyn.
Sen vetefan om det inte vart sämre med 4 domare ist för 3, känns som att det inte räcker till med kompetens bland det randiga.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
puffe: Jag kan tycka att det är löjligt att man får diskutera allt kring en match, förutom domsluten.

Jag tar en paus från forumet några veckor, för du har fullständigt dödat mitt intresse efter rätt många år. En bedrift i sig kan jag tycka.

Vi syns efter nyår.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
J F K: Man kan i varje match leta domslut som är till nackdel för sitt lag, men om domarna inte är konspiratoriska mot just MoDo så borde det jämna ut sej(d.v.s håller du på motståndaren kan dom också hitta fel). Därför tycker jag det blir pinsamt när det alltid är domarens fel vid förlust. Du gnällde väl t.o.m i senaste Karlskoga-matchen om jag minns rätt(ursäkta om så inte var fallet). Det som är kul, är att du tar allt så personligt(och då går till personangrepp), så jag kommer fortsätta kommentera när du gnäller på domaren i stället för att se på riktiga omständigheter som avgör en match.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Tarasov: Känns märkligt att säga det efter säsongens övrigt men vi räddades av ett riktigt bra Special teams igår.
Sen får man kanske erkänna att Mora hade en bra offensiv men en horribel defensiv i sitt boxplay, jisses vilka enkla mål vi fick pga total avsaknad av markering.

En vinst är en vinst, men nog måste vi upp i nivå om vi ska tävla i toppen hela säsongen ut
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Gavelo:
Efter att ha sett skottkartan igår(såg inte matchen) blev tom jag irriterad. Men ibland vinner man matcher man inte skall och förlorar de man inte skall. Skönt att special-lag kan skörda lite poäng.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
wolper: Man får ju ändå lite ont i huvudet när man ser den (som vanligt) alldeles för aggressiva press man försöker sätta i egen zon, jag kan bannemig inte förstå varför Björn envisas med detta beteende matcher genom ist för att ”spela sarg ut” eller bara ”ligga på rätt sida” om situationen kräver det?!

Sista målet Moras föregås visserligen av en mindre interference men i första läget är det Tommy Engströms som sätter jättepress i sarghörnet och blir bortgjord i boxplay, det är denna typen av huvudlösa press känns så onödig och korkad i det läget.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Hmmmmm vi får väll tacka för tre poäng iallafall. Effektivt pp var ju spännande och vilja fanns det iallafall samt flyt med andra resultat.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Heyerdal: Verkligen inte. Han fick sina chanser i Löven och tog inte till vara på dessa. Kul för killen att det börjar lossna!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
hk: lyckat byte för OSL, fyra mål på två matcher o matchvinnare i båda ! Löven kanske ångrar sig nu
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
hk: haha ja kanske det, men det är första gången det hänt, visar normalt i pauserna, vid powerbreak och efter matchen, precis som i Shl, däremot om det inte är nån huvudsändning typ två måndagsmatcher visas det inte
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Heyerdal: Tror snarare att det beror på att vi inte var "huvudmatch"
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Gusse: blev lite förvånad då målen från övriga matcher inte visades på Hockey ikväll, kanske nåt med bråket Telia/Tele2
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Heyerdal: Tre poäng och power play tar vi med oss från den här matchen. En höjning är ett måste till fredag mot Södertälje. Bara hoppas vi har tillräckligt många friska backar då..
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Petosöjä: ja o plötsligt såg försvarspelet bra ut, tror Modo måste hitta ett mellanläge på att gasa och bromsa under matcherna, chanser framåt får vi och risken för omställningar minimeras, bottenlagen spelar oftast på Modos misstag, nu var Mora överraskande bra i vår zon eller så hade vi för svagt försvarsspel i två perioder
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Monno: Vi spelade av matchen väldigt bra, markeringspelet i första och andra var obefintligt. Linus räddade oss med 3 riktigt bra räddningar i rad!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
gokar: ja verkligen och så svårt att få ut pucken ur zon, sen tyckte jag det var obstruktion på Enström strax innan 3-4 målet
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
hk: Ok första och andra, sedan kändes som att de spelade på ledning hela tredje.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
hk: Men var pucken verkligen aldrig ute ur zon?
Aja domarna brukar ha rätt bra koll på offside om pucken är inne eller inte.
3p det som är viktigt. :-)
Nu såg jag bara 3e. Men känns som vi var rätt stabila då ändå?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
gokar: Sylwander har ju tagit korkade utv i slutet av väldigt många matcher, var ju även nyligen han bad laget om ursäkt för hur han uppträtt sista minutrarna av en match.

Sjukt osmart spelare när det handlar om kyla i slutskedet av matcher.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
hk: Löven, BIK och Timrå förlorade, gött!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
jonsson: Både Hedman och UppgångsJohan såg giriga ut på att sätta en i öppen kasse, ut med den för fan.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Vad håller Forsberg på med!!!??
Lägg ner pucken för i h-vete
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
dempa: Nej, tur med 3p här om det blir så... Hur kan man ta en så korkad utvisning nu...
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
dempa: Vet inte vart domaren hittade den där utvisningen. Jaja vi vann ändå 👍
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
dempa:

Den där får väl Hedman ta på sig va?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
J F K: vi gör ingen bra match va?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
AddMan: Hedberg borta resten av matchen. Man får hoppas det är en säkerhetsåtgärd
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
gokar:

Ingen Hedberg i 3:e, börjar bli tungt med skador nu.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Heyerdal: ja Lundin har spelat upp sig... Hoppas han får stå fler matcher nu, han såg rostig ut i första
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Heyerdal: Det är väl det målvakterna är till för? Omöjligt att inte släppa till något läge på 4 boxplay.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
gokar: Framförallt är han bedrövlig på att försvara sig om de får en kontring.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
hockey_21: ja vi är ju i egen zon iaf...men Lundin som stod på huvudet hjälpte till var rörigt i försvaret
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Tambellini är otroligt skicklig nära mål, vackert mål!
Men tycker inte han passar som point i pp. Hans dragskott behövs i pp närmare mål o han tar stora risker på blå..
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
jobbigt ifall Hedberg åkt på skada!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Heyerdal: Vårat bp tycker jag är bättre än 5 mot 5 i egen zon
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
modomille: 6 man ja de ställer till det, känns långt ifrån lugnt med 4-2 ledning
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Petosöjä: det är ju ändå sjukt va mkt chanser mora haft / fått
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Eller: Skön fördelning av målen!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Heyerdal: klass på den avslutningen av Tambi !
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Eller: Rutinerad!
Kommentera

2013680 · »