1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474708 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Mora 2021-02-24

2155849 · » Till forumet


Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Lub: jo, men det är som att spelarna känner att "det känns konstigt att leda och ännu konstigare att göra det med fler mål" att de behöver få ligga under för att kunna tagga till och kämpa in en pinne. Man vet inga andra sätt förutom när man är total underdog när man möter TIK och Löven.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Costanza: "Intressant" retorik. Väldigt sixfinger-county
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Costanza: Har du flyttat till USA?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
hanzon: Så länge han deltar på föreningens 100 årsfirande, så är det väl okej?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Costanza: Hur länge kan Modo vänta på Zykov? återstår 8 matcher nu.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
BobbyG:

Fast det kan ju röra visum ansökan vanligt att företag tar extern hjälp av t.ex Comet för att snabbt processa visum och de har mallar samt ser till att sköta allt åt en samt fixar allt med landets ambassad.

Så det kan ju lika gärna vara något sådant, men det vore ju just typiskt sverige att stoppa någon som haft en doping avstängning (den är ju inte gällande) från att resa in i landet medan man släpper in betydligt värre.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Rytter: som sagt ingen jurist så jag vet inte, men känns konstigt att modo tagit hjälp externt om det inte är nåt riktigt struligt
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Costanza: Han får maskera sig som en EU-migrant...
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
BobbyG:

Dopingavstängningen kan inte har något med inreseförbud att göra, det är väl inte en anledning att neka någon inresa i landet. Mer troligt att det är pga. icke-EU och att han kommer från Ryssland och att det är något strul med papper.

Hade detta haft något med dopingavstängningen att göra borde han ju inte vara registrerad och spelklar och det vore hockeyförbundet som satt stopp.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Lub: Stöldligor kan åka in och ut pga av att de är EU. Rysk hockeyspelare...nä.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Costanza: Men det är ju helt otroligt isf. I stort sett allt levande på jordklotet kan komma och gå till/från Sverige och har varit så under lång tid. Men när ni värvar ngn så uppstår strul. Ni måste ju snart ha slagit rekord i strul och missflyt.

Såg lite på avslutningen av Modo-Mora. Det är ändå starkt (och lite medstuds) att kunna kvittera och bärga 1p när man tappat 4-0 till 4-4 och senare hamnat i underläge...
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
BobbyG: har vi inga modoiter som arbetar på migrationsverket som kan ta över ärendet?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Costanza: att modo tagit extern hjälp vet jag till 100 procent men det andra är endast spekulationer, inget bekräftat så ta det inte som sanning som om jag vore offen :)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
BobbyG: Herregud vilket pajasland detta är. Det är sprängningar och skjutningar varje dag och dårarna gör inte ett skit.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Costanza: inte jag som bestämmer :) men modo har tagit in extern hjälp, det sitter fast hos migrationsverket, 1+1=? har hört rykten att det är pga dopingavstängningen i kombination med icke-EU men det är jag för dålig på för att veta om det stämmer eller inte, är inte heller jurist
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
BobbyG: IS-krigare är dock OK?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Costanza: jag tror inte han får komma in i landet :)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
BobbyG: Han kostar oss inget i den tid det tar. Låt han gå in och kötta i slottet som en muterad Wernblomvariant.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Gavelo: personligen tror jag inte zykov spelar i modo denna säsong
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
KB65: Zykov kanske smög genom de finska och norrbottniska skogarna för att han blev så less på att vänta.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Från Hörnefors: Haag är en grovjobbare. föredrar Åström som har spelsinne att passa pucken.
men andra pp ska inte passa runt så mycket. ta pucken mot mål och låt Aagaard sniffa rätt på returen.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
KB65: Yes niederbach spelar även med Frölunda på lördag så ska inte vara han som hämtas.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Heyerdal: Ursprungligen så skulle Glader hämta Theodore i Luleå efter kvällens match.
Förmodligen tänkte han passa på att hälsa på familjen så det är nog därför han är där.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Modo hockeys A-trupp går ut på sociala medier i en filmsekvens där man tar kraftigt avstånd mot det mordhot som hände igår.

Bra!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Rytter: Niederbach klarar väl av att åka tåg själv antar jag, förmodligen hemmen sväng om fam är kvar i Luleå
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Tarasov: Jag tycker att Haag, Persson Ytterell och Boivin drog ner tempot något enormt i ppt igår.
För övrigt tycker jag att Haag inte bidrog med någonting alls igår, och att Persson åkte mest omkring och gled. Han passar inte in med Karla och Harju, han har gjort den kedjan sämre.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Saleva: Han la upp en bild på plats vid en bilfirma i Luleå på sociala medier. Kan ju vara så att han hyr bil där. Fast Niederbach skulle ju spela med Frölunda en till match efter denna?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
KB65:
Om han skulle hämta Niederbach borde han väl ta bilen...
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
J F K:
När
Karl - Ytterell- Rockwood får vara en trea tycker jag pucktempot är högt och PPt rörligt och med Harju låg.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
hanzon: Enligt obekräftade källor så har han fastnat i tullen pga införsel av starkvaror.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
J F K: Jag skulle vilja ha i första pp.
Karla Sylvander Rockwood
Harju
Öhman
Och andra
Niderbach/Boivin Aagard Sveningsson
Persson
Ytterell

Och ha spelfördelningen 40 sek första, 40 sek andra, 40 sek första
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
hanzon: Ett tips, börja trycka upp Zykovtröjor! Karln är en legend redan innan han spelat en match och slutar det med att han inte spelar någon så blir det ett jävla samlarvärde på de tröjorna 😁
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Saleva: Luleå.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Saleva:

Eller Luleå för att hämta hem Niderbach efter VF:s match?

Det landar inga direktflyg från Ryssland idag, däremot ifall han flyger via någon av de europeiska hubbarna så landar det flyg från Frankfurt idag 14:25 och 15:35.

Så vi får hoppas att det är det uppdraget han är ute på, möta upp Zykov på Arlanda och ta hyrbil till Örnsköldsvik sedan.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Costanza: Corrado absolut, men Zykov, killen har inte spelat en match och kommer nog behöva en 5-6 matcher för att komma in i grejerna, så risken är stor att vi inte kommer få se så hemskt mycket från honom.

Och som jag skrev så tar vi en 3:a i våran hängmatch så är vi 12 poäng före Väsby med 7 matcher kvar.
Det innebär att Väsby måste ta 4 st fullpoängare mer än dom poäng Modo tar sista omgångarna, det låter nästan otroligt om dom skulle klara det.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Saleva: Dyngdiket?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
hanzon: Glader var skogstokig på Migrationsverket sist och ryssarna har ju gjort sitt. Hoppas att han är på väg
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
hanzon:
Radiovästernorrland intervjuade Glader i dag vi halv 11 då satt han på tåget, undrar vart han är på väg? Arlanda??
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Tarasov: Ja, tyvärr. man flyttade Rockwood till andra enheten. även Boivin och Ytterell bytte ibland.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Tarasov:

Vet inte, tror inte man hade någon PP träning idag utan fokuserade på andra delar.

Har inte sett något hur man ställde upp sig i PP.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Rytter:
Splittrade man på
Harju
Karla - X - Rockwood
Ytterell

I PP?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Costanza: Tydligen är det ingen som vet om och när Zykov anländer, var sitter det fast någonstans?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
KB65:

Det sjuka är ju att man splittrar den enda kedja som bidrog igår,

Svenningsson-Rockwwod-Aagaard tränar inte tillsammans utan man kör

Sveningsson-Aagaard-Ohlsson

Rockwood är tillbaka med Tjärnström och Strömgren i vad som är en förmodad fjärdekedja.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Costanza: Tex Williamsson var med på träning idag. Peters vilade. Tror det blir bra med lite avlastning där.
Corrado körde för fullt också.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Costanza: Har säkert missat ngt, men när ansluter Zykov? Ska bli intressant att se vad han kan bidra med (troligen mycket). Vi är nöjda med både Lindelöf och PW iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Gavelo: Måste bara säga FY FAAAAAN för dom som håller på med hot och annat jävelskap på nätet!!!! Hoppas att ni får tag på idioten som hotat Glader!!!😈😈😈😈😈😈😈😈
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Gavelo: Corrado och Zykov blir viktiga då de har de bästa toppkunskaperna i ligan.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
AddMan: 9 poäng (med målskillnaden) och en match mindre spelad.
Tar vi en 3:a på den hängmatchen så är det alltså 12p med 7 matcher kvar.

Men som du säger så med gårdagen och säsongen i sin helhet på näthinnan så kan väl Modo hitta även en väg att tappa detta också!?!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Robin Ztorken L: Pappersvändarna på migrationsverket har slarvat bort pappret som ska vändas på...
Tyvärr inte ovanligt
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Bad_Brett: Gavelo: Det handlar i grund och botten om att ha ett team som jobbar strategiskt med varumärket Modo, där kvalité på kommunikation, produktion och innehåll är nycklar. Sedan är det oerhört viktigt att förstå sin målgrupp så man kan anpassa sina budskap och kanaler på rätt sätt. Vilka effekter vill man uppnå? Vad vill målgruppen ha? (Jag förstår exempelvis inte vitsen med att köra liveuppdatering på Instagram?)

Det finns enorm potential för varumärket Modo, men då måste de höja ribban något. En ”unicorn” som ska driva allt detta blir svår att hitta. Dessutom svår att ersätta. Lösningen är nog ett team.
Kommentera

2155849 · »