Robin Ztorken L: Både 4-3 och 4-4 är det på Enströms sida där han backat hem oerhört långt. Det fanns fler tillfällen där han också hamnade i knä på Peters istället för att trycka upp och ligga nära sin forward.
Dundee: Sundquist kan man dra på en smäll när han i stort sett står med ryggen mot spelet. Helt otroligt att inte agera när hela skiten totalt rasar ihop.
Nu har jag fått ur mig det och vi kommer komma ut som ett helt nytt lag. För NU har Sunkan tagit en 15 min timeout :)
Dundee: Jag skrev att Modo skulle tagit timeout TIDIGT. Vad jag menar är att vi har ramlat ned i den passivitet vi såg under Styf efter jul. Det är backar som åker hem alldeles för långt. Enström har 10 meter till sin foward, som får ta emot pucken och åka långt in i zon. Det är forwards som inte markerar motståndarnas backar, utan ramlar ned i knä på målvakten. Sylwander och Karla är experter, men fler har återigen tagit efter.
När man blev rädda, så blev det automatiskt så att man ville inte gå bort sig. Resultatet blir att vi backar hem i någon form av igloo-försvar kring egen målvakt. Motståndarna får fullständigt äga slotet och vi är alldeles för långt ifrån dem för att kunna stoppa dem.
Ja, vi skulle ha tagit timeout för länge sedan och gjutit mod i spelarna igen.
Olli Nomadinen : Problemet är ju att denna period inte är en mental härdsmälta, detta nederlag beror ju på att man inte jobbar tillräckligt hårt, man tror att man vunnit när man leder med 4-0, sen är man inte närma att nå upp till Moras kvalite och 4-4 är rättvist.
Confusius: Nästa säsong kan lika gärna vara i division 1. Men klubben snackar fortfarande om slutspel som vanligt. Man blir bara irriterad, vi är ett bottenlag. Dom måste inse det och sänka förväntningarna. Nu handlar det enbart att ha 2 lag bakom sig när säsongen är slut.
Dundee: 2 skott på mål i andra perren alltså, trots två st 5 mot 4 och en st 5 mot 3.
Inte förvånad att vi brakar ihop defensivt dock, halva backuppsättningen (Ytterell, Öhman, Boivin, Enström) har ju inte en aning om hur man spelar försvarsspel, tre av dom måste ersättas till nästa säsong, behåll Ytterell.
Lägg till att vi spelat nästan en hel säsong utan centrar, så har vi ju receptet för katastrof!
Bad_Brett: Vi har en junior som fått lite speltid som varit väldigt bra, mycket bättre än Wallinder och Styf samt att vi har lovric, spela på 6 backar sista 8 är inga problem.
Robin Ztorken L: Vad som stör mig mest med pp är att vi förstör exakt allt vad som gjort att vi förbättrat statistiken på slutet. Den ständiga omkastningen. Karla ska spela med Rockwood och Ytterell/Öhman. Andra pp ska drivas av skott och returer där Persson passar på högerkanten, för nu har vi förstört det pp genom att börja passa runt en massa. Rockwood gör det sämre, för kedjan är inte tillräckligt passningsskickliga för att spela som i första pp.
{5647}: Dra inte in Styf i detta, det är Sundqvist som står i båset nu och han som ej tar timeout. Det här kan du ej skylla på Styf. Skulle tagit timeout tidigt i andra.
{8879}: Om Modo vill göra någonting rätt denna säsong så måste man bänka Boivin, Stf och Enström, det är dom 3 enskilt största anledningarna till att vi är som ett korthus bakåt!
Dundee: Tjänstefel att inte ta timeout när vi skjuter 0 skott på 5 min PP och sitter kvar i omklädningsrummet hela andra perioden. Inte bara spelarna som agerar fågelholkar
Balou: Tror att vi vänder tillbaka. Vi kan ju spela, men faller återigen ned i Styfhockey. Nu har vi inte något att förlora nästan och kan inte fega så in I helvete längre.
Uselt självförtroende och svårt att våga spela som vi ska
Dundee: Det är vårt helt urusla pp och box som dödar oss och då menar jag inte bara ikväll utan hela säsongen. Nu får det bli skärpning på den fronten. Detta borde vi avgjort i början på andra perioden men nu ser det nattsvart ut. Blir nog inga pinnar ikväll heller 🥵